здравейте, та проблема е следния: има някаква утечка ~0.250 А, и за около 10 дни ми скапва акумулатора (без палене). Един колега ми каза, че на VAG-a показва дори къде може да е утечката, та ето какво излезе след теста:
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 3B1 907 044 A
Component: CLIMATRONIC S 9.0
Coding: 02000
Shop #: WSC 05314
1 Fault Found:
00787 - Temperature Sensor in Fresh Air intake duct (G89)
30-00 - Open or Short to B+
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 959 799 H
Component: 08 Zentral-SG Komf.0002
Coding: 04097
Shop #: WSC 05311
1 Fault Found:
01329 - Convenience System Data Bus in Emergency Mode
35-00 - -
Тоя уикенд си играхме с втория проблем (Address 46). Отворихме всички платки по вратите, презапоихме спойките по платките, дори почовъркахме самия COMFORT модул. Всичко явно е на 6, защото взеха да ми работят нови екстри за които дори не знаех (например автоматично заключване на вратите като набера 15-20 км/ч)
Та накратко, проблема явно не е в COMFORT модула и вратите (всички кабели са проверени). Остава само съмнението ми за тоя Temperature Sensor (G89). Факт е наистина, че климатроника понякога показва некви супер странни външни температури, след неопределено време пак си сработва. С две думи, явно този сензор е за смяна. Въпроса ми обаче е - възможно ли е да има такава утечка от този сензор/датчик? И ако ДА, някой има ли идея къде точно се намира датчика и евентуално колко кинти струва на магазина.
10х предварително.
заглавието mod edit: dobrinb



Утечка 0.250 А
- CyberFiend
- Мнения: 54
- Регистриран на: Сря 09 авг 2006 16:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Мисля (но не съм сигурен) че става въпрос за датчика в бронята. За пари - който както намери. Ако може един страничен въпрос - за новопоявилите се екстри : вие ли я докарахте тази екстра (с VAG-COM) или сама ? Ако е втория вариант, сигурен ли си, че е функция на скоростта, а не на времето (както е при мен) ? А ако е първия, би ли споделил как постигнахте всичко това ? (май станаха повече въпросите ...)
- CyberFiend
- Мнения: 54
- Регистриран на: Сря 09 авг 2006 16:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
със сигурност не е от времето. вчера например запалвам колата и почвам да чакам жената, че да "отлитаме"
.... чакам.. една цигара, две цигари... седя си нервно в колата, климатроничето работи (тоз път), но вратите си стоят отключени. В момента в който тръгвам, някъде между 15 и 20 км/ч и се заключват всички врати. Другия момент е, че като изгася двигателя и извадя ключа, всички врати се отключват автоматично.
Иначе не мисля, че този ефект сме го постигнали с човъркане с VAG-COM-а (два дни висях на главата на майстора, но не видях да е променял някакъв параметър някъде), по скоро сама се сети за тия морафети след като и "постегнахме" всички платки по вратите. Явно моя COMFORT модул така е настроен (но от къде, нямам точна идея).
BTW, относно моя ПРОБЛЕМ, стига да го намеря тоя датчик, наистина ще го сменя. ВЪПРОСА ми е, дали обаче е възможно от тоя датчик да ми прави утечката. Не ми е много ясно какво значи грешката на Address 08. Щото ако сменя тоя датчик и пак има утечка, вече ще се побъркам
Да не говорим, че сега като спра колата за повече от ден-два и вадя минуса на АКУ-то .... м**** му

Иначе не мисля, че този ефект сме го постигнали с човъркане с VAG-COM-а (два дни висях на главата на майстора, но не видях да е променял някакъв параметър някъде), по скоро сама се сети за тия морафети след като и "постегнахме" всички платки по вратите. Явно моя COMFORT модул така е настроен (но от къде, нямам точна идея).
BTW, относно моя ПРОБЛЕМ, стига да го намеря тоя датчик, наистина ще го сменя. ВЪПРОСА ми е, дали обаче е възможно от тоя датчик да ми прави утечката. Не ми е много ясно какво значи грешката на Address 08. Щото ако сменя тоя датчик и пак има утечка, вече ще се побъркам

- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Явно е от настройки на комфорт-модула (не вярвам да са чак толкова различни самите модули). При мене авто-заключването е във функция от времето (и затова брах ядове веднъж, ама никой не ми виновен че не поддържам изрядно техническото състояние); иначе авто-отключването при мен е не при вадене на ключа, а още с угасянето на двигателя. Съмнява ме датчик да дава такава консумация, ама знае ли човек. Защо не се опиташ да потърсиш виновника с по-стари методи (не с комп.) ? Другия вариант е да потърсиш други специалисти (включително и по климатроници).
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Датчика тив бронята е терморезистор около 1килоом. От него не може да се разрежда акумулаторът. Може да имаш оголен кабел някъде по веригата. И друго тези 250мА много намирисват за някоя оставаща да свети крушка.Това са 3 вата консумация.Провери как е в багажника положението .
Др идея алармата каква е и на каква възраст ? Има ли в нея акумулатор ? ако е заминал започва да черпи ток да се зарежда, но не успява да се зареди .Ако имаш възможност пробвай с откачена аларма.
измери и колко ти е напреението на зареждане на акумулатора.Ако имаш цъфнал диод за възбудителната намотка -пак имаш консумация.
Др идея алармата каква е и на каква възраст ? Има ли в нея акумулатор ? ако е заминал започва да черпи ток да се зарежда, но не успява да се зареди .Ако имаш възможност пробвай с откачена аларма.
измери и колко ти е напреението на зареждане на акумулатора.Ако имаш цъфнал диод за възбудителната намотка -пак имаш консумация.
- CyberFiend
- Мнения: 54
- Регистриран на: Сря 09 авг 2006 16:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
kris11 написа:И друго тези 250мА много намирисват за някоя оставаща да свети крушка.Това са 3 вата консумация.Провери как е в багажника положението.
Това вече е проверено. Всички възможни крушки са OFF
kris11 написа:Др идея алармата каква е и на каква възраст ? Има ли в нея акумулатор ? ако е заминал започва да черпи ток да се зарежда, но не успява да се зареди .Ако имаш възможност пробвай с откачена аларма.
Това беше първото нещо което изобщо изключихме. Иначе алармата е на 6-7 месеца, слагана е във АВИТЕЛ
kris11 написа:измери и колко ти е напреението на зареждане на акумулатора.Ако имаш цъфнал диод за възбудителната намотка -пак имаш консумация.
Тук нещо не схванах идеята... преди месец купих нов акумулатор и като го слагаха ми замерваха колко зарежда. всичко беше ОК. А тоя диод за възбудителната намотка къде да го търся или тествам?
BTW, има още един старнен ел.проблем който не знам дали има нещо общо със ситуацията. Още преди 4-5 месеца забелязах че нямам предни габаритни крушки. В смъсъл крушките са си на място, но не светят по някаква причина. Ама чак сега пак се сетих за тях... иначе като завъртя ключа един път, таблото и задните габарити си светват...
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Утечка 0.250 А
CyberFiend написа:Всичко явно е на 6, защото взеха да ми работят нови екстри за които дори не знаех (например автоматично заключване на вратите като набера 15-20 км/ч)
това е нещо което го нямаш дифолтно заложено в контролера-той се адаптира към тая функция. кодирането, като гледам е за отключване на 4те врати едновременно (4 ел.стъкла без мемори седалки). щото има и селективно отключване (при първо натискане на ключа-само шоф. врата при второ-останалите)
трябва да се провери какво има записано софтуерно в тоя модул щом почват да излизат такива неочаквани неща самички...

-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Нед 16 окт 2011 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търговище
Re: Утечка 0.250 А
Да повдигна тази тема от преди 6 години, с проблем който май е доста често срещан. И при мен същата картина - утечка при заключена кола около 270 mA. Хората (майстори по ел. инсталации) , при които съм ходил, или не искат да се занимават като им кажа какъв е проблема, или ми искат едва ли не да имам под ръка склад с резервни части за Пасат. И като цяло резултат няма. Ако някой може да помогне,ето и пробите които съм правил без много човъркане:
1. При изваден предпазител врата с ключ, извадени букси на КМ (1j0 959 799AH) и разкачен един от червените захранващи кабели с голямо сечение (но не най-големия) на клемореда под волана (от сноповете кабели не мога да го проследя къде отива) - консумацията пада до 0 mA и съответно не работи заключването и ел. стъклата.
2. При поставен предпазител врата с ключ и извадени букси на КМ и/или разкачен горепосочения червен кабел - консумация около 270 mA, работи само заключването.
2. При изваждане само на буксите м/у задните врати и купето и при заключване, след около десетина секунди консумацията пада на 50 mA.
По принцип исках да пробвам с друг КМ, тъй като моя имаше следи от окиси по платката, но този който намерих беше 1j0 959 799 Q с една букса, а моя е с 2, и не посмях да го включа.
По ел. инсталацията на колата ме смущава това че дистанционото на ключа работи само от време на време като при отключване левите врати остават заключени и трябва да натисна повторно бутона за отключване. С дистанционното от поставяната алармата никога няма проблем за заключване, при отключване левите врати също остават заключени и трябва да натисна пак заключване и след това веднага отключване или да ползвам ключалката. Автоматичното вдигане на стъклата си работи.
Друго, което съм забелязал като проблем по ел. инсталацията, но едва ли имащо общо с утечката впредвид горепосочените проби, е че когато се пуснат фаровете на къси, светват и тези за мъгла. За да изключа последните трябва да завъртя и издърпам ключа за фаровете в едно неопределено положение.
1. При изваден предпазител врата с ключ, извадени букси на КМ (1j0 959 799AH) и разкачен един от червените захранващи кабели с голямо сечение (но не най-големия) на клемореда под волана (от сноповете кабели не мога да го проследя къде отива) - консумацията пада до 0 mA и съответно не работи заключването и ел. стъклата.
2. При поставен предпазител врата с ключ и извадени букси на КМ и/или разкачен горепосочения червен кабел - консумация около 270 mA, работи само заключването.
2. При изваждане само на буксите м/у задните врати и купето и при заключване, след около десетина секунди консумацията пада на 50 mA.
По принцип исках да пробвам с друг КМ, тъй като моя имаше следи от окиси по платката, но този който намерих беше 1j0 959 799 Q с една букса, а моя е с 2, и не посмях да го включа.
По ел. инсталацията на колата ме смущава това че дистанционото на ключа работи само от време на време като при отключване левите врати остават заключени и трябва да натисна повторно бутона за отключване. С дистанционното от поставяната алармата никога няма проблем за заключване, при отключване левите врати също остават заключени и трябва да натисна пак заключване и след това веднага отключване или да ползвам ключалката. Автоматичното вдигане на стъклата си работи.
Друго, което съм забелязал като проблем по ел. инсталацията, но едва ли имащо общо с утечката впредвид горепосочените проби, е че когато се пуснат фаровете на къси, светват и тези за мъгла. За да изключа последните трябва да завъртя и издърпам ключа за фаровете в едно неопределено положение.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта