Гори масло

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
portal_bp
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 17:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Гори масло

Мнениеот portal_bp » Вто 30 яну 2007 16:20


Здравйте колеги,
изчетох темите за маслото и ми стана ясно горе долу какъв е проблема(или по точно какъв би могъл да бъде), нямам течове със сигурност поне не видима на асфалта.
Това, за което пиша всъщност е че на около 2000 км след смяната я порверих и тъй като и бяха първите 2000 км моите ръце на практика ми се стори ок. 4000 км по късно решавам да порверя и гледам че щеката ми излиза суха, паркирах на равно два дена си стоя - изкарвам суха. Колата си въврвеше, датчика не ми е светил...
Долях 0,5 литра масло, изчаках 4-5 часа, порверих, започна да "цопва" в масло, долях и останалото, но не съм видял до къде вдигнало още.

Колата ми е Пасат 94/1,8 бензин, карам на газ, но до загряване на бензин, както и от време на време си карам на бензин изцяло, казвали сами чее хубаво да я покарвам :) така . Маслото Кастрол Магнетик 10W40...

Като цяло ме теразат два въпроса колко е изгорила горе долу за тези киломтери, тъй като не знам това да излиза суха на колко липса се равнява, и дали датчика( ако е датчик) аз отчитане ми е наред според вас.




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Вто 30 яну 2007 16:55


На щеката от макс. до мин. обозначението разликата в количеството е 1л но ти казваш че пръчката е била изцяло суха това значи че са избягали поне 2л. Търси каде е проблема и взимай мерки че това не е добре.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Вто 30 яну 2007 17:01


Здравей колега.
Това което пишеш не е хич добре. Не искам да те притеснявам, но работата мирише за ремонт(поне гумички на клапани), освен ако не приемеш този разход. Би следвало да получиш индикация от таблото за падане на налягането на маслото, светодиодна и звукова.
Картера събира нормално 3.5 - 3.6 л. масло, което на щеката е почти на мах. Не си посочил след смяната до къде е стигнало нивото на щеката.
Не може със сигурност да се каже колко масло е изгорил твоят двигател. По скоро ти би могъл да кажеш колко си долял, за да достигне нивото в нормата.
Прегледай и тук: http://vwclub.bg/articles.php?id=1 и http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... highlight=
Успех.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Вто 30 яну 2007 17:12


dpp виждал съм лично Джета на колега с 1.5л масло да не се включва предупредителна индикация, така че е възможно да не е разбрал.


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Вто 30 яну 2007 17:29


Тази кола няма датчик за нивото на маслото в картера. Датчиците са само за налягане. Така, че няма как да се очаква сигнализация за ниско ниво на маслото.
При толкова много изгорено масло, трябва да си пушляви яко отзад. Та колега, не ти ли е направило впечатление това?

Можеш наистина да се разминеш и само с едни гумички - стискай палци :wink:


Потребителски аватар
portal_bp
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 17:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот portal_bp » Вто 30 яну 2007 17:56


Проверих я пак с 1 литър почти ударих минимума, което занчи че ще купувам нов литър който да долея.
Казано честно ми се стори в софийските задръствания, когато беше по студено преди нова година че пуша повече от останалите.
Ще проучим нещата, дано не нещо сериозно макар че при теч количества изгорено масло сигурно ще ме удари здраво в джоба ...


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Вто 30 яну 2007 19:44


[quote="portal_bp"]Проверих я пак с 1 литър почти ударих минимума, което занчи че ще купувам нов литър който да долея.
Казано честно ми се стори в софийските задръствания, когато беше по студено преди нова година че пуша повече от останалите.
Ще проучим нещата, дано не нещо сериозно макар че при теч количества изгорено масло сигурно ще ме удари здраво в джоба ...[/quo

Дано да се разминеш само с гумички.Да не би да не си стегнал пробката?Пък казваш няма видими течове?Капака на главата виж да не хвърля отзад,при мен беше така,много е гадно.Само си се стича по блока и подлизва по скоростната кутия а на земята нищо


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Вто 30 яну 2007 22:23


Sunny написа:Тази кола няма датчик за нивото на маслото в картера. Датчиците са само за налягане. Така, че няма как да се очаква сигнализация за ниско ниво на маслото. ...

Не е писано, че има датчик отчитащ нивото на маслото. Имам предвид, че при намаляване на количеството следва да падне налягането и ако датчиците са изправни да сигнализират за това. Дори и на VW-бръмбар датчика е за налягане и ми е задействал при падане на нивото под 1.2 л.(картера събира норм. 2,6 л.). Извинявам се за отклонението от основната тема.
Но както посочи teodor6769 явно системата задейства при по-критично падане на налягането.

portal_bp можеш да провериш сам дали свещите не са омаслени(черно по изолацията на електрода и отстрани по периферията до резбата) и не е лошо някой да ти замери компресията на цилиндрите.
Лека нощ.


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Сря 31 яну 2007 10:03


dpp написа:Не е писано, че има датчик отчитащ нивото на маслото. Имам предвид, че при намаляване на количеството следва да падне налягането и ако датчиците са изправни да сигнализират за това

Хайде малко да се замислиш и да обясниш как би могло да стане това?!

Имаш масло в картера, помпата засмуква и вдига налягане - щом има какво да засмуче, има и налягане. Независимо колко е маслото над помпата, налягането е едно и също.
Ако няма масло, което да се засмуче от помпата и ти писне зумер за липса на налягане, то това означава че мотора вече работи на сухо без никакво масло и ти е ясно какво се е случило вече с него.
Системата не може да се използва по този начин - заблуждаваш се.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 31 яну 2007 11:04


Sunny написа:Ако няма масло, което да се засмуче от помпата и ти писне зумер за липса на налягане, то това означава че мотора вече работи на сухо без никакво масло и ти е ясно какво се е случило вече с него.

Sunny, само въпросче е, не е реплика: Ако помпата все още си засмуква, нали всичко ще си е омазнено където си трябва и няма да има проблем с мотора? Ще стане беля само, ако продължиш със свирещ зумер?
Или бъркам?


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Сря 31 яну 2007 12:16


radotom написа:... Ако помпата все още си засмуква, нали всичко ще си е омазнено където си трябва и няма да има проблем с мотора? Ще стане беля само, ако продължиш със свирещ зумер?
Или бъркам?

Ако говорим за случая с ниско ниво на маслото, то щом засмуква помпата, зумер няма да се включи, защото налягането си е добро - за да се включи зумера, то трябва да ти е ниско налягането.
През цялото време се опитвам да обясня, че не може да ти падне налягането на маслото само заради това, че то е по-малко - щом има масло, което да се засмуква от помпата - има и нормално налягане.
Налягането не е обвързано с нивото.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 31 яну 2007 12:32


Sunny написа:Налягането не е обвързано с нивото.

Тъй, де! Това ясно!
Имам предвид, че докато не спадне дотолкова маслото, че да не може да засмуче, няма пряка опастност, нали?
Т.е. колегата може поне за сега да е спокоен от към тази насока?


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Сря 31 яну 2007 12:43


Sunny а би ли обяснил тези два случая които се случиха лично на мен за да изясним до край въпроса. Ако имаш време де.

1. Карам по магистралата със 160км налага се рязко да намаля до около 50км лампата за маслото и зумера се включват за около 5сек след което спират.
2. Карам по баир на 5та след като скоростта ми падна под 80км лампата и зумера пак се включиха минах на 4та и спряха.
Маслото и в 2та случая си беше малко под максимума.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Сря 31 яну 2007 13:07


За 2000км - 2литра -като гледам си за основен ремонт.От щеката не ти ли духа при запален двигател, а и от отвора за наливане на масло, капачката сигурно е в бял налеп?


Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niviat » Сря 31 яну 2007 13:39


teodor6769 написа:Sunny а би ли обяснил тези два случая които се случиха лично на мен за да изясним до край въпроса. Ако имаш време де.

1. Карам по магистралата със 160км налага се рязко да намаля до около 50км лампата за маслото и зумера се включват за около 5сек след което спират.
2. Карам по баир на 5та след като скоростта ми падна под 80км лампата и зумера пак се включиха минах на 4та и спряха.
Маслото и в 2та случая си беше малко под максимума.

Аз мисля че при намаляване оборотите на двигателя , което очевидно се е случило при теб , е паднало налягането на маслото. Замери си някъде налягането на маслото и локализирай причината . Възможно е всичко : помпа ; лагери ; филтър ; ред.клапан; менте масло ? ; прегрявяне ? ; маслена магистрала ?.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта