Лагер на главината на пасат Б3 на задно дясно колело
Лагер на главината на пасат Б3 на задно дясно колело
Може ли сам да си сменя лагера на главината на моито пасатче на задно дясно колело.Може ли някои да каже ако е сменял как става работата.И колко срува този лагер и кои марки са хубави.
- megalodon
- Мнения: 883
- Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Колега, и аз трябва да сменям същия лагер и досега опипвах почвата. Значи в Ауто+ питах за този лагер и ми предложиха за 23лв. комплект. Те били 2 лагера всъщност а в комплекта се включва грес и там още някакви джунджурии. Иначе като марка незнам, но тука един познат ми каза, че можело и малко по-евтино да се намерят. Иначе аз трябва и на лявата главина и на дясната да ги сменям, барабар с дясната главина, че има луфт 

Re: Лагер на главината на пасат Б3 на задно дясно колело
krasio написа:Може ли сам да си сменя лагера на главината на моито пасатче на задно дясно колело.Може ли някои да каже ако е сменял как става работата.И колко срува този лагер и кои марки са хубави.
1.Вдигаш на крик задно дясно колело.
2.Сваляш гумата.
3.Сваляш предпазната капачка (леко и внимателно.Захващаш с клещи и издърпваш с развъртане)
4.Махаш шплента.
5.Развиваш гайката.
6.Махаш предпазната шайба.
7.Изваждаш лагера.
Сглобяваш в обратен ред. Не се увличай да стягаш гайката до скъсване, но не бива и да е хлабаво иначе ....пак ще сменяш лагер.
Успех
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19709
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Лагер на главината на пасат Б3 на задно дясно колело
Lisho написа:1.Вдигаш на крик задно дясно колело.
2.Сваляш гумата.
3.Сваляш предпазната капачка (леко и внимателно.Захващаш с клещи и издърпваш с развъртане)Ако нямаш толкова големи клещи, с тънък секач и малко чукче чукваш м/у главината и капачката, така, че тя да се отдели.
4.Махаш шплента.
5.Развиваш гайката.
6.Махаш предпазната шайба.
7.Изваждаш лагера. вътрешната му част
7.1*. развиваш имбусните болтове, държащи супорта на дисковите спирачки (2 са)
7.2*. Откачаш жилото на ръчната и махаш споменатия супорт.
8.0. Сваляш главината от оста.
8. С помощта на дорник избиваш външните гривни от самата главина. Като забършеш хубаво греста вътре, ще видиш къде са оставени 3 скосявания, така, че да можеш да ползваш споненатия дорник. Това се отнася и за вътрешния и за външния лагер.
9. Почистваш хубаво главината от старата грес, дори поизмиваш с бензин или корисилин
10. С помощта на подложка от мек метал (алуминий) набиваш външните гривни на външния и вътрешния лагер. За да влезнат до упор, аз исползвам съответния по размер камък от гедоре, защото все не се сещам да си направя на струг дорник с необходимия размер.
11. След обилно гресиране с приложената в ремонтния комплект грес, поставяш на мястото му вътрешния, по-голям лагер, а след него и приложения в комплекта семеринг.
12. Монтираш главината и след това надяваш и външния, по-малък лагер. (Пак добре намазан с грес)
Поставяш шайбата и стягаш с гайката. Аз лично стягам гайката здраво веднъж, за да обере възможните хлабини, а след това разхлабвам и внимателно стягам, до момента в който притиснатата шайба можеш да помръднеш с отверка без твърде много усилие.
13. Слагаш законтящата коронна шайба и поставяш шплента.
14 Останалата от приложената грес исцъркваш в капачката и .. слагаш капачката и си готов!

* Точки 7.1 и 7.2 се отнасят за дискови спирачки отзад. Ако си с барабанни, това отпада.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Колега,
виж работата не е толкова проста колкото изглежда
1трябва да вдигнеш както е казал колегата колата на кри,оставяш колата на скорост и подпираш предните гуми с два клина за всеки случай.Ръчната трябва да е освободена.Сваляш гумата с джантата,Сваляш капачката на главината с отвертка с леко попдъхване-ще се усетиш.Там има един шпленд който трябва да свалиш,той ще освободи предпазна шайба а зад нея има гайка.Развиваш,сваляш барабана.Вътре има два конусни лагера един срещу друг и един семеринг.Трябва да избиеш двете външни гривни на лагерите от гнездата в барабана,като преди това махнеш семеринга с отвертка пазещ от влизане на прах при накладките.Измиваш лагерите и с тях и семеринга отиваш до магазина дето си решил да си купуваш лагери и им ги тикваш под носа или цитираш годината и модела VW-то дето търкаляш .Марките които мога да ти препоръчам са : Най доброто е SKF ; Timken;FAG;SNR цените и качеството са в тази последователност която съм написал.След като ги купиш набиваш лагерните гривни/външните/по местата им и семеринга,запълваш хубаво пространството м/у тях със грес/купи и нея с лагерите вземи и 3-4 шпленда нови се монтират задължително.Обезмасляваш си накладките и барабана от вътре с коресилин или спирт,като не ги местиш или бараш цилиндърчетата щото ще видиш зор да вкараш барабана на местото му ако нямаш опит.След това монтираш барабана с наденатите лагери в/у оста,завиваш гайката докато блокира колелото и не се върти на ръка за да определиш крайната точка на луфтовете.Слагаш гумата с 1-2 болта леко я застягаш и започваш да отпускаш гайката докато гумата вземе да се върти леко на ръка без особено съпротивление.Тогава слагаш защитната шайба и я фиксираш с шпленда като го завиеш да не се вади.Пълниш капачката с грес до половината и с леко почукване я поставяш.Пускаш на земя стягаш гумата.И СЕГА БНИМАВАЙ Трябва да натиснеш 3-4 пъти спирачката или ръчната я дръпни няколко пъти докрай и я пусни за да може да се нагласят накладките по барабана.Накрая палиш колата правиш едно кръгче от 10км и спираш колата.Пипаш капачката на главината дето си я намахал с грес и ако е загряла значи трябва леко да се отпуснат лагерите че са стегнати да не им събориш цементацията.Ако ли не карай смело.Те това е .Хубаво е лагерите да се сменят заедно и на двете задни колела че не се знае на къв хал са ама това може да го провериш.Успех колега.
виж работата не е толкова проста колкото изглежда
1трябва да вдигнеш както е казал колегата колата на кри,оставяш колата на скорост и подпираш предните гуми с два клина за всеки случай.Ръчната трябва да е освободена.Сваляш гумата с джантата,Сваляш капачката на главината с отвертка с леко попдъхване-ще се усетиш.Там има един шпленд който трябва да свалиш,той ще освободи предпазна шайба а зад нея има гайка.Развиваш,сваляш барабана.Вътре има два конусни лагера един срещу друг и един семеринг.Трябва да избиеш двете външни гривни на лагерите от гнездата в барабана,като преди това махнеш семеринга с отвертка пазещ от влизане на прах при накладките.Измиваш лагерите и с тях и семеринга отиваш до магазина дето си решил да си купуваш лагери и им ги тикваш под носа или цитираш годината и модела VW-то дето търкаляш .Марките които мога да ти препоръчам са : Най доброто е SKF ; Timken;FAG;SNR цените и качеството са в тази последователност която съм написал.След като ги купиш набиваш лагерните гривни/външните/по местата им и семеринга,запълваш хубаво пространството м/у тях със грес/купи и нея с лагерите вземи и 3-4 шпленда нови се монтират задължително.Обезмасляваш си накладките и барабана от вътре с коресилин или спирт,като не ги местиш или бараш цилиндърчетата щото ще видиш зор да вкараш барабана на местото му ако нямаш опит.След това монтираш барабана с наденатите лагери в/у оста,завиваш гайката докато блокира колелото и не се върти на ръка за да определиш крайната точка на луфтовете.Слагаш гумата с 1-2 болта леко я застягаш и започваш да отпускаш гайката докато гумата вземе да се върти леко на ръка без особено съпротивление.Тогава слагаш защитната шайба и я фиксираш с шпленда като го завиеш да не се вади.Пълниш капачката с грес до половината и с леко почукване я поставяш.Пускаш на земя стягаш гумата.И СЕГА БНИМАВАЙ Трябва да натиснеш 3-4 пъти спирачката или ръчната я дръпни няколко пъти докрай и я пусни за да може да се нагласят накладките по барабана.Накрая палиш колата правиш едно кръгче от 10км и спираш колата.Пипаш капачката на главината дето си я намахал с грес и ако е загряла значи трябва леко да се отпуснат лагерите че са стегнати да не им събориш цементацията.Ако ли не карай смело.Те това е .Хубаво е лагерите да се сменят заедно и на двете задни колела че не се знае на къв хал са ама това може да го провериш.Успех колега.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Kassern, pa4o_ivanov61, paagrio и 56 госта