Колеги, здравейте!
Имам Passat B3 комби, 1992 г., 1,8 куб., 90 кс, 66 кВ, мотор ABS.
Мога ли сам да сменя водната помпа?
Да добавя, че гарантирано не е сменяна поне 8 години - с нея съм купил колата от Италия и по всяка вероятност е оригиналната, т.е. на на 21 години.
Съвсем скоро смених ангренажния ремък и ролката, защото не бяха сменяни 7 или 8 години, макар че няма нужния пробег за смяна. И монтьорът ми каза какво още имам за смяна - семеринг на разпределителния вал - капе масло, малък (страничен) фланец на антифриза, и ВОДНА ПОМПА, - открил сълзене. И май е прав, защото губя антифриз и си имах неприятности. Смених тройник -предния фланеца на антифриза (беше цъфнал), но пак спада. Сега съм притиснат с парите - сменях челното стъкло, иде ред на застраховката и проч. разходи, та, понеже на моя модел помпата не е се задвижва от ангренажния ремък, мога ли сам да я сменя - имам доста качествен чисто нов комплект инструменти, които трябва поне отчасти да си оправдаят парите (180 лв). Ако някой прежали време да опише процеса на смяна, ще съм много благодарен!
Passat B3 1992 г., 1,8 ABS смяна на водната помпа
- Pavlikenski_92
- Мнения: 168
- Регистриран на: Нед 08 юни 2008 20:16
- Автомобил: Audi A3
- Двигател: ABS 1993
- Местоположение: Павликени
Re: Смяна на водната помпа на Passat B3 .
И аз имам нужда да разбера как става.Ще следя темата! :)
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: Вто 09 апр 2013 14:44
- Автомобил: Golf II 1.3
- Двигател: 2 G
- Местоположение: Шумен
Re: Смяна на водната помпа.
При положение,че имаш съмнение дали ще можеш сам да си я смениш опитай с програма да кажем от AUTO-DATA или от някъде другаде. Аз съм Golf 2 имам си програма и което мога си го правя.
Ладичката до като си беше гаранционна /мнооого отдавна/ ходеше на сервиз щот няма как. Но после само за фтулки на носачите и някакви лагери които са за преса.
Пък като ти е марак опитай
Ладичката до като си беше гаранционна /мнооого отдавна/ ходеше на сервиз щот няма как. Но после само за фтулки на носачите и някакви лагери които са за преса.
Пък като ти е марак опитай

- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Смяна на водната помпа на Passat B3 .
Благодаря!
Разбира се, бих прочел и още отзиви по темата. Казаха ми в един магазин, че за каляски на такава възраст е много голям рискът от скъсване на болтовете при демонтажа, и тогава трябва да се купи и вътрешната , вградената част на помпата, т. е., плащаш двойно.

Разбира се, бих прочел и още отзиви по темата. Казаха ми в един магазин, че за каляски на такава възраст е много голям рискът от скъсване на болтовете при демонтажа, и тогава трябва да се купи и вътрешната , вградената част на помпата, т. е., плащаш двойно.
- Presli82
- Мнения: 508
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
- Автомобил: Volkswagen Passat b2
- Двигател: diesel
- Местоположение: Svoge
- Контакти:
Re: Смяна на водната помпа на Passat B3 .
Ако се скъсат болтчетата в корпуса ,не е непоправимо.Разпробиват се отворите и се слагат по-дълги болтчета с гайки.Лично съм го правил и не е имало проблем.
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: Пон 02 мар 2009 10:56
- Автомобил: Mk2 golf
- Двигател:
- Местоположение: Karlovo
Re: Смяна на водната помпа на Passat B3 .
Harrry написа:Колеги, здравейте!
Имам Passat B3 комби, 1992 г., 1,8 куб., 90 кс, 66 кВ, мотор ABS.
Мога ли сам да сменя водната помпа?
Да добавя, че гарантирано не е сменяна поне 8 години - с нея съм купил колата от Италия и по всяка вероятност е оригиналната, т.е. на на 21 години.
Съвсем скоро смених ангренажния ремък и ролката, защото не бяха сменяни 7 или 8 години, макар че няма нужния пробег за смяна. И монтьорът ми каза какво още имам за смяна - семеринг на разпределителния вал - капе масло, малък (страничен) фланец на антифриза, и ВОДНА ПОМПА, - открил сълзене. И май е прав, защото губя антифриз и си имах неприятности. Смених тройник -предния фланеца на антифриза (беше цъфнал), но пак спада. Сега съм притиснат с парите - сменях челното стъкло, иде ред на застраховката и проч. разходи, та, понеже на моя модел помпата не е се задвижва от ангренажния ремък, мога ли сам да я сменя - имам доста качествен чисто нов комплект инструменти, които трябва поне отчасти да си оправдаят парите (180 лв). Ако някой прежали време да опише процеса на смяна, ще съм много благодарен!
Здравей колега.За да смениш водната помпа на твоя пасатор ще трябва да свалиш и ангренажния ремък.Ако не си наясно със зацепването му, по-добре не се захващай.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Смяна на водната помпа на Passat B3 .
dreammaker написа:Здравей колега.За да смениш водната помпа на твоя пасатор ще трябва да свалиш и ангренажния ремък.Ако не си наясно със зацепването му, по-добре не се захващай.
Имаш много поздрави от арменският поп че се сваля ангренажа. Що не го накараш и задният мост да свали? Като не си на ясно не давай акъл че ще вкараш някой в разходи.На В3 ако е "ощетен" като моят от екстри (климатроник и хидравлика) си е приключение смяната. Липсват ли горе описаните става за половин час. Има ли обаче хидравлика или хидравлика+климатик както се казва ще гледаш филми. На версията само със хидравлика е пак що годе лесно ама със клима става филм на ужасите. Особено на варианта със старите ремъци. Никакъв ангренаж не се сваля има едно болтче със специфична форма на главата което държи капака на ремъка ама то се сваля лесно.
Това упражнение съм го правил много пъти. И като патил те съветвам да смениш цялата помпа. Стомана в алуминиев корпус + температура + 21 години= грантирано скъсване на болт. Което пък от своя страна води до излишни ядове и нерви.
Последна промяна от znainainai на Чет 04 юли 2013 6:16, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: Пон 02 мар 2009 10:56
- Автомобил: Mk2 golf
- Двигател:
- Местоположение: Karlovo
Re: Смяна на водната помпа на Passat B3 .
znainainai написа:dreammaker написа:Здравей колега.За да смениш водната помпа на твоя пасатор ще трябва да свалиш и ангренажния ремък.Ако не си наясно със зацепването му, по-добре не се захващай.
Имаш много поздрави от арменският поп че се сваля ангренажа. Що не го накараш и задният мост да свали? Като не си на ясно не давай акъл че ще вкараш някой в разходи.На В3 ако е "ощетен" като моят от екстри (климатроник и хидравлика) си е приключение смяната. Ако обаче е без горе описаните става за половин час. Има ли обаче хидравлика или хидравлика+климатик както се казва ще гледаш филми. На версията само със хидравлика е пак що годе лесно ама със клима става филм на ужасите. Особено на варианта със старите ремъци.
Колега моля ти се ,консултирай се с някой първо де.И попа не го знам ,че да ми праща поздрави.Очаквам извинение.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Смяна на водната помпа на Passat B3 .
Колега само да ти кажа под секрет аз това работя правя автомобили по цял ден. Та не учи краставичар как се продават краставици. 
Те на тази снимка се вижда че ремъкът си е на мястото защо да го сваля? Даже излишно е свален горният капак.
п.п. Ти къде си виждал пасат В3 със водна помпа на ангренажа? Аз лично не съм чувал за В3 1,3. На малката база блок на 1,0;1,1;1,3;1,4;1,6(ABU) се сваля ремъка наистина понеже водната помпа там го играе и ролка за ангренажа. Но на голямата база блок НЕ СЕ СВАЛЯ ангренаж за смяна на водна помпа.
п.п.2 Колега автор на темата горещо те съветвам при смяна на водната помпа да смениш и термостата че после наложи ли се ще се псуваш защо не си го сменил сега.
Те на тази снимка се вижда че ремъкът си е на мястото защо да го сваля? Даже излишно е свален горният капак.
п.п. Ти къде си виждал пасат В3 със водна помпа на ангренажа? Аз лично не съм чувал за В3 1,3. На малката база блок на 1,0;1,1;1,3;1,4;1,6(ABU) се сваля ремъка наистина понеже водната помпа там го играе и ролка за ангренажа. Но на голямата база блок НЕ СЕ СВАЛЯ ангренаж за смяна на водна помпа.
п.п.2 Колега автор на темата горещо те съветвам при смяна на водната помпа да смениш и термостата че после наложи ли се ще се псуваш защо не си го сменил сега.
Последна промяна от znainainai на Чет 04 юли 2013 6:30, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: Пон 02 мар 2009 10:56
- Автомобил: Mk2 golf
- Двигател:
- Местоположение: Karlovo
Re: Смяна на водната помпа на Passat B3 .
znainainai написа:Колега само да ти кажа под секрет аз това работя правя автомобили по цял ден. Та не учи краставичар как се продават краставици.
Те на тази снимка се вижда че ремъкът си е на мястото защо да го сваля? Даже излишно е свален горният капак.
Така става колега(с корпуса направо).
Re: Смяна на водната помпа на Passat B3 .
Колеги, благодаря за съпричастието! Аз така и попитах човека, дето смени ангренажния ремък, дали мога сам да се справя със смяната на водната помпа. Той явно разбра, че искам да спестя някой лев, и ми каза - защо не, ако имаш нужните инструменти... И добави, че на моя модел коли помпата не е вързана към ремъка и затова може да се сваля самостоятелно. Друг един продавач на авто-части пък каза, че при свалянето подпирала в ремъка и той пречел тя да се махне, но не беше сигурен и явно е объркал моделите, защото нямаше визуална ориентация, а говореше по памет. Та, с божията помощ, и с вашата, разбира се, смятам да опитам. Задължително преди да се захвана с болтчетата ще ги накисна продължително с контактен спрей, да кажем, WD-40, или на Филипс. Не съм наясно, дали мога да сваля първо цялата помпа, пък после на менгемето, на удобно, да се опитам да развия прословутите болтове и да отделя предната част?
Благодаря за подсещането за термостата, защото и без това имах съмнения, дали работи точно. Относно каква водна помпа да купя, предлагат ми RUVILLE (немски) на добра цена - 35 лв, но се чудя, дали да не предпочета HEPU (45 лв) или KOLBENSCHMIDT. Хепуто били с пластмасова турбинка, както четох, което не било лошо за дебита.
Благодаря за подсещането за термостата, защото и без това имах съмнения, дали работи точно. Относно каква водна помпа да купя, предлагат ми RUVILLE (немски) на добра цена - 35 лв, но се чудя, дали да не предпочета HEPU (45 лв) или KOLBENSCHMIDT. Хепуто били с пластмасова турбинка, както четох, което не било лошо за дебита.
Последна промяна от Harrry на Чет 04 юли 2013 7:24, променено общо 1 път.
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Смяна на водната помпа на Passat B3 .
Хепу-то са с метална турбинка - нещо като пресована ламарина - нямат проблем с циркулацията
виж ако ти предложат "хепу" с монолитна турбинка те съветвам да я пропуснеш
виж ако ти предложат "хепу" с монолитна турбинка те съветвам да я пропуснеш
- Pavlikenski_92
- Мнения: 168
- Регистриран на: Нед 08 юни 2008 20:16
- Автомобил: Audi A3
- Двигател: ABS 1993
- Местоположение: Павликени
Re: Смяна на водната помпа на Passat B3 .
Към автора на темата-колега като сменяш ако имаш възможност направи някоя друга снимка след това да покажеш как става точно.
Re: Смяна на водната помпа на Passat B3 .
Добра идея!
Сложното е, че фотоапаратът е доста скъп, за да не го омацам, може би трябва да работя с ръкавици, пък като снимам да ги свалям... или нещо такова, но мисля, че си струва.
Пак да попитам - цялата помпа, с външната и с вградената част - се сваля безпроблемно? На 4 болта ф13 ли е?
Сваля ли се колелото? Понеже за смяна на ангренажния ремък май майсторът го е свалял - барал е секретния ключ.
Сложното е, че фотоапаратът е доста скъп, за да не го омацам, може би трябва да работя с ръкавици, пък като снимам да ги свалям... или нещо такова, но мисля, че си струва.
Пак да попитам - цялата помпа, с външната и с вградената част - се сваля безпроблемно? На 4 болта ф13 ли е?
Сваля ли се колелото? Понеже за смяна на ангренажния ремък май майсторът го е свалял - барал е секретния ключ.
Последна промяна от Harrry на Пет 05 юли 2013 17:00, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта