климатроника се включва при подаване на контакт
- tilio_tmt
- Мнения: 28
- Регистриран на: Вто 16 авг 2011 13:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
климатроника се включва при подаване на контакт
здравейте колеги,любители на марката VW!!! нов съм във форума и ви моля да ме извините,че не съм намерил тема касаеща моите въпроси ...от 2 год. съм притежател на пасат 1.9 tdi 94г.--1z мотор, навъртял съм му 20 000 км.и в момента е на 201 000 км. хиляди благодарности на тези писали за сектата на тресящите за претрисане,придърпване и т.н защото ако не бяхте вие щяха да ми сменят и боятя на колата и пак щеше да си тресе. смениха ми каретата и4-те , на друго място ми смениха тампоните и 3-те на двигателя на трето място компютъра пак не отчита грешка и ми смениха всички видове горивни маркучи+сондата в резервоара и аз им споделям за наученото от вас за ел блока на гнп-то,за набирането на мет. частици около магнита , a те ми викат да си купя нов ел.блок които струва 790левчета+ 150 монтаж в последния сервиз се скарахме защото искаха да ми отварят съединителя!!!! при положение че тръгва на 3-та с опъната ръчна и то гладко накрая си сложих главата в торбата и 250 лв от моргата гнп от което излизаха мравки и ако щете вярвайте запали от първия път гори 5-6 на 100 и помен нямя от досадното придърпване на 20-40 80 дори и на 150 км|ч но да не ви занимавам повече имам едно притеснение което не ме мъчи толкова но ме дразни и моля някой по компетентен да ми разясни та въпроса ми е следния,сутрин преди да запаля подавайки контакт се включва климатроника,като я спра за повече от 1 час пак същата хава дори преди това да го изключа подам ли контакт се включва та питам аз нали не е някоя шега на компютъра или тая колца си е такава по рождение....другия ми въпрос е как да си сваля обтегача на пистовия ремак извесно ми е че се износва , трепти ,прицърква и т.н на мен ми вибрира по малко от 1 см- на око, не шуми ,не трака ,както пишат някой колеги,но напоследък,когато запаля при студен мотор , не винаги се чува едно леко свирене бих го оприличил на съдийска свирка на стадиона. но когато засвири при едно докосване на г- болта с пръст без натиск свиренето изчезва на скоро свалях динамото за ремонт и поразгледах тоя обтегач няма никакви луфтове ,но откъм пружината има леко избиване на ръжда.въпроса ми е ако тръгна да го свалям ,когато разхлабя болтовете тая пружина да не вземе да ми избие очите или пък да не мога да я намеря в комшийте и мога ли да го намажа този болт с грес-----пък колкото искара моля ви не ме пращайте по сервизи ,защото ще ми кажат пак че джантата ми стърже в щеката за маслото,както писах по-горе и само пари да имаш надявам се че сте се посмяли с мен,да ме извините ако съм разсърдил някои колеги с големия ферман бъдете живи и здрави и леко и безаварийно шофиране чакам отговори и разсъждения
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: климатроника се включва при подаване на контакт
а дисплея мига ли няколко секунди след подаване на контакт
Re: климатроника се включва при подаване на контакт
За присвирването на ремака не сменяй обтегача, само ще си дадеш парите. От шайбата на динамото е. Ако е монолитна е смини с такава която се върти свободно в едната посока( фрайлайфна). Аз си смених обтегача и ефекта беше нулев. Ако искаш да го сваляш, първо махаш ремака, после от задната стана махаш средния болт и двата които държат обтегача(шестограми). Спокоино няма да го намериш в комшийте .
Re: климатроника се включва при подаване на контакт
marchev написа:За присвирването на ремака не сменяй обтегача, само ще си дадеш парите. От шайбата на динамото е. Ако е монолитна е смини с такава която се върти свободно в едната посока( фрайлайфна).
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: климатроника се включва при подаване на контакт
Така е направен поне оригиналния климатроник.
Така изглежда и в зависимост от годината на производство е със или без ECON
Така изглежда и в зависимост от годината на производство е със или без ECON
- tilio_tmt
- Мнения: 28
- Регистриран на: Вто 16 авг 2011 13:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: климатроника се включва при подаване на контакт
mccoy написа:а дисплея мига ли няколко секунди след подаване на контакт
не колега. направо си тръгва все едно аз съм го пуснал. даже ако я държа на контакт без да паля си духа нормално не знам може би така е програмирана все аз го спирам. колегата:znainainai,по надолу е поставил много ясна снимка обаче на моя на мястото на ECON ,си e OFF. изключвам го и на следващото по късно връткане на ключа започва да духа!!!
- tilio_tmt
- Мнения: 28
- Регистриран на: Вто 16 авг 2011 13:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: климатроника се включва при подаване на контакт
the_tupan написа:marchev написа:За присвирването на ремака не сменяй обтегача, само ще си дадеш парите. От шайбата на динамото е. Ако е монолитна е смини с такава която се върти свободно в едната посока( фрайлайфна).
значи ремъка не свири а присвирва самия г-болт сигурен съм защото пробвах с вода и свиренето си остана то даже не е и свирене ако е изсъхнал самия болт при леката вибрация при триенето във фтулките има някякъв свирещ звук и,когато си сложа пръста във основата на болта при конзолата където има шапчица ли е капаче ли е всичко отихва мисля и че ръждата от другия край ми подсказва да го гресирам
Re: климатроника се включва при подаване на контакт
Климатроника не го пипай.В оригинал си е така и няма проблем!А свиренето става и при слаб акумулатор!Като запалиш при по хладно време започва да свири и като покараш няколко минутки спира, защото акумулатора е заредил(пробвай и на място като изфорсираш спира да свири) и с течение на времето колкото повече предава богу дух акумулатора, толкова повече ще се увеличава времето на свирене и температурата при който става!Дано съм помогнал- не съм разбирач, а просто съм с такава кола и съм имал същия проблем.
- tilio_tmt
- Мнения: 28
- Регистриран на: Вто 16 авг 2011 13:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: климатроника се включва при подаване на контакт
eladjia написа:Климатроника не го пипай.В оригинал си е така и няма проблем!А свиренето става и при слаб акумулатор!Като запалиш при по хладно време започва да свири и като покараш няколко минутки спира, защото акумулатора е заредил(пробвай и на място като изфорсираш спира да свири) и с течение на времето колкото повече предава богу дух акумулатора, толкова повече ще се увеличава времето на свирене и температурата при който става!Дано съм помогнал- не съм разбирач, а просто съм с такава кола и съм имал същия проблем.
много ти благодаря колега:ELADJIA наистина като се замисля акумулатора ми е прецакан когато я вземах,колата на следващия ден не можах да запаля оказа се че е останал на сухо и му долях около 1,5 L.вода след 5-6 месеца пак 1,5 L и понеже е на 5 год. кой каквото ми каже експериментирам ,та един които се е занимавал с акумулатори ми каза да сложа по един аспирин в клетка и да зареждам да ти кажа наистина има ефект, но накрая се оказа че динамото ми зарежда 17 волта та оттам извирала водата ,тя киселината по принцип си остава и сега като изслушам един диск музика на загасен мотор и после добре ,че лесно пали, върти на умиралка и наистина дори леко да докосна педала на газта - 50 обор. свиренето изчезва ,но все ми се върти в главата да го намажа с грес тоя обтегач поне ще му удължа живота пък не ми се дават 100-120 лв. за фрайлайфна шаиба на динамото по-добре да дам още някой левец и да си сменя акумулатора
Re: климатроника се включва при подаване на контакт
здрасти колеги.аз също имам проблем с климатроника!тои е същия като на снимката.мига всеки път когато паля колата!и понякога се включва сам!помогнете с някой съвет!
- tilio_tmt
- Мнения: 28
- Регистриран на: Вто 16 авг 2011 13:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: климатроника се включва при подаване на контакт
здравей! искам да те попитам в какво се изразява това мигане...да не изчезват цифрите на дисплея,защото по-нагоре колегата,mccoy също е задал въпроса мига ли дисплея като подам контакт? моя въобще не мига изписва си градусите навън ,температурата на която съм нагласил да духа,па дано да има по-дълъг живот,копчето OFF за да мога да си го спирам, пък да са живи и здрави тия умници дето го измислиха това действие.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: климатроника се включва при подаване на контакт
ДА се включва сам е наъплно нормално.Това е система,която е измислена с цел комфорт и като такава е предвидена да работи постоянно и тя се третира точно като система от типа на хидравликата на волана,АБС-а и тем подобни,които са направени да тръгват заедно с колата.Когато е мислена,никой не е мислил да може да се ползва само от време на време и тенденциозно да е спряна (както е примерно простия климатик),защото климатроника има за цел да зададеш едни градуси на температура в колата още наесен и да ги промениш чак лятото и непракъснато да си работи.Това,че масово климатроника се третира като електронен климатик и електронно парно,си е погрешно наше схващане и Ханс не го е мислил да седи постоянно изгасено и да си караме на отворени прозорци.С тази цел първите версии на контролерите на климатрониците,нямат функцията да си остават изключени,след като се изгаси и се запали колата и винаги тръгват,без значение от последното си състояние.Следващите вече остават изгасени до 8-10 паления след като са изгасени,след което отново тръгват сами.Това си остава и на по-новите до ден днешен,когато остава изгасен до 10-тина паления след като е изгасен. Съответно това по никакъв начин не може да се третира като проблем,системата така е измислена и така си работи правилно. Проблем е,ако винаги тръгва на 22 градуса в режим Ауто,защото още първите климатроници,си помнят температурата,на която са спрени.Т.е. гласите го на 20 градуса и гасите колата,после трябва да тръгне отново на 20 градуса.Ако това не се случва - липсва му един постоянен + на не помня кой пин беше,който поддържа паметта на контролера.
За мигането - то се изразява в 15 секунди мигане на всички символи на дисплея едновременно,веднага след даването на контакт или запалването.Мигането продължава 10-15 секунди и е еднократно,докато не изгасите и не запалите пак колата - това е сигнализация за проблем със системата от сериозна важност (за някои по-несъществени неща,няма проблем и записва грешка,без да има съответната индикация).
За мигането - то се изразява в 15 секунди мигане на всички символи на дисплея едновременно,веднага след даването на контакт или запалването.Мигането продължава 10-15 секунди и е еднократно,докато не изгасите и не запалите пак колата - това е сигнализация за проблем със системата от сериозна важност (за някои по-несъществени неща,няма проблем и записва грешка,без да има съответната индикация).
- tilio_tmt
- Мнения: 28
- Регистриран на: Вто 16 авг 2011 13:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: климатроника се включва при подаване на контакт
много благодаря за разяснението. няма какво повече да коментирам
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Сря 11 авг 2010 16:20
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AEB
- Местоположение: varna
Re: климатроника се включва при подаване на контакт
Колеги повдигам темата, че и аз имам подобен проблем. Наскоро си взех пасат б5 98г. 1,8т и климатроника се пуска сам при даване на контакт. Имам и проблем с осветлението в купето. Повечето време нищо не свети, става дума за плафоните в купето и тези на вратите но от време на време си работят нормално. Мисля си, че е от комфорт модула който се намира в краката на шофьора и се чудя дали и климатроника не е вързан към него и реално проблема на климатроника да се окаже от комфорт модула. Не съм обръщал внимание на какви градуси тръгва климатроника досега но тази сутрин тръгна на 20 градуса. Като спрях пред работа го оставих на 21 и днес като си тръгвам ще видя на какви градуси ще тръгне. И при мен направо си тръгва и въпросното мигане го няма но искам само да добавя нещо към въпросното мигане. От 6,5 години съм собственик и на пасат б5 1,9tdi и наскоро се наложи да му правим голям ремонт. След ремонта като го взех дисплея на климатроника мигаше и споделих на майсторите, че не е правил така преди. Оказа се че една букса не я бяха закачили, след това всичко си заработи нормално. При този пасат нямам такива проблеми и съм свикнал да си е така. Та ако някой може да помогне с някъква допълнителна информация ще съм благодарен. Като отстраня проблема ще пиша от какво е излязло при мен.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: К.Одаджийски и 181 госта