Луфт във волана...а вече и тропане се появи в хидравликата..

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Луфт във волана...а вече и тропане се появи в хидравликата..

Мнениеот zfa159 » Нед 25 фев 2007 17:42


Колеги,здравейте пак.В събота си взех колата вече със сменени всички работи (предни тампони на носачите и задните тампони,тампоните на двигателя,рециклиране на кормилната рейка и други неща) и като вече ми стъпи здраво предницата на пътя че имам един много странен луф във волана.Не става дума като завивам или нещо такова.Самия волан мога да го местя съвсем леко спрямо таблото (настрани и нагоре-надолу).ако го дърпам или бутам не се усеща движение.Разглобих пластмасите около таблото ама там нямаше нищо разхлабено.Няма такова за регулиране нагоре-надолу.Предполагам че там има някаква втулка някъде която е заминала ама как се сменя,какво се прави?
Благодаря!
Хъм сега се появи още една екстра - при пълен ляв или десен завой хидравликата издава ужасни звуци,едното е че ремъка прискръцва (предполагам че майстора не го е стегнал както трябва)а във волана се усеща едно тупкане (задържам го завит докрай и се усеща сякаш нещо се мъчи да го върне обратно ама примерно на две секунди един път)
Какво може да е пък това?
:(

Последна промяна от zfa159 на Нед 25 фев 2007 22:09, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Asen_D
Мнения: 2239
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Asen_D » Нед 25 фев 2007 17:51


Проблема може и да идва от лагерите на корм. прът....
Има ли скърцане при преодоляване на неравности(например качване на бордюр или подобно)
Не е фатално по принцип,но определено е дразнещо...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 25 фев 2007 18:06


Честно казано съм забелязал че при минаване през неравност пончкога се чува и усеща.Сменят ли се и как точно понеже много ме дразни.Че не е фатално е ясно ама ме дразни доста да похлопва нещо точно пък там 8)
Ще огледам дали не мога да натъпкам нещо там да не хлопа (втулка някаква ако има място и т.н.)
Блаодаря!


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Нед 25 фев 2007 18:32


Ей де го лагера горе и втулката долу,не е сложно за смяна.
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 55&start=0


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 25 фев 2007 22:24


Ама дали е само той или има още някой бръмбъзлък.... :?:


Потребителски аватар
Asen_D
Мнения: 2239
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Asen_D » Нед 25 фев 2007 22:27


Какво разбираш под "тропане в хидравликата".... :roll:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 25 фев 2007 22:34


Ами проблемчето не мога да го опиша съвсем точно ама в общи линии е следното.
Палиш колата и завърташ пълен ляв или десен и в момента,в който стигне волана в крайно положение помпата започва да вие много гадно,ремъка й приплъзва (чува се припищяване) а волана започва да тупка така да се изразя (както при мнаване през дупка горе-долу същото се усеща) и тупка около 1-2 пъти в секунда.
Идея си нямам дали самия ремък не е хлабав и затова като завъртя пълен и увелича напрежението върху помпата не приплъзва ремъка при което да пада налягането за малко и да се усеща като това потупване във волана....
благодаря!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 25 фев 2007 22:45


Информацията от колегата vladtod ми беше много полезна и му благодаря много!
При мен точно за това става дума... :(
Имате ли идея къде в София мога да ги намеря тези лагери (някой ако е купувал/сменял).
Благодаря!


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Нед 25 фев 2007 23:13


Тва тупкане при мене се получи един път като слизах от висок тротоар... после завъртях волана и започна да тупка, но се оправи след това.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 26 фев 2007 9:07


) а волана започва да тупка така да се изразя (както при мнаване през дупка горе-долу същото се усеща) и тупка около 1-2 пъти в секунда.

това реазлично ли е от "разтоварването на помпата" при крайни положения когато мисля имаше някакъв клапан които леееко прави бай-пас да не стане резил ? защото на мен така ми звучи по твоето описание ....


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 26 фев 2007 18:59


Имам развитие по проблема - помпата тупка само когато и прицвилва ремъка т.е. трябва даси натегна ремъка явно...
По повод другия проблем - намерих долен лагер (в Ауто +) на цена от 6.50лв.
Горния се оказа малко по-сложен и засега съм го намерил само в комплект с целия корпус за 30лв.Дали се продава отделно и дали е стандартен т.е. в магазин за лагери (SKF или FAG) да се намери.Някой свалял ли е горния,има ли номер на него и т.н.?
Благодаря!


Потребителски аватар
pilota_koko
Мнения: 27
Регистриран на: Сря 28 фев 2007 23:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pilota_koko » Пон 05 мар 2007 18:32


Луфта може да бъде също и от каренцата на кормилния прът. При някои модели на форд това е сериен недостатък. При пасата незнам как е! :012:


batsande
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 28 май 2006 16:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batsande » Пон 05 мар 2007 19:21


Преди да купуваш каквото и да било първо раскачи предпазния пластмасов кожух под волана / той е хванат с две рапидки/ и огледай внимателно с поклащане на волана от къде иде луфта , най често се разхлабва шесдтограмния болт на конзолата обхващаща кормилния прът и която държи самия лагер


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 05 мар 2007 20:38


Ами гледах го - не е от него.А и долу ниско се чува потропване т.е. долния лагер си е заминал.


Потребителски аватар
B4/101
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 06 авг 2004 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот B4/101 » Пон 05 мар 2007 20:50


Мисля, че е нормално при завиване на волана в крайно положение до упор помпата на хидравликата да вие. В това положение, макар че има байпас клапан, помпата се товари много. Затова и не се препоръчва да се задържа волана в това положение. Достатъчно е да отпуснеш волана 1 см и помпата ще се разтовари и ще спре да вие "на умряло".



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта