Пасат б3 1.8 моно Климатроника никога няма да ми работи

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Cockobg
Мнения: 110
Регистриран на: Вто 07 фев 2012 11:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Пасат б3 1.8 моно Климатроника никога няма да ми работи

Мнениеот Cockobg » Вто 10 сеп 2013 14:33


Колеги помагайте,ходих до един сервиз където ми надуха климатика до незнам си колко бара и установиха множество пролуки(дупки по маркучи и снадки и т.н.)казаха ми от сервиза че навремето се продавали ремонтни китове,но вече нямало и сега незнам какво да направя,останах без варианти(колата е пасат б3 1.8 моно с климатроник хела)ходих до момчето което има сервиз в красна поляна и той ми каза че няма как да го направи!!!От къде да намеря донор за този климатроник или части,незнам помагайте с някакво решение,колата ми е перфектна(на газ харчи малко,много запазена външно и като цяло) и не искам да се разделям с нея само заради климатроника(лятото се сварих)...Има ли друг вариант за климатик в колата???Какво да правя???




gamble
Мнения: 389
Регистриран на: Пон 26 ное 2012 13:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Климатроника никога няма да ми работи!!!

Мнениеот gamble » Вто 10 сеп 2013 14:42


Обърни се към този колега (ако вече не си):
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=44549


Потребителски аватар
Cockobg
Мнения: 110
Регистриран на: Вто 07 фев 2012 11:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Климатроника никога няма да ми работи!!!

Мнениеот Cockobg » Вто 10 сеп 2013 14:44


Както написах вече се обърнах към колегата от красна поляна,и той ми каза че няма ремонтни китове с които да ми помогне,за това се обръщам към съфорумци за помощ!!


Потребителски аватар
vw_derby
Мнения: 1323
Регистриран на: Пон 24 дек 2007 19:57
Автомобил: audi a4
Двигател: AFN

Re: Климатроника никога няма да ми работи!!!

Мнениеот vw_derby » Вто 10 сеп 2013 14:54


маркучи се правят/сменят и пресират , тръбите се заваряват , компресор се ремонтира , няма такова животно дето да не се прави.
Пари трябва да имаш .

До сега най скъпия ремонт дето съм го правил със смяна на маркучи ,заварки по тръби , БЕ КОМПРЕСОРА , беше около 4-500лв. . Човека четвърта година кара и няма проблеми , кото идва лятото и му замерваме само налягане и температура на духалките .


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатроника никога няма да ми работи!!!

Мнениеот zfa159 » Вто 10 сеп 2013 21:42


vw_derby написа:маркучи се правят/сменят и пресират , тръбите се заваряват , компресор се ремонтира , няма такова животно дето да не се прави.
Пари трябва да имаш .

До сега най скъпия ремонт дето съм го правил със смяна на маркучи ,заварки по тръби , БЕ КОМПРЕСОРА , беше около 4-500лв. . Човека четвърта година кара и няма проблеми , кото идва лятото и му замерваме само налягане и температура на духалките .


Брей...я намери качествени уплътнения за Sanden SD 709...от стария тип, дето е с коксов осев уплътнител...Това е компресор за фреон R12, който е забранен от има няма 20 години. Уплътненията спряха да ги произвеждат преди 3 години, за 1 година замина наличността по магазините. В момента само една верига магазини продава части за тях,ама са китайски и карат максимум 2 месеца, което не е решение. Заради това отказвам (и не само аз) ремонта на тези компресори.

Да уточня - никога на никого (особено пък собственик на VW ) не съм казал ,че няма как да му направя колата да има климатик и доста лошо приемам изопачаването на истината :thumb_down :
1. обясних на колегата състоянието на нещата и му казах, че компресора няма как да бъде ремонтиран и че варианта от морга реално не е вариант, защото там са още по-зле и от неговия, понеже са седяли маса време. Всеки 3-ти Пасат В3 с този компресор, изпуска от компресора.
2. обясних на колегата, че маркучите и т.н. могат да се направят, но няма смисъл ако не реши проблема с компресора...фреона пак ще изтече и резултата е нулев.
3. обясних на колегата различните варианти да се реши проблема - да се сложи цяла оригинална система от Пасат В4 или В3 от последните (за новия фреон), ама че за целта трябва да смени доста неща,варианта да се слага друг компресор и да се преправят тръбите и стойките, като за целта пак трябва да се сменят доста неща и сумарно говорим за не малка сума пари.
Финала на разговора беше, че нито един вариант не му е финансово по възможностите на този етап и няма да отдели толкова пари да прави климатика и ще си кара без него...не виждам къде точно аз съм казал, че няма как да стане или няма как тази кола да има климатик отново? Да, срещу 100,200 или 300лв, наистина няма как да има климатик отново...освен за максимум месец,след което ще изтече фреона отново и ще спре да работи.


Потребителски аватар
ivchoforever
Мнения: 121
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 3:51
Автомобил: Passat B3 1992
Двигател: 2.0 115 ADY
Местоположение: София

Re: пасат б3 1.8 моно Климатроника никога няма да ми работи

Мнениеот ivchoforever » Вто 10 сеп 2013 23:04


Понеже виждам,че се е завързал безсмислен спор,нека да кажа и аз нещо.Аз съм със същия пасат като на колегата,същия климатроник,абсолютно същото положение,с тая разлика,че моя като го взех работеше и беше с стария фреон R12.След като в един хубав слънчев ден преди няколко години спря да вее студено,реших да го закарам при Стефан за да видиме какво може да се направи.Надухме системата видя се,че тече от осевия уплътнител,след много търсене и ровене по магазините,намерихме осев за този компресор.Сменихме го спря да тече за малко и след това пак почна,сменихме го с друг,същата работа,намерихме по скъп от предния и уж по-хубав изкара малко и пак се разтече, сменихме го с още един такъв, същата работа...Стефан ми каза просто и ясно - слагаш компресор 7V16 и забравяш за тази мъка,просто друго решение няма с този компресор.Избутах сезона така и следващата година се захванах - за тази цел се наложи да мина на пистови ремъци, но то така или иначе беше запланувано от доста време(ама това е друг въпрос)... За тази цел се сменя радиатор понеже входовете са му от другата страна,дифузор с перките понеже са по прибрани и няма как да стане със старите понеже опират в новия алтернатор,следователно и водните маркучи са други,планки с обтегач за пистови ремъци,долу шайбата на коляновия вал се сменя с такава за пистови ремъци,хидравличната помпа е различна понеже по друг начин минава маркуча за високото налягане,гредата под радиатора се сменя понеже новия радиатор е малко по висок от стария,маркучите за климатика си остават същите,този за ниското само се реже долу и се пресова на преходник за новия компресор,а за високото който идва от радиатора се сменя с такъв от Пасат Б4 с климатик/климатроник.Общо взето филма е голям,няма да казвам какви пари ми е излязло всичко,само ще кажа не са малко пари,да но кеф цена няма,от тогава до сега това е година вече с новия компресор,фреона в системата ми не е мръднал,климатроника работи безупречно,няма теч,няма проблеми,само студ лятото :cool Всичко това е направено в сервиза при Стефан.Ако някой проявява интерес,мога да снимам за да видите какво представлява нагледно,климатроник за R12 преправен с компресор 7V16 за новия фреон 134 ...


Потребителски аватар
Cockobg
Мнения: 110
Регистриран на: Вто 07 фев 2012 11:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: пасат б3 1.8 моно Климатроника никога няма да ми работи

Мнениеот Cockobg » Сря 11 сеп 2013 3:12


Колега zfa159 извини ме за не уточнението,не съм се изразил както трябва,не ти а сервиза в който бях преди да науча от форумът за теб ми казаха че няма какво да направят,а ти ми даде доста конкретни отговори,пуснах тази тема с надеждата някой да ме упъти към ДОНОР...Извинявам се официална на колегата zfa159 за моята грешка в писането и искам да кажа че беше доста професионален и точен...Ще го посетя отново за да му се извиня и лично :bowdown


Потребителски аватар
Matrixa
Мнения: 47
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 19:30
Автомобил: VW Passat GT
Двигател: PG 1991 G60 Turbo
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат б3 1.8 моно Климатроника никога няма да ми работи

Мнениеот Matrixa » Сря 11 сеп 2013 8:29


Друг въпрос, как да разберем с кой компресор сме? Моята е 91 година Passat B3 с пистов ремък по спомен с 6 ребра за климатика и алтернатора, но пък хидравличната помпа е с отделен малък обикновен ремък, който върти и водната помпа по спомен. Може би и на компресора пише нещо? Колата е климатик, не климатроник, тоест с обикновените врътки вътре.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат б3 1.8 моно Климатроника никога няма да ми работи

Мнениеот zfa159 » Сря 11 сеп 2013 14:20


Cockobg написа:Колега zfa159 извини ме за не уточнението,не съм се изразил както трябва,не ти а сервиза в който бях преди да науча от форумът за теб ми казаха че няма какво да направят,а ти ми даде доста конкретни отговори,пуснах тази тема с надеждата някой да ме упъти към ДОНОР...Извинявам се официална на колегата zfa159 за моята грешка в писането и искам да кажа че беше доста професионален и точен...Ще го посетя отново за да му се извиня и лично :bowdown

А,аз не съм такъв човек,дето да се засегна от такова нещо,ама просто аз на никого не съм казал,че няма как да стане...винаги има начин...ама струва едни пари,които за нашия стандарт, никак не са малко.
По повод това с компресора - обикновено на него има надпис и там пише производител и номер (който определя типа на компресора).Принципно при оригинален климатик при Пасат В3 за фреон R12, ползват следните Sanden SD709 и SD710 .Реално каква шайба ще сложат зависи каква им трябва,за почти всеки компресор има по 3-4 различни шайби,които могат да се ползват при различните коли. 710 е по-добър от 709, защото има части за него...ама за съжаление те не стават за 709, а и двата компресора не са директно взаимозаменяеми. Ако Пасат-а е за фреон R134a - там се слага Sanden SD7V16 . При Голф 3 слагат известно време и едни други компресори на фирмата Харисън - не знам дали ги ползват и при Пасат заводски,но мисля,че не.
:beer


Потребителски аватар
vw_derby
Мнения: 1323
Регистриран на: Пон 24 дек 2007 19:57
Автомобил: audi a4
Двигател: AFN

Re: Климатроника никога няма да ми работи!!!

Мнениеот vw_derby » Сря 11 сеп 2013 22:04


zfa159 написа:
Брей...я намери качествени уплътнения за Sanden SD 709...от стария тип, дето е с коксов осев уплътнител...Това е компресор за фреон R12, който е забранен от има няма 20 години.

Не е описан проблема , аз пиша за други части на климатичната система ,не за компресор . А хладилен агент R12 НЕ Е ЗАБРАНЕН ОТ 20 ГОДИНИ , А Е СПРЯН ЗА УПОТРЕБА В НОВИ АВТОМОБИЛИ И ДРУГ ВИД ТЕХНИКА.

Извинявай нещо ако съм те засегнал


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат б3 1.8 моно Климатроника никога няма да ми работи

Мнениеот zfa159 » Сря 11 сеп 2013 22:30


А, не си ме засегнал, нали затова е форума, да споделяме информация :) .В случая говорим за автомобилни климатици, затова аз говоря за тях, останалите системи не са обект на темата...Към днешна дата R12 е забранен за внос на територията на ЕС и вонса му става под масата, понеже не покрива изискванията за екологичност, наложени от ЕС. Другия начин за добиване,който ми е известен, е от стари хладилни кораби (за риба), там системите събират тонове фреон R12 и се източват остатъците от тях постепенно, когато корабите ще ходят за скрап. Поради тази причина, не се внасят и части за старите компресори от доста време на територията на ЕС (където попадаме и ние). Понеже и в цял свят го заместват с 134 за няколко години около 92-ра, производството на части за системите за 12, също постепенно е преустановено и в крайна сметка към днешна дата има само откъслечни части за системите и то предимно стари изостанали чаркове с не особено добро качество (които не са били купени преди това защото са гадни). Тази ситуация е такава горе-долу от около 2 години, в момента частите са още по-трудни за намиране.... примерно ако потрябва ТРВ клапан за система за 12 за такъв Пасат В3, няма вариант за ново, произвежда се същото по форма и със същите резби, ама е за 134 (не, че е проблем да се ползва и с 12, ама говорим за производството за частите). С частите за компресорите е същото - произвеждат се части за компресори за 134, а тези за 12 са на доизживяване от няколко години насам и към днешна дата има само от китайските...които както аз и много други колеги сме се убедили - не стават. Днес си говорих и с още един колега - купил някакъв осев от някакъв сайт в интернет за около 80лв за SD-709...монтирал го, изкарал малко време и протекъл и той (явно въпреки цената си е бил китайче). С компресорите за 134 няма такъв проблем, защото още са в употреба. След 10-15 години като свалят и 134 от употреба, ще стане същото и с частите за тях постепенно.
:beer


Потребителски аватар
Cockobg
Мнения: 110
Регистриран на: Вто 07 фев 2012 11:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: пасат б3 1.8 моно Климатроника никога няма да ми работи

Мнениеот Cockobg » Чет 12 сеп 2013 3:19


Добре,колега zfa159 така по спомен си спомняш колко места бяха "надупчени"по моята система,били ми обяснил като финанси какво ще ми стува преправянето на всичко(горе долу)за да имам работещ климатик,не само 1 година а по продължително..Ще съм ти благодарен за малко разяснение какво ще направиш и колко ще ми струва ако се навия да го правя...Може и на лично ако искам и не те претиснявам...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат б3 1.8 моно Климатроника никога няма да ми работи

Мнениеот zfa159 » Чет 12 сеп 2013 10:04


Имаш подробно ЛС с информацията, която те интересува :)
:beer


Потребителски аватар
Matrixa
Мнения: 47
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 19:30
Автомобил: VW Passat GT
Двигател: PG 1991 G60 Turbo
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат б3 1.8 моно Климатроника никога няма да ми работи

Мнениеот Matrixa » Пет 13 сеп 2013 15:00


Сега проверих, оказа се че и моя компресор е Sanden 709, което се и очакваше. Ако може колегата да препрати офертата и на мен на ЛС. :beer


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат б3 1.8 моно Климатроника никога няма да ми работи

Мнениеот zfa159 » Нед 15 сеп 2013 18:13


Ще споделя и тук, все пак не е тайна информацията какво може да се направи, пък ще е полезна :)
Общо взето единия вариант е да се пробвате да ремонтирате 709-ката, както казах,не крайно успешен....е може от 10 компресора един да стане,ама това е въпрос на шанс.
Ако колата няма проблеми т.е. като се зареди системата,си изкарва един сезон и на следващата година има поне половината от фреона,не си заслужава да се занимавате с каквото и да е - ползвате си я така.
Вариантите все пак ако има проблем са :
-монтира се аналогичен компресор на 709-ката като се преправят само маркучите (и то ако се налага) - там вариантите са един модел на Сенден и един модел на Зексел.Санден чисто нов такъв не се прави, Зексел-а се прави,около 400лв струва. 2-ра ръка е кой както си го намери.Какъвто и компресор да се слага,никак не е лошо да се смени дехидратора и да се почисти системата от старото масло,за да се удължи живота на новия компресор,а ако е чисто нов,за да му признаят гаранцията ако се случи нещо с него. Това е и най-евтиния възможен вариант - компресор 2-ра ръка за 100-150лв или нов за около 350-400 , преправки на маркучите, зареждане на системата, смяна на компресора и т.н. - би струвало около 700лв с нов компресор, дехидратор и грубо труда за смяната + преправките на маркучите. Досега никой не се е навил на този вариант,за да мога да кажа какви доработки се налагат за да стане единия от двата компресора на мястото на 709. И за двата,които има възможност да станат,има ремонтни к-ти на прилични цени.Ако не се сменя дехидратора и се сложи 2-ра ръка компресор и т.н.,цената може доста да се свали,ама резултата също няма да е перфектен.
-монтира се Sanden 7V16, който се ползва заводски при В4 и Голф 3 - там обаче за да се смени той,трябва да се сменят още доста неща - алтернатор,стойка за компресора,греда под радиаторите,воден радиатор с маркучи,шайбите на двигателя и на водната и хидравличните помпи,да се смени маркуча за високото налягане на хидравликата на волана и двете маркучета за ниското налягане на хидравликата, да се преправят климатичните маркучи за към новия компресор...части с труд 100% ще стигне 1000лв в този случай....хубавото е, че се отървавате от трапецовидните ремъци за компресора и алтернатора...както и че може да си сложите 120А алтернатор :mhihi
-сменя се цялата система - взима се В4-ка за донор и се прехвърля всичко на В3-ката - компресор,тръби,вътре изпарителя,перките с водния радиатор,гредата под него и т.н....това би излезло примерно 1200-1500лв според това кой как си намери комплекта части....то си е като да сложиш климатик на кола,която няма...с разликата,че имаш и демонтажи на съществуващия климатик.
Общо взето е това :)
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], tihoto и 48 госта