Здравейте! Пасатът е 1.8 ABS моно 94 година с климатроник. Имам проблем с температурния датчик за външната температура на климатроника - показва от 16 - 17 до -70 градуса при температура навън около 5. Намерих един такъв вдясно под бронята, откачих го но пак имаше показание от 16 градуса - явно не е той. Въпросът ми е къде се намира този датчик?
Предварително благодаря.
Passat B4 - Въпрос за климатроника.
- ivchoto
- Мнения: 341
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
- Автомобил: SUBARU OUTBACK
- Двигател: 2000
- Местоположение: bg okolo plovdiv
Re: Пасат В4 - Въпрос за климатроника.
Датчика за климатроника се намира до филтъра за купето.
- MITKO_DVD
- Мнения: 6375
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: София/Монтана
- Контакти:
Re: Пасат В4 - Въпрос за климатроника.
Това е датчик мереш тем. на входа,иначе датчика за външна тем. е точно този под пр.десен халоген в решетката
,най-добре виж кода на грешката и го напиши тук да видим на какво е равен
П.С.знаеш ли как да си провериш грешките![icon_idea icon_idea](./images/smilies/icon_idea.gif)
![icon_idea icon_idea](./images/smilies/icon_idea.gif)
![icon_idea icon_idea](./images/smilies/icon_idea.gif)
П.С.знаеш ли как да си провериш грешките
![icon_idea icon_idea](./images/smilies/icon_idea.gif)
- стефанов
- Мнения: 82
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 10:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
Re: Пасат В4 - Въпрос за климатроника.
Да, знам как се проверява, дава ми две грешки, но ще ги пусна след работа.
Мисля че едната беше свързана с този датчик.
Но пак да уточня - този който е зад десния халоген снощи го извадих и на дисплея пак показваше 16 градуса външна температура.
Мисля че едната беше свързана с този датчик.
Но пак да уточня - този който е зад десния халоген снощи го извадих и на дисплея пак показваше 16 градуса външна температура.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Пасат В4 - Въпрос за климатроника.
Това е потвърждение за повредата на датчика(или кабела към него)! Сложи за проба в буксата на датчика резистор,например 10 кОм и провери какво ще е показанието за външна температура!
- стефанов
- Мнения: 82
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 10:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
Re: Пасат В4 - Въпрос за климатроника.
Там е проблемът. Не го знам къде се намира.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Пасат В4 - Въпрос за климатроника.
Коментирах точно този ,около десния фар за мъгла!
- стефанов
- Мнения: 82
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 10:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
Re: Пасат В4 - Въпрос за климатроника.
Пак да уточня - този който е зад десния халоген снощи го извадих и на дисплея пак показваше 16 градуса външна температура при изваден датчик. Точно това ме обърква.
А грешките са 1231 и 3133.Втората е за повреден датчик, а първата я нямам в списъка за грешки.Теглих го от форума.
А грешките са 1231 и 3133.Втората е за повреден датчик, а първата я нямам в списъка за грешки.Теглих го от форума.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В4 - Въпрос за климатроника.
Температурата,която се показва на дисплея не е нито от единия датчик,нито от другия.Тя се смята средно според ред фактори и зависи и от двата датчика.
Единия е този,който седи долу до халогена - той се води датчик за външна температура (Outer temp. sensor G17 ) .
Другия е датчика,който се намира под ф-ра за купето във въздухзаборника (няма достъп до него докато колата има табло).Той се води Fresh air temp. sensor G89 .
Има и още един проблем - тоя контролер много често забива т.е. се обърква и започва да пише някаква глупост на дисплея,дори двата датчика да са изправни. Т.е. може единия да мери +20, другия +25 и то да ти покаже сумарна -10, защото така си е решило. Това се лекува с рестартиране - оставяш го без захранване за един час.
Освен грешките, на тази кола можеш да гледаш и живите данни на всеки един датчик - методиката е като си дал на контакт и задържиш OFF и копчето за намаляване на температурата. Тогава ти вади цифрен код и след 2 секунди сменя цифрите със стойността на дадения датчик. След това цъкаш Темп + (червеното копче за вдигане на градусите) и гледаш следващия датчик. Съответно ще видиш кой от двата темп. датчика показва глупости и дали не е забил самия контролер.
Външния датчик може да се е скапал,често се случва,както и често се късат кабелите до него,както и буксата му често се базика и внася съпротивление във веригата и лъже стойността в много широки граници.
Единия е този,който седи долу до халогена - той се води датчик за външна температура (Outer temp. sensor G17 ) .
Другия е датчика,който се намира под ф-ра за купето във въздухзаборника (няма достъп до него докато колата има табло).Той се води Fresh air temp. sensor G89 .
Има и още един проблем - тоя контролер много често забива т.е. се обърква и започва да пише някаква глупост на дисплея,дори двата датчика да са изправни. Т.е. може единия да мери +20, другия +25 и то да ти покаже сумарна -10, защото така си е решило. Това се лекува с рестартиране - оставяш го без захранване за един час.
Освен грешките, на тази кола можеш да гледаш и живите данни на всеки един датчик - методиката е като си дал на контакт и задържиш OFF и копчето за намаляване на температурата. Тогава ти вади цифрен код и след 2 секунди сменя цифрите със стойността на дадения датчик. След това цъкаш Темп + (червеното копче за вдигане на градусите) и гледаш следващия датчик. Съответно ще видиш кой от двата темп. датчика показва глупости и дали не е забил самия контролер.
Външния датчик може да се е скапал,често се случва,както и често се късат кабелите до него,както и буксата му често се базика и внася съпротивление във веригата и лъже стойността в много широки граници.
- стефанов
- Мнения: 82
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 10:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
Re: Пасат В4 - Въпрос за климатроника.
ОК zfa 159, ще пробвам и с рестартиране. И утре ще пиша какъв е резултата.
- стефанов
- Мнения: 82
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 10:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
Re: Пасат В4 - Въпрос за климатроника.
Zfa 159, пробвах с изключването на акумолатора, държах така около 2 часа, но ефект няма. Пак си излизат грешките - 1231 и 3133.ай ще се ходи на специалист.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В4 - Въпрос за климатроника.
Пробва ли както ти казах да видиш кой датчик какво показва (С OFF и Temp - ) ? Иначе 3133 е датчика за външната температура - тоя на бронята. Другата грешка сигурен ли си,че е така (няма я в списъка въобще) ?
- стефанов
- Мнения: 82
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 10:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
Re: Пасат В4 - Въпрос за климатроника.
Сега - при мен тази грешка излиза като натисна "офф" и "тем.+". Тогава показва 3133. Задържам още но не показва никакви други стойности. След натискане на "тем.+" ми излиза това 1231.На следващото натискане показва 0000. И това е.
Някакъв съвет?
Някакъв съвет?
- стефанов
- Мнения: 82
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 10:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
Re: Пасат В4 - Въпрос за климатроника.
Всъщност и не знам това 1231 дали е грешка или някакво показание?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В4 - Въпрос за климатроника.
Според начина на показване трябва да е грешка,ама я няма в таблиците.Иначе ти казах - задържаш ОФФ и Темп - и ще ти излезнат живите данни ;) Пак с темп + си сменяш показанието.Оставяй я по 4-5 секунди на стойност,за да гледаш какво показва.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта