Проблем с двигател на Passat 1.8 RP

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Проблем с двигател на Passat 1.8 RP

Мнениеот PASSAT » Пон 05 фев 2007 9:31


Здравейте колеги, предварително се извинявам ако има такава тема, но с търсачката не успях да намеря нищо. Та значи проблема е следния: Колата е Passat 1.8 Мi RP с монтирана АГУ. На газ работи перфектно, но на бензин до като е студена почти няма проблем (освен плахите опити да изпушва черно), но като загрее над 65...70 градуса започва да пуши като дизел и работи все едно на 2 или 3 цилиндъра. Моля ви помагайте !!!
Предварително благодаря на всички отзовали се!

Последна промяна от PASSAT на Сря 07 фев 2007 8:05, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 05 фев 2007 9:53


Здравей!
На първо четене проблема ти е в датчика за температура на охладителната течност. Синия. Показва ти, че колата е студена и ти блъска страшно много гориво! От там дави, пуши и гори като ламя!
Оправия няма! И меренето не помага особенно... Майката му е НОВ!


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Пон 05 фев 2007 10:51


Плюс това за което спомена Колегата,е възможен и проблем с Ламбда сондата!Най-евтино е да опиташ първо с темп. датчик на охлаждащата течност(смяната му).Успех :wink:


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Мнениеот PASSAT » Пон 05 фев 2007 11:28


Аз също се съмнявам в тези елементи но мисля да опитам като загрее двигателя да сложа едно съпротивление 420 ома което според auto data отговаря на 70 градуса и да видя тогава как е. Ако се оправи сменям датчика ако ли не - не знам. За ламбда сондата мисля да опитам да я разкача и да пусна лабда симулатор да видя какво ще стане. За това второто ако може да дадете мнение защото си нямам идея какво може да стане :oops:
P.S. мерси за бързите отговори


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пон 05 фев 2007 11:41


PASSAT написа:Аз също се съмнявам в тези елементи но мисля да опитам като загрее двигателя да сложа едно съпротивление 420 ома което според auto data отговаря на 70 градуса и да видя тогава как е. Ако се оправи сменям датчика ако ли не - не знам. За ламбда сондата мисля да опитам да я разкача и да пусна лабда симулатор да видя какво ще стане. За това второто ако може да дадете мнение защото си нямам идея какво може да стане :oops:
P.S. мерси за бързите отговори


Колега с емулатор я стане я нестане, ами щом си решил да се пробваш сам да си отстраниш проблема си направи един индикатор за показанията на ламбда сондата - във форума има линкове на прилични схемки , и и с него би могъл да разбереш доло горе дали работи добре сондата .
Успех1


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Пон 05 фев 2007 12:03


Друг вариянт е да откачиш (електрически от куплунга) Ламбда сондата.Аз така установих,че моята неработи коректно(забавени реакции,много бавно спадане на оборотите до празен ход...).


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пон 05 фев 2007 12:28


[quote="pas1.8mi"]Друг вариянт е да откачиш (електрически от куплунга) Ламбда сондата.Аз така установих,че моята неработи коректно(забавени реакции,много бавно спадане на оборотите до празен ход...).[/qu

Колега това ли са симптомите на не добре работеща ламбда сонда,при мен (на празен ход) когато изфорсирам двигателя, оборотите доста бавно спадат до номиналните (около 900...950),но пък невиждам черен дим от ауспуха! Забелязвам и друго, аз по принцип паля на бензин и след това автом. минава на газ, но въпреки че го използвам само за палене имам чувство че бензина доста бързо ми свършва. А иначе на бензин колата си работи перфектно!


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Мнениеот PASSAT » Пон 05 фев 2007 14:01


Aз в момента следвам в Русе а пасата е във Видин и когато си отида ще го погледна. По въпроса за индикатор за показанията на ламбда сондата прегледах линка в темата от раздел авто газови, но там има два тримера и не знам как да го настроя :roll: , иначе елементи и платка имам. Ако е възможно да ми обясните как става :oops: .
P.S. Колега mafiota сега видях, че си от Русе :) :lol: :D .


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Пон 05 фев 2007 14:14


mafiota написа:
pas1.8mi написа:Друг вариянт е да откачиш (електрически от куплунга) Ламбда сондата.Аз така установих,че моята неработи коректно(забавени реакции,много бавно спадане на оборотите до празен ход...).[/qu

Колега това ли са симптомите на не добре работеща ламбда сонда,при мен (на празен ход) когато изфорсирам двигателя, оборотите доста бавно спадат до номиналните (около 900...950),но пък невиждам черен дим от ауспуха! Забелязвам и друго, аз по принцип паля на бензин и след това автом. минава на газ, но въпреки че го използвам само за палене имам чувство че бензина доста бързо ми свършва. А иначе на бензин колата си работи перфектно!


Когато ламбдата не работи в нормалните си параметри се увеличава разхода на бензин, но разхода е по-значителен - над 1-1.5л./100км., когато тя е тотално "заминала"(компа подава режим на двигателя в заводски настройки ).


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Вто 06 фев 2007 7:22


Ахаа ясно dpp!
Колега PASSAT,ако говорим за индикатора с LM3914, еиният тример (напр. към седмо краче ) трябва да е за яркоста на светене на диодите , а другият за чувствителноста на системката. Наи добре се настроива с една батериика 1,5волта, и свързан към нея потенциометър. В случая от външния потенциометър и батерииката задаваш стоиности на напрежението (които разбира се отчиташ с помоща на фабричен волтметър)и си градуираш скаличката на светодиодния индикатор като регулираш другия тример на индикатора - грубо през 0,1волт (от 0,1 до 1 волт).


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Мнениеот PASSAT » Вто 06 фев 2007 8:25


Мерси много за обяснението Аз вчера се опитах от руски да си преведа но не бях сигурен в това което превеждам.
При мен като изфорсирам оборотите си падат нормално (не са забавя), това може ли да означава, че ламбдата работи? :roll: :roll: Все още не съм опитал да откача куплунга на ламбдата и да видя как ще е. Само не разбрах ако е заминала като я откача оборотите нормално ли ще падат (както е сега) или тогава ще се появи забавяне. Друго което се сетих е че когато двигателя е загрял и всички проблеми са налице и я угася при следващото палене (веднага след угасянето) е много лесно и отново всички проблеми са на лице, т.е. не мисля че колата се дави. Ама това последното го обясних.... дано някой ме е разбрал!!!


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Вто 06 фев 2007 12:11


PASSAT написа:Мерси много за обяснението ... Само не разбрах ако е заминала като я откача оборотите нормално ли ще падат (както е сега) или тогава ще се появи забавяне. Друго което се сетих е че когато двигателя е загрял и всички проблеми са налице и я угася при следващото палене (веднага след угасянето) е много лесно и отново всички проблеми са на лице, т.е. не мисля че колата се дави. Ама това последното го обясних.... дано някой ме е разбрал!!!


Би следвало да ти падат нормално оборотите, защото ако я изключиш трябва да се получи, както при:
когато тя е тотално "заминала"(компа подава режим на двигателя в заводски настройки ).

Ако не е тотално "заминала" ще ти прави "номера", като например моментно придръпване(все едно да си ритнал педала да газта рязко) на двигателя по време на движение(защото в момента е подала някакъв импулс и компа реагира като корегира горивната смес). При студен все още двиг. може да ти изгасне, по същата причина-грешен импулс към компа. При добре загрял двигател празния ход може да не е много стабилен, оборотите да играят съвсем леко в границите на ок 150-200 нагоре или надолу и т.н. Не е задължително всичко от описаното от мен да се проявява едновременно.
:да:

Последна промяна от Dpop на Вто 06 фев 2007 12:34, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Вто 06 фев 2007 12:32


Passat можеш да намериш повече и по-подробна иформация тук: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... highlight=

:wink: :deal :)


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Мнениеот PASSAT » Вто 13 фев 2007 8:24


Колеги проблема е решен :!:
След като опитах да заместя датчика за температура с постоянно съпротивление двигателя заработи нормално, но черната пушилка остана. Тогава откачих ламбда сондата и запалих на празен ход нищо не се забелязваше но при форсиране такава пушилка излиза, че дизила въобще не пуши в сравнение с пасатко :shock . Тогава за незнам кой път откачих акумолатора за 5 мин. и като запали проблема го нямаше. Сега и един въпрос - от какво е натрупал грешки компа?
1. От ламбдата ?
2. От датчика за температура (ако е въможно :? )?
Амо е от ламбдата защо чак сега (след около 10к км на газ) и решението ламбда симулатор ли е. Ако да какъв?
P.P. Май въпросите станаха повече от един :oops:


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Вто 13 фев 2007 9:06


PASSAT написа:Колеги проблема е решен :!:
След като опитах да заместя датчика за температура с постоянно съпротивление двигателя заработи нормално, но черната пушилка остана. Тогава откачих ламбда сондата и запалих на празен ход нищо не се забелязваше но при форсиране такава пушилка излиза, че дизила въобще не пуши в сравнение с пасатко :shock . Тогава за незнам кой път откачих акумолатора за 5 мин. и като запали проблема го нямаше. Сега и един въпрос - от какво е натрупал грешки компа?
1. От ламбдата ?
2. От датчика за температура (ако е въможно :? )?
Амо е от ламбдата защо чак сега (след около 10к км на газ) и решението ламбда симулатор ли е. Ако да какъв?
P.P. Май въпросите станаха повече от един :oops:


Здравеи колега,
ще се опитам от лични впечатления да отговоря на някои от въпросите ти!
Тук има много спорове дали 1,8рП-моно инжекция при работа на газ трупат грешки. Ами да трупа, аз със със система 1,8Мономотроник и от време на време натрупва грешка , но имам ключе и понякога ръчно си ресетвам компа - като усетя че нещо не е както трябва. Според моите наблюдения наи-много грешки натрупва когато палиш на бензин и при не загряла кола превключиш на газ. И в следващият момент като огасиш мотора - последващото палене е доста по-трудно (макар и на бензин), колата запалва, но все едно нещо я мъчи, смисъл плавно повишава оборотите до номинални - не запалва така рязко както при палене само на бензин.
Та съвета ми е следния - ако връткаш само на къси разстояния си я караи само на бензин, ако тръгваш на дълго тогава обръщаи на газ. Също така трупането на грешки зависи и от това как ти е настроена газовата уредба. За повече инфо виж в раздела автогазови уреби -там съм пуснал една тема за "трудно последващо палене на Б3"!
Успех!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта