Пасат B3 Антифриз - два въпроса

Техническа и сервизна информация за Passat
barakuda28
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 12 май 2010 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Пасат B3 Антифриз - два въпроса

Мнениеот barakuda28 » Пон 07 яну 2013 15:18


Здравейте,

Имам 2 въпроса:
1) Нормално ли е антифриза ми да намалява (при нормалната работа на автомобила) или става дума за теч?
2) При препълване на казанчето с антифриз, има ли начин да източа част от него, защото се притеснявам да не се пробие системата от налягането?

Става дума за Пасат B3.




ifch0

Re: Антифриз - два въпроса

Мнениеот ifch0 » Пон 07 яну 2013 15:58


По първия въпрос - охлаждащата система на автомобила е затворена - течността си циркулира само вътре.
Т.е. при нормална работа, не трябва да ти намалява.

Друго - като позагрее двигателя, температурата (и съответно налягането) се вдигат.
Казанчето е И разширителен съд (то е и най-високата точка).
При нормални условия, целият въздух е там, и заради температурата се разширява.
Ако на студен автомобил, нивото на течността е в нормата (м/у MIN и MAX), то при загрял двигател ще е по-ниско. Също е нормално.

С колко си над максимума?
С една спринцовка можеш да дръпнеш известно количество от казанчето.

Добавено:
Пробка за източване в книжката не намерих. Най-ниската точка се води водната помпа.
Но може да откачиш произволно съединение, за да източиш малко количество.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12135
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Антифриз - два въпроса

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 07 яну 2013 16:14


ifch0 написа:.......
Ако на студен автомобил, нивото на течността е в нормата (м/у MIN и MAX), то при загрял двигател ще е по-ниско. Също е нормално.

.....

Е тука не съм съгласен, ако при студен двигател антифриза е в нормата, при загрял се разширява и нивото се вдига
т.е при студен двигател течността е на минимум, като загрее течността отива на максимума, ако количеството е повече при изправен клапан в капачката би трябвало да изхвърли излишното количество, но не е проблем да се откачи съединението на дъното на разширителния съд и да се поизточи малко от течността.
Иначе щом изчезва при нормална работа, значи има теч някъде по системата и като първи заподозрян елемент ако няма видим теч е радиаторчето на парното да изпуска по малко, но доста антифриз изтича докато се усети мокрото в краката на пасажера. Ако прозореца е мазен отвътре значи е сигурно че е радиаторчето.


ifch0

Re: Антифриз - два въпроса

Мнениеот ifch0 » Пон 07 яну 2013 16:22


Всъщност, да, напълно си прав.
Хем съм само на бонбони, а пиша глупости...


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Антифриз - два въпроса

Мнениеот radotom » Пон 07 яну 2013 16:29


ifch0 написа:Хем съм само на бонбони,...

"Пияна вишна"? :roll:
mhihi mhihi

А иначе, ако е в повече антифриза, би трябвало да си отвори клапата за свръхналягане в капачката на разширителя и излишното да си изтече през приливника ;)
За изчезването - Калин е прав, но на първо място сред заподозрените аз лично бих поставил пластмасовите фланци при главата на мотора :?


barakuda28
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 12 май 2010 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Антифриз - два въпроса

Мнениеот barakuda28 » Пон 07 яну 2013 16:44


Ще го източа със спринцовка значи, защото не ми се разчита на клапата при толкова стара кола. Я сработи, я не.
Питахте с колко съм превишил? С около 2 сантиметра над MAX-а, което си е бая. Така става като наливаш и не гледаш :)

Благодаря на всички!


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: Антифриз - два въпроса

Мнениеот azrod » Пон 07 яну 2013 17:06


radotom написа:
ifch0 написа:Хем съм само на бонбони,...

"Пияна вишна"? :roll:
mhihi mhihi

А иначе, ако е в повече антифриза, би трябвало да си отвори клапата за свръхналягане в капачката на разширителя и излишното да си изтече през приливника ;)
За изчезването - Калин е прав, но на първо място сред заподозрените аз лично бих поставил пластмасовите фланци при главата на мотора :?

Или по-точно O-пръстените им.
На второ място ако имаш газ виж да не са ти вдървени маркучите (както бяха при мен) с които се охлажда изпарителя :)
На трето място виж си маслото, че там не искам да обяснявам какво може да е :drinking:


Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Антифриз - два въпроса

Мнениеот vasilb » Пон 07 яну 2013 17:41


Не вкарвайте човека във филми - още му е рано! :lol:
Ако термостатът е малко мързелив и колата вдига повече в града - към 100 градуса, то охладителната течност се разширява повече и изхвърля излишното, а като изстине ... спада под минимума - варианти много. :) Ако хайванчето си върви и не надува маркучите или не смесва масло и антифриз - не пипай двигателя, а най-много някой тройник, О-ръстен и такива дребни неща, но само при нужда! Старите оригинални неща са по-хубави от новите ... с незнаен произход! :)


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12135
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат B3 Антифриз - два въпроса

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 07 яну 2013 17:48


Абе от тия тройници в 99% от случаите се вижда когато тече, капе или сълзи, под него винаги е едно такова омазано бяло ако е успяло да изсъхне примерно. По трудно е да се види теч примерно ако има антифриз при смукателния колектор и теч около термостата.
vasilb написа:Ако термостатът е малко мързелив и колата вдига повече в града - към 100 градуса, то охладителната течност се разширява повече и изхвърля излишното, а като изстине ... спада под минимума - варианти много

Това също е вариант :да:


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат B3 Антифриз - два въпроса

Мнениеот kr1s0 » Пон 07 яну 2013 20:33


Колеги да ползвам темата да попитам и аз за Пасат Б3 Рп мотор.Наложи ми се да отида до враца 2пъти за под 4часа,та колата малко я озорих на баирите на хемус и вдигна към 100градуса,след баирите си падна температурата до 70 даже,защото я спусках на скорост,но ме притеснява друго..
Когато отворих капака видях омазано върху гредата под радиатора.Течността беше намаляла в съда с около 1пръст.Интересното е ,че при водната помпа и шайбата не беше влажно,което бе първото,за което се сетих.Беше по "прясно" мазното при долния маркуч на радиатора...възможно ли е налягане да пробива при маркуча или нещо друго да търся ?Пластмасовия тройник е сменяван лятото и му сложих и рейнз,че нямам вяра само на о-пръстена :beer
Сега в града течността не ми е намаляла,охл.система се държи добре... :screwy


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12135
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат B3 Антифриз - два въпроса

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 07 яну 2013 21:02


Видял съм подобно нещо на една джета, маркуча при скобата все едно от някакъв друг материал направен и се издува като балон при подаване на газ, в същия момент скобата от оригиналните омекнала и като подаде газ и се надуе маркуча отвори скобата и хвърли струйка, та е възможно при озорване да изпусне покрай скобата.
От друга страна на моята кола там където са си оригиналните скоби няма проблем, но преди месец време натегнах сигурно с по 2-3 оборота всички допълнително слагани скоби на водни съединения, на изпарителя и на някои други допълнителни места, но факт е че всички бяха хлабави, може би заради температурното разширение или нещо друго - не знам!


SvStoichev92
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 04 юни 2013 20:08
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B3 Антифриз - два въпроса

Мнениеот SvStoichev92 » Вто 04 юни 2013 20:35


Колеги, а някой от вас знае ли какво е наляганоето на системата :question :question :question


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Пасат B3 Антифриз - два въпроса

Мнениеот Гергин » Сря 05 юни 2013 11:16


Огледай колената на изпарителя, като позагрее и прокапват.
Иначе за тройникът, колегите са прави. По добре със спринцовка, че отдолу ако отвориш и ще изтече доста. Аз лично не бих се занимавал за толкова антифриз. Просто го наблюдавай.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат B3 Антифриз - два въпроса

Мнениеот Iezekil » Пет 07 юни 2013 19:42


Налягането мися е 1,2бара,клапата не помня дали на 1,5 сработваше.Ако нямаш спринцовка става и с парцал....


Потребителски аватар
plamen000000
Мнения: 989
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 19:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат B3 Антифриз - два въпроса

Мнениеот plamen000000 » Нед 30 юни 2013 19:17


Налягането мисля е някъде 0.9 - 1.0 бар.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ognqn и 39 госта