Здравейте колеги,
понеже летния сезон навлиза и климатичната система започвам да я ползвам активно, има ли нещо специфично което трябва да се направи при обслужването на този модел, защото четох, че на някои коли се сменял само фреона, на други някакво масло, на трети и филтри, и колкото повече чета толкова повече неща излизат да се сменят "профилактично", а имам познати с хубави коли на по 5-6 години на които никога нищо не са сменяли...
Колата я докарах пролетта от Германия и като гледам какво е времето (в Германия) климатикът най-много да е работил не повече от 4-5 месеца в годината.
Друг е въпросът, че собственикът не ми е казвал да е обслужвал климатика и затова ще се радвам ако някой помогне със идея какво трябва да се смени сега, и от тук нататък на какъв интервал от време да го обслужвам. Или просто споделете как обслужвате климатичната система на вашия B6 :)
Нека да отбележа, че системата си работи нормално, без миризми и излишни шумове.
Поздрави



Passat B6 / 3C климатроник обслужване
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Климатроник Passat B6 / 3C облслужване
Ако климатика си работи хич не ходи по майстори за да не разбереш че положението ти е много зле и се оправя с 500-600лв 

-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 12:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: vidin
Re: Passat B6 / 3C климатроник обслужване
Така си е:"Ако отборът играе добре,не сменяй играчи"или нещо подобно.Аз скоро мисля обаче да го направя /обслужването /,защото не съм доволен от охлаждането и по съвети от форума измерих температурата на издухвания при охлаждане въздух -получих 12 градуса.Някъде пък пишеше ,че една такава система годишно губи около 10% от агента /фреон /.Така че ще го направя скоро и ще пиша.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B6 / 3C климатроник обслужване
Ето ви едно четиво по въпроса - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=17&t=195202
Има едно нещо в автомобилния климатик, на което му се казва масло и то е заедно с фреона и отговаря за смазването на компресора и т.н. То, също като двигателното масло и всякаквото друго масло, се цапа и износва с времето и подлежи на частична смяна. Това се прави задължително на 2 години...иначе маслото си носи боклуците, задръства филтър-дехидратора, износва компресора и т.н. Също така автомобилния климатик има доста снадки, уплътнения и маркучи и през всички тях системата губи фреон. За нормална загуба е прието дори 50% от Фреона да го няма за една календарна година (основно губят зимата, когато всичко се удървя от студа и климатика не се използва). Когато е по-малко количеството фреон, компресора няма добро охлаждане - освен вас, фреона охлажда и компресора. Представете си сега една система с 60-70% фреон вътре, с масло, дърто на Библия и какво се случва - компресора няма читаво охлаждане, в същото време няма и читаво смазване (защото маслото е на г*з)...на всичкото отгоре и на вас не ви охлажда добре, защото КПД-то на системата е доста ниско при гореописаните условия.
При В6 пък е от изключителна важност маслото да се сменя редовно и количеството фреон да е точно, колкото е предписано от производителя, защото са с постоянно зацепен компресор т.е. независимо дали пускате климатика или не,компресора си се върти и съответно си се износва. Ако системата изгуби маслото си (масивен пробив),няма никаква индикация,освен че няма студено...ама компресора продължава да си се върти без масло,докато блокира.
Иначе да, ако не барате климатика 4-5 години,накрая като спре,ако минете само с 500-600лв е цяло чудо :)

Има едно нещо в автомобилния климатик, на което му се казва масло и то е заедно с фреона и отговаря за смазването на компресора и т.н. То, също като двигателното масло и всякаквото друго масло, се цапа и износва с времето и подлежи на частична смяна. Това се прави задължително на 2 години...иначе маслото си носи боклуците, задръства филтър-дехидратора, износва компресора и т.н. Също така автомобилния климатик има доста снадки, уплътнения и маркучи и през всички тях системата губи фреон. За нормална загуба е прието дори 50% от Фреона да го няма за една календарна година (основно губят зимата, когато всичко се удървя от студа и климатика не се използва). Когато е по-малко количеството фреон, компресора няма добро охлаждане - освен вас, фреона охлажда и компресора. Представете си сега една система с 60-70% фреон вътре, с масло, дърто на Библия и какво се случва - компресора няма читаво охлаждане, в същото време няма и читаво смазване (защото маслото е на г*з)...на всичкото отгоре и на вас не ви охлажда добре, защото КПД-то на системата е доста ниско при гореописаните условия.
При В6 пък е от изключителна важност маслото да се сменя редовно и количеството фреон да е точно, колкото е предписано от производителя, защото са с постоянно зацепен компресор т.е. независимо дали пускате климатика или не,компресора си се върти и съответно си се износва. Ако системата изгуби маслото си (масивен пробив),няма никаква индикация,освен че няма студено...ама компресора продължава да си се върти без масло,докато блокира.
Иначе да, ако не барате климатика 4-5 години,накрая като спре,ако минете само с 500-600лв е цяло чудо :)

Re: Passat B6 / 3C климатроник обслужване
Добре колега ZFA159, благодаря за линка, ще прегледам темата и ако имам още въпроси ще ти драсна.
Но значи ли фактът, че компресорът е постоянно зацепен, че на ECON пак работи компресор? И тогава не се ли обезсмисля идеята на тази функция?
Иначе и аз съм на същото мнение като другите двама колеги
- ако четем всичко, което се е случвало на някого с колата му и до какво е довело това, то тогава да сменим из основи всичко по всички системи, или да спрем да караме и да си купуваме колела.
Поздрави

Но значи ли фактът, че компресорът е постоянно зацепен, че на ECON пак работи компресор? И тогава не се ли обезсмисля идеята на тази функция?
Иначе и аз съм на същото мнение като другите двама колеги

Поздрави
Re: Passat B6 / 3C климатроник обслужване
Колега zfa159, разбрах че е препоръчително да се сменят филтъра,маслото и фреона,
но може ли някой да разясни защо я има тази функция ECON след като компресора на климатика е зацепен постоянно, не се ли обезсмисля в такъв случай ?

но може ли някой да разясни защо я има тази функция ECON след като компресора на климатика е зацепен постоянно, не се ли обезсмисля в такъв случай ?

- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Passat B6 / 3C климатроник обслужване
При В6 на компресора има клапан който го натоварва плавно от 1% до 100%. Когато работи на 1% не можеш дори да разбереш че работи. А остава на 1% именно за да се маже компресора
Така са го решили конструктивно от една страна е хубаво плавното натоварване но постоянната работа 


- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B6 / 3C климатроник обслужване
znainainai написа:При В6 на компресора има клапан който го натоварва плавно от 1% до 100%. Когато работи на 1% не можеш дори да разбереш че работи. А остава на 1% именно за да се маже компресораТака са го решили конструктивно от една страна е хубаво плавното натоварване но постоянната работа
Всъщност е от 3 до 97% :) .Никога не е напълно спрял, както и никога не е напълно пуснат (заради това тези модели нямат толкова добър климатик,който да може да свали до 3-4 градуса при 40 навън...както са по-старите).Всъщност причината да става на 3% не е толкова да се смазва,колкото това,че реално компресора тръгва като самият той си изпомпва сам фреона от една обособена част вътре и колкото по-малко фреон има там, толкова повече дебит създава компресора...реално ако спре на 100%,няма да може повече да тръгне,защото няма да има разлика между високо и ниско и няма да може да си самоизпомпа фреона...това всичко се управлява от клапана, който пък се управлява от контролера на климатроника

Re: Passat B6 / 3C климатроник обслужване
Следователно тази при функцията ECON, компресорът предполагам работи на 3%?
Какъв и е замисълът на тази функция ми беше въпроса
Какъв и е замисълът на тази функция ми беше въпроса

-
- Мнения: 735
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: Passat B6 / 3C климатроник обслужване
Hustle написа:Следователно тази при функцията ECON, компресорът предполагам работи на 3%?
Какъв и е замисълът на тази функция ми беше въпроса
Зимата при активиран ECON не се включва печката, ако колата е оборудвана с такава. А лятото не се активира компресора, като разчита само на въздуха който взема от вън. Т.е. един вид икономия на гориво.
Re: Passat B6 / 3C климатроник обслужване
Ivo_ написа:Hustle написа:Следователно тази при функцията ECON, компресорът предполагам работи на 3%?
Какъв и е замисълът на тази функция ми беше въпроса
Зимата при активиран ECON не се включва печката, ако колата е оборудвана с такава. А лятото не се активира компресора, като разчита само на въздуха който взема от вън. Т.е. един вид икономия на гориво.
И аз така предполагах, но щом като работи постоянно този компресор, според мен при включен ЕКОН компресорът работи на 3% както каза колегата по-горе..
И въпросът е има ли въобще някаква икономия на нещо при постоянно зацепен компресор като да я позлваме тази функция.. Макар че икономията, казват, е майка на мизерията

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B6 / 3C климатроник обслужване
Обяснявам още значи :)
Трябва да започна малко по- от далеч - при автомобилния климатик или климатроник,нещата се случват така - въздуха влиза отвън,минава през вентилатора и през филтъра за купето,от там минава през питата на радиатора на климатика,от там през клапата,която регулира топло/студено (градусите) и от там отива вече или директно към клапата за дистрибуция (определя къде да духа точно) или през радиатора на парното и от там към клапата за дистрибуция.
Когато климатроника не е на Econ, входния въздух бива охладен до около 2-3 градуса от питата на изпарителя (вътрешния климатичен радиатор) и след това се загрява до нужната температура (ако е нужно въобще да се загрява).Съответно така климатроника си регулира температурата в купето.
Econ от гледна точка на климатика прави следното - спира компресора (в случая с постоянно зацепените, минава на 3% натоварване).Идеята му е проста - ако навън е 20 градуса,а вътре искате да е 24, реално няма за какво да охлаждате въздуха,защото той си е достатъчно студен и просто го дозагрявате с 4 градуса и готово - поддържа 24 в купето..тогава в действителност компресора не е нужен и няма за какво да се пуска.
Съответно ако навън е 40,а вътре искате да е 22, ситуацията е съвсем различна.
Има една особеност - ако времето е влажно,тогава Econ не е подходящо да се ползва,защото когато компресора работи,влагата от входния въздух остава под формата на конденз на питата на изпарителя и реално в купето постъпва доста сух въздух (който може и да е топъл,според положението на температурната клапа, което зависи от конкретните температури)...тогава много по-бързо се "дърпа" влагата от стъклата на колата и те не се запотяват. Точно с тази цел е измислено винаги да тръгва компресора,когато пуснете въздуха да вее на челното стъкло (за климатроник става дума).
Натоварането на двигателя се изразява така - при 3% е нищожно малко (между 100 и 400W) и никъде по каталозите не дават информация колко точно е, приравнява се към 0...реално е доста под 1 конска сила ( 1 конска сила е около 760W). Когато компресорът е в режим на пълно натоварване (97%), тогава консумацията на мощност се определя от налягането на фреона в системата и може да достигне до 15 конски сили ( 11kW ). Колкото по-високо е налягането в системата, толкова по-сериозно е натоварването (смята се по една крива,където имат значение околната температура и налягането и още 100 неща. Ако системата е в режим на претоварване - повече фреон, от колкото трябва или лошо охлаждане на кондензатора (предния климатичен радиатор, който е пред водния и го обдухват ел. перки), натоварването на компресора и съответно на двигателя нараства още доста (заради което е важно охлаждането на конденазатора да бъде перфектно - чисти пити на радиаторите, изправни ел. перки,точно количество фреон и т.н.).
Още един момент - много от евтините фреони, съдържат доста примеси (има си ментета на всичко в днешно време). Тези примеси само пречат в системата - създават излишно налягане, без реално да охлаждат и същевременно заемат място в системата, което би трябвало да бъде заето от фреон - това също доста натоварва компресора и намалява КПД-то на цялата работа...причината да ги ползват много мои колеги е, че са 2-3 пъти по-евтини от истинските сертифицирани фреони и съответно печалбата от една кола е 2 или 3 пъти по-голяма.

Трябва да започна малко по- от далеч - при автомобилния климатик или климатроник,нещата се случват така - въздуха влиза отвън,минава през вентилатора и през филтъра за купето,от там минава през питата на радиатора на климатика,от там през клапата,която регулира топло/студено (градусите) и от там отива вече или директно към клапата за дистрибуция (определя къде да духа точно) или през радиатора на парното и от там към клапата за дистрибуция.
Когато климатроника не е на Econ, входния въздух бива охладен до около 2-3 градуса от питата на изпарителя (вътрешния климатичен радиатор) и след това се загрява до нужната температура (ако е нужно въобще да се загрява).Съответно така климатроника си регулира температурата в купето.
Econ от гледна точка на климатика прави следното - спира компресора (в случая с постоянно зацепените, минава на 3% натоварване).Идеята му е проста - ако навън е 20 градуса,а вътре искате да е 24, реално няма за какво да охлаждате въздуха,защото той си е достатъчно студен и просто го дозагрявате с 4 градуса и готово - поддържа 24 в купето..тогава в действителност компресора не е нужен и няма за какво да се пуска.
Съответно ако навън е 40,а вътре искате да е 22, ситуацията е съвсем различна.
Има една особеност - ако времето е влажно,тогава Econ не е подходящо да се ползва,защото когато компресора работи,влагата от входния въздух остава под формата на конденз на питата на изпарителя и реално в купето постъпва доста сух въздух (който може и да е топъл,според положението на температурната клапа, което зависи от конкретните температури)...тогава много по-бързо се "дърпа" влагата от стъклата на колата и те не се запотяват. Точно с тази цел е измислено винаги да тръгва компресора,когато пуснете въздуха да вее на челното стъкло (за климатроник става дума).
Натоварането на двигателя се изразява така - при 3% е нищожно малко (между 100 и 400W) и никъде по каталозите не дават информация колко точно е, приравнява се към 0...реално е доста под 1 конска сила ( 1 конска сила е около 760W). Когато компресорът е в режим на пълно натоварване (97%), тогава консумацията на мощност се определя от налягането на фреона в системата и може да достигне до 15 конски сили ( 11kW ). Колкото по-високо е налягането в системата, толкова по-сериозно е натоварването (смята се по една крива,където имат значение околната температура и налягането и още 100 неща. Ако системата е в режим на претоварване - повече фреон, от колкото трябва или лошо охлаждане на кондензатора (предния климатичен радиатор, който е пред водния и го обдухват ел. перки), натоварването на компресора и съответно на двигателя нараства още доста (заради което е важно охлаждането на конденазатора да бъде перфектно - чисти пити на радиаторите, изправни ел. перки,точно количество фреон и т.н.).
Още един момент - много от евтините фреони, съдържат доста примеси (има си ментета на всичко в днешно време). Тези примеси само пречат в системата - създават излишно налягане, без реално да охлаждат и същевременно заемат място в системата, което би трябвало да бъде заето от фреон - това също доста натоварва компресора и намалява КПД-то на цялата работа...причината да ги ползват много мои колеги е, че са 2-3 пъти по-евтини от истинските сертифицирани фреони и съответно печалбата от една кола е 2 или 3 пъти по-голяма.



Re: Passat B6 / 3C климатроник обслужване
zfa159 написа:Обяснявам още значи :)...
Колега, благодаря ти за изчерпателните отговори и по двата въпроса

Информацията, която даде е доста полезна и смятам, че и занапред ще е от полза на други съфорумци

Поздрави
Ачо
Re: Passat B6 / 3C климатроник обслужване
Я сега колеги ако може да споделите колко струва обслужването?
И оферти от типа :
"Офертата включва:
- източване на стария фреон от системата и неговото рециклиране (отделяне на други газове, примеси, твърди частици и други);
- източване на старото масло от системата;
- вакуумиране на системата и тест за плътност;
- напълване на системата с определеното количество фреон;
- добавяне на необходимото количество масло за съответната система;
- добавяне на оцветител за откриване на бъдещи течове от системата;
- диагностика на системата в режим на работа - измерване на високо и ниско налягане, както и на температурата в купето.
При нужда и желание от клиента за допълване с фреон, то се доплаща на място в автоцентъра - 9лв за 100гр."
Заслужават ли си и колко фреон събира системата?
Защото ако ОПРЕДЕЛЕНОТО количество е 100гр., а колата събира 500....
Просто за да си направя сметката и да знам достатъчно ли е като профилактика
Поздрави!
И оферти от типа :
"Офертата включва:
- източване на стария фреон от системата и неговото рециклиране (отделяне на други газове, примеси, твърди частици и други);
- източване на старото масло от системата;
- вакуумиране на системата и тест за плътност;
- напълване на системата с определеното количество фреон;
- добавяне на необходимото количество масло за съответната система;
- добавяне на оцветител за откриване на бъдещи течове от системата;
- диагностика на системата в режим на работа - измерване на високо и ниско налягане, както и на температурата в купето.
При нужда и желание от клиента за допълване с фреон, то се доплаща на място в автоцентъра - 9лв за 100гр."
Заслужават ли си и колко фреон събира системата?
Защото ако ОПРЕДЕЛЕНОТО количество е 100гр., а колата събира 500....
Просто за да си направя сметката и да знам достатъчно ли е като профилактика

Поздрави!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tyhrh и 39 госта