от как въведоха тая щуротия с фаровете, ми дойде на ум да се промени инасталацията, така че при гасене на мотора и вадене на ключа, фаровете да не минават на габарити, а директно да се гасят. Захранване да взема от АСС- (фабрично там е музиката, вентилатора на парното,... )
По този начин си оставяш ключа в положение включен на фарове без да му мислиш. Няма как да се забравят. така че да си събориш акумулатора. Ако ти се налага за нещо, винаги може да си изгасиш от ключа.
Модулите за дневни светлини ги оставяме настрана.
Някой който активно рови по кабелите (иам такива), може да каже как да се реализира, аз съм излязал от форма, не че няма да го направя, но ще ми отнеме доста време четене
Б3/Б4 преработка на инсталацията за фаровете
- nebeto
- Мнения: 988
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
- Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Варна
Re: Преработка на инсталацията за фаровете Б3/Б4
това което си си наумил да правиш изобщо не е за предпочитане !
Много ми е интерсно като ти се наложи да оставиш колата на габарити някаде на неосветен очастък на пътя?
Като завъртиш ключа за да я запалиш първо ще ти се вкючат фаровете и по този начин хем ще ти изгарят крушките по бързо хем ще пали по-трудно.При стандартната инсталация като са пуснати фаровете като не е на контакт фаровете угасват и остават само габарити,при отваряне на шофьорската врата веднага почва да пищи зумера,който е толкова превличащ вниманието ти,че няма как да не го чуеш.
Много ми е интерсно като ти се наложи да оставиш колата на габарити някаде на неосветен очастък на пътя?
Като завъртиш ключа за да я запалиш първо ще ти се вкючат фаровете и по този начин хем ще ти изгарят крушките по бързо хем ще пали по-трудно.При стандартната инсталация като са пуснати фаровете като не е на контакт фаровете угасват и остават само габарити,при отваряне на шофьорската врата веднага почва да пищи зумера,който е толкова превличащ вниманието ти,че няма как да не го чуеш.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Преработка на инсталацията за фаровете Б3/Б4
Малко не са ти ясни някои неща като АСС например, или колко е ампеража на включени фарове и колко е стартовия ток. Даже може да се захрани директно от " на контакт", че има преимущество в един случай.
Незнам какъв е този случай, изиквсщ хем колата да е на несветен Очастък, хем да има необходимост от обозначаване, хем да не съм до нея, че да не мога да съм в АСС с ключ на таблото. Да не говорим, че има възможност да си заключиш колата с чрез алармата или просто да я оставиш на авариийни.
Въпросът е за техническото изпълнение и е зададен е кратко и ясно. Даването на акъли от подобен характер може да ми го спестите
Незнам какъв е този случай, изиквсщ хем колата да е на несветен Очастък, хем да има необходимост от обозначаване, хем да не съм до нея, че да не мога да съм в АСС с ключ на таблото. Да не говорим, че има възможност да си заключиш колата с чрез алармата или просто да я оставиш на авариийни.
Въпросът е за техническото изпълнение и е зададен е кратко и ясно. Даването на акъли от подобен характер може да ми го спестите
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Преработка на инсталацията за фаровете Б3/Б4
Ако целта ти е при включени "Къси" и гасене на двигателя да изгаснат всички лампи(къси,габарити,табло и заден номер) просто прекъсваш тънкия червен от ключа и го свързваш към дебелия черен/жълт.
- passatfen
- Мнения: 976
- Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
- Автомобил: Vw Golf Mk7
- Двигател: CLHA++
- Местоположение: Antwerpen
- Контакти:
Re: Преработка на инсталацията за фаровете Б3/Б4
Колегата по-горе е казал кой кабел от ключа за фарове да прекъсваш но аз ти предлагам друг вариянт...
взимаш си едно универсално реле на 12 волта и го връзваш така , че след запалване да идва напрежение към ключа за фарове т.е. колата се запалва фаровете светят....гасиш и се изключва всичко.
Ако ти харесва идеята ще ти кажа всичко подробно как става и за 10 мин ще си го направиш
взимаш си едно универсално реле на 12 волта и го връзваш така , че след запалване да идва напрежение към ключа за фарове т.е. колата се запалва фаровете светят....гасиш и се изключва всичко.
Ако ти харесва идеята ще ти кажа всичко подробно как става и за 10 мин ще си го направиш

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Преработка на инсталацията за фаровете Б3/Б4
Това вече е друга приказка.
След запалване или след даване на контакт?
Има голяма разлика. Ако има вариант за " след запалване", а имам някакъв смътен спомен, че имаше такъв извод на бушонното табло, е идеално, че там ще вържа и климатика, който качвам...
Така че дообясни, интересува ме.
След запалване или след даване на контакт?
Има голяма разлика. Ако има вариант за " след запалване", а имам някакъв смътен спомен, че имаше такъв извод на бушонното табло, е идеално, че там ще вържа и климатика, който качвам...
Така че дообясни, интересува ме.
- passatfen
- Мнения: 976
- Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
- Автомобил: Vw Golf Mk7
- Двигател: CLHA++
- Местоположение: Antwerpen
- Контакти:
Re: Преработка на инсталацията за фаровете Б3/Б4
Има вариянт при мен дневните светлини са на такъв принцип
Отзад на бушониерата има бяла букса в която се намира тънък син кабел за зареждането
Погледни на снимката http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html буксата F и крачето 3
Та едно универсално реле има крачета 85 86 87 30 87а
ти трябва да свързваш по следния начин...
86 постоянен минус
85 синия кабел за който ти говорех за зареждането
30 и 87 ги свързваш към червения кабел който ще прекъсваш от ключа на фарове
87а в твоя случай е излишен
надявам се , че ме разбра за крачетата 30 и 87
примерно след като режиш червения кабел
30 за едната а 87 за другата страна
и вече имаш автоматични фарове които ще светят веднага след като гасне лампата за зареждане в таблото
номера с климатика може да се направи по същия начин с още едно реле
Отзад на бушониерата има бяла букса в която се намира тънък син кабел за зареждането
Погледни на снимката http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html буксата F и крачето 3
Та едно универсално реле има крачета 85 86 87 30 87а
ти трябва да свързваш по следния начин...
86 постоянен минус
85 синия кабел за който ти говорех за зареждането
30 и 87 ги свързваш към червения кабел който ще прекъсваш от ключа на фарове
87а в твоя случай е излишен
надявам се , че ме разбра за крачетата 30 и 87
примерно след като режиш червения кабел
30 за едната а 87 за другата страна
и вече имаш автоматични фарове които ще светят веднага след като гасне лампата за зареждане в таблото

номера с климатика може да се направи по същия начин с още едно реле

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Преработка на инсталацията за фаровете Б3/Б4
С тоците се опрвям, няма проблем.
Имам доста наредени и пренаредени инсталации и части от тях.
Но винаги съм отворен откъм идеи. Знаех, че има такъв плюс, след запалване, но не и къде да го търся, а и честно казано не ми се е налагало. Ще се ползва той.
Хубав форум, мерси.
Имам доста наредени и пренаредени инсталации и части от тях.
Но винаги съм отворен откъм идеи. Знаех, че има такъв плюс, след запалване, но не и къде да го търся, а и честно казано не ми се е налагало. Ще се ползва той.
Хубав форум, мерси.
- 110afn
- Мнения: 1905
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Преработка на инсталацията за фаровете Б3/Б4
passatfen написа:Има вариянт при мен дневните светлини са на такъв принцип
Отзад на бушониерата има бяла букса в която се намира тънък син кабел за зареждането
Погледни на снимката http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html буксата F и крачето 3
Та едно универсално реле има крачета 85 86 87 30 87а
ти трябва да свързваш по следния начин...
86 постоянен минус
85 синия кабел за който ти говорех за зареждането
30 и 87 ги свързваш към червения кабел който ще прекъсваш от ключа на фарове
87а в твоя случай е излишен
надявам се , че ме разбра за крачетата 30 и 87
примерно след като режиш червения кабел
30 за едната а 87 за другата страна
и вече имаш автоматични фарове които ще светят веднага след като гасне лампата за зареждане в таблото
номера с климатика може да се направи по същия начин с още едно реле
Е така е и при мен, Като на 86 мисля да сложа едно ключе за да не са "автоматични" нон-стоп, щото зимата може да искам да поработи колата без фарове, а няма как да ги изключа. А 85 синия кабел, за да не ровя в бушониерата направо го хванах от буксата над скоростната кутия. Там е кабела от алтернатора за таблото.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Преработка на инсталацията за фаровете Б3/Б4
да уточним:
искам ключа за фаровете, винаги да е включен на положение къси(дълги) и без да се налага да да гася фаровете, само с гасене на колата да гасне всичко, а не да минава на габарит.
Когато колата е запалена, ключа трябва да си действа нормално- ако искам да гаси фаровете, или пък да минава на габарит!!! Ключа трябва да работи
п.п. по кабеляците съм
виждането по върпоса ми е следното- прекъсва се постоянното захранване на ключа. захранването ще минава през силово реле, управлявано от 12в от алтернатора и нещата се решават.
искам ключа за фаровете, винаги да е включен на положение къси(дълги) и без да се налага да да гася фаровете, само с гасене на колата да гасне всичко, а не да минава на габарит.
Когато колата е запалена, ключа трябва да си действа нормално- ако искам да гаси фаровете, или пък да минава на габарит!!! Ключа трябва да работи
п.п. по кабеляците съм
виждането по върпоса ми е следното- прекъсва се постоянното захранване на ключа. захранването ще минава през силово реле, управлявано от 12в от алтернатора и нещата се решават.
- passatfen
- Мнения: 976
- Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
- Автомобил: Vw Golf Mk7
- Двигател: CLHA++
- Местоположение: Antwerpen
- Контакти:
Re: Преработка на инсталацията за фаровете Б3/Б4
точно така
всичко ще стане както си го написал

всичко ще стане както си го написал

- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Преработка на инсталацията за фаровете Б3/Б4
Само в цялата схема ми се губи смисъла да командваш постоянното захранване на ключа с 12в от алтернатора
Има смисъл ако прекъснеш и acc кабела, така ще избегнеш едно святкане на фаровете, но пък няма да може да пуснеш фар или габарит без да работи мотора.

Има смисъл ако прекъснеш и acc кабела, така ще избегнеш едно святкане на фаровете, но пък няма да може да пуснеш фар или габарит без да работи мотора.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Преработка на инсталацията за фаровете Б3/Б4
ми фаровете ще святкад едва след като мотора запали
първо мислех на асс, но нали се сещаш, че а си загасил мотора и не си извадил ключа и тия фарове ще продъжат да светят. А аз рядко си вадя ключа , не е вариант
първо мислех на асс, но нали се сещаш, че а си загасил мотора и не си извадил ключа и тия фарове ще продъжат да светят. А аз рядко си вадя ключа , не е вариант
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Преработка на инсталацията за фаровете Б3/Б4
На ключа за фаровете има един кабел на който има постоянно 12в и друг по-дебел при който има 12в при контакт.
Ако прекъснеш първия с реле което се командва с 12в от алтернатора ще може да се пуснат габарити при работещ мотор, но при контакт фаровете ще светят и при неработещ мотор.
Ако се прекъснат и двата кабела през релета, командвани от 12в от алтернатора габарити и фарове ще светят само при работещ мотор.
Най удачно ми се струва да се прекъсне кабела с постоянно напрежение с реле което да се пуска с 12в при контакт, а може и без реле направо кабела да се присъедени към този който е 12в при контакт. Най-лесно е за изпълнение, с най-малко допълнителни релета и връзки. Единствен недостатък е че всички лампи(фарове и габарити) ще святкат два пъти при всяко палене.
Ако прекъснеш първия с реле което се командва с 12в от алтернатора ще може да се пуснат габарити при работещ мотор, но при контакт фаровете ще светят и при неработещ мотор.
Ако се прекъснат и двата кабела през релета, командвани от 12в от алтернатора габарити и фарове ще светят само при работещ мотор.
Най удачно ми се струва да се прекъсне кабела с постоянно напрежение с реле което да се пуска с 12в при контакт, а може и без реле направо кабела да се присъедени към този който е 12в при контакт. Най-лесно е за изпълнение, с най-малко допълнителни релета и връзки. Единствен недостатък е че всички лампи(фарове и габарити) ще святкат два пъти при всяко палене.
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Преработка на инсталацията за фаровете Б3/Б4
Winner25 написа:На ключа за фаровете има един кабел на който има постоянно 12в и друг по-дебел при който има 12в при контакт.
Ако прекъснеш първия с реле което се командва с 12в от алтернатора ще може да се пуснат габарити при работещ мотор, но при контакт фаровете ще светят и при неработещ мотор.
Ако се прекъснат и двата кабела през релета, командвани от 12в от алтернатора габарити и фарове ще светят само при работещ мотор.
Най удачно ми се струва да се прекъсне кабела с постоянно напрежение с реле което да се пуска с 12в при контакт, а може и без реле направо кабела да се присъедени към този който е 12в при контакт. Най-лесно е за изпълнение, с най-малко допълнителни релета и връзки. Единствен недостатък е че всички лампи(фарове и габарити) ще святкат два пъти при всяко палене.
Точно така го направих и проработи!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта