Passat B4 -1.8 MI.Бензинова помпа?
- walentin
- Мнения: 507
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Passat B4 -1.8 MI.Бензинова помпа?
Passat 1.8 MI.Бензинова помпа? - Колеги, май ми изгоря моторчето на бензиновата помпа. Не съм патил с помпа досега и не знам как да се оправя. Първият ми въпрос е: втора ръка само от моя модел/б4 1,8Ми АДЗ/ ли може да стане или бих могъл да използвам и от Б3 или Голф3 с 1,8ми мотор? Или евентуално от венто? Вторият въпрос: Може ли да смени само моторчето? Дайте малко акъл, плийз!
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B4 -1.8 MI.Бензинова помпа?
Първо замери отива ли ток до помпата.Ако да-вадиш помпата с кошницата от резервоара и разглабяш кошницата за да я изкараш.Пробваш я в буркан с вода и ток от акумулатора дали няма да тръгне и тогава се оглеждаш за нова.Можеш да вземеш и от 2000кубика,после събираш по обратния ред.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B4 -1.8 MI.Бензинова помпа?
Стига с тая втора ръка - новите са под 60лв - китайска, китайска ... колко да е китайска - някои колеги карат вече по няколко години с евтини помпи от Косер.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B4 -1.8 MI.Бензинова помпа?
Разбира се,това е въпрос на избор.Моя шурей кара 2 месеца с нова за 150лв.Аз принципно също бих си купил нова ако ми се наложи.
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Passat B4 -1.8 MI.Бензинова помпа?
Topran е 45лв.
от 8 месеца съм с такаваа а преди това едно Меле (120лв.) изгоря за 2 месеца
от 8 месеца съм с такаваа а преди това едно Меле (120лв.) изгоря за 2 месеца
- walentin
- Мнения: 507
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B4 -1.8 MI.Бензинова помпа?
Колега, "топран", не говориш ли за дизелова?
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B4 -1.8 MI.Бензинова помпа?
Здравей колега!
Втора употреба е като прасе в чувал.
Нова-горе-долу е същата история,освен ако не си вземеш хубава,ама цената е грозна-около 300лв.
Аз вече година съм с някаква Хофер.Купувана от Ауто +.Взех я за около 80лв с прилична отстъпка.
Поздрави!
Втора употреба е като прасе в чувал.
Нова-горе-долу е същата история,освен ако не си вземеш хубава,ама цената е грозна-около 300лв.
Аз вече година съм с някаква Хофер.Купувана от Ауто +.Взех я за около 80лв с прилична отстъпка.
Поздрави!
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Passat B4 -1.8 MI.Бензинова помпа?
walentin написа:Колега, "топран", не говориш ли за дизелова?
не за Пасат 1.8MI ABS
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B4 -1.8 MI.Бензинова помпа?
walentin написа:Първият ми въпрос е: втора ръка само от моя модел/б4 1,8Ми АДЗ/ ли може да стане или бих могъл да използвам и от Б3 или Голф3 с 1,8ми мотор? Или евентуално от венто?
Здравей walentin,
Може да търсиш помпи от следните автомобили:
VW Caddy - 1F двигател (1.6л)
VW Golf 3 - AAM, ABD, ABS, ABU, ADZ, ACC, AEA двигатели
VW Passat B3 - AAM, ABS двигатели (след '92г.)
VW Passat B4 - AAМ, ABS, ADZ
VW Polo - ADX, AEV, AEA (модела след '95г.)
VW Vento - AAM, ABD, ABS, ABU, ADZ
Списъка не е пълен. Има и на джетата и на голф 2 същите помпи, а може би и на други модели. Общо взето става дума за 1.6л и 1.8л двигателите. Няколко уточнения само - оригиналната помпа която се монтира е с един и същ каталожен номер, но я има в две разновидности. Едната е с 1 бар налягане, другата 1,2 бара. След определени години тази с 1 бар я спират и заменят с другата. Тези заводски налягания помпите са ги правили когато колите са излизали от завода през 90-те години. С годините се износват и налягането пада. На ABS двигателя на моя пасатор, колата пали без проблеми с налягане над 0,6-0,7 бара на помпата някъде, мерил съм го. Аз в момента карам вече втора година май, не мога да се сетя точно колко с помпа втора употреба. Като я замервах не можа да вдигне 1 бар, малко и остана, но си работи безупречно.
walentin написа:Вторият въпрос: Може ли да смени само моторчето? Дайте малко акъл, плийз!
Ами тя май беше капсулована - как ще се отвори, после пък да се затвори и при това херметично. Предполагам, че не е невъзможно, ама ако търсиш "тънката лайсна" едва ли това е решението...
- walentin
- Мнения: 507
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B4 -1.8 MI.Бензинова помпа?
Колеги, големи благодарности за акъла! Да сте живи и здрави!
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B4 -1.8 MI.Бензинова помпа?
Малко да поправя колегата bachest.
Помпата по памет прави 3 бара налягане.Бензиновия регулатор го редуцира на около 1бар при моното и 2,5 за някои инжекции.На практика при 2Е помпата е същата-3 бара.Това обаче едва ли е от значение за автора.
По втория въпрос-именно моторчето/помпата/ се сменя,но преди това се разглабя и вади от кошницата.Все пак направи необходимите замервания преди да минеш към смяната и.Защото например може да се окаже реле....
Помпата по памет прави 3 бара налягане.Бензиновия регулатор го редуцира на около 1бар при моното и 2,5 за някои инжекции.На практика при 2Е помпата е същата-3 бара.Това обаче едва ли е от значение за автора.
По втория въпрос-именно моторчето/помпата/ се сменя,но преди това се разглабя и вади от кошницата.Все пак направи необходимите замервания преди да минеш към смяната и.Защото например може да се окаже реле....
- alexx
- Мнения: 1295
- Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
- Автомобил: SantaFe
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B4 -1.8 MI.Бензинова помпа?
на 1.8 АBS съм купувал чешка за 45 лв примерно, а имаше и некви от 35-6
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B4 -1.8 MI.Бензинова помпа?
Iezekil написа:По втория въпрос-именно моторчето/помпата/ се сменя,но преди това се разглабя и вади от кошницата.
Iezekil, моторчето е в помпата, а тя е капсулована ...помпата е сложена в кошницата.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B4 -1.8 MI.Бензинова помпа?
То за мен е едно и също именно щото е капсуловано,но да,така е.
Корекция по предния ми пост.
Колегата може да сложи помпа от всякакъв мотор.На практика налягането се осигурява от регулатора,помпата просто има някакъв дебит и толкоз.Сиреч каквато и помпа да сложи,то налягането в системата винаги ще е около 1 бар,не помня точните цифри но да кажем 0,8-1,2.Просто помпите които се ползват са разчетени да работят в система осигуряваща до 3 бара налягане на дюзите,на моното може да сложи и такава за 10бара,налягането винаги ще е 1.
Корекция по предния ми пост.
Колегата може да сложи помпа от всякакъв мотор.На практика налягането се осигурява от регулатора,помпата просто има някакъв дебит и толкоз.Сиреч каквато и помпа да сложи,то налягането в системата винаги ще е около 1 бар,не помня точните цифри но да кажем 0,8-1,2.Просто помпите които се ползват са разчетени да работят в система осигуряваща до 3 бара налягане на дюзите,на моното може да сложи и такава за 10бара,налягането винаги ще е 1.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B4 -1.8 MI.Бензинова помпа?
Всъщност не е точно така...принципно помпите,които съм сменял досега,са били доста разновидности...говоря за разлики в корпуса. Примерно има 4 различни диаметъра на цилиндъра (самата помпа), която влиза в корпуса. Има и 5-6 различни вида наклони на изводите. Ако колегата взима нова - задължително вади старата и по номера от нея взима друга или максимално еднаква до тази,която има. Ако взима 2-ра ръка,там не е толкова фатално,може да си я вземе с целия корпус и да не се занимава да се чуди какво да прави.
Аз лично съм доволен от китайските помпи VeGa или нещо такова се пишеше...дават им даже някаква гаранция 2 или 3 месеца ли беше,та 6 ли..ама съм слагал доста такива,засега няма някоя да се е предала (а има на по 2-3 години вече)...цената е около 90-120лв според това коя точно е. За мен няма смисъл да се слага 2-ра ръка...може да изкара години,може да се скапе и след 3 дена. Основно помпите се скапват,когато газаджиите им сложат реле,което да ги спира...така помпата не се върти и като всяко нещо,което не се ползва,се прецаква. Ако върти постоянно пък,трябва редовно да се кара на бензин поне по малко,редовно да има гориво в резервоара и то да се сменя с прясно периодично (примерно имате 10Л ,карате един път месечно на бензин,да ги поизхабите и наливате нови 10Л ,така всеки месец). Разхода за гориво е доста по-малък от разхода за помпи. Пасат-а ми е на над 100 000км от както е при мен (4-та година), кара се основно на газ, помпата не се прекъсва, когато колата е на газ...тази схема с пресния бензин по 10-тина литра месечно дава резултат - помпата не съм я пипал никога за толкова много км :)
Аз лично съм доволен от китайските помпи VeGa или нещо такова се пишеше...дават им даже някаква гаранция 2 или 3 месеца ли беше,та 6 ли..ама съм слагал доста такива,засега няма някоя да се е предала (а има на по 2-3 години вече)...цената е около 90-120лв според това коя точно е. За мен няма смисъл да се слага 2-ра ръка...може да изкара години,може да се скапе и след 3 дена. Основно помпите се скапват,когато газаджиите им сложат реле,което да ги спира...така помпата не се върти и като всяко нещо,което не се ползва,се прецаква. Ако върти постоянно пък,трябва редовно да се кара на бензин поне по малко,редовно да има гориво в резервоара и то да се сменя с прясно периодично (примерно имате 10Л ,карате един път месечно на бензин,да ги поизхабите и наливате нови 10Л ,така всеки месец). Разхода за гориво е доста по-малък от разхода за помпи. Пасат-а ми е на над 100 000км от както е при мен (4-та година), кара се основно на газ, помпата не се прекъсва, когато колата е на газ...тази схема с пресния бензин по 10-тина литра месечно дава резултат - помпата не съм я пипал никога за толкова много км :)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 202 госта