Клапата спря да работи преди около месец след като усетих че непрекъснато влиза горещ въздух в купето, а на последък и доста миризми от заобилящите автомобили. Тествах двупътния клапан с 12В от акумулатора - включва. Като натисна бутона в купето капачето не се вдига. Като го дръпна с ръка се затваря; изкючвам от бутона - капачето не пада; като изключа двигателя пада.
От какво може да е?
Б4 клапа за рециркулация на въздуха в купето
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: клапа за рециркулация на въздуха в купето, Б4
Все пак клапана, който ти създава налягане за затваряне на клапата не работи адекватно. Провери и дали няма пробив в вакумния съд(маркучите), намиращ се на левия подкалник на предното колело - като три топки за тенис на корт.
Преминах през това преди около 2 г.

- giorgio_vn
- Мнения: 31
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 18:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Б4 клапа за рециркулация на въздуха в купето
И аз съм същия проблем и така не можах да намеря нищо за ремонтирането му. аз съм с 1,6 бен.с климатик
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:12
- Автомобил: Пасат
- Двигател: AVF 2003г 4х4
- Местоположение: софия
Re: Б4 клапа за рециркулация на въздуха в купето
Аз съм с климатик и при мен клапата не работеше засмукваше въздух от вакум-клапана който задвижва клапата /не беше скъсана / намазах го със силикон и вече трета година си работи.
Re: Б4 клапа за рециркулация на въздуха в купето
проблема на всички Ви е пробив във вакуума. Проверете по целия път от преден ляв кални (по посока на движението) до мястото между маркучите на радиаторчето на парното, след това лягате вътре в краката и си прокарвате ръката зад арматурното табло и напипвате вътрешното продължение на маркучите и тръбичката за вакуума чак до клапата за вътрешна циркулация, в повечето случай се чува свистене. Най-лесно се установява на контакт при задействане на клапата и се вслушвате внимателно от къде изпуска.
- daskala69
- Мнения: 71
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 11:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Б4 клапа за рециркулация на въздуха в купето
При мен това се оправи като на клапана има една тапа на която има малка дупчица и ту беше се запушила, малка е колкото върха на кърфица, почистих и готово.DoH_KuXoT написа:проблема на всички Ви е пробив във вакуума. Проверете по целия път от преден ляв кални (по посока на движението) до мястото между маркучите на радиаторчето на парното, след това лягате вътре в краката и си прокарвате ръката зад арматурното табло и напипвате вътрешното продължение на маркучите и тръбичката за вакуума чак до клапата за вътрешна циркулация, в повечето случай се чува свистене. Най-лесно се установява на контакт при задействане на клапата и се вслушвате внимателно от къде изпуска.
Re: Б4 клапа за рециркулация на въздуха в купето
Тествах вакуумната система за теч с малка ръчна вакуумна помпичка.

Разкачих трите маркучета към преходника до двупътния клапан.

Към вакуумния резервоар -ОК, след 15 тина напомпвания; към двигателя -ок с 1 напомпване; към вакуумното бутало - теч. .
Разкрих кората под жабката и помолих някой да пречупи маркучето на буталото докато аз тесвам маркучите - те са ОК.

Изглежда че за да изкарам виновника трябва да махна арматурното табло. Но преди да се захвана исках да разбера дали то може да се ремонтира? Ново от дилъра струва $300, старо от ибей - 30, ама знае ли човек кога ще се повреди , ако е и то на 15 години?


Разкачих трите маркучета към преходника до двупътния клапан.

Към вакуумния резервоар -ОК, след 15 тина напомпвания; към двигателя -ок с 1 напомпване; към вакуумното бутало - теч. .
Разкрих кората под жабката и помолих някой да пречупи маркучето на буталото докато аз тесвам маркучите - те са ОК.

Изглежда че за да изкарам виновника трябва да махна арматурното табло. Но преди да се захвана исках да разбера дали то може да се ремонтира? Ново от дилъра струва $300, старо от ибей - 30, ама знае ли човек кога ще се повреди , ако е и то на 15 години?

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Б4 клапа за рециркулация на въздуха в купето
Зависи колко е скъсано.Вътре е една гумена мембрана.Ако е малко цепнато,може да го лепнеш с малко силикон и да си движи.Ако обаче е скъсано на няколко места,по-добре да го подмениш с друго.Ама да,за свалянето му си доста прав - всичко долу. Тази клапа си трябва,защото лятото,когато е 40 градуса,е доста по-ефективно да доохлаждаш вече охладения въздух в купето (да го въртиш постоянно вътре),от колкото да охлаждаш постоянно външния...това се отразява на натоварването на компресора,съответно на мощността на двигателя и на разхода на гориво...естествено и на охлаждането на купето (поне 5 градуса разлика има при измерване на температурата на духалката).


Re: Б4 клапа за рециркулация на въздуха в купето
Намерих часта от авто отпадъци. Трябваше сам да си я сваля. Свалих арматурното табло - блока за климатика не мърда. Откривам че трябва да се развият двата болта на поленовия филтър. После два болта откъм моторния отсек намиращи се около разширителния клапан. И пак не ще тая пущина. И се сещам - трябва да изпусна фреона и да разкача тръбите към този клапан. Не е ли прекрасно да имаш Фолксваген? Днес монтирах клапана на моята кола - само за 11 часа с презарехдането на фреона! Докато се рових из нета да науча нещо за тая смяна попаднах на младеж , който имаше мисля шевролет - смени този клапан през жабката може би за не повече от 20 мин. 

-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Б4 клапа за рециркулация на въздуха в купето
Леле мале, мале леле...
абе коулеги, правилно ли съм ви разбрал: за да се смени това вакуумно буталце, трябва да се сваля таблото, да се разкачат тръбите на климатика и да се свали изпарителя, за да се отвори достъп? 


- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Б4 клапа за рециркулация на въздуха в купето
Горе долу е така,но може и директно да се смени ,обаче е много трудно с много гъзене и по специални инструменти/накрайник звезда тип кръстата отвертка и захващач за него от най -късите които могат да се намерят за да се развие видийката която го държи,и оледало и хубава лампа ,за да се извади щока на буталото от зъбчето което го фиксира за кобиличката с извиване.Мястото е силно ограничено и трябват здрави пръсти и нерви.
Вчера го свалих мойто отне ми 2 часа,но за съжаление освен него и кобилицата която движи клапата е потрошена в частта към оста където захваща клапата.Ще я мисля някак ама..
Вчера го свалих мойто отне ми 2 часа,но за съжаление освен него и кобилицата която движи клапата е потрошена в частта към оста където захваща клапата.Ще я мисля някак ама..

- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Б4 клапа за рециркулация на въздуха в купето
Едит.
От днес съм с работеща клапа и 100% достоверна информация ,че вакумният привод се сваля и качва без да се разкача нищо друго освен :
-жабка,полица,вентилатор.
Да много е трудно ,но не е невъзможно.
Необходими инструменти:
Ключе 8,подвижна лампа,малко огледало,кръстата и права/минусова/ отвертка,накрайник /бит/ от винтоверт тип кръстата отвертка със захващач около 2см в който се законтря бита/аз използвах такъв от комплект гидоре на вюрт/,пластелин.
Време за смяната от половин ден за по-сръчните и които вече са го правили ,до кой колкото се справи.
Тип на ремонта-с повишена сложност.
Спестява се източване на климатик,разкачане на табла,развиване на тръби,пълнене,итн.
Надявам се да съм бил полезен.
От днес съм с работеща клапа и 100% достоверна информация ,че вакумният привод се сваля и качва без да се разкача нищо друго освен :
-жабка,полица,вентилатор.
Да много е трудно ,но не е невъзможно.
Необходими инструменти:
Ключе 8,подвижна лампа,малко огледало,кръстата и права/минусова/ отвертка,накрайник /бит/ от винтоверт тип кръстата отвертка със захващач около 2см в който се законтря бита/аз използвах такъв от комплект гидоре на вюрт/,пластелин.
Време за смяната от половин ден за по-сръчните и които вече са го правили ,до кой колкото се справи.
Тип на ремонта-с повишена сложност.
Спестява се източване на климатик,разкачане на табла,развиване на тръби,пълнене,итн.
Надявам се да съм бил полезен.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Б4 клапа за рециркулация на въздуха в купето
Здравей Danny boy,
мерси за споделеното инфо, ще ми е нужно.
Имам няколко уточняващи въпроса:
Смени ли нещо или я ремонтира подръчно, какво и беше по-конкретно?
Пишеш жабка, но климатиковият вариант на пасата нали е без жабка, има просто една кора?
Драсни няколко реда ако не е проблем.
мерси за споделеното инфо, ще ми е нужно.
Имам няколко уточняващи въпроса:
Смени ли нещо или я ремонтира подръчно, какво и беше по-конкретно?
Пишеш жабка, но климатиковият вариант на пасата нали е без жабка, има просто една кора?
Драсни няколко реда ако не е проблем.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Б4 клапа за рециркулация на въздуха в купето
Ами извинявам се първо ,да уточня че колата е б3 не б4 ,затова съм със жабка,нея я махам за да мога да измъкна вентилатора назад ,не за друго.
Мисля че всичко друго е еднакво при двата модела в тази си част.
Аз лично имах два проблема:
-Смених сервопривода,щото на моя мембраната беше цъфнала като майска роза
-залепих самата клапа към пластмасовата кобилица където по принцип е захваната и беше счупено при мене/пластмасата залепена фабрично за металната клапа/.
Кобилицата лагерува по средата,като от едната страна движи клапата,когато от другата страна я дърпа щока на сервопривода, за да задвижи клапата /Разбирай едно време българките като са ходили на чешмите за вода с един кол на рамото и менците от едната и другата страна-образно казано да добиеш представа.Успешно се залепи с едно епоксидно лепило на бизон /стомана /,ама като пластелин трябва да я посмачкш с пръсти и след това напластяваш /изграждаш/, където се наложи.Засега една седмица държи и работи страхотно и безотказно.
На снимката по-нагоре в темата на самия севопривод има една метална скоба.тя се вади и така се разделя самия щок от сервопривода/може да се регулира в зависимост къде закопчава скобата/.
разделя се за да може да се извие щока самостоятелно после и да се извади на страни.
обратно същото и при монтажа.
Най-гадното е развиването и завиването на видията дето държи сервопривода ужас е .
Мисля че всичко друго е еднакво при двата модела в тази си част.
Аз лично имах два проблема:
-Смених сервопривода,щото на моя мембраната беше цъфнала като майска роза
-залепих самата клапа към пластмасовата кобилица където по принцип е захваната и беше счупено при мене/пластмасата залепена фабрично за металната клапа/.
Кобилицата лагерува по средата,като от едната страна движи клапата,когато от другата страна я дърпа щока на сервопривода, за да задвижи клапата /Разбирай едно време българките като са ходили на чешмите за вода с един кол на рамото и менците от едната и другата страна-образно казано да добиеш представа.Успешно се залепи с едно епоксидно лепило на бизон /стомана /,ама като пластелин трябва да я посмачкш с пръсти и след това напластяваш /изграждаш/, където се наложи.Засега една седмица държи и работи страхотно и безотказно.
На снимката по-нагоре в темата на самия севопривод има една метална скоба.тя се вади и така се разделя самия щок от сервопривода/може да се регулира в зависимост къде закопчава скобата/.
разделя се за да може да се извие щока самостоятелно после и да се извади на страни.
обратно същото и при монтажа.
Най-гадното е развиването и завиването на видията дето държи сервопривода ужас е .
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Б4 клапа за рециркулация на въздуха в купето
Абе казали са - не питай старило, питай патило.
...мерси още веднъж за инфото.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ognqn и 39 госта