Привет колеги,
Горд притежател съм на Б4 комби с АЕК, и точко АЕК ме мъчи. Започвам проект да му правя трансплантация с нов мотор и се почва дилема какъв да е тоя двигател. Имам 3 варианта, но първо да кажа какво не ми харесва в АЕК: много харчи малко върви ако не се ръчка :)
- 1,8 90 коня
- 2,0 115 коня
- 2,0 Syncro 115 коня
Въпросите са ми:
кой какви впечатления има от тези двигатели,
с какви скоростни кутии вървят (дълги или къси),
разход от личен опит,
монтаж(дали си влиза като у тех или трябва преправяне на подкапакното простанство),
дали ми трябва различен радиатор (настоящия е с две перки и климатик),
дали ще ми трябват нови дискове или като цяло по яки спирачки,
и каквито се сетите съвети :)
Мерси
ПС: В момента съм с обикновенно АГУ и неискам да я сменям с инжекция поне за сега, просто за инфо го казвам.



Б4 комби трансплантация от АЕК на ... ???
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Трансплантация от АЕК на ... ???
Дефинирай това последното ?!
Какво общо има мотора със това кои колелета са двигателни?
Щом ще сменяш мотор ти трябва: двигателна инсталация,компютър,бензинова помпа,релетата които се слагат за даденият мотор на бушонното табло
В зависимост от мотора се сменят и скоростна кутия и карета. Във твоят случай мисля няма да се наложи. Коша е унифициран влизат от 1.6 до 2.9 литрови мотори. Щом имаш климатик ще трябва евентуално и стойка за компресора да вземеш.
Какво общо има мотора със това кои колелета са двигателни?
Щом ще сменяш мотор ти трябва: двигателна инсталация,компютър,бензинова помпа,релетата които се слагат за даденият мотор на бушонното табло
В зависимост от мотора се сменят и скоростна кутия и карета. Във твоят случай мисля няма да се наложи. Коша е унифициран влизат от 1.6 до 2.9 литрови мотори. Щом имаш климатик ще трябва евентуално и стойка за компресора да вземеш.
- ivchoto
- Мнения: 341
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
- Автомобил: SUBARU OUTBACK
- Двигател: 2000
- Местоположение: bg okolo plovdiv
Re: Б4 комби трансплантация от АЕК на ... ???
Здравей колега,аз заради този АЕК смених колата. Та по въпросите: за мен по-доброя вариант 2.0 115 к.с. с код на мотора ADY или още по-добрия AGG. За синхро просто забрави по-добре си купи готово такова. Скоростната кутия трябва да я смениш защото е много къса, мойта на 3000 об. нямаше 100 км.ч.(по километраж). А за това какво ще ти трябва: двигател; скорости (ако решиш да ги смениш); комп. и инсталацията на мотора, а за климатика мисля че стойката е еднаква. Общо взето това е, но нека някой който го е правил да каже за да не те подлъжа.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Б4 комби трансплантация от АЕК на ... ???
Ако това е водещо
Ако искаш да усетиш по-сериозна разлика в ускорение и мощ си за някой 2.0 двг., но там нещата отиват към газов инжекцион.
Има доста изчерпателни теми за разход на гориво, в.т. според сезона, според надморската височина и т.н. Аз съм с 1.8 Ми 90 и съм достигал при температурите в момента на извънградско със скорост ок 110 км/ч на газ разход около 7.2 л./100, а на бенз по бордкомп 6.2 л.(което не мога да се закълна, че е наистина е толкова).
, най-дбре е 1.8 90 к.с.ПС: В момента съм с обикновенно АГУ и неискам да я сменям с инжекция поне за сега, просто за инфо го казвам.
Ако искаш да усетиш по-сериозна разлика в ускорение и мощ си за някой 2.0 двг., но там нещата отиват към газов инжекцион.

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Б4 комби трансплантация от АЕК на ... ???
ivchoto написа: Та по въпросите: за мен по-доброя вариант 2.0 115 к.с. с код на мотора ADY или още по-добрия AGG.
Има ADY със същия въртящ момент, на същите обороти както AGG. И 2 та са Симос -и
AGG е много рядко срещан двигател.
На 2л с обикновенна газова -нямаш полза -куц кон
Re: Б4 комби трансплантация от АЕК на ... ???
уха яко добра информация, мерси
за Syncro-то малко съм ви подвел, по скоро 2.0л 16v дали е хубав и дали ще се намери.
ако някой може да ме ориентира за цени на мотор и скорост (като ако може кажете за кой мотор кода за скоростите)за да си направя сметката с крачмар :) че съм се засилил да я правя нова ама бюджета е ... абе трябва да се изкара :)
за Syncro-то малко съм ви подвел, по скоро 2.0л 16v дали е хубав и дали ще се намери.
ако някой може да ме ориентира за цени на мотор и скорост (като ако може кажете за кой мотор кода за скоростите)за да си направя сметката с крачмар :) че съм се засилил да я правя нова ама бюджета е ... абе трябва да се изкара :)
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Б4 комби трансплантация от АЕК на ... ???
Най-изгоден вариант където няма да сменяш скорости и ще си ползваш газовата е 1,8 МИ мотор.
За 2 литра 16 клапана по-доброто е АБФ,обаче 150 коня не знам как ще ти се отразят,пък и газовата я стане я не.Има такъв двигател гледах се продаваше из темите,500 лева мисля е цената.За скорости не знам.
За 2 литра 16 клапана по-доброто е АБФ,обаче 150 коня не знам как ще ти се отразят,пък и газовата я стане я не.Има такъв двигател гледах се продаваше из темите,500 лева мисля е цената.За скорости не знам.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Б4 комби трансплантация от АЕК на ... ???
2.0 115 коня AGG за мен е най-добрия вариант и аз дори се замислям да сменя 1.8 моното с такъв . Има ги редовно на В4 синхро (даже аз си имам едно такова за служебно возило).Мотора е доста сполучлив и идва доста добре за купето ако не е синхро (със синхрото иде малко да тежи повечко). Недостатък е,че ако си намериш донор синхро с AGG,не можеш да му ползваш скоростната кутия,понеже на синхрото е малко по-различна.
1.8 моно също е доста добър вариант, ама там като пуснеш климатика, умира директно. Имай предвид, че ти трябва цял комплект - двигател с инсталация, моторния компютър + кутията за имобилайзера и ключа от съответната кола.
Общо взето питай спокойно за всичко,което те интересува, аз съм садил в сервиза ADY в Пасат В3 и имам идея къде какво и що.
За 2.0 16V - имай предвид,че този мотор започва да върви добре от 3000 оборота нагоре, защото все пак е 16V . Отделно запазен такъв си е проблем да намериш - повечето са прегрявани и с разцепени водачи на клапаните (VW лесно цепят водачите на клапаните като ги попрогрееш) и съответно разхода му на масло е малко фрапиращ
(не е само проблем,че го гори,ами и че то отлага нагари по клапани и т.н.)...
За спирачките - отпред много лесно и евтино можеш да минеш на 256мм вентилирани дискове (заводските за 115 коня), а отзад би трябвало да си си с дискове и в момента.
1.8 моно също е доста добър вариант, ама там като пуснеш климатика, умира директно. Имай предвид, че ти трябва цял комплект - двигател с инсталация, моторния компютър + кутията за имобилайзера и ключа от съответната кола.
Общо взето питай спокойно за всичко,което те интересува, аз съм садил в сервиза ADY в Пасат В3 и имам идея къде какво и що.
За 2.0 16V - имай предвид,че този мотор започва да върви добре от 3000 оборота нагоре, защото все пак е 16V . Отделно запазен такъв си е проблем да намериш - повечето са прегрявани и с разцепени водачи на клапаните (VW лесно цепят водачите на клапаните като ги попрогрееш) и съответно разхода му на масло е малко фрапиращ

За спирачките - отпред много лесно и евтино можеш да минеш на 256мм вентилирани дискове (заводските за 115 коня), а отзад би трябвало да си си с дискове и в момента.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта