:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Б3 смяна ниски 'спортни пружини' и два различни амортесьора

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Б3 смяна ниски 'спортни пружини' и два различни амортесьора

Мнениеот lubecku » Съб 02 юни 2012 15:17


Та колеги проблема е следния:
колата е пасат Б3 седан с АБС мотора
вчера смених двете пружини с по-ниски 'твърди','спортни' който както иска да ги нарича
при смяната установих ,че единия аморт (шофиорския) е протекъл стабилно
изпускаше в едната посока и реших да сложа това което имам под ръка за временно ползване
има един изряден от голф3 оригинален здрав аморт, сложих го него и сега
от шофиорската страна колата стана супер твърда направо имам чувството че ще ми се откъсне колелото в някоя дупка
от другата всичко е нормално толко твърдо колкото беше със същите пружини на старата кола,
та въпроса ми е може ли да е толко твърдо от това че аморт на голфа е по-къс, съответно пружината още преди монтажа по-прибрана
и за това да е толко (ама найстина супер твърдо) твърдо или да търся причината другаде.
Естественно след ден два ще съм си намерил оригинален аморт същия като другия но ме притеснява все пак от какво блъска така при мен а от другата страна е ОК ?




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Смяна ниски 'спортни пружини' и два различни амортесьора

Мнениеот Winner25 » Съб 02 юни 2012 19:41


По принцип не би трябвало да е проблем че е по-къс амортисьора, защото и пружината е по-къса. Не знам обаче какво имаш в предвид под "супер твърдо". Трябва да е твърдо но като минаваш по неравности трябва да се сгъва все пак :)


Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: Смяна ниски 'спортни пружини' и два различни амортесьора Б3

Мнениеот lubecku » Нед 03 юни 2012 13:02


Значи сменил съм и двете пружини,
пасажерската е на оригиналния амортесьор
шофиорската е на амортесьор от голф 3
и тя още преди да е монтирана на колата е по свита от другата
аз с това си обяснявам че е толко твърдо, до като другата в следствие на това ,че
пасатовия аморт. е по дълъг с 20мм още преди монтажа не е толко свита.

Може и тоя аморт от голфа да не е читав и да е някакъв много твърд, незнам вече ?


Потребителски аватар
birmana
Мнения: 89
Регистриран на: Пон 12 май 2008 19:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра

Re: Смяна ниски 'спортни пружини' и два различни амортесьора Б3

Мнениеот birmana » Нед 03 юни 2012 13:17


колега двата ти аморт. трябва да са едни и същи,не си прави експерименти с различни...


Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: Смяна ниски 'спортни пружини' и два различни амортесьора Б3

Мнениеот lubecku » Нед 03 юни 2012 15:45


Проблема е решен, два еднакви амортесьора и нещата заспаха,
само още не мога да свикна със свръх ниския нож и твърдата предница,
задницата е доста далече и не я усещам в бъбреците ,но предницата е доста твърда.
А инче пружините са от АудиБ4 кабриолет единствено то е до килограмите на пасата,
карал съм ги и на Б3 седан но то е около 1тон и там не се свиваха толко колкото тук,
защото там скоростите са изнесени много на зад нали мотора е надлъжно, докато тук
всичко пада върху пружините и сега с 14ки на 180/60 ножа ми е на 50-60мм от земята.


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Смяна ниски 'спортни пружини' и два различни амортесьора

Мнениеот nokiangage » Вто 26 фев 2013 20:20


Здравей колега, а имаш ли снимки на колата с пружините преди/след интервенцията? Пружините каква марка и какъв цвят са? :drunk


Потребителски аватар
RISTEE
Мнения: 219
Регистриран на: Пет 09 юли 2010 20:11
Автомобил: Vw mk2 GT special
Двигател: 1.8 RP
Местоположение: riogrande

Re: Б3 смяна ниски 'спортни пружини' и два различни амортесь

Мнениеот RISTEE » Чет 28 фев 2013 19:22


Марката ня знам каква е точно колега, иначе са сини на цвят, снимки нямам но колата падна доста ножа беше на легнала кутия от цигари от земята, но пасата с тази возия е като уиски със зрънчо, някак си тая кола не е за такова окачване (лично мнение)


Потребителски аватар
RISTEE
Мнения: 219
Регистриран на: Пет 09 юли 2010 20:11
Автомобил: Vw mk2 GT special
Двигател: 1.8 RP
Местоположение: riogrande

Re: Б3 смяна ниски 'спортни пружини' и два различни амортесь

Мнениеот RISTEE » Чет 28 фев 2013 19:23


сега видях че пиша от профила на брат ми


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Б3 смяна ниски 'спортни пружини' и два различни амортесь

Мнениеот Iezekil » Чет 28 фев 2013 20:19


Странно,мисля че на Пасат Б3 и Голф 3 са еднакви амовете,на Голфа просто е по-тънко стеблото.


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Б3 смяна ниски 'спортни пружини' и два различни амортесь

Мнениеот nokiangage » Чет 28 фев 2013 20:31


Имало разлика и между пружините за двата модела май, заради разликата в килограмите им. Утре ще слагам моите червени пружини FK 47 VA/HA на Б3-йката и ще прикача към темата детайни снимки за процеса и разликата със стандартните пружини, защото аз когато се интересувах не намерих почти никава снимкова информация в допълнение на текстовата... :drunk Днес от фалстарт-а ми при едни други майстори :banghead мога да добавя само тази снимка за сравнение, но пък фабричната пружина е под напрежение в момента и не може да даде конкретна сравнителна гледка... :rolleyes

Изображение



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], bongoo, tdi fen, tyhrh и 49 госта