Здравейте колеги, предварително се извинявам ако има такава тема, но с търсачката не успях да намеря нищо. Та значи проблема е следния: Колата е Passat 1.8 Мi RP с монтирана АГУ. На газ работи перфектно, но на бензин до като е студена почти няма проблем (освен плахите опити да изпушва черно), но като загрее над 65...70 градуса започва да пуши като дизел и работи все едно на 2 или 3 цилиндъра. Моля ви помагайте !!!
Предварително благодаря на всички отзовали се!
Проблем с двигател на Passat 1.8 RP
- PASSAT
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Русе
Проблем с двигател на Passat 1.8 RP
Последна промяна от PASSAT на Сря 07 фев 2007 8:05, променено общо 1 път.
- PASSAT
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Русе
Аз също се съмнявам в тези елементи но мисля да опитам като загрее двигателя да сложа едно съпротивление 420 ома което според auto data отговаря на 70 градуса и да видя тогава как е. Ако се оправи сменям датчика ако ли не - не знам. За ламбда сондата мисля да опитам да я разкача и да пусна лабда симулатор да видя какво ще стане. За това второто ако може да дадете мнение защото си нямам идея какво може да стане
P.S. мерси за бързите отговори

P.S. мерси за бързите отговори
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
PASSAT написа:Аз също се съмнявам в тези елементи но мисля да опитам като загрее двигателя да сложа едно съпротивление 420 ома което според auto data отговаря на 70 градуса и да видя тогава как е. Ако се оправи сменям датчика ако ли не - не знам. За ламбда сондата мисля да опитам да я разкача и да пусна лабда симулатор да видя какво ще стане. За това второто ако може да дадете мнение защото си нямам идея какво може да стане![]()
P.S. мерси за бързите отговори
Колега с емулатор я стане я нестане, ами щом си решил да се пробваш сам да си отстраниш проблема си направи един индикатор за показанията на ламбда сондата - във форума има линкове на прилични схемки , и и с него би могъл да разбереш доло горе дали работи добре сондата .
Успех1
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
[quote="pas1.8mi"]Друг вариянт е да откачиш (електрически от куплунга) Ламбда сондата.Аз така установих,че моята неработи коректно(забавени реакции,много бавно спадане на оборотите до празен ход...).[/qu
Колега това ли са симптомите на не добре работеща ламбда сонда,при мен (на празен ход) когато изфорсирам двигателя, оборотите доста бавно спадат до номиналните (около 900...950),но пък невиждам черен дим от ауспуха! Забелязвам и друго, аз по принцип паля на бензин и след това автом. минава на газ, но въпреки че го използвам само за палене имам чувство че бензина доста бързо ми свършва. А иначе на бензин колата си работи перфектно!
Колега това ли са симптомите на не добре работеща ламбда сонда,при мен (на празен ход) когато изфорсирам двигателя, оборотите доста бавно спадат до номиналните (около 900...950),но пък невиждам черен дим от ауспуха! Забелязвам и друго, аз по принцип паля на бензин и след това автом. минава на газ, но въпреки че го използвам само за палене имам чувство че бензина доста бързо ми свършва. А иначе на бензин колата си работи перфектно!
- PASSAT
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Русе
Aз в момента следвам в Русе а пасата е във Видин и когато си отида ще го погледна. По въпроса за индикатор за показанията на ламбда сондата прегледах линка в темата от раздел авто газови, но там има два тримера и не знам как да го настроя
, иначе елементи и платка имам. Ако е възможно да ми обясните как става
.
P.S. Колега mafiota сега видях, че си от Русе
.


P.S. Колега mafiota сега видях, че си от Русе



- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
mafiota написа:pas1.8mi написа:Друг вариянт е да откачиш (електрически от куплунга) Ламбда сондата.Аз така установих,че моята неработи коректно(забавени реакции,много бавно спадане на оборотите до празен ход...).[/qu
Колега това ли са симптомите на не добре работеща ламбда сонда,при мен (на празен ход) когато изфорсирам двигателя, оборотите доста бавно спадат до номиналните (около 900...950),но пък невиждам черен дим от ауспуха! Забелязвам и друго, аз по принцип паля на бензин и след това автом. минава на газ, но въпреки че го използвам само за палене имам чувство че бензина доста бързо ми свършва. А иначе на бензин колата си работи перфектно!
Когато ламбдата не работи в нормалните си параметри се увеличава разхода на бензин, но разхода е по-значителен - над 1-1.5л./100км., когато тя е тотално "заминала"(компа подава режим на двигателя в заводски настройки ).
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Ахаа ясно dpp!
Колега PASSAT,ако говорим за индикатора с LM3914, еиният тример (напр. към седмо краче ) трябва да е за яркоста на светене на диодите , а другият за чувствителноста на системката. Наи добре се настроива с една батериика 1,5волта, и свързан към нея потенциометър. В случая от външния потенциометър и батерииката задаваш стоиности на напрежението (които разбира се отчиташ с помоща на фабричен волтметър)и си градуираш скаличката на светодиодния индикатор като регулираш другия тример на индикатора - грубо през 0,1волт (от 0,1 до 1 волт).
Колега PASSAT,ако говорим за индикатора с LM3914, еиният тример (напр. към седмо краче ) трябва да е за яркоста на светене на диодите , а другият за чувствителноста на системката. Наи добре се настроива с една батериика 1,5волта, и свързан към нея потенциометър. В случая от външния потенциометър и батерииката задаваш стоиности на напрежението (които разбира се отчиташ с помоща на фабричен волтметър)и си градуираш скаличката на светодиодния индикатор като регулираш другия тример на индикатора - грубо през 0,1волт (от 0,1 до 1 волт).
- PASSAT
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Русе
Мерси много за обяснението Аз вчера се опитах от руски да си преведа но не бях сигурен в това което превеждам.
При мен като изфорсирам оборотите си падат нормално (не са забавя), това може ли да означава, че ламбдата работи?
Все още не съм опитал да откача куплунга на ламбдата и да видя как ще е. Само не разбрах ако е заминала като я откача оборотите нормално ли ще падат (както е сега) или тогава ще се появи забавяне. Друго което се сетих е че когато двигателя е загрял и всички проблеми са налице и я угася при следващото палене (веднага след угасянето) е много лесно и отново всички проблеми са на лице, т.е. не мисля че колата се дави. Ама това последното го обясних.... дано някой ме е разбрал!!!
При мен като изфорсирам оборотите си падат нормално (не са забавя), това може ли да означава, че ламбдата работи?


- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
PASSAT написа:Мерси много за обяснението ... Само не разбрах ако е заминала като я откача оборотите нормално ли ще падат (както е сега) или тогава ще се появи забавяне. Друго което се сетих е че когато двигателя е загрял и всички проблеми са налице и я угася при следващото палене (веднага след угасянето) е много лесно и отново всички проблеми са на лице, т.е. не мисля че колата се дави. Ама това последното го обясних.... дано някой ме е разбрал!!!
Би следвало да ти падат нормално оборотите, защото ако я изключиш трябва да се получи, както при:
когато тя е тотално "заминала"(компа подава режим на двигателя в заводски настройки ).
Ако не е тотално "заминала" ще ти прави "номера", като например моментно придръпване(все едно да си ритнал педала да газта рязко) на двигателя по време на движение(защото в момента е подала някакъв импулс и компа реагира като корегира горивната смес). При студен все още двиг. може да ти изгасне, по същата причина-грешен импулс към компа. При добре загрял двигател празния ход може да не е много стабилен, оборотите да играят съвсем леко в границите на ок 150-200 нагоре или надолу и т.н. Не е задължително всичко от описаното от мен да се проявява едновременно.

Последна промяна от Dpop на Вто 06 фев 2007 12:34, променено общо 1 път.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Passat можеш да намериш повече и по-подробна иформация тук: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... highlight=




- PASSAT
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Русе
Колеги проблема е решен
След като опитах да заместя датчика за температура с постоянно съпротивление двигателя заработи нормално, но черната пушилка остана. Тогава откачих ламбда сондата и запалих на празен ход нищо не се забелязваше но при форсиране такава пушилка излиза, че дизила въобще не пуши в сравнение с пасатко
. Тогава за незнам кой път откачих акумолатора за 5 мин. и като запали проблема го нямаше. Сега и един въпрос - от какво е натрупал грешки компа?
1. От ламбдата ?
2. От датчика за температура (ако е въможно
)?
Амо е от ламбдата защо чак сега (след около 10к км на газ) и решението ламбда симулатор ли е. Ако да какъв?
P.P. Май въпросите станаха повече от един

След като опитах да заместя датчика за температура с постоянно съпротивление двигателя заработи нормално, но черната пушилка остана. Тогава откачих ламбда сондата и запалих на празен ход нищо не се забелязваше но при форсиране такава пушилка излиза, че дизила въобще не пуши в сравнение с пасатко

1. От ламбдата ?
2. От датчика за температура (ако е въможно

Амо е от ламбдата защо чак сега (след около 10к км на газ) и решението ламбда симулатор ли е. Ако да какъв?
P.P. Май въпросите станаха повече от един

- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
PASSAT написа:Колеги проблема е решен![]()
След като опитах да заместя датчика за температура с постоянно съпротивление двигателя заработи нормално, но черната пушилка остана. Тогава откачих ламбда сондата и запалих на празен ход нищо не се забелязваше но при форсиране такава пушилка излиза, че дизила въобще не пуши в сравнение с пасатко. Тогава за незнам кой път откачих акумолатора за 5 мин. и като запали проблема го нямаше. Сега и един въпрос - от какво е натрупал грешки компа?
1. От ламбдата ?
2. От датчика за температура (ако е въможно)?
Амо е от ламбдата защо чак сега (след около 10к км на газ) и решението ламбда симулатор ли е. Ако да какъв?
P.P. Май въпросите станаха повече от един
Здравеи колега,
ще се опитам от лични впечатления да отговоря на някои от въпросите ти!
Тук има много спорове дали 1,8рП-моно инжекция при работа на газ трупат грешки. Ами да трупа, аз със със система 1,8Мономотроник и от време на време натрупва грешка , но имам ключе и понякога ръчно си ресетвам компа - като усетя че нещо не е както трябва. Според моите наблюдения наи-много грешки натрупва когато палиш на бензин и при не загряла кола превключиш на газ. И в следващият момент като огасиш мотора - последващото палене е доста по-трудно (макар и на бензин), колата запалва, но все едно нещо я мъчи, смисъл плавно повишава оборотите до номинални - не запалва така рязко както при палене само на бензин.
Та съвета ми е следния - ако връткаш само на къси разстояния си я караи само на бензин, ако тръгваш на дълго тогава обръщаи на газ. Също така трупането на грешки зависи и от това как ти е настроена газовата уредба. За повече инфо виж в раздела автогазови уреби -там съм пуснал една тема за "трудно последващо палене на Б3"!
Успех!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта