Здравейте, от няколко дни нещо започна да трака в скоростната кутия на колата. Тракането е само на първа, на останалите, включително и на задна го няма. Бях сигурен, че е пружинката на вилката за задна, след като прочетох тази тема: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=27687&start=15. Свалих скоростите, и днес ги разглобихме, но за голямо учудване пружинката се оказа здрава. Всичко останало изглежда наред, вилки, синхронизатори, зъбни колела. Но дори сега когато са свалени кожуха и вилките, щракна на първа и въртя леко оста се чува щракане, когато повдигна нагоре, т.е. изключа, или сложа на втора тракането изчезва. Не съм сигурен дали става въпрос за същото тракане, както когато скоростите бяха на колата, тъй като въртя оста на ръка, а и половината кутия е разглобена, но не мисля че е нормално и отново е само на първа. Утре мисля за видя лагерите на двете оси, понеже няколко човека ми излизат с теория, че може да е лагер, но да се чува само на първа понеже е най-близо до лагера и натоварването е най-гплямо. Пъроначално бях убеден, че е пружината, но вече не знам, ако не е лагер всичко останало изглежда наред. Моля ако някой е имал подобен проблем да сподели, понеже всичко втори ден стои разглобено, а не ми се ще да го събирам така и щракането да се появи отново.
Мерси предварително!
Пасат Б3 проблем със скорости
- mimo MS
- Мнения: 173
- Регистриран на: Нед 07 мар 2010 13:22
- Автомобил: Passat 1.9 131hp Passat 1.8 90hp
- Двигател: AVF 2002 RP 1991
- Местоположение: Перник-Горно Сахране
Re: Проблем с скорости на Пасат Б3
Колега моя трака така от 2005 как съм го купил и няма проблем.Майсторчета ми казаха че е разбита муфата за 1 и задна скорост.А иначе тракането като карам на 1ва се усеща на лоста като си държим ръката.Само газ и не притеснявай.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с скорости на Пасат Б3
То на практика трака не пружинката, а паразитното колело за задна опира в муфата на I предавка
Тъй и тъй е разглобена кутията - защо не я смениш? Може да се окаже, че е уморена и омекнала пружината.
А иначе при същата процедура аз си изпосмених и лагерите, де!
Някъде към 200лв ми излезна всичко, като най-скъп е последния лагер на първичния вал, че само от Порше-бф може да се намери
Към 50лв е той.
Тъй и тъй е разглобена кутията - защо не я смениш? Може да се окаже, че е уморена и омекнала пружината.
А иначе при същата процедура аз си изпосмених и лагерите, де!

Някъде към 200лв ми излезна всичко, като най-скъп е последния лагер на първичния вал, че само от Порше-бф може да се намери

-
- Мнения: 96
- Регистриран на: Съб 13 юни 2009 18:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с скорости на Пасат Б3
И все пак пружината се оказа счупена, но не съм забелязал, за което се извинявам, понеже пак се беше набила на вилката, върху отчупеното парче. Ще сменя и семерингите на чашките, за които се хващат полуоските към диференцияла. Тези семеринги по-специялни ли са като размер и като цяло защото гледам, че тези са оригиналните и на тях си пише и типа на кутията 02a, та си мисля точно такива ли да търся или стават всякъкви съвпадащи по размер. Ако не са такива каква марка да е добре да сложа?
И благодарности на radotom, след неговия пост се сетих да огледам добре пружината, за да видя дали е уморена и видях счупеното.
И благодарности на radotom, след неговия пост се сетих да огледам добре пружината, за да видя дали е уморена и видях счупеното.

- Matrixa
- Мнения: 47
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 19:30
- Автомобил: VW Passat GT
- Двигател: PG 1991 G60 Turbo
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с скорости на Пасат Б3
Семерингите ги има в Auto+, предполагам и в Еврото също. Не са скъпи. Ако няма да сменяш маслото поне го прецеди за всеки случай.
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: Съб 13 юни 2009 18:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с скорости на Пасат Б3
Мерси, маслото ще го сменя със сигурност.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Проблем с скорости на Пасат Б3
Първо налей старото , ако до 2 дни всичко е наред и няма теч сменяй с ново.
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: Съб 13 юни 2009 18:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с скорости на Пасат Б3
А кожуха, разбрах, че се маже с силикон на Victor Reinz. Намерих такъв за 15-тина лв. обаче черен. Според мен става, но един познат, който твърди, че е отварял доста скорости, няколко пъти ми повтори, че трябвало силикона да е прозрачен, отново на Victor Reinz, какъвто аз не лично не съм виждал. И друго, което се сещам е как да регулирам вилката за V-та, там където с един болт се връзва за другите вилки.
Поздрави и благодаря на всички дотук за помоща!
Поздрави и благодаря на всички дотук за помоща!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с скорости на Пасат Б3
Това, прозрачното, не се води точно херметик (дето му викаме силикон), а лепило.
Но на практика и с черното става.
Аз моята си я затворих с червен, да ми е в тон с опадалата боя по купето
А иначе за вилките не се сещам нещо да е искало настройки
Вече като се затвори, като се връзва селектора за жилата - да, ама преди това...
Освен ако нещо не забравям, разбира се...
Но на практика и с черното става.
Аз моята си я затворих с червен, да ми е в тон с опадалата боя по купето


А иначе за вилките не се сещам нещо да е искало настройки

Вече като се затвори, като се връзва селектора за жилата - да, ама преди това...
Освен ако нещо не забравям, разбира се...
- Matrixa
- Мнения: 47
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 19:30
- Автомобил: VW Passat GT
- Двигател: PG 1991 G60 Turbo
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с скорости на Пасат Б3
И аз с червен силикон затворих кутията. По спомен болта на 5-та предавка за който говориш аз си го настроих да е в средата, но все пак преди да си я качил на колата включваш на въпросната предавка и я превърташ с опашката. Гледаш да няма проблеми. 

-
- Мнения: 96
- Регистриран на: Съб 13 юни 2009 18:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с скорости на Пасат Б3
Ок мерси за отговорите. Днес се обадиха от Ауто+, че пружината е пристигнала, и утре ще я взема. Мисля до към края на седмицата колата да е готова, понеже сега е разглобена на село в гаража.
Поздрави на всички.
Поздрави на всички.

-
- Мнения: 96
- Регистриран на: Съб 13 юни 2009 18:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с скорости на Пасат Б3
Здравейте, днес сутринта започнах да събирам скоростите, като до вечерта мислех колата да е готова. Всичко тръгна добре сложих новата пружина, даже смених семеринга на диференцияла, от страната на кожуха докато е свален
. Намазах с гарнитура Victor Reinz сложих вилките, кожуха, фиксатори почти всичко, но не знам защо реших да сложа колелата на 5-та преди чашките на полуоските. Та при слагането едното кученце падна точно в дупката дифа, която трябваше да запуша с парцал ама....
. И отново разглобих всичко, като този път се наложи да вадя и диференцияла за да взема кучето и добре че го извадих понеже и планетите се бяха разместили. Оправих всичко зглобих като веднага след като сложих кожуха набих и това на полуоската
. След като напълно ги зглобих въртях и включвах всяка скорост, всичко си влезна нормално със свалени скорости, но утре ще ги качваме на колата и ще ги пробвам.
Поздрави на всички и лека вечер!



Поздрави на всички и лека вечер!

-
- Мнения: 96
- Регистриран на: Съб 13 юни 2009 18:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с скорости на Пасат Б3
Днес качихме скоростите, вскичко мина горе долу добре, единственото което забелязах е, че чашките на полуоските не влизат наравно до ръба на семеринга, а няколко мм. преди това и удрят на желязо, това нормално ли е? Преди да ги извадя не погледнах така ли са. Иначе колата тръгна добре и го няма чуканто на първа, но само я изкарах около метър от гаража, и пак я върнах понеже нямам шестограм за да отвия пропката за наливане на маслото, и я запалих за минута без масло.
. Иначе пропката за източване я отвих с глава на болт, като отдолу сложих 2 гайки и бих по резбата, за да не могат да се отвъртят, но тя беше нормално стегната, дохато тази за пълнене е стегната зверски и гайките започват да си правят резба и да се отиват. Но важното е че колата се оправи, тези дни ще намеря ключ за да сипя маслото, като първо ще пробвам със старото за течове, както ме посъветва колегата по-горе и след това ще го сменя с ново. Единственото което малко ме притеснява е така ли трябва да са чашките на полуоските, недокрай набити. Поздрави!

- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Проблем с скорости на Пасат Б3
Възможно ли е да си набил малко по-вече семерингите, и от там да ти се струва,че фланците са малко на вън? Маслото можеш да налееш и като отвиеш пластмасовото пинъонче за жилото на километража!
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с скорости на Пасат Б3
pas1.8mi написа:Възможно ли е да си набил малко по-вече семерингите, и от там да ти се струва,че фланците са малко на вън? Маслото можеш да налееш и като отвиеш пластмасовото пинъонче за жилото на километража!
...също през селектора-махаш го, наливаш и слагаш обратно.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 52 госта