Пасат Б5 малко информация

Техническа и сервизна информация за Passat
musoncho
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 09 юни 2010 12:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Пасат Б5 малко информация

Мнениеот musoncho » Сря 09 юни 2010 13:27


Здравейте,
Искам да попитам няколко неща, но първо държа да отбележа, че преди да задам въпросите си, се порових във форума, но не открих конкретна информация за това което ме интересува. Това го казвам, за да не си помисли някой, че направо питам без да съм се поровил 8) . Може пък и аз да не съм видял, ама например тема със заглавие от сорта на: „Какъв Пасат да купя” или „Кой от всичките Пасати”, не видях :? Та така:
Интересувам се конкретно от Passat Limousine B5 (3B) (10.1996 - 09.2000), а именно:
1. Кои са най-здравите и препоръчвани мотори. Принципно винаги съм карал бензинови коли, но ако и дизелите на Пасата са добри, няма проблем и такива модификации да са в полезрението ми. Като казвам най-здрави или най-добри, нямам предвид когато са излезли от завода, а в настоящия момент, т.е. става дума за кола втора ръка, на която двигателя принципно не дава ядове, макар да е на 250 000 да кажем.
2. При кои мотори поддръжката е най-евтина, защото все нещо излиза, няма как.
3. Каква е най-добрата комбинация като вземем предвид критериите кубатура, мощност и разход. Да ви кажа това последното не ми е чак такъм проблем, тъй като и двете ми коли градско дават поне 14/100, а ГИ или метанова уредба никога няма да сложа. На извънградско ми дават все под 8, ама както и да е.
4. Скъпа ли е поддръжката на тези автомобили и най-вече нещата, които най-често се ремонтират, от сорта на окачването и т.н. Тъй като под скъпо всеки разбира различно, ще дам пример. Имам Мерцедес 202-ка, на който скоро сменях чаркове по предницата. С лека отстъпка и на общо взето прилична фирма производител, два шарнира, две вътрешни втулки на носачите и четири тампона на стабилизиращата щанга ми излезнаха 150 лв. Задни дискове Бош и задни накладки Бош, пак с лека отстъпка ми излезнаха 110 лв. С две думи, Мерцедес 202 като цяло /с някои изключения на определени части/ не е никак скъп за поддръжка, а другото е само мит. Даже и аз не очаквах да е така.
5. Качествени ли са автоматиците на Пасат 5 и при евентуална повреда, как стои въпроса с цените там.
6. Абе с две думи, Пасат 5 ли е колата :D

Питам всичко това, защото почти съм се на ръба да сменя любимата марка с Пасат 5, който много ми харесва, но нищо не знам за този автомобил. Ако някой се чуди защо, то причините са единствено две: едната е, че 202-ката няма климатик, а возя дечурлига, а втората е, че ми писна да давам пари за платен паркинг, при положение, че колата има каско. Има има, ама тези неща дето се крадат, застрахователите не ги плащат.
В заключение: трябва ми автомобил, който хем да има визия, хем да е здрав, хем да предлага хубава возия и който да може да си стои пред блока. Не, че някой от нещо е застрахован, ама по Мерцедесите най се краде-я огледало, я лайсна, не дай Боже комутатор, който за радост напоследък вече и за неколкостотин лв. се намира втора ръка.
Та от всичко казано до тук, май Пасат 5 ще е следващия ми автомобил, тъй като гледам, единствено той отговаря изцяло на критериите ми или поне аз така си мисля. А ма пък държат и цени да му се не знае, явно има защо.
:beer




Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Re: Малко информация за Пасат 5.

Мнениеот madmen » Сря 09 юни 2010 15:44


сложен ти е въпроса доста.
скъпи за смяна са окачване и турбина на пръв прочит. теми има много.
Относно различните двигатели - всеки си хвали своето. Аз карам 1.8Т и съм доволен. Дизелите са добри според мен всичките, по-мощен -> по-добре.
примерни цени при мен доколкото ги помня - предно окачване комплект към 1000лв. Комутатор оригиналдъ 500лв, по магазините 250лв, след повече търсене 150лв. Бобина - 100лв(принципно на моя са 4). Свещи оригинални към 100лв за 4 бр. Дискове, накладки, амортесьори - на нормални цени.
Обслужване - масла, филтри, ремъци, ролки, обтегачи - между 500 и 800лв., зависи дали сменяваш всичко. абе доста полезни теми има все пак във форума.
viewtopic.php?f=6&t=170340 примерно, но има и поне 100 други теми


musoncho
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 09 юни 2010 12:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: Малко информация за Пасат 5.

Мнениеот musoncho » Сря 09 юни 2010 16:25


Благодаря за отговора колега. Ама като прочетух тук там препратките, които ми даде, ами то на 5-цата в 80% нещата са и доста по-скъпи от Ц-класата ми, да не говорим, че се описва много често да са се трошали. Също така се споделя, че много се разтропвали поради наличието на пластмаси и некачествени материали. 202-ката 1 година я карам, като много не я жаля по неравностите и само съм сменил описаното по-горе, имайки предвид, че единствено вътрешните втулки на носачите бяха сдали хептен. Другото можеше още доста да кара, ама го смених, защото както майстора ми каза..........било тръгнало :shock
То ако е така с цените и ремонтите, аз по-добре да си давам по 600 лв. за паркинг на година, ще съм по на кяр, да не говорим, че МБ си е МБ. Само дето климатик нямам и това ми е дерта.
Но каквото и да съм прочел, Пасат 5 си ми харесва доста като визия. За качествата му ще науча от хората тук. А за това, какво представлява като возия, управление и т.н., просто трябва да покарам някой такъв.
:drunk


Потребителски аватар
Alex_Heat
Мнения: 194
Регистриран на: Нед 06 сеп 2009 22:16
Автомобил: Audi TT
Двигател: 1.8T
Местоположение: V. Tyrnovo

Re: Малко информация за Пасат 5.

Мнениеот Alex_Heat » Чет 10 юни 2010 3:09


Здравей и от мен. Радвам се, че мога да дам съвет към теб отностно твоя бъдещ автомобил. Собственик съм на 1.8Т от септември миналата година. Имах щастието да бъда в Германия и сам да си избера вярното другарче, за което съм много доволен. Изводите, които си правя от този автомобил са следните. Доставя ми удоволствие всеки път щом се кача в него, защото всичко си работи изрядно и на място. Избора ти за бензинови двигатели се свежда на 4. 1,6 литров с 101 коня (базов за модела) 1.8 атмосферен с 125 коня, 1.8Т с 150 и 2,3 атмосферен 150 коня (5 цилиндров). Когато си търсех кола попаднах на един пасат с двигател 1.6. Самото купе, уредите и изрядността в документите ми допаднаха страшно много, но единственото, което ме притесняваше беше слабият двигател, за иначе тежкото купе на Пасат. При мен купето тежи 1 тон и 300 кг (+-). Сам можеш да си направиш изводите какво се случва, когато си натоварен със семейството си и една камара багаж и дойде баир и се появи камион :). Бих ти препоръчал 1.8 атмосферен и 1.8Т като избор за бензинов двигател. Разхода им на гориво е с 1-2 литра повече от на 1.6, но вървежа е много по-добър. Много малко модели Пасат съм виждал с двигател 2,3 V5 150 коня, но като вървеж и разход отстъпва на 1.8Т. При мен разхода варира между 10 и 12 градско,понякога съм стигал и 13-14 при големи задръствания, а извънградско нормално би ти давало между 7 и 8, стигал съм и до 6,6 по показание на борд компютъра. Някои хора смятат, че това е доста висок разход, но за такъв автомобил от среден клас и с такава мощност смятам, че е нещо съвсем нормално. Все пак това е кола на 10-14 години. 1.8 и 1.8Т са с по 5 клапана на цилиндър или общо 20 клапана. Имай в предвид, че този двигател при настъпване на газта (поне при мен) доста здраво започва да си попийва и става неудържимо лаком и може извънградско съвсем спокойно да ти варира 10 на 100. Има и 2 дизелови двигателя 1.9 ТДИ и 2.5 ТДИ. Единият е с 110-115 конски сили, а по-големия 6 цилиндров с 150 конски сили. Не съм карал досега дизелов Пасат, но бих ти препоръчал 1.9 ТДИ, заради по-евтината си подръжка, от по-големия си събрат. Избора за двигателите си е твой и сам можеш да си прецениш, от какво точно имаш нужда. Подръжката на този модел не е от евтините и трябва да се пазиш от някои слаби места като например: Нашите пътища могат често да разбият окачването, а там са близо 10 алуминиеви носачи, които струват не малко пари. Мисля, че колегата в предния пост е разяснил каква им е цената. Турбина, дебитомер и дроселова клапа също могат да ти създадат проблеми. И нещо важно отностно съеденител. Когато започнах да карам тази кола, забелязах, че съеденителя отлепя много отвисоко. Мислех си, че съеденителя всеки момент ще замине, но както при Пасат, така и при Ауди А4 съеденителите са хидравлични и е нормално да отделят отвисоко и това не означава, че е за смяна. Един съеденител и смяната му струват между 350 и 400 лв. Имай напредвид, че тук за да смениш съеденител или ангренажен ремък, трябва да свалиш цялата предна броня. Това са болежките при този модел, които аз мога да ти споделя. Двигателите се славят като издръжливи и много рядко съм чувал за това някой колега да се оплаче точно от него, мисля че това е важно и би те обнадеждило. Като извод мога да добавя, че Пасат Б5 е един комфортен автомобил с доста място за багаж, независимо комби или седан на прилична цена, който можеш да си позволиш. Не се плаши от всичко това, което си чувал за него, но го имай напредвид. Като финал ти пожелавам да откриеш своя избраник и да ти създава възможно най-малко проблеми. Успех и поздрави!

П.С. И да споделиш после какво точно си си избрал!


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Малко информация за Пасат 5.

Мнениеот sashot » Чет 10 юни 2010 7:34


Колегата Алекс е направил доста добър анализ, за който заслужава поздравления.
Имай предвид, че проблемите с окачването са по-скоро градски легенди, отколкото истина. Да, сложно и скъпо е, но пък осигурява невероятно добра комбинация от стабилност на пътя и комфортно возене. Носачите са 8 и проблемът съвсем не е в това, че са алуминиеви.Необходимостта от честата им смяна е комбинация от недостоверна митология на чули-недочули пишман-специалисти и горчив опит на собственици, решили да минат тънко с евтини части с неизвестен произход. Моят Пасат наближава 200-хиляди км, от които над 70 са по родните пътища и досега се е разбил само един от 8-те, десен, естествено. Аз смених и левия.
Големите разходи за обслужване на двигателя (ремъци, ролки) също са мит, защото при използване на качествени части се прави на доста голям интервал - при мен 100 000 км. И тук явно някой се е опитал да мине с ментета, естествено се е опарил и е опищял света, че Пасатът е капризен от-към обслужване, а после градският хор е подел рефрена.
В гамата на бензиновите двигатели, колегата е пропуснал 2.8 литровия атмосферен мотор, който с почти 200-те си к.с. има невероятно добри динамични и скоростни характеристики, но за съжаление и доста голям разход на гориво и почти екзотично-митичния W8, който се среща много рядко.
При рестайлинговата версия на колата (5.5) има още няколко турбодизелови мотора, които заслужават внимание.
Пасат 5 има и някои "болести" в областта на електрическата инсталация - машинките за централното заключване, връзките в кабелния сноп на комфорт модула, но темата е достатъчно добре предъвкана и ефективно "лечение" има.
Насочвайки се към Пасат 5, определено си заслужава да поразмишляваш над възможността да купиш пълноприводен автомобил. Означава се като 4 motion. По-високата първоначална инвестиция и леко завишеният разход определено си заслужават, повярвай ми.

В заключение Пасат 5(.5) е много добър автомобил от висок клас и от него не бива да се очаква цена на поддръжка еквивалентна на тази за Москвич или Жигули.


musoncho
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 09 юни 2010 12:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: Малко информация за Пасат 5.

Мнениеот musoncho » Чет 10 юни 2010 7:38


Благодаря Ви колеги, че изписахте толкова много по темата :beer
Трябва обаче да покарам някой, защото за мен все пак и това е от значение, т.е. как се чувствам в автомобила. Не е само да ми е практичен.


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Малко информация за Пасат 5.

Мнениеот velinsl » Чет 10 юни 2010 10:10


За кое пишем, че не можа да схвана
Изображение
за така наречения "Пасат 5"
Изображение
или В5?

За мен също така наречения "Пасат 5" има много добра визия, но с доста скъпи части, може би по-скъпи и от на МБ. За това в няколко теми беше изразено мнение, че при такава подръжка няма сметка да се подържа VW, тя е като МБ. Единствено първоначалната ивнестиция(покупката) при МБ е по-голяма.
За това до скоро като си мислех за смяна на автомобила си мислех и за такъв МБ като товя, но това задно предаване, доста малко броики са с климатик(при положение, че сега съм климатроник на В3, 92 година Пасат) ме отказаха.


Потребителски аватар
sweetboy
Мнения: 34
Регистриран на: Пет 10 апр 2009 11:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Айтос

Re: Малко информация за Пасат 5.

Мнениеот sweetboy » Чет 10 юни 2010 11:08


Нека и аз да драсна някой ред в помощ на колегата. Собственик съм на В5 производство 1997г., комби, 1,9 TDI 110 к.с., автомат. И аз чувах много легенди за пасата особено за окачването, но сега въобще не съжалявам за избора си, все пак всяко удоволствие се заплаща, споко все още не съм сменял нищо по окачването, но този комфорт на возията, екстериор и интериора много ме кефят. Относно дизеловите агрегати ще добавя, че са следните разновидности 90к.с.-добър мотор, 110 к.с.-още по добър мотор и 115 к.с.-помпа дюза славят ги като по-икономични, но при тях обслужването е различно в сравнение с първите два. Аз лично бих ти препоръчал 110 или 115, не че и 90 к.с. не е добър, но за една и съща поддръжка и един и същи разход на гориво ще получиш много повече от мотора с 110 коня. За автоматичната скоростна кутия има две разновидности автомат и автомат-типтроник. Характерното за автоматите, е че при тях се получава малко по-голям разход на гориво, но в никакъв случай не повече от 1л\100км. Имай в предвид, че дизеловите агрегати харчат средно между 5,5 до 6,5 л\100км., което за такава кола с такива характеристики е много много добре. Другото за автоматите е задължителната смяна на масло и филтър на автоматичната скоростна кутия, при мен на автомата това струваше 138лв. с филтър, 5,5л. масло и смяна, като да подчертая, че това обслужване се извършва на около 60 хил. км. веднъж, но за типтроник ще ти излезе между 200 и 300лв., поне това съм чувал от приятели, в зависимост къде си сменяш маслото и какво слагаш. Първоначалното задължително обслужване на колата при мен беше следното като държа да отберлежа, че това го направих февруари месец т.г.
1.пистов ремък - 60лв.-континентал, с малка търговска отстъпка
2.обтяжна ролка - 40лв.-тоскана-с малка търг. отстъпка
3.малката ролка - 18лв. с малка т. отст.
4.водна помпа - с метални лопатки - 80лв.
5.ролка на климатика - 22лв.
6.обтегач - 180лв.
7.труд 80лв.
8. някаква шайба на алтернатора+труд170лв.
общо:650лв.
масло ЕLF 10\40 - 4л., маслен филтър, горивен филтър, въздушен филтър, филтъра на купето - 140лв.
за скоростната кутия споменах по горе. Ами това :D е сега се надявам на безпроблемно шофиране :bishop , а на колегата пожелавам късмет, защото малко или много това е въпроса


musoncho
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 09 юни 2010 12:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: Малко информация за Пасат 5.

Мнениеот musoncho » Чет 10 юни 2010 16:30


velinsl написа:За кое пишем, че не можа да схвана
За мен също така наречения "Пасат 5" има много добра визия, но с доста скъпи части, може би по-скъпи и от на МБ.


За Б5 пишем, по-старичкия т.е.
По отношение цените на частите, то от това което прочетох, на Пасата повечето части май са доста по-скъпички :shock Това със скъпите части на МБ като моя например, е леко казано мит. Имам и друга кола, която никак не минава за премиум марка, ама в много от случаите по цени на части -бие Ц-класата:lol: Все пак Цедката е среден, а Пасата висок клас кола. Нищо, че МБ като цяло са скъпи за поддържане коли, особено пък по-нови или по-висок клас.
Та така. 5 повече ми харесва от Б5, ама за сега няма парички за него 8)


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Малко информация за Пасат 5.

Мнениеот velinsl » Пет 11 юни 2010 10:40


Б5.5 е изключително добре изглежда, направо е кола мечта, но като почета се убеждавам, че е само фасон и нищо друго.

Иначе няма да съжаляваш ако си вземеш Б5той също има своите предимства. Забравих да допиша и едно много съществено преимущество на VW - има изключително много и достъпна информация за марката в нета и то не на немски, англииски, руски, италиански и т.н.
За сравнение без да ми се сърдиш имам и регистрация в един или два сайта на МБ, ами много зле работата. Трудно се намира за каквото и да било инфо, за цени на части да не говорим.
Докато за VW се поразрових два дена и открих не всичко, но настина доста. Събирах си я в един файл от тук от там (90% е от този форум или препратки видени от тук) и наистина, ако се запомни всичко и тръгнеш да си купуваш автомобил си подготвен, докато при МБ - "тъмна Индия" - все мнения от сорта "щом те интересува цената, значи не трябва да караш МБ","При МБ няма евтино", "Щом те вълнува разхода значи МБ не е за теб". Разни такива общо казано снобарски писания на баровци с МБ от осемдесетте, не че в този форум ги няма и то доста но... има и доста съществени неща за "дребните неща от живота" - за пример темата, в която дръжка за 400лв нова е сменено някво ключе ли к`во и за под 10лв се решава проблема.


musoncho
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 09 юни 2010 12:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: Малко информация за Пасат 5.

Мнениеот musoncho » Пет 11 юни 2010 12:48


Ами какво да ти кажа, не се пише много за ремонтите, защото просто при МБ и особено тези от 90-те години са по-малко като брой. Общо взето, ако например си вземеш някоя що годе читава /не казвам перфектна/ 124-ка, само каране братко, само каране. Моята Цедка ще стане вече кажи речи година от как съм я взел и освен гореописаното, нищо друго не съм сменял. Като имаш предвид, че само втулките на носачите бяха за ремонт, другото можеше да кара още. В заключение и аз съм така до този момент-само каране 8) ............дай Боже и занапред да е така.
Ама щом казваш, че Пасат 5 е само опаковка, значи прословутата здравина на Фолксваген, май вече се е изпарила, или? За Голф 4, 5 и т.н. чувам същите отзиви от към здравина, в сравнение с дедковците им.
:beer


Потребителски аватар
AmW
Мнения: 3550
Регистриран на: Пон 23 апр 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Малко информация за Пасат 5.

Мнениеот AmW » Пет 11 юни 2010 12:58


Фасон и нови двигатели, които лично аз харесвам много повече от старите до ~99та...
п.п. Преди 2-3 години сменях свещите. Взеха ми по 23лв за брой, бош свещи хубави уж. След мене имаше един господин с Е класа около 96-97 година. При него цената беше 54лв за брой, пак бош ако не се лъжа.


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Малко информация за Пасат 5.

Мнениеот velinsl » Пет 11 юни 2010 21:29


Не са вече толкова здрави, но не е само при VW, всички са така и то още след 96. А Пасат Б3, Голф2 това са синоними на здравина и издържливост. Емблематични модели, които ще надживеят доста по-нови с правилна подръжка естествено.


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Малко информация за Пасат 5.

Мнениеот sashot » Съб 12 юни 2010 7:03


AmW написа:Фасон и нови двигатели...
- не е точно така. Има промени по купето в посока усилване и снижаване на резонансните честоти, въведено е лазерно заваряване на някои отговорните шевове и т.н. Освен това, ако не се лъжа, 6-степенните механични кутии липсват в комплектациите за 5. Да не говорим колко от "детските болести" на 5-цата са "излекувани" при 5.5.


Потребителски аватар
AmW
Мнения: 3550
Регистриран на: Пон 23 апр 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Малко информация за Пасат 5.

Мнениеот AmW » Съб 12 юни 2010 8:47


Така е. Исках да кажа, че не е просто фасон.
Я като захвана темата с детските болести... дай пример за някой, защото коментирахте за тях в друга тема, но нещо не разбрах кои и какви са точно тези болести при Б5.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта