Здравейте!
Досега се рових в търсачката, но не открих нищо.
Пасатът ми е 1.6 карбуратор с газова уредба и при палене сутрин държи много ниски обороти (понякога трябва да подавам газ за да не угасне). Това го прави и на газ и на бензин. Но като загрее след 5-10 мин. оборотите са нормални. Не мога да кажа в какви граници са, защото нямам оборотомер, ориентирам се на ухо :)). Опирах се да ги регулирам, но ако са нормални при студен двигател, като загрее се качват още повече.
Някакви идеи какъв може да е проблема?
Благодаря предварително!
Поздрави!
Passat B3 '89 - проблем с обороти (РЕШЕНО!)
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Сря 02 мар 2011 1:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Passat B3 '89 - проблем с обороти (РЕШЕНО!)
Последна промяна от walkabout на Сря 03 апр 2013 13:01, променено общо 1 път.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12135
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти
Температурен датчик, на тройника на главата отпред
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Сря 02 мар 2011 1:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти
За това ли става въпрос?
http://walkabout.snimka.bg/other/snimki.274074.29841757
http://walkabout.snimka.bg/other/snimki.274074.29841757
- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти
Щом има букса и е на тройника - това е
Не знам 1.6 дали не е с 2 датчика както при 1.8 но и да е, пак трудно се бъркат.

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12135
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти
Поне на тоя 1,6 мотор с карбуратор на който му правих ремонти текущи, беше с 2 датчика, единия предполагам е за температурата за уреда на таблото, другия предполагам някъде за покрай карбуратора, но в общи линии това е дето е дал снимка колегата на счупения тройник
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Сря 02 мар 2011 1:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти
Tова, което съм снимал от доста време е откачено, понеже маркуча се измъкваше и някой "майстор" ми беше свързал двата маркуча с метална тръба. Днес пробвах да го сложа за проба, но разлика нямаше. То къде точно трябва да стои?
Извинявам се за тъпия въпрос, но съм доста начинаещ...
Извинявам се за тъпия въпрос, но съм доста начинаещ...

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12135
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Сря 02 мар 2011 1:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти
Да и аз днес разбрах, че това са датчиците. Разкачих ги един по един, за да видя кой е за таблото, но и при двата изключени нямаше никаква разлика (таблото си показваше температурата). Как да разбера кой от двата да сменя? А относно другия - малко по-надясно се падат маркучите. Предполагам, че и при мен са били съединени поради същата причина, защото като взех колата беше със спукан радиатор. Ще ги снимам малко по-късно и ще ги кача.
- ewipito
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
- Автомобил: VW PASSAT B3
- Двигател: RP 1988
- Местоположение: Pernik, Radomir
Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти
Приятел с голфче mk2 (EZ) имаше подобен проблем сутрин щото го палеше директно на газ и след развиване на някой друг оборот на шпилката от дясната страна на карбуратора (ако седиш пред колата се пада от ляво) така че палчето да бута повече като е студена, сега държи 1500-1600 оборота студена и за 1-2 минути си пада на 1000 и всичко е окей, нито му прекъсва, нито се дави като е студена като и натисне газта. Знам че са високи оборотите но като бяха на 1100-1200 беше отврат- трудно палеше без да си натиснал газта и на газ и на бензин и така се стигна до компромисно решение. Ако си с EZ двигател пробвай този вариянт, ако те устройва. 

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти
Явно проблема е смукача,опиши на какъв принцип работи или какъв ти е карба.
Щом са 2 датчика е възможно единия да е за смукача,другия за таблото.По цвета се познават-черен за табло,кафяв или червен-подгрев колектор.Ако смукача е към датчик,чрез който нагрява реотанчето на биметалната пластина то той би бил син.Срещат се и сиви датчици,те мисля са директно свързани към лампата за прегряване.
Ако при теб не се влияе стрелката от откачането на 2-та датчика,пробвай откачи тоя на главата отстрани.На някои коли там датчика на темп. на таблото,на нашите пък там е датчика за маслото.
Представената информация е от лични наблюдения и разсъждения,за това не претендирам за достоверноста и,за което моля да ме извините.Логичноста навежда на мисълта за проблем в смукача,но за да ти помогнат хора с истински познания трябва да даеш точния модел на карбуратора си.
Щом са 2 датчика е възможно единия да е за смукача,другия за таблото.По цвета се познават-черен за табло,кафяв или червен-подгрев колектор.Ако смукача е към датчик,чрез който нагрява реотанчето на биметалната пластина то той би бил син.Срещат се и сиви датчици,те мисля са директно свързани към лампата за прегряване.
Ако при теб не се влияе стрелката от откачането на 2-та датчика,пробвай откачи тоя на главата отстрани.На някои коли там датчика на темп. на таблото,на нашите пък там е датчика за маслото.
Представената информация е от лични наблюдения и разсъждения,за това не претендирам за достоверноста и,за което моля да ме извините.Логичноста навежда на мисълта за проблем в смукача,но за да ти помогнат хора с истински познания трябва да даеш точния модел на карбуратора си.
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Сря 02 мар 2011 1:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти
Двата датчика са червен и зелен.
http://walkabout.snimka.bg/other/snimki.274074.29854965
Страничния всъщност се пада отдолу и не можах да го откача по никакъв начин.
http://walkabout.snimka.bg/other/snimki.274074.29854967
Карбуратурът е Pierburg 2E3.
http://walkabout.snimka.bg/other/snimki.274074.29855005
А ето тези два маркуча са свързани с тръба.
http://walkabout.snimka.bg/other/snimki.274074.29855000
http://walkabout.snimka.bg/other/snimki.274074.29854965
Страничния всъщност се пада отдолу и не можах да го откача по никакъв начин.
http://walkabout.snimka.bg/other/snimki.274074.29854967
Карбуратурът е Pierburg 2E3.
http://walkabout.snimka.bg/other/snimki.274074.29855005
А ето тези два маркуча са свързани с тръба.
http://walkabout.snimka.bg/other/snimki.274074.29855000
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12135
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти
Явно този черния отдолу е за таблото, другите двата червения и зеления наистина са свързани нещо със смукача, но порових сега в аутодатата, единственото което има за тестване са въздушни възглавници и АБС
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Сря 02 мар 2011 1:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти
Нямам нито едното на този "EZ" мотор. :)
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти
Наложи се и аз да поровя с търсачката вместо автора....
Явно го объркваме с тея датчици.
Явно при карбуратора смукача се затваря от биметална пластина,намираща се в това алуминиево тяло на карба,през което минава антифриз.Датчика просто нагрява реотан,свързан към пластината и по тоя начин всъщност изключва смукача!!!Понеже са 3 датчика,долния е за таблото,това ясно.Втория ще е за реотанчето,а третия е или за таралежа/ако има такъв подгрев на колекторите/,или за червената лампа.Просто трябва да се види има ли кабел към колекторите или към основата на карбуратора.
Та според мен проблема всъщност е в откачена или счупена биметална пластина.Отваряш алуминиевата джаджа и гледаш вътре пластината как е.
Ето линк към тема и снимки.Пиши какво е станало.
viewtopic.php?f=5&t=254390
Явно го объркваме с тея датчици.
Явно при карбуратора смукача се затваря от биметална пластина,намираща се в това алуминиево тяло на карба,през което минава антифриз.Датчика просто нагрява реотан,свързан към пластината и по тоя начин всъщност изключва смукача!!!Понеже са 3 датчика,долния е за таблото,това ясно.Втория ще е за реотанчето,а третия е или за таралежа/ако има такъв подгрев на колекторите/,или за червената лампа.Просто трябва да се види има ли кабел към колекторите или към основата на карбуратора.
Та според мен проблема всъщност е в откачена или счупена биметална пластина.Отваряш алуминиевата джаджа и гледаш вътре пластината как е.
Ето линк към тема и снимки.Пиши какво е станало.
viewtopic.php?f=5&t=254390
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Сря 02 мар 2011 1:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти
Здравейте!
Проблемът е решен. Iezekil беше почти прав. Въпросната биметална пластина беше здрава и на мястото си, но самия смукач беше запушен отдолу и не стигаше вода до него. Бях при Люси и сложихме нов смукач. Сега всичко е наред.
Проблемът е решен. Iezekil беше почти прав. Въпросната биметална пластина беше здрава и на мястото си, но самия смукач беше запушен отдолу и не стигаше вода до него. Бях при Люси и сложихме нов смукач. Сега всичко е наред.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта