Пасат Б 5.5, 2002г, AZM - ламбда сонда или зацапани дюзи

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Black-diamant
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 2.0 115hp

Пасат Б 5.5, 2002г, AZM - ламбда сонда или зацапани дюзи

Мнениеот Black-diamant » Чет 25 юли 2013 17:04


Здравейте. Както е упоменато в заглавието на темата, става въпрос за Пасат с код на мотора "AZM", т.е 2.0 115 к.с. Имам монтиран и много добре настроен газов инжекцион. Проблемът е, че когато карам само на бензин, установявам леко "замисляне" преди колата да започне да ускорява. Например, карам си с 2000 оборота, натискам газта до половина или цялата, следват 2-3 секунди за размисъл и едва тогава колата наема. Понякога непосредствено преди да наеме забелязвам съвсем леко придърпване и накъсване и тогава тръгва напред. Освен това сутрин пали от втория път. Разходът ми се струва с 1-2 литра по-висок от този, който би следвало да дава.

Според вас, при така описаните симптоми, откъде е вероятно да идва проблемът? Моите предположения се въртят около:

1/ Ламбда сонда - поради замисляне преди ускорение, висок разход, понякога леко нестабилни обороти на празен ход /стрелката е фиксирана на 800-850, но работи все едно има леки детонации. На диагностика излиза грешка бедна смес, но ми казаха, че това било от настройката на газовия инжекцион
2/ Бензинови дюзи - опасенията ми тук са свързани с факта, че сутрин колата за 5-10 секунди обръща на газ и дефакто въобще не се кара на бензин - само пали и толкова. Ако дюзите са зацапани и пропускат, възможно ли е от тях да се дави при палене и да се замисля преди ускорение?
3/ Адаптации газ-бензин. Ако все пак допуснем, че настройката на ГИ не е най-оптималната, то възможно ли е ГИ, след дълго каране на газ, да се адаптира погрешно и сутрин колата да се опитва да пали на бензин, използвайки грешната настройка на газ и оттам да идва проблемът с паленето?
4/ Температурен датчик - вероятните прогнози за паленето сутрин сочат към него, но пък старият собственик, който ми е приятел, ме уверява, че го е сменявал
5/ Дебитомер /МАФ сензор/ - възможно ли е да има нещо общо?

Обобщените проблеми накратко и синтезирано:

1/ Палене от втория път сутрин - колата пали веднага, държи оборотите на 200-300 и угасва веднага. При второто стартиране всичко е ОК. Ако е много топло времето, понякога пали и веднага /например ако е била дълго време на слънце и температурата е висока/. При неуспешно запалване, около колата мирише на бензин
2/ Чувство за паткане и детонации на празен ход /въпреки че оборотите са заковани и фиксирани/
3/ 2 литра по-висок разход от обичайното
4/ Замисляне преди непосредствен опит за ускорение, забиване на предницата за секунди




roskata82
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 01 дек 2011 0:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Ламбда сонда или зацапани дюзи - Пасат Б 5.5, 2002г, AZM

Мнениеот roskata82 » Пон 12 авг 2013 22:46


Колега и аз имам същия мотор и почти същите симптоми.Проблема с паленето е абсолютно същият.За детонациите не съм забелязъл да имам понякога като я запаля студена трудно се форсира.Като че ли спира да подава гориво за момент и после се отпушва и колата вече е ок.За трудното палене сутрин мога да ти лажа че е от бензиновите дюзи.От каране само на газ се получава нагар по тях.Необходимо е сваляне и почистване на всяка дюза с ултра звук.Има и друг начин е да сложиш хубава добавка за бензин и да я караш на бенз. поне 300 км.Този метод е изпитан лично от мен и работи.Колата започва да пали от първия път,но ако после пак я караш само на газ отново ще имаш същият проблем след известно време.Колата трябва да се кара по малко и на бенз. и то качествен.Колко газ ти гори на теб?При мен е 15 градско и 10 извън градско и през зимата и през лятото еднакво.Също така гори и малко масло.Като цяло е много опростен и здрав мотор ,но с по голям разход на гориво.Фабрично е така.Моят газ. инж. е Landi Renzo и беше най доброто напазара за този двигател.Слаган е от представотелите на ланди за варна от където съм и аз, и смея да твърдя че знаят как да го направят почти перфектно.Въпреки това пак си гори.Това е за сега пиши твоите впечатления.
Росен Тодоров


roskata82
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 01 дек 2011 0:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Ламбда сонда или зацапани дюзи - Пасат Б 5.5, 2002г, AZM

Мнениеот roskata82 » Пон 12 авг 2013 22:56


Дебитомера съм го сменял.Беше се повредил, но симптомите бяха други а и светваше лампата за esp. Смених го и вс. се оправи. Втора употреба пт морга за 80 лева.Нов най евтин беше 400 лева.Колата я имам от година и половина, взех я от сигурен човек който си я вкара за него от Германия на 180000 км.Аз я купих от него на 205000 реални км. със сменен оригинален съединител комплект във фолкваген варна.Карал съм я 17000 км. и за сега съм доста доволен като махнем някои забележки.Моля сподели мнения евентуални ремонти ако е имало.


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Пасат Б 5.5, 2002г, AZM - ламбда сонда или зацапани дюзи

Мнениеот KBK » Сря 14 авг 2013 13:24


Здравейте колеги, карам същият Passat 2.0 115hp AZM с газов инжекцион FOBOS 1. Някъде по форума съм писал какво е решението на този проблем, но набързо пак ще ви обясня (поне какво се указа при мен де). Та проблема е следният: качваш се в колата въртиш ключа, колата пали, но като че ли заработва на 3 цилиндъра на около 300-400 оборота, тресе се двигателя, при подаване на газ никаква реакция и гасне. Въртиш ключа втори път и колата си пали все едно никога не е имало проблем. Ако двигателя е топъл си пали без проблем. При натискане на газта колата забива нос, чуди се и чак тогава започва да набира. При мен имаше такъв момент, че зимата когато температурите бяха под 0 градуса колата палеше от първият път, но с една идея по-дълго въртене на стартера, това насочваше към температурен датчик, но след смяната му нямаше подобрение. Колегата правилно се е насочил към запушени дюзи, но най-вероятно не са те, но ако искаш пробвай с добака PRO-TEC, до колкото знам я няма по магазините аз я поръчах от тук http://www.staev.bg/product.php?id=1101, със сигурност е доста ефективна, защото в последствие като свалихме дюзите за проверка имаха идеално разпрашаване и дебит. Така сменихме свещи и горивен филтър, проверка на дебитомер, налягане на бензинова помпа всичко си беше ОК, но проблема си оставаше. Тук искам да кажа че с всичко това се занимаваше Мишо от Герман, който по мое мнение е ненадминат в диагностицирането и отсраняването на всякакви проблеми при VW. В крайна сметка се оказа бензиновата помпа, която си имаше налягане, но нямаше необходимият дебит и затова е тази грешка за бедна смес и колата не поема веднага след като настъпиш газта, защото не и достига гориво :smile. След смяната и (взех втора употреба за 40 лева, става от всеки пасат 1997-2005 1,8. 2,0, 2,3, 2,8) нямаше и помен от проблема с паленето. Колега ако си от София отиди до Герман, Мишо ще се сети за моя проблем и веднага ще ти реши и твоя, да знаеш че той е човека :bowdown.
Та колега само да обобща: както описваш проблема ти е в недостиг на бензин, това може да е от:
1, запушен горивен филтър
2, запушени дюзи
3, заминала бензинова помпа
Казвам това, за да не те подведа и веднага да смениш бензиновата помпа, а впоследсвтие да се окаже филтър или дюзи (както съм описал по-горе и Мишо първо тях провери защото пък нова помпа е 345 лева).
Колега ще следя темата, за да разбера при теб какво е решението на проблема и ако имаш някакви въпроси съм на разположение.


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Пасат Б 5.5, 2002г, AZM - ламбда сонда или зацапани дюзи

Мнениеот rudoni » Сря 14 авг 2013 18:19


.......Проблемът е, че когато карам само на бензин, установявам леко "замисляне" преди колата да започне да ускорява. Например, карам си с 2000 оборота, натискам газта до половина или цялата, следват 2-3 секунди за размисъл и едва тогава колата наема. Понякога непосредствено преди да наеме забелязвам съвсем леко придърпване и накъсване и тогава тръгва напред. Освен това сутрин пали от втория път. Разходът ми се струва с 1-2 литра по-висок от този, който би следвало да дава.

Моето скромно мнение е да си смените свещите и да си проверите работата на кабели и свещи заедно.Прави се с мотор-тестер или осцилоскоп.По друг начин няма как да се провери!И не бързайте да обвинявате разни други елементи от системите за управление на мотора!


Потребителски аватар
Black-diamant
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 2.0 115hp

Re: Пасат Б 5.5, 2002г, AZM - ламбда сонда или зацапани дюзи

Мнениеот Black-diamant » Сря 14 авг 2013 23:08


Благодаря за изчерпателните отговори. Тези дни продължавам да карам на бензин и забелязах още нещо - понякога дори като паля колата топла /т.е последно съм я карал преди няколко минути/, отново започва да прави този номер. Вчера направо ме изуми. Оставих я на паркинга пред нас за 10 минути и се качвам отново, паля я, пускам климатика и след като запали, започна да работи като на 2 цилиндъра, да поддържа 300-400 оборота, да се тресе цялата и просто изгасна. Този проблем го прави САМО НА БЕНЗИН. Май наистина може да е помпата. Освен това във високите обороти наистина не й стига въздух.

Имате ли представа каква е цената на нова бензинова помпа и евентуално на старо? Тъй като неработеща бензинова помпа не се записва като грешка на автодиагностичен софтуер, вероятно ще трябва да я сменя на принципа проба-грешка.


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Пасат Б 5.5, 2002г, AZM - ламбда сонда или зацапани дюзи

Мнениеот KBK » Чет 15 авг 2013 8:59


Здрасти колега,
в горният пост съм написъл колко струва и на старо и нова. Втора употреба са между 40-80 лева, нова Pierburg 345 лева, а има някакви китайски за 140 лева. Колегата rudoni е прав принципно, че трябва да се проверят компонентите по запалителната система преди да се започне смяна на части на принципа проба-грешка. Както съм описъл по-горе и аз точно по този принцип подходих и най-накрая установихме че е помпата, но поради това че твоят проблем на 100% се препокрива с моя, затова веднага те насочвам към недостиг на гориво. Мой съвет е да не се бавиш с диагностицирането на проблема, защото ако съм прав и при теб е помпата скоро ще ти откаже и няма да можеш да запалиш колата (единсвено принудително на газ, което не е пропоръчително). При мен също така в последните дни колата не палеше когато двигателя беше топъл и не можеше да се изфорсира на място на бензин.
Така че мой съвет е да смениш първо горивният филтър, който на Bocsh е 21 лева, не знам кога си го сменявал ама с нашите бензини е добре да се сменава на 20 000 км. Другото което искам да ти кажа че не е вярно че помпата се сменява на принципа проба-грешка. Това че няма датчик (мисля че BMW само имат) за налягането на помпата и не записва грешка в компютъра не значи че ти сам не можеш да я тестваш. Трябва да премериш налягане и дебит на бензиновата помпа и веднага ще разбереш дали е тя, дори не трябва да я сваляш. Така налягането трябва да е 3 bar, а дебита 80 литра за час (или 1,33 литра за 1 минута).
Колега сега се сещам още един симптом за отиваща си помапа-заработва доста по-шумно самата помпа.
Колега провери тези неща и пиши какво си установил при теб.


Потребителски аватар
Black-diamant
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 2.0 115hp

Re: Пасат Б 5.5, 2002г, AZM - ламбда сонда или зацапани дюзи

Мнениеот Black-diamant » Чет 15 авг 2013 10:38


Добре колега, ще отида при майстор, а иначе потвърждавам за по-шумната работа - сутрин като дам на контакт помпата бучи и вие и дори когато работи колата на място също се усеща, но по-слабо.


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Пасат Б 5.5, 2002г, AZM - ламбда сонда или зацапани дюзи

Мнениеот KBK » Чет 15 авг 2013 10:56


Еми за съжаление според мен работата е ясна. Има и още един минимален шанс. Цедката на помпата да е запушена с боклуци. Ако е чиста обаче мой съвет е да намериш изгодно втора употреба помпа и да я пробваш (поддавш и ток и трябва да завърти, но не повече от 2-3 секунди че без бензин ще я изгориш). Задължително я пробвай, защото ако е стояла много време на сухо може и да не тръгне. Аз както ти казах съм с втора употреба и съм много доволен, но знаеш че нямаш гаранция, може да се окаже развалена като твоята, но пък не е кой знае колко пари и за мен си заслужава риска. Успех и пиши.


Потребителски аватар
Black-diamant
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 2.0 115hp

Re: Пасат Б 5.5, 2002г, AZM - ламбда сонда или зацапани дюзи

Мнениеот Black-diamant » Чет 15 авг 2013 16:24


Ок, мерси. А сега като си с нова помпа проблемът с паленето сутрин е изчезнал, така ли? Вече стартираш от първия път? Имаш ли газ или само на бензин караш?


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Пасат Б 5.5, 2002г, AZM - ламбда сонда или зацапани дюзи

Мнениеот KBK » Чет 15 авг 2013 16:41


От както смених помпата винаги паля от първият път. Да имам газ ГИ на FOBOS 1.


Потребителски аватар
Black-diamant
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 2.0 115hp

Re: Пасат Б 5.5, 2002г, AZM - ламбда сонда или зацапани дюзи

Мнениеот Black-diamant » Съб 17 авг 2013 18:02


Понеже още търся време да отида на майстор, докато чакам, карам колата само на бензин. Правя го умишлено, за да наблюдавам внимателно симптомите които проявява и с оглед факта, че последните отсъстват напълно при карането на газ.

Изминах общо около 600 километра, само на бензин. Забелязах, че когато горивото в резервоара започна да намалява, всички проблеми и симптоми се увеличаха драстично. Сутрин започна да пали още по-трудно, при ускорение започна да забива още повече и на моменти дори не може да се почувства отпушване по целия оборотомер /т.е като я настъпя от 1500, чак до 6000 ускорява изключително мудно, накъсва и лашка и забива нос/. Изострянето на симптомите е най-ярко изразено с около 7-8 литра в резервоара. Забиването го има дори при пълен резервоар, но когато горивото е малко, се изостря. На моменти когато я запаля и веднага включа климатика, просто изгасва. Сваля оборотите на 300-400, започва да работи като на 2 цилиндъра и угасва.

Освен това установих и още нещо, но не знам дали е характер белег на определен тип повреда - когато карам, пусна цялата газ и след това я натисна, тогава се получава забиването от няколко секунди. Ако държа през цялото време газта натисната, дори и малко /например поддържам 90 на пета/, и след това я натисна повече, без преди това да съм я пуснал, ускорява веднага, без да се замисля. Но пусна ли я цялата и след това натисна ли я отново, следва няколкосекундно забиване, при което тъпче на едно място и не ускорява дори с 1 км/ч.
Но въпреки това самото накъсване вече присъства навсякъде, особено с повечко газ. Не може да си напълни оборотомера бързо и нормално. На моменти се наблюдават и епизоди на отпушване, в които направо хвръква, но през другото време е мудна, тъпче на едно място и забива нос. Включа ли на газ, всичко изчезва.

Смесеният разход за 600 км, сред които 30 % градско, другото извънградско и през цялото време климатик - около 10 на 100 бензин. През цялото време около колата мирише на бензин.


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Пасат Б 5.5, 2002г, AZM - ламбда сонда или зацапани дюзи

Мнениеот rudoni » Нед 18 авг 2013 9:07


Отново препоръчвам диагностика на запалителна система!От там ти идва проблема!На газ не го прави защото горивата са с различни физико-механични свойства.И тогава отивай към горивната система!


Потребителски аватар
Black-diamant
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 2.0 115hp

Re: Пасат Б 5.5, 2002г, AZM - ламбда сонда или зацапани дюзи

Мнениеот Black-diamant » Нед 18 авг 2013 21:40


Ок, ще направя препоръчаната диагностика до броени дни. Между другото знам че на газ се изострят двойно всички симптоми, които присъстват в поведението на бензина. Така например на старата ми кола когато свещите бяха за смяна, на бензин работеше горе-долу нормално, а на газ придърпваше и прекъсваше.

Тези дни ще я закача на диагностика и ще помоля майстора за обстоен оглед. Днес налях нови 40 литра в резервоара, но промяна никаква - запушено ускорение, липса на мощност, отпушване на моменти и хвръкване напред, забиване на нос, мудност и висок разход. На газ - всичко нормално.


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Пасат Б 5.5, 2002г, AZM - ламбда сонда или зацапани дюзи

Мнениеот KBK » Вто 20 авг 2013 16:30


Колега като чета и други теми бая си поизписал и бая проблеми с тая кола. Та аз ти казах моето мнение за твойте въпроси и от тук нататък колкото и да си говорим и да се правим на разбиращи колата трябва да се прегледа обстойно от майстор и то истински. Няколко пъти те попитах дали си от София, ако си горещо ти препоръчвам да отидеш при Мишо от Герман. Какъвто и да е проблемата ти (а аз мисля че знам какъв е) той ще ти го реши.
А относно проблема със свещи и кабели си прав, че ако са те на газ ще е много по-осезаемо.
Откарай колата си на майстор и пиши какво е установил.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта