VW Passat B4 1.8 90HP студен старт проблем

Техническа и сервизна информация за Passat
Gladiator6
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 25 ное 2008 12:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

VW Passat B4 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот Gladiator6 » Пет 22 мар 2013 22:06


Здравейте закупи си една такава машинка миналата седмица и о ужас сутинта пали като че ли на три цилиндъра.

Ядосах се аз вкарах в сервиза , свещите изглеждаха захабени, кабелите лепени , капачката зачиствана , палеца изглеждаше много стар... Всичко сложих ново , закачихме на компютъра компресия добре , термо датчик добре , термостат загряваше предния радиатор още с паленето и смених и него , разреждането добре , сместа добре. Пасата има газ на газ работи що годе като е студен.... ламбда сонда като на газ как да е ( не много добре)....
Дайте идеи , че не остана разглобихме компютъра изглежда всичко е ок не е от тези които често дават проблеми.
Разглобихме инжекциона имаше едно платно за смяна (сложих ново разбира се и там).
Горивен филтър също смених , бензиновата помпа е проверена работи добре (налягането). Маслото също смених.
Центровката на колата е проверена също. Стартера е супер акумулатора е добре 100% ... Бубините също работят в норма както и динамото.
Дюзата е само една изчистихме я на резонанс.

Сега остана да карам на бензин защото сигурно от години не е карана и е възможно термостата е изпускал (стояла на ниска температура) и компютъра е объркан но все пак ако не се оправи някакви идеи ?

Кабелите са Беру , Капачка , свещи , палец Бошовски не вярвам с новите също да има проблем. Термостата е Wrahler просто незнам при наличието на толкова техника под ръка и смяна на цялата запалителна система как може проблема все още да стои.

:banghead :banghead :banghead :banghead




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Passat 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот stefan4o » Пет 22 мар 2013 22:25


И половината кола да смениш пак може да не я оправиш. Обикновено излиза някоя "глупост", от която дори не си и предполагал, че може да е.
Да разбирам ли, че на газ колата работи що-годе добре като е студена, а на бензин никаква я няма? Ако е така - погледни и клапана на газовата да не вкарва газчица (примерно да не затваря добре) и да меши бензин и газ. :th_up


Потребителски аватар
PuShE_
Мнения: 1350
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 23:58
Автомобил: Passat 3b5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: VW Passat 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот PuShE_ » Пет 22 мар 2013 22:57


Зацепване на ангренаж,центровка на делкото,позициониране на ТПС,тампох под моното,вакумни маркучета...тези неща проверихте ли ги?


Gladiator6
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 25 ное 2008 12:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот Gladiator6 » Съб 23 мар 2013 7:30


stefan4o - Благодаря клапана ще проверим за газта.
На газ работи що годе като запали да.

PuShE_: Ангренаж сменихме дори.
Центровка на делко правихме нова (беше с голямо предварение и много бягаше но и си понагoряваше)

Какво имаш в предвид тампон под моното ? Сменяхме платно там ама тампон не видях.
Маркучета също не сме проверявали но разреждането , горенето са добри ще проверя и тях.

:-) Благодаря на всички за помоща ако не стане ще пиша ако стане ще напиша как сме я оправили :-)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Passat 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот stefan4o » Съб 23 мар 2013 7:37


Като за начало кажи с кой мотор си. Щото Пасат 90 коня... RP код например има с вакуумен регулатор на делкото (твърде вероятно мембраната там да я няма никаква), докато АБС например управлява запалването изцяло от ЕКУ-то и там нямаш вакуум на делкото.
Според мен сте допуснали грешка, като сте коригирали предварението. Горяла е доста явно не за друго, ами щото не е била правилно настроена. С голямото предварение идва по-ниската консумация на гориво (поради определено по-доброто изгаряне в ниските и средни оборотни режими на мотора вкл. и този на ПХ), където именно се карат тези двигатели (във високите и без това ги няма много). Газта си плаче за възможно най-голямото предварение, което може да понесе моторът (преди да му се "разтропа авансът")
Както и да е. Вакуумите се проверяват индивидуално всеки маркуч, клапанче респ. мембрана. Има специализирани уреди за целта. Нямаш си идея един крадящ въздух вакуум след дросела, колко променя нещата (в работата на двигателя и респ.разхода) :c020


Dako91
Мнения: 32
Регистриран на: Пон 16 яну 2012 17:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: N.Zagora

Re: VW Passat 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот Dako91 » Съб 23 мар 2013 10:34


Колега, моя същата работа ама само като е по хладно го прави май, работи на 1200 оборота, претриса и мирише яко на бензин отзад...обръщам на газ и всичко на ред. Работи на газ 5мин обръщам на бензин и си работи добре ;Д, а като позагрее и помен няма, а вари го разбери. Явно няма как кола на почти 25 години и половин милион километра зад себе си да работи добре на бензин и газ. Карай и не се занимавай с глупости :)


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот Iezekil » Съб 23 мар 2013 20:01


Под "платно за смяна" да не визираш гарнитурка?
Това с "бубините също работят в норма" какво се визира?Не е ли една въпросната бобина?
Като запали какви обороти държи?


Gladiator6
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 25 ное 2008 12:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот Gladiator6 » Нед 24 мар 2013 20:19


stefan4o пасата е 1995 година 90 конски сили 1.8 моно. Незнам колко такива двигателя има от тази година. АБС се води.
Предварението не са ли го измислили в завода колко да е ? В смисъл заводското -10 за газ или се бъркам ?

"Газта си плаче за възможно най-голямото предварение, което може да понесе моторът (преди да му се "разтропа авансът")" : това къде го прочете ?

Както и да е. Вакуумите се проверяват индивидуално всеки маркуч, клапанче респ. мембрана. Има специализирани уреди за целта. Нямаш си идея един крадящ въздух вакуум след дросела, колко променя нещата (в работата на двигателя и респ.разхода) :c020 : ако е вакум няма ли да го прави и загряла ?
На инжекциона има платно (вакум мембранка).

Iezekil - една е бубината имам в предвид работи нормално. Запалена държи 900 оборота.


Колата е от ремонтирана :-) работи идеално.

Dako91- намери ме в скайп да ти кажа нещо. gladiator6bg


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот Iezekil » Нед 24 мар 2013 21:47


А ти къде го прочете това -10 за газ заводско?
Щом сте я закачали на комп,вземи си замери темп.датчик на студено какво показва.Това важи и за Дако.
Това платно на инжекциона да не би да е бензиновия регулатор?Че с тея понятия не мога да се ориентирам...


Gladiator6
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 25 ное 2008 12:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот Gladiator6 » Нед 24 мар 2013 21:58


-10 имам в предвид , че предварението за газ трябва да е -10 спрямо заводското.

Датчика е замерен и проблема е оправен. Проблема се разреши така и не разбрахме от кое точно но след 20 - 30 км пробег на бензин смяна на всичко описано преди това колата пали и работи без проблем на студено вече.

Това на инжекциона е едно нещо стоящо най отгоре и определящо горивната смес голямо колкото 10 стотинки. Което също сменихме.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Passat 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот stefan4o » Нед 24 мар 2013 22:01


Gladiator6 написа:-10 имам в предвид , че предварението за газ трябва да е -10 спрямо заводското.

Да не би да бъркаш знака пред 10-ката? Аз съм на обратното мнение :Mr Green Fun


Gladiator6
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 25 ное 2008 12:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот Gladiator6 » Пон 25 мар 2013 10:36


Колега на уреда пише 5 и го слагаш на 15 да речем.
Аз казвам - защото когато го направиш от 5 на 15 то сменяш ъгъла на запалването с 10 градуса назад. Когато увеличаваме предварението все пак правим така , че колата да подава искра в по - ранен период от време.


А това с максималното предварениe според мен ще изгуби полезен ход и ще предизвика детонации както и висок разход на гориво дори и да тръгне да въври повече.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот Iezekil » Пон 25 мар 2013 11:09


Винаги съм карал с максимално предварение.Възможно е да съм имал и детонации,но спрямо разход и вървеж/на газ/ това е най-доброто.Както е казал колегата-на макс,колкото може да понесе.
Относно знака пред въпросните 10 градуса-щом увеличаваме предварението,значи прибавяме градуси към първоначалните.Или имаме сбор,знака е +.
-6+(-10)=-16


Gladiator6
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 25 ное 2008 12:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот Gladiator6 » Пон 25 мар 2013 11:24


Iezekil : съгласен съм с теб :-)
Ти със същия мотор ли си и колко ти е предварението ?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat 1.8 90HP студен старт проблем

Мнениеот Iezekil » Пон 25 мар 2013 11:30


Ами същия ще да е мотора с тая разлика,че моите бутала и блок са от РП.Сменях ги преди време,та мотора ми се води РП по талон.
Що се касае до предварението,то моето си го правя на око,на"макс" както казва колегата.Миналата година си почупих ТПС-а,та го върнах малко в един от многобройните си експерименти,но градуси не мога да ти кажа.Паленето ми е от четвърт,най-динамична ми е колата между 2 и 3 000 оборота,но аз карам като пенсионер и напълно ме устройва.И съм ти градски.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта