Здравейте,
Имам 2 въпроса:
1) Нормално ли е антифриза ми да намалява (при нормалната работа на автомобила) или става дума за теч?
2) При препълване на казанчето с антифриз, има ли начин да източа част от него, защото се притеснявам да не се пробие системата от налягането?
Става дума за Пасат B3.
Пасат B3 Антифриз - два въпроса
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 12 май 2010 16:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Антифриз - два въпроса
По първия въпрос - охлаждащата система на автомобила е затворена - течността си циркулира само вътре.
Т.е. при нормална работа, не трябва да ти намалява.
Друго - като позагрее двигателя, температурата (и съответно налягането) се вдигат.
Казанчето е И разширителен съд (то е и най-високата точка).
При нормални условия, целият въздух е там, и заради температурата се разширява.
Ако на студен автомобил, нивото на течността е в нормата (м/у MIN и MAX), то при загрял двигател ще е по-ниско. Също е нормално.
С колко си над максимума?
С една спринцовка можеш да дръпнеш известно количество от казанчето.
Добавено:
Пробка за източване в книжката не намерих. Най-ниската точка се води водната помпа.
Но може да откачиш произволно съединение, за да източиш малко количество.
Т.е. при нормална работа, не трябва да ти намалява.
Друго - като позагрее двигателя, температурата (и съответно налягането) се вдигат.
Казанчето е И разширителен съд (то е и най-високата точка).
При нормални условия, целият въздух е там, и заради температурата се разширява.
Ако на студен автомобил, нивото на течността е в нормата (м/у MIN и MAX), то при загрял двигател ще е по-ниско. Също е нормално.
С колко си над максимума?
С една спринцовка можеш да дръпнеш известно количество от казанчето.
Добавено:
Пробка за източване в книжката не намерих. Най-ниската точка се води водната помпа.
Но може да откачиш произволно съединение, за да източиш малко количество.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12135
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Антифриз - два въпроса
ifch0 написа:.......
Ако на студен автомобил, нивото на течността е в нормата (м/у MIN и MAX), то при загрял двигател ще е по-ниско. Също е нормално.
.....
Е тука не съм съгласен, ако при студен двигател антифриза е в нормата, при загрял се разширява и нивото се вдига
т.е при студен двигател течността е на минимум, като загрее течността отива на максимума, ако количеството е повече при изправен клапан в капачката би трябвало да изхвърли излишното количество, но не е проблем да се откачи съединението на дъното на разширителния съд и да се поизточи малко от течността.
Иначе щом изчезва при нормална работа, значи има теч някъде по системата и като първи заподозрян елемент ако няма видим теч е радиаторчето на парното да изпуска по малко, но доста антифриз изтича докато се усети мокрото в краката на пасажера. Ако прозореца е мазен отвътре значи е сигурно че е радиаторчето.
Re: Антифриз - два въпроса
Всъщност, да, напълно си прав.
Хем съм само на бонбони, а пиша глупости...
Хем съм само на бонбони, а пиша глупости...
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Антифриз - два въпроса
ifch0 написа:Хем съм само на бонбони,...
"Пияна вишна"?



А иначе, ако е в повече антифриза, би трябвало да си отвори клапата за свръхналягане в капачката на разширителя и излишното да си изтече през приливника

За изчезването - Калин е прав, но на първо място сред заподозрените аз лично бих поставил пластмасовите фланци при главата на мотора

-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 12 май 2010 16:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Антифриз - два въпроса
Ще го източа със спринцовка значи, защото не ми се разчита на клапата при толкова стара кола. Я сработи, я не.
Питахте с колко съм превишил? С около 2 сантиметра над MAX-а, което си е бая. Така става като наливаш и не гледаш
Благодаря на всички!
Питахте с колко съм превишил? С около 2 сантиметра над MAX-а, което си е бая. Така става като наливаш и не гледаш

Благодаря на всички!
-
- Мнения: 1178
- Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8mi AAM 1993
- Местоположение: Асеновград/ Пловдив
- Контакти:
Re: Антифриз - два въпроса
radotom написа:ifch0 написа:Хем съм само на бонбони,...
"Пияна вишна"?![]()
![]()
![]()
А иначе, ако е в повече антифриза, би трябвало да си отвори клапата за свръхналягане в капачката на разширителя и излишното да си изтече през приливника
За изчезването - Калин е прав, но на първо място сред заподозрените аз лично бих поставил пластмасовите фланци при главата на мотора
Или по-точно O-пръстените им.
На второ място ако имаш газ виж да не са ти вдървени маркучите (както бяха при мен) с които се охлажда изпарителя

На трето място виж си маслото, че там не искам да обяснявам какво може да е

- vasilb
- Мнения: 742
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Антифриз - два въпроса
Не вкарвайте човека във филми - още му е рано!
Ако термостатът е малко мързелив и колата вдига повече в града - към 100 градуса, то охладителната течност се разширява повече и изхвърля излишното, а като изстине ... спада под минимума - варианти много.
Ако хайванчето си върви и не надува маркучите или не смесва масло и антифриз - не пипай двигателя, а най-много някой тройник, О-ръстен и такива дребни неща, но само при нужда! Старите оригинални неща са по-хубави от новите ... с незнаен произход! 

Ако термостатът е малко мързелив и колата вдига повече в града - към 100 градуса, то охладителната течност се разширява повече и изхвърля излишното, а като изстине ... спада под минимума - варианти много.


- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12135
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат B3 Антифриз - два въпроса
Абе от тия тройници в 99% от случаите се вижда когато тече, капе или сълзи, под него винаги е едно такова омазано бяло ако е успяло да изсъхне примерно. По трудно е да се види теч примерно ако има антифриз при смукателния колектор и теч около термостата.
Това също е вариант
vasilb написа:Ако термостатът е малко мързелив и колата вдига повече в града - към 100 градуса, то охладителната течност се разширява повече и изхвърля излишното, а като изстине ... спада под минимума - варианти много
Това също е вариант

Re: Пасат B3 Антифриз - два въпроса
Колеги да ползвам темата да попитам и аз за Пасат Б3 Рп мотор.Наложи ми се да отида до враца 2пъти за под 4часа,та колата малко я озорих на баирите на хемус и вдигна към 100градуса,след баирите си падна температурата до 70 даже,защото я спусках на скорост,но ме притеснява друго..
Когато отворих капака видях омазано върху гредата под радиатора.Течността беше намаляла в съда с около 1пръст.Интересното е ,че при водната помпа и шайбата не беше влажно,което бе първото,за което се сетих.Беше по "прясно" мазното при долния маркуч на радиатора...възможно ли е налягане да пробива при маркуча или нещо друго да търся ?Пластмасовия тройник е сменяван лятото и му сложих и рейнз,че нямам вяра само на о-пръстена
Сега в града течността не ми е намаляла,охл.система се държи добре...
Когато отворих капака видях омазано върху гредата под радиатора.Течността беше намаляла в съда с около 1пръст.Интересното е ,че при водната помпа и шайбата не беше влажно,което бе първото,за което се сетих.Беше по "прясно" мазното при долния маркуч на радиатора...възможно ли е налягане да пробива при маркуча или нещо друго да търся ?Пластмасовия тройник е сменяван лятото и му сложих и рейнз,че нямам вяра само на о-пръстена

Сега в града течността не ми е намаляла,охл.система се държи добре...

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12135
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат B3 Антифриз - два въпроса
Видял съм подобно нещо на една джета, маркуча при скобата все едно от някакъв друг материал направен и се издува като балон при подаване на газ, в същия момент скобата от оригиналните омекнала и като подаде газ и се надуе маркуча отвори скобата и хвърли струйка, та е възможно при озорване да изпусне покрай скобата.
От друга страна на моята кола там където са си оригиналните скоби няма проблем, но преди месец време натегнах сигурно с по 2-3 оборота всички допълнително слагани скоби на водни съединения, на изпарителя и на някои други допълнителни места, но факт е че всички бяха хлабави, може би заради температурното разширение или нещо друго - не знам!
От друга страна на моята кола там където са си оригиналните скоби няма проблем, но преди месец време натегнах сигурно с по 2-3 оборота всички допълнително слагани скоби на водни съединения, на изпарителя и на някои други допълнителни места, но факт е че всички бяха хлабави, може би заради температурното разширение или нещо друго - не знам!
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Вто 04 юни 2013 20:08
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат B3 Антифриз - два въпроса
Колеги, а някой от вас знае ли какво е наляганоето на системата




-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Пасат B3 Антифриз - два въпроса
Огледай колената на изпарителя, като позагрее и прокапват.
Иначе за тройникът, колегите са прави. По добре със спринцовка, че отдолу ако отвориш и ще изтече доста. Аз лично не бих се занимавал за толкова антифриз. Просто го наблюдавай.
Иначе за тройникът, колегите са прави. По добре със спринцовка, че отдолу ако отвориш и ще изтече доста. Аз лично не бих се занимавал за толкова антифриз. Просто го наблюдавай.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат B3 Антифриз - два въпроса
Налягането мися е 1,2бара,клапата не помня дали на 1,5 сработваше.Ако нямаш спринцовка става и с парцал....
- plamen000000
- Мнения: 989
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат B3 Антифриз - два въпроса
Налягането мисля е някъде 0.9 - 1.0 бар.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ognqn и 39 госта