Лагер на главината на пасат Б3 на задно дясно колело

Техническа и сервизна информация за Passat
krasio
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 29 яну 2007 22:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Лагер на главината на пасат Б3 на задно дясно колело

Мнениеот krasio » Нед 18 фев 2007 20:34


Може ли сам да си сменя лагера на главината на моито пасатче на задно дясно колело.Може ли някои да каже ако е сменял как става работата.И колко срува този лагер и кои марки са хубави.




Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Нед 18 фев 2007 20:58


никак не е зле да ползваш търсачката,сега като се замисля тва съм го казвал десетки пъти :lol:


Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот megalodon » Нед 18 фев 2007 21:16


Колега, и аз трябва да сменям същия лагер и досега опипвах почвата. Значи в Ауто+ питах за този лагер и ми предложиха за 23лв. комплект. Те били 2 лагера всъщност а в комплекта се включва грес и там още някакви джунджурии. Иначе като марка незнам, но тука един познат ми каза, че можело и малко по-евтино да се намерят. Иначе аз трябва и на лявата главина и на дясната да ги сменям, барабар с дясната главина, че има луфт :?


Потребителски аватар
Lisho
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Лагер на главината на пасат Б3 на задно дясно колело

Мнениеот Lisho » Нед 18 фев 2007 21:35


krasio написа:Може ли сам да си сменя лагера на главината на моито пасатче на задно дясно колело.Може ли някои да каже ако е сменял как става работата.И колко срува този лагер и кои марки са хубави.


1.Вдигаш на крик задно дясно колело.
2.Сваляш гумата.
3.Сваляш предпазната капачка (леко и внимателно.Захващаш с клещи и издърпваш с развъртане)
4.Махаш шплента.
5.Развиваш гайката.
6.Махаш предпазната шайба.
7.Изваждаш лагера.

Сглобяваш в обратен ред. Не се увличай да стягаш гайката до скъсване, но не бива и да е хлабаво иначе ....пак ще сменяш лагер.
Успех


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Лагер на главината на пасат Б3 на задно дясно колело

Мнениеот radotom » Нед 18 фев 2007 22:07


Lisho написа:1.Вдигаш на крик задно дясно колело.
2.Сваляш гумата.
3.Сваляш предпазната капачка (леко и внимателно.Захващаш с клещи и издърпваш с развъртане)Ако нямаш толкова големи клещи, с тънък секач и малко чукче чукваш м/у главината и капачката, така, че тя да се отдели.
4.Махаш шплента.
5.Развиваш гайката.
6.Махаш предпазната шайба.
7.Изваждаш лагера. вътрешната му част

7.1*. развиваш имбусните болтове, държащи супорта на дисковите спирачки (2 са)
7.2*. Откачаш жилото на ръчната и махаш споменатия супорт.
8.0. Сваляш главината от оста.
8. С помощта на дорник избиваш външните гривни от самата главина. Като забършеш хубаво греста вътре, ще видиш къде са оставени 3 скосявания, така, че да можеш да ползваш споненатия дорник. Това се отнася и за вътрешния и за външния лагер.
9. Почистваш хубаво главината от старата грес, дори поизмиваш с бензин или корисилин
10. С помощта на подложка от мек метал (алуминий) набиваш външните гривни на външния и вътрешния лагер. За да влезнат до упор, аз исползвам съответния по размер камък от гедоре, защото все не се сещам да си направя на струг дорник с необходимия размер.
11. След обилно гресиране с приложената в ремонтния комплект грес, поставяш на мястото му вътрешния, по-голям лагер, а след него и приложения в комплекта семеринг.
12. Монтираш главината и след това надяваш и външния, по-малък лагер. (Пак добре намазан с грес)
Поставяш шайбата и стягаш с гайката. Аз лично стягам гайката здраво веднъж, за да обере възможните хлабини, а след това разхлабвам и внимателно стягам, до момента в който притиснатата шайба можеш да помръднеш с отверка без твърде много усилие.
13. Слагаш законтящата коронна шайба и поставяш шплента.
14 Останалата от приложената грес исцъркваш в капачката и .. слагаш капачката и си готов! :dance:

* Точки 7.1 и 7.2 се отнасят за дискови спирачки отзад. Ако си с барабанни, това отпада.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Нед 18 фев 2007 22:08


Колега,
виж работата не е толкова проста колкото изглежда
1трябва да вдигнеш както е казал колегата колата на кри,оставяш колата на скорост и подпираш предните гуми с два клина за всеки случай.Ръчната трябва да е освободена.Сваляш гумата с джантата,Сваляш капачката на главината с отвертка с леко попдъхване-ще се усетиш.Там има един шпленд който трябва да свалиш,той ще освободи предпазна шайба а зад нея има гайка.Развиваш,сваляш барабана.Вътре има два конусни лагера един срещу друг и един семеринг.Трябва да избиеш двете външни гривни на лагерите от гнездата в барабана,като преди това махнеш семеринга с отвертка пазещ от влизане на прах при накладките.Измиваш лагерите и с тях и семеринга отиваш до магазина дето си решил да си купуваш лагери и им ги тикваш под носа или цитираш годината и модела VW-то дето търкаляш .Марките които мога да ти препоръчам са : Най доброто е SKF ; Timken;FAG;SNR цените и качеството са в тази последователност която съм написал.След като ги купиш набиваш лагерните гривни/външните/по местата им и семеринга,запълваш хубаво пространството м/у тях със грес/купи и нея с лагерите вземи и 3-4 шпленда нови се монтират задължително.Обезмасляваш си накладките и барабана от вътре с коресилин или спирт,като не ги местиш или бараш цилиндърчетата щото ще видиш зор да вкараш барабана на местото му ако нямаш опит.След това монтираш барабана с наденатите лагери в/у оста,завиваш гайката докато блокира колелото и не се върти на ръка за да определиш крайната точка на луфтовете.Слагаш гумата с 1-2 болта леко я застягаш и започваш да отпускаш гайката докато гумата вземе да се върти леко на ръка без особено съпротивление.Тогава слагаш защитната шайба и я фиксираш с шпленда като го завиеш да не се вади.Пълниш капачката с грес до половината и с леко почукване я поставяш.Пускаш на земя стягаш гумата.И СЕГА БНИМАВАЙ Трябва да натиснеш 3-4 пъти спирачката или ръчната я дръпни няколко пъти докрай и я пусни за да може да се нагласят накладките по барабана.Накрая палиш колата правиш едно кръгче от 10км и спираш колата.Пипаш капачката на главината дето си я намахал с грес и ако е загряла значи трябва леко да се отпуснат лагерите че са стегнати да не им събориш цементацията.Ако ли не карай смело.Те това е .Хубаво е лагерите да се сменят заедно и на двете задни колела че не се знае на къв хал са ама това може да го провериш.Успех колега. :)


krasio
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 29 яну 2007 22:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот krasio » Нед 18 фев 2007 22:20


Благодаря за съветите но мисля че ще се справя благодарение на вашете съвети и ще пиша след това.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Kassern, pa4o_ivanov61, paagrio и 56 госта