Passat B3 89г PF - стъпков мотор

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12135
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Passat B3 89г PF - стъпков мотор

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 14 фев 2013 11:17


Първо да се извиня, че има няколко стотици теми за стъпкови мотори, но изчитайки ги почти всичките не открих каквото ми трябва.
Свалих си стъпковия мотор да го измия от нагар и забелязах едно шестограмче дето съм го белязал на снимката

Изображение
Шестограма е мацнат с боя да не се мърда и пипа.
Аз го поразвъртях, накрая стигнах до много добри ниски обороти на загрял двигател, просто бетон са оборотите, само че сутрин на студен двигател държи около 1800 оборота.
Та интересувам се някой има ли информация как и какво се регулира от там, стойности някакви евентуално и те така. Всякаква помощ би ми била от полза




Потребителски аватар
Ickoov
Мнения: 216
Регистриран на: Пет 06 юни 2008 15:01
Автомобил: SUBARU Impreza 2.0 GX
Двигател: EJ20 2001
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 89г PF - стъпков мотор

Мнениеот Ickoov » Чет 14 фев 2013 12:00


Ако оборотите падат до 1-2-3 минути нисля, че са нормални при студен старт.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 89г PF - стъпков мотор

Мнениеот myrshavija » Чет 14 фев 2013 12:03


Ickoov, извинявай, но 1800об/мин не са нормални при студен старт.


Потребителски аватар
Ickoov
Мнения: 216
Регистриран на: Пет 06 юни 2008 15:01
Автомобил: SUBARU Impreza 2.0 GX
Двигател: EJ20 2001
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 89г PF - стъпков мотор

Мнениеот Ickoov » Чет 14 фев 2013 12:06


myrshavija написа:Ickoov, извинявай, но 1800об/мин не са нормални при студен старт.

Ти май ме следиш къде ще пиша и ме контрираш :mhihi (шегувам се естествено) . Колко са според теб нормалните обороти при студен старт да кажем на 3 градуса външна температура?


Потребителски аватар
Ickoov
Мнения: 216
Регистриран на: Пет 06 юни 2008 15:01
Автомобил: SUBARU Impreza 2.0 GX
Двигател: EJ20 2001
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 89г PF - стъпков мотор

Мнениеот Ickoov » Чет 14 фев 2013 12:12


Сега се сещам, че на времето, когато за първи път си изчистих стъпковия мотор на тогавашния ми Гоуф стана същата аномалия, но след няколко(не помня колко точно)паления се смъкнаха малко. До нормалните 1200 RPM при студен старт :th_up


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12135
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 89г PF - стъпков мотор

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 14 фев 2013 13:22


Държи ги тия обороти до към 50-60 градуса на двигателя по уреда на таблото. То е ясно, че е нещо от тая настройка, но като нямам идея как точно се прави така ще е, с експерименти, поне стъпкови мотори има


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Passat B3 89г PF - стъпков мотор

Мнениеот pas1.8mi » Чет 14 фев 2013 14:57


Опитай да ги настроиш на около 1200 об на студено и виж какво се случва като загрее!


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 89г PF - стъпков мотор

Мнениеот Iezekil » Нед 17 фев 2013 19:23


Това е най-логичното решение.
Друг е въпроса този байпасен клапан каква роля играе на топъл мотор?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12135
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 89г PF - стъпков мотор

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 18 фев 2013 7:28


Като го направя на студен мотор да държи по- ниски обороти, като почне да загрява двигателя, се почва едно клатене на оборотите, на загрял вече оборотите са много ниски, явно това не е решение на проблема ми с оборотите. Снощи си върнах не пипан стъпков мотор, само го измих със спрей за почистване на карбуратори и държеше добре ниски обороти на загрял двигател.
Ще взема и нов температурен датчик за ЕКУ за да видя какво ще се случи


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12135
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 89г PF - стъпков мотор

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 24 фев 2013 10:39


Такаааа, работата вече отива към прерязване на вените!
Смених синия темп. датчик за ЕКУ с нов и сутрешната черна пушилка при палене на бензин изчезна, но пустото клатене на обороти ме побърква! С не пипан стъпков мотор претриса от 0 до 3500, сериозно клатене се получава, на бензин и на газ. Има един болт при дросела който регулира въздух някакъв, като го поразвъртя укротява оборотите, но това са около 1300 при загрял двигател, намаля ли ги от там веднага почва клатенето.
Забелязвам нещо с ВАГ номера на стъпковия мотор, номера е еднакъв с изключение на буквата зад него. До сега съм виждал накрая с букви А, В, С и Д, каква ли ще да е разликата и как може да се разбере за моя мотор коя буква трябва да е накрая!?
Давайте идеи, че вече няма оправия, а и разхода на газ цепи ветъро, с новия изпарител пак 20 на 100 градско, все едно съм се абонирал за тоя разход. Споменаха ми тука нещо за "затягане" на клапаните и регулирането им с някакво препилване на пуловете, на което твърдение не искам въобще да обръщам внимание с оглед на това че ми се струва абсурдно, но идеите ми свършват и току виж съм го разкръшил тоя мотор да му видя карантиите


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 89г PF - стъпков мотор

Мнениеот Iezekil » Нед 24 фев 2013 12:37


Щом играят в такъв диапазон не е добре.Не знам какъв е тоя двигател но ми намирисва на ТПС и всичко от рода.Ако е просто с ключета за крайните положения на клапата-провери ги внимателно дали работят..
Относно болта на дросела-ще трябва сега да разглобиш и нагласиш по метода с хартията точния просвет на клапата при затворено положение.Тъкмо я изчисти до блясък и отпуши всички отвори ако има такива.После ще умуваме какво да буташ.


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 89г PF - стъпков мотор

Мнениеот joromnt » Нед 24 фев 2013 13:19


Това ли е номеро?
Прикачени файлове
untitledesfgdh.JPG


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12135
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 89г PF - стъпков мотор

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 24 фев 2013 13:21


С ключета е механични клапата, просвета Люси го регулира по метода с хартийката и съм склонен да вярвам че си е както трябва. Аз говорех за този болт на снимката
Изображение
Може би някакъв байпасен въздух покрай дросела или не знам и аз вече.
joromnt написа:Това ли е номеро?

Това е!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B3 89г PF - стъпков мотор

Мнениеот radotom » Нед 24 фев 2013 13:50


Калине, байпасен канал е под болтчето, да.
Аз чрез него си поуспокоих оборотите преди време, но клатенето при мен беше в много по-малки граници.
От доста време вече карам със 'спортен' филтър.
Преди, обаче, когато си бях с конвенционалния хартиен, и на мен ми се случваше от време на време сутрин да клати обороти. Това беше сигурен признак за зацапан филтър - просто го сменях и край!
Я си направи един експеримент - свали филтъра и покарай един ден без него ;)


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 89г PF - стъпков мотор

Мнениеот Iezekil » Нед 24 фев 2013 21:16


Интересно,това само на газ ли го прави?Имал съм клатене на бензиново 2Е и си беше от дросела,едно от кабелчетата на буксата .



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта