Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
iliqn_d
Мнения: 33
Регистриран на: Сря 02 авг 2017 0:55
Автомобил: Пасат
Двигател: AWT 2004
Местоположение: гр.София

Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот iliqn_d » Пон 17 май 2021 22:35


Здравейте, предстои ми смяна на ангренажния комплект на пасата, заради навъртяни километри и най-вече години. Пасата е Б5. 5, 2004,AWT, някой сменял ли е скоро да каже цени за работа и марка, за сега съм се спрял на комплект на конти, ще сменявам и другите два ремъка. Ще свърши ли работа комплект на конти с номер CT909WP5, или трябва да е друг.




Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 217
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот Drakezoid » Вто 18 май 2021 15:09




Потребителски аватар
am_am
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 28 ное 2016 16:09
Автомобил: VW Passat B5-5
Двигател: 1_9 TDI 161 к с

Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот am_am » Вто 01 юни 2021 14:35


iliqn_d написа:Здравейте, предстои ми смяна на ангренажния комплект на пасата, заради навъртяни километри и най-вече години. Пасата е Б5. 5, 2004,AWT, някой сменял ли е скоро да каже цени за работа и марка, за сега съм се спрял на комплект на конти, ще сменявам и другите два ремъка. Ще свърши ли работа комплект на конти с номер CT909WP5, или трябва да е друг.


Conti, GATES и Ina като марки. Според мен първите 2 са супер, третата е при липса на първите 2. Цена - зависи. На мен ми взеха последния път 100 лв за работа - обслужване (ремък, ролки, филтри, масло, оглед на накладки и дискове)


Ertan 99
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 31 окт 2020 19:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот Ertan 99 » Чет 03 юни 2021 15:57


Здравейте
Искам да сменям волана па Пасат б5 седан 2000 2.8 V6 4motion с волан на пасат 7 мулти волан сега съм с тризъбец волан някои слагал ли е възможно ли е ? Благодаря ви 


iliqn_d
Мнения: 33
Регистриран на: Сря 02 авг 2017 0:55
Автомобил: Пасат
Двигател: AWT 2004
Местоположение: гр.София

Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот iliqn_d » Пет 04 юни 2021 18:21


am_am написа:
iliqn_d написа:Здравейте, предстои ми смяна на ангренажния комплект на пасата


Conti, GATES и Ina като марки. Според мен първите 2 са супер, третата е при липса на първите 2. Цена - зависи. На мен ми взеха последния път 100 лв за работа - обслужване (ремък, ролки, филтри, масло, оглед на накладки и дискове)

Благодаря за инфото колега, при мен се налага смяна и на водния радиатор, взех на Нисенс, един лагер на обтегача на ремъка, лагера на ролката за климатика, веригата с обтегача и още и още, понасъбрали са се неща.Отделно ще сменявам и задни дискове и накладки.
Ще видим накрая каква ще я изкара майстора за работата :eek


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот Курт Деликуртев » Съб 05 юни 2021 11:05


Искам да се допитам до колеги с Пасат 5,5 като моя, AWT мотор.

Колата в момента е на 240 хил. км, ангренажен ремък е сменян на 130 хил., а веригата между двата разпределителна вала не е пипана.

Правят ли в България външен оглед на ангренажен ремък, например за пукнатини?

Как се усеща моментът за смяна на веригата, какви са симптомите?

Иска ми се да отложа двата ремонта за следващото лято, като минавам по около 15 хил.км за една година. Има ли риск или каква е вероятността от късане на ангренажен ремък?

Погледнах цените на комплекти за веригата с всички части, като уплътнения и опъвача:

https://www.daparto.de/Teilenummernsuch ... ypeId=4578 158 евро
Тук обаче не дават номерата по каталог на ФауВе.

https://www.daparto.de/Teilenummernsuch ... ypeId=4578 272 евро
Пасва с номер по каталог на ФауВе 058 109 088Е

Кой комплект да си купя?


Потребителски аватар
volodya iliev
Мнения: 361
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 19:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: APT 2000 4MOTION
Местоположение: Дупница

Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот volodya iliev » Съб 05 юни 2021 13:20


Току що погледнах в Етка и там дават вторият номер 058 109 088Е


Потребителски аватар
am_am
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 28 ное 2016 16:09
Автомобил: VW Passat B5-5
Двигател: 1_9 TDI 161 к с

Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот am_am » Съб 05 юни 2021 22:17


Курт Деликуртев написа:Искам да се допитам до колеги с Пасат 5,5 като моя, AWT мотор.

Колата в момента е на 240 хил. км, ангренажен ремък е сменян на 130 хил., а веригата между двата разпределителна вала не е пипана.

Правят ли в България външен оглед на ангренажен ремък, например за пукнатини?

Как се усеща моментът за смяна на веригата, какви са симптомите?

Иска ми се да отложа двата ремонта за следващото лято, като минавам по около 15 хил.км за една година. Има ли риск или каква е вероятността от късане на ангренажен ремък?

Погледнах цените на комплекти за веригата с всички части, като уплътнения и опъвача:

https://www.daparto.de/Teilenummernsuch ... ypeId=4578 158 евро
Тук обаче не дават номерата по каталог на ФауВе.

https://www.daparto.de/Teilenummernsuch ... ypeId=4578 272 евро
Пасва с номер по каталог на ФауВе 058 109 088Е

Кой комплект да си купя?


Колега :beat_butt2 , това мисля, че е еднозначно...
За какъв оглед на ангренажен ремък говориш?! И за какви 110 000 км?! Аз моят ангренаж го сменям на 60 000 км. Всеки сам си решава, но аз никога не бих чакал 100 000 км за смяна на ангренаж. Не за друго, а защото белята един път става. И тогава тежко и горко. Двигателят в кофата и язък за хубавата кола. А ако недай си Боже ти се случи и на път, ще се отчаеш. Хората са казали - евтиното винаги излиза скъпо. Разбира се това си е моето лично мнение, не агитирам никого да мисли като мен. Ако искаш си карай и още 100 000. Лично аз бих сменил поне ремъка ASAP (as soon as possible).


Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 217
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот Drakezoid » Нед 13 юни 2021 20:52


Подкрепям колегата преди мен. Виж линка от предходното мнение. В темата е описано добре кое колко струва и тн.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот Курт Деликуртев » Съб 19 юни 2021 20:12


Моят ангренаж е сменян на 130 000 км в оторизиран сервиз на VW в Нюрнберг, това съм го проверил в друг сервиз на марката. Тоест оригинални части в оригинален сервиз!

Чак от 260 000 нагоре ще се замисля за нова смяна.


MMM1
Мнения: 176
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 20:43
Автомобил:
Двигател: Petrol

Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот MMM1 » Съб 19 юни 2021 20:31


Курт Деликуртев написа:Погледнах цените на комплекти за веригата с всички части, като уплътнения и опъвача:


Това на което му казваш "опъвач" :bowdown оригинален струва 1/4 от цената на автомобила ти.
Тези които ги гледаш не изкарват много и не работят коректно. Верижката между валовете е добре да се смени. Така пазиш звездите на валовете, че иначе трябва да ги сменяш целите.
Ремъкът за газоразпределението се сменя не само на километри а и на години. Над 80 000км. си е риск. Може да изкара .. Ами ако се скъса. Цената на ремонта ще е съпоставим с цената на автомобила.


Потребителски аватар
am_am
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 28 ное 2016 16:09
Автомобил: VW Passat B5-5
Двигател: 1_9 TDI 161 к с

Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот am_am » Нед 20 юни 2021 10:41


Курт Деликуртев написа:Моят ангренаж е сменян на 130 000 км в оторизиран сервиз на VW в Нюрнберг, това съм го проверил в друг сервиз на марката. Тоест оригинални части в оригинален сервиз!

Чак от 260 000 нагоре ще се замисля за нова смяна.


Преди 3 месеца един приятел си смени съединителя в оторизиран сервиз, не в гаража на чичо Пешо. И си взе Sachs. Заедно с демферния маховик плати доста. Оригинален съединител в оригинален сервиз. Съединителя започна да приплъзва след 2000 км. Това, което се опитвам да ти кажа е, че с тия 130 000, на които разчиташ, че ще изкара, може да се прецакаш много жестоко. Защото има ремъци, които се разсвирват преди скъсване и те предупреждават. Обаче има и такива, които се късат без предупреждение, буталата в двигателя се събират и двигателя отива в кофата. Колата си е твоя, прави каквото знаеш.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот Ивайло Димов » Нед 20 юни 2021 11:22


Ремъка се сменя на 60 хил или на 4 години ,всичко останало е игра с огъня.


iliqn_d
Мнения: 33
Регистриран на: Сря 02 авг 2017 0:55
Автомобил: Пасат
Двигател: AWT 2004
Местоположение: гр.София

Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот iliqn_d » Нед 04 юли 2021 23:46


Курт Деликуртев написа:Искам да се допитам до колеги с Пасат 5,5 като моя, AWT мотор.

Колата в момента е на 240 хил. км, ангренажен ремък е сменян на 130 хил., а веригата между двата разпределителна вала не е пипана.

Правят ли в България външен оглед на ангренажен ремък, например за пукнатини?

Как се усеща моментът за смяна на веригата, какви са симптомите?

На мен ми се беше разтракала веригата на валовете и за това реших да я сменявам.
Не знам някой да прави огледи на ремъци, но ако е слаган преди макс 5-6г. или са минали 50-60хил. е хубаво да се сменява. При мен беше сменяван в Швейцария по сервизна книжка някъде на 27 или 28.12.2015.на около 167к,сега съм на 211к. и реших че му е време, не съжалявам за решението. Веригата не се чува вече, а ремъка си беше тръгнал,както и другите 2 пистови.Колата вече мърка.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот Курт Деликуртев » Съб 10 юли 2021 18:19


Ивайло Димов написа:Ремъка се сменя на 60 хил или на 4 години ,всичко останало е игра с огъня.


Всеки си има мнение, но моята практика е показала, че за ЛТ 2Т например, 6 цилиндров дизел, смяна на ангренаж на 180 хил. км не е никакъв проблем!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта