Обръщам се към вас с един на пръв поглед подробно разглеждан в нашия форум въпрос, но при мен е нещо по различно. Става върос за един характерен зимен проблем-колата не загрява....., но..... не реагирате с насмешка и не си мислете "брей тоя колко е тъп един термостат да не се сети да смени".
Най-напред да кажа, че става въпрос за Passat 1,8 mi 1992г., двигател ABS с газова уредба. Едно и също е поведението на колата независимо дали карам на газ или на бензин.
Смених за последната седмица 2 нови термостата и то ушким хубави....... поне не са от евтините, но проблема си остава.
Сега в тия студове ако не пускам парното вдига до към 70-75 градуса, а ако пусна парното изобщо не отлепя стрелката. То и парното едно.... колкото да не е без хич.
Ако оставя колата на место и я пофорсирам след 10-15 мин. вдига градусите и даже се включва перката, ама в движение това не се случва въпреки, че работата ми е далече и изминавам около 20 км..
А между другото постоянно по светофарите вдигам капака и пипам тръбите които водят към радиатора и долната която идва от термостата е лед студена, а горната е топла, а самият радиатор (от старни колоните които са) е леко топъл. Щом долната тръба е студена си мисля, че термостата си е напълно затворил.
Склонен съм да се доверя и на показанието на уреда на таблото защото пипам и самия двигател, който след 20 км. е приятно топъл на пипане, а си мисля че направо трябва да ме изгори темтературата на един загрял двигател.
А и още една подробност: като ми слагаха втория термостат му пробиха една дупка около 2 мм.. Направо лошо ми стана като видях че го дупчат. Питам аз защо, а майстора вика то така се прави за да се обезвъздуши по-лесно.
Има и един друг момент, който незнам дали има нещо общо. Един газаджия ми промени ъгъла на изпреварване на запалването, защото на газ трябвало да е поразличен. А пък аз си мислех, че при мойта кола не може да се променя аванса и че той се управлява от компютъра.
Та това е неясния за мен проблем. Ако имате идея какво друго освен термостата може да е помагайте. Аз и за трети път ще го сменя ама съм сигурен вече че не е от него.
двигателят ми не загрява нормално-дайте идеи
- Nova
- Мнения: 806
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 0:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Колега, при мен е същата ситуация, само че нямам газова и съм с Г-2-ка. За да загрее на 90 градуса трябва да чакам минимум 45 минути на светофар. Парно си имам, а на 80 градуса долната тръба е лед студена. А иначе 10-15 км. повече от 80 градуса не вдига... нареждам се и аз на опашката за акъл...
П.С. Освен да ми е шантав термостата и да отваря на 81-82 градуса и затфа да не загрява... незнам вече и аз...
П.С. Освен да ми е шантав термостата и да отваря на 81-82 градуса и затфа да не загрява... незнам вече и аз...
- tatenceto
- Мнения: 781
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
в този студ му трябва доста време да загрее на мене ми трябват около 13км. или 20мин. та си мисля че е нормално но подобен проблем имаше един позннат но с голф 3 та на него се оказа че от пластмасата която е на главата /мъркуча който е на радиатора горе/ му смуче въздух смени о пръстена и сега е сауна незнам дали го обясних много добре
- Pichaga
- Антиспамър №1
- Мнения: 16339
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
- Автомобил: Opel Zafira B
- Двигател: Z19DT
- Местоположение: София
- Контакти:
имам го този "проблем" от когато имам колата 4 та зима
за да загрее толкова, че да отвори термостата висенето на празен ход трябва да е чутовно, просто адски трудно отваря термоста, а да не говорим за перка да пусне
иначе темп. си е нормална, пусна ли парното на венктилатор пада на 80 градуса примерно, мислех че е проблем-смених термостат, двата радиатора, капачка на казанчето, доскоро нямах и течове
просто това е....за сравнение опела също не отваря големия кръг за 20-30 мин каране в софия
но парното му е по-яко
все си мисля че в тия студове, повече от това не може
а за тая дупка на термостата

за да загрее толкова, че да отвори термостата висенето на празен ход трябва да е чутовно, просто адски трудно отваря термоста, а да не говорим за перка да пусне
иначе темп. си е нормална, пусна ли парното на венктилатор пада на 80 градуса примерно, мислех че е проблем-смених термостат, двата радиатора, капачка на казанчето, доскоро нямах и течове

просто това е....за сравнение опела също не отваря големия кръг за 20-30 мин каране в софия
но парното му е по-яко
все си мисля че в тия студове, повече от това не може
а за тая дупка на термостата



- scuba
- R.I.P. Holy Diver
- Мнения: 6971
- Регистриран на: Вто 19 окт 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:

- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- KrasimirN
- Мнения: 44
- Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
VW_man, имам същия Пасат.При мен беше обратен проблем-показва 100 градуса, а термостата не е отворил.Беше интегралния стабилизатор на 10 V в таблото.При теб не е възможно да не загрява двигателя.Съмнява ме тази дупка ,която си ти направили на термостата.Втория кръг отваря напълно чак на 87 градуса.Ако ти е наред капачката на казанчето не би трябвало да има проблем с обезвъздушаването и не трябват никакви дупки на термостата!
Сложи си читав термостат и след това проври при позагряла кола дали температурата в казанчето съответства на тази по уреда.
Сложи си читав термостат и след това проври при позагряла кола дали температурата в казанчето съответства на тази по уреда.
- golfer
- The Мaster of PERNIK TUNING performancе
- Мнения: 7369
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
- Автомобил: Gandalf the Grey
- Двигател: 368kw LPG
- Местоположение: oberbayern
- Контакти:
във всичко казано по-горе има много истини.
студено е и е нормално колата да не загрява достатъчно.
особено на дълго разстояние при по-висока скорост е нормално да изстива защото все пак въздушната струя не охлажда само радиатора а и двигателя.
тук имам едни съмнения относно поставянето на газовата уредба.
къде по точно са вързани маркучите на изпарителя?
за слабото парно са "виновни"клапите пред радиаторчето и байпаса.
студено е и е нормално колата да не загрява достатъчно.
особено на дълго разстояние при по-висока скорост е нормално да изстива защото все пак въздушната струя не охлажда само радиатора а и двигателя.
тук имам едни съмнения относно поставянето на газовата уредба.
къде по точно са вързани маркучите на изпарителя?
за слабото парно са "виновни"клапите пред радиаторчето и байпаса.
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пон 07 мар 2005 13:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Има проблем!!!
Колата независимо от външната температура трябва да си работи нормално!Изчислена е доста добре! моя пасат заграва на 70 градуса на за 3-4 км на на 7-8 вече е на 90.Ако пък има баир и качвам на 2-ра включва перката на радиатора.
Системата за охлаждане е доста капризна , обаче се свиква с тънкостите!Първо си провери капачката на разширителнич съд, не трябва да изпуска, после има една пластмаса под главата на мотора там има датчици гуми и т.н. всичко трябва да е супер! И най важното трябва да бъде обезвъдушена системата. Когато колата е с газова уредба водните маркучи се връзват точно кадето са ти ги сложили, на маркучите за парното, това води до по трдно обезвъдушаване:). Дупката а ти я пробили защото обезвъдушаването си е малко приключение
.Дупка на термостата не трява да има !!!
Системата за охлаждане е доста капризна , обаче се свиква с тънкостите!Първо си провери капачката на разширителнич съд, не трябва да изпуска, после има една пластмаса под главата на мотора там има датчици гуми и т.н. всичко трябва да е супер! И най важното трябва да бъде обезвъдушена системата. Когато колата е с газова уредба водните маркучи се връзват точно кадето са ти ги сложили, на маркучите за парното, това води до по трдно обезвъдушаване:). Дупката а ти я пробили защото обезвъдушаването си е малко приключение

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта