Passat B3 '89 - проблем с обороти (РЕШЕНО!)

Техническа и сервизна информация за Passat
walkabout
Мнения: 26
Регистриран на: Сря 02 мар 2011 1:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Passat B3 '89 - проблем с обороти (РЕШЕНО!)

Мнениеот walkabout » Вто 05 мар 2013 12:22


Здравейте!
Досега се рових в търсачката, но не открих нищо.
Пасатът ми е 1.6 карбуратор с газова уредба и при палене сутрин държи много ниски обороти (понякога трябва да подавам газ за да не угасне). Това го прави и на газ и на бензин. Но като загрее след 5-10 мин. оборотите са нормални. Не мога да кажа в какви граници са, защото нямам оборотомер, ориентирам се на ухо :)). Опирах се да ги регулирам, но ако са нормални при студен двигател, като загрее се качват още повече.
Някакви идеи какъв може да е проблема?
Благодаря предварително!
Поздрави!

Последна промяна от walkabout на Сря 03 апр 2013 13:01, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12135
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 05 мар 2013 13:44


Температурен датчик, на тройника на главата отпред


walkabout
Мнения: 26
Регистриран на: Сря 02 мар 2011 1:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти

Мнениеот walkabout » Вто 05 мар 2013 16:05


За това ли става въпрос?
http://walkabout.snimka.bg/other/snimki.274074.29841757


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти

Мнениеот snupeca » Вто 05 мар 2013 16:08


Щом има букса и е на тройника - това е :Mr Green Fun Не знам 1.6 дали не е с 2 датчика както при 1.8 но и да е, пак трудно се бъркат.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12135
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 05 мар 2013 18:39


Поне на тоя 1,6 мотор с карбуратор на който му правих ремонти текущи, беше с 2 датчика, единия предполагам е за температурата за уреда на таблото, другия предполагам някъде за покрай карбуратора, но в общи линии това е дето е дал снимка колегата на счупения тройник


walkabout
Мнения: 26
Регистриран на: Сря 02 мар 2011 1:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти

Мнениеот walkabout » Вто 05 мар 2013 20:45


Tова, което съм снимал от доста време е откачено, понеже маркуча се измъкваше и някой "майстор" ми беше свързал двата маркуча с метална тръба. Днес пробвах да го сложа за проба, но разлика нямаше. То къде точно трябва да стои?
Извинявам се за тъпия въпрос, но съм доста начинаещ... :Mr Green Fun


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12135
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 06 мар 2013 8:34


Само едно снимка имам на такъв мотор, оградил съм ги датчиците
Изображение
Стана ми интересно кои маркучи са събрани с тръба и е махнат датчика, ако може отбележи ги на тази снимка. На нея в края се виждат маркучите за парното които са събрани заради протекъл радиатор, но тям няма датчици


walkabout
Мнения: 26
Регистриран на: Сря 02 мар 2011 1:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти

Мнениеот walkabout » Сря 06 мар 2013 15:59


Да и аз днес разбрах, че това са датчиците. Разкачих ги един по един, за да видя кой е за таблото, но и при двата изключени нямаше никаква разлика (таблото си показваше температурата). Как да разбера кой от двата да сменя? А относно другия - малко по-надясно се падат маркучите. Предполагам, че и при мен са били съединени поради същата причина, защото като взех колата беше със спукан радиатор. Ще ги снимам малко по-късно и ще ги кача.


Потребителски аватар
ewipito
Мнения: 131
Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
Автомобил: VW PASSAT B3
Двигател: RP 1988
Местоположение: Pernik, Radomir

Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти

Мнениеот ewipito » Сря 06 мар 2013 22:49


Приятел с голфче mk2 (EZ) имаше подобен проблем сутрин щото го палеше директно на газ и след развиване на някой друг оборот на шпилката от дясната страна на карбуратора (ако седиш пред колата се пада от ляво) така че палчето да бута повече като е студена, сега държи 1500-1600 оборота студена и за 1-2 минути си пада на 1000 и всичко е окей, нито му прекъсва, нито се дави като е студена като и натисне газта. Знам че са високи оборотите но като бяха на 1100-1200 беше отврат- трудно палеше без да си натиснал газта и на газ и на бензин и така се стигна до компромисно решение. Ако си с EZ двигател пробвай този вариянт, ако те устройва. :th_up


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти

Мнениеот Iezekil » Чет 07 мар 2013 10:26


Явно проблема е смукача,опиши на какъв принцип работи или какъв ти е карба.
Щом са 2 датчика е възможно единия да е за смукача,другия за таблото.По цвета се познават-черен за табло,кафяв или червен-подгрев колектор.Ако смукача е към датчик,чрез който нагрява реотанчето на биметалната пластина то той би бил син.Срещат се и сиви датчици,те мисля са директно свързани към лампата за прегряване.
Ако при теб не се влияе стрелката от откачането на 2-та датчика,пробвай откачи тоя на главата отстрани.На някои коли там датчика на темп. на таблото,на нашите пък там е датчика за маслото.

Представената информация е от лични наблюдения и разсъждения,за това не претендирам за достоверноста и,за което моля да ме извините.Логичноста навежда на мисълта за проблем в смукача,но за да ти помогнат хора с истински познания трябва да даеш точния модел на карбуратора си.


walkabout
Мнения: 26
Регистриран на: Сря 02 мар 2011 1:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти

Мнениеот walkabout » Чет 07 мар 2013 11:26


Двата датчика са червен и зелен.
http://walkabout.snimka.bg/other/snimki.274074.29854965

Страничния всъщност се пада отдолу и не можах да го откача по никакъв начин.
http://walkabout.snimka.bg/other/snimki.274074.29854967

Карбуратурът е Pierburg 2E3.
http://walkabout.snimka.bg/other/snimki.274074.29855005

А ето тези два маркуча са свързани с тръба.
http://walkabout.snimka.bg/other/snimki.274074.29855000


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12135
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 07 мар 2013 23:30


Явно този черния отдолу е за таблото, другите двата червения и зеления наистина са свързани нещо със смукача, но порових сега в аутодатата, единственото което има за тестване са въздушни възглавници и АБС


walkabout
Мнения: 26
Регистриран на: Сря 02 мар 2011 1:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти

Мнениеот walkabout » Пет 08 мар 2013 4:10


Нямам нито едното на този "EZ" мотор. :)


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти

Мнениеот Iezekil » Пет 08 мар 2013 8:20


Наложи се и аз да поровя с търсачката вместо автора....
Явно го объркваме с тея датчици.
Явно при карбуратора смукача се затваря от биметална пластина,намираща се в това алуминиево тяло на карба,през което минава антифриз.Датчика просто нагрява реотан,свързан към пластината и по тоя начин всъщност изключва смукача!!!Понеже са 3 датчика,долния е за таблото,това ясно.Втория ще е за реотанчето,а третия е или за таралежа/ако има такъв подгрев на колекторите/,или за червената лампа.Просто трябва да се види има ли кабел към колекторите или към основата на карбуратора.

Та според мен проблема всъщност е в откачена или счупена биметална пластина.Отваряш алуминиевата джаджа и гледаш вътре пластината как е.
Ето линк към тема и снимки.Пиши какво е станало.
viewtopic.php?f=5&t=254390


walkabout
Мнения: 26
Регистриран на: Сря 02 мар 2011 1:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat B3 '89 - проблем с обороти

Мнениеот walkabout » Сря 03 апр 2013 13:00


Здравейте!
Проблемът е решен. Iezekil беше почти прав. Въпросната биметална пластина беше здрава и на мястото си, но самия смукач беше запушен отдолу и не стигаше вода до него. Бях при Люси и сложихме нов смукач. Сега всичко е наред.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта