Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
hol1gans
Мнения: 80
Регистриран на: Нед 01 ное 2009 21:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот hol1gans » Нед 21 юли 2013 13:47


Black-diamant написа:Днес забелязах интересна закономерност, свързана с проблемното палене сутрин. Защото времето е топло и в момента е почти 30 градуса, Пасата запали от първия път, след престой от цели 13 часа. Значи влияние на паленето оказва температурата отвън.

В такъв случай температурният датчик ли е? Предният собственик твърди, че го е сменявал, но нямало ефект.


Имах подобен проблем на 1.8т и се оказа температурен датчик, г62 са водише мисля че. За 25лв проблем




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 22 юли 2013 15:37


след тур около 1600км да се разпиша с разход на газ. При каране със 130км/ч на магистрала 9.0л/100газ, при каране извънградско с 80км/ч 8.0л/100газ. При каране със 150км/ч 10л/100газ. Засечено по метода, зареждане догоре и каране докато свърши газта и мине на бензин. Мисля е доволно, но пустата чек лампа пак светна, изтрих грешката бедна смес и на връщане след 300км пак светна. Паленето ми е ту пали от раз без проблем, ту пали от раз ама не държи обороти и гасне, палиш втори път и е ок. Гуми 225/45 - 17" защото след тях определено вдигна разхода. Преди беше 195/65 15". Оборотите ми са като вашите под 800об/мин и най-правилно бих ги определил,че ако се качи човек който трудно свиква на други авомобила е трудна за каране кола. Просто трябва да даваш повече газ, ако не си й свикнал, аз нямам проблем понеже се напасвам лесно, но който и да е карал колата ми вика - баси странното се кара, вдига оборотите от 780 след доста натиснат педал, скачат изведнъж и падат рязко ако отпуснеш дори малко газта... Да седиш на място и да поддържаш примерно 1300об мин е меко казано игра за напреднали :)


Потребителски аватар
Black-diamant
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 2.0 115hp

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Black-diamant » Пон 22 юли 2013 21:41


И на мен ми свети тази грешка, трия я и след 50 км светва отново. Няма справяне с нея - майсторът каза, че 1 милиграм по-малко гориво да подаде газта и чекът веднага светва.
Паленето сутрин става от първия път ако колата е била на слънце и температурата е поне 27-28 градуса.

Относно разхода ти - би ли споменал и среден разход, който да НЕ включва само извънградско каране. Моят среден е 12 на 100 газ.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 23 юли 2013 11:58


само градски разход в София, на кратки разстояния и трафик малко под 13л/100км. Смесен няма смисъл да казвам, той е винаги различен. Нямам строго определени маршрути с смесен цикъл.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот mupk0 » Вто 23 юли 2013 12:23


Майсторите ви са калпави явно.Една кола и се слага ГИ за да не трупа грешки.Моят АДР и няколко 1.8Т (адр-а на метан,а 1.8Т-тата на газ) нито един от тях не им светва чека и не записва бедна смес.Колата се настройва според показанията на бензиновият компютър,а не газовия(да получават се Kratios от типа 1.1 според него) ,но колата гори и работи супер.Освен да си счупите моторите с бедна смес по-бързо(не визирам 5-10 000км) друго няма кво да стане.При богата смес не се подразбира висок разход.Ако сутрин след прехвърляне от бензин на газ и колата работи кисело и изгасне,а на второто превключване веднага като я запалиш и няма дерт означава,че рейката започва да се скапва(стига да е правилна настройката).Това става така,защото клапанчетата са залепнали в гумените си легла(валтек,рейл) без единични инжектори.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 23 юли 2013 12:58


да се сравнява АZM (един от най-капризните за газифициране мотори на пасат) с 1.8 няма смисъл... Останалото което си писал е вярно до някъде, но симптомите при всички нас са едни и същи и различни от описаните от теб :beer
п.с. който и газаджия да съм питал преди да купя колата , всички казваха по-добре 1,8 било то със или без турбо, не са толкова капризни колкото 1600сс и 2000сс от тези години. Но в крайна сметка такъв си харесах.


Потребителски аватар
MrLover
Мнения: 270
Регистриран на: Сря 26 мар 2008 19:22
Автомобил: Passat
Двигател: AMX
Местоположение: Бургас

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот MrLover » Вто 23 юли 2013 14:59


Само да вметна, че при мен за близо 70 000 км. никога не ми е светвал чека. При мен мотора е APK, може и да има значение :)


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 23 юли 2013 15:21


п.с. аз май хванах защо ми светва чат пат.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=2&t=389883&p=3887389#p3887389


Потребителски аватар
golf II gti
Мнения: 483
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 18:59
Автомобил: Jetta GL
Двигател: RP
Местоположение: Сливен

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот golf II gti » Вто 23 юли 2013 16:45


Какво си преправил по тази част на маркуча,която е заградена, че да мислиш че от там може да е проблема?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 24 юли 2013 9:19


аз нищо, купих колата и гледам там разни скоби, свински опашки, силикон, изолирбанд :mhihi и като се прибирах почна да прихълцва нещо на газ, чувах го как дърпа въздух, разместиг го малко и стегнах скобите и се оправи. Но ще сменям всичко. Предполагам сутрин (когато е нужна по-богата сме за да запали) от там дърпа въздух и обеднява сместа и затова пали с нестабилни обороти заради неочакваната смес, след това дообогатява и коригира и втория път пали без проблеми. Защото паленето от раз с обороти близки до 300/мин си е точно като симптом на бедна смес и въздух който се засмуква след дебитомера и остава неразбран от CPU-то :gruebel


Потребителски аватар
Black-diamant
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 2.0 115hp

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Black-diamant » Сря 24 юли 2013 22:50


При мен също свети постоянно чека и индикира бедна смес и се съмнявам дали причината може да е и в ламбда-сондата, освен в настройката на газта? Като карам на газ всичко е наред, но като карам само на бензин и подам газ, се замисля 2-3 секунди преди да ускори - един вид забива леко предница и чак тогава тръгва. Върви също като на газ, но има едно лагаво замисляне и по-мудна реакция. Другият вариант, който мислех е да не би да е от бензиновите дюзи. Не знам какъв е този ГИ, но сутрин като запаля, за 5-10 секунди превключва на газ и така тази кола изобщо не се кара на бензин. Ако зацапа бензиновите дюзи мисля че е възможно да не пали от първия път и да е лагава на бензин. Вие как мислите?


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот mupk0 » Чет 25 юли 2013 1:53


ГИ обръща на температура...лятото и моята едвам едвам харчи 10лв на месец...


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 31 юли 2013 13:48


малко да съживя темата. Пристигнаха ми малко части. След като установих че смуче въздух от късите маркучи на колектора свалих всичко и намерих много ръчен труд по маркуча към дросела и картерните газове. Свивани пластмаси, свински опашки, тръбички, изолирбанд и реших да реновирам всичко в заводски вид. :wink
Прикачени файлове
Снимка0038.jpg


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот mupk0 » Сря 31 юли 2013 14:17


После ако настройвате гледай вагкома ,че той е по-важен :)


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 31 юли 2013 14:34


mupk0 написа:После ако настройвате гледай вагкома ,че той е по-важен :)

кое имаш предвид ?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 177 госта