Пасат b5 1.8 няколко въпроса

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
prateli
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 24 апр 2007 19:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Пасат b5 1.8 няколко въпроса

Мнениеот prateli » Чет 26 сеп 2013 19:07


Здравейте колеги, от вчера съм собственик на б5 1998г 1.8 125кс. Колата ми харесва но няколко неща ми направиха впечатление:

1. Нормално ли е съединителя да отделя много високо? Пробвах метода с поставянето на 5-та скорост и лекото подаване на газ и плавно отлепяне на съединителя.....колата отлепи, мина 2-3метра и изгасна

2. Всеки път когато дам на контакт се чува еднократен сигнал, нещо като пиукане...не знам как да го опиша

3. Какво и на какви цени(марка?) е нужно да сменя при първоначалното обслужване на колата?




Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Нов член с Passat b5 1.8

Мнениеот Pet_rov » Чет 26 сеп 2013 19:16


Колата нов внос ли е? Или е карана в БГ? Ако е купена от ръка, а не от автокъща, ангренажен комплект сменян ли е?
По т.1 е нормално да угасне, защото не буксува съединителят. За по-горното отделяне ще свикнеш :smile :beer
Иначе като правило се сменят ремъци, ролки, масла и филтри, но ти сигурно това си го знаеш.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Нов член с Passat b5 1.8

Мнениеот zfa159 » Чет 26 сеп 2013 19:45


Здрасти :)
За отделянето на съединителя горе - нормално е,карай си го докато се износи и тогава го сменяй (спокойно може да мине доста км преди да му дойде времето).
За това какво трябва да правиш :
1. сменяш масло + всички филтри - маслен,въздушен,горивен и този за купето.Там вече марките сам си преценяваш, аз съм доволен от Мann филтри и Motul масло.
2. сменяш ангренажен к-т - ремък + ролки + маслен обтегач (демпер), водната помпа не е на ангренажа ама е желателно и нея да си я смениш (оригинално е с пластмасови витла и се чупи). Ремък с ролки - има комплекти на Ina (ремъка вътре е Gates). Може да си вземеш и насипно нещата - ремък Gates или Conti, ролки Ina или SKF. Демпера го има по Ina и по SNR - разликата е в цената, иначе и двата са хубави. Като се разглоби отпред муцуната,трябва да се огледат всички неща - пистовите ремъци как са,малкото ремъче между водната помпа и хидравличната помпа, обтяжните ролки на пистовите ремъци + лагера на шайбата на компресора на климатика и лагерите на алтернатора...каквото трябва,сменяш. Трябва да се види и виско-муфата на перката - хубаво е ако имаш излишни средства,да я смениш,защото 99% не работи достатъчно добре. Като е разглобена предницата,миеш двата радиатора - воден и климатичен,защото между тях живее гняс и пречи на охлаждането. Тук е удобния момент да и смениш антифриза,така и така се източва.Ако в системата има мизерия - промивка.
3. обстоен преглед на ходова част + всички маншони.
4. гледаш за течове на хидравлична течност - на тези модели масово тече от 2 места - връзките на маркучите към тръбичките на маската отпред и от рейката.
5. отпушваш си дренажните отвори при предната преграда за купето (там където седи акумулатора) - има тема как се прави,важно е да го направиш преди зимата.
6. преглед и профилактика на климатика - източва се фреона заедно със старото масло от системата (машинно),сменя се капилярната тръбичка,зарежда се наново системата с фреон и масло.Проверяваш дали малката ел. перка отпред (до виско-перката) тръгва, когато тръгне компресора (тя е слабо място на модела и заради нея се чупят компресорите).
7. проверяваш всичко по спирачките - маркучите дали са ок, тръбите при задния мост да не са сериозно загнили, дали някое колело не задържа (при В5 често блокират водачите на апаратите и става мазало).Ако всичко е точно,може да смениш спирачната течност.
8. пускаш една диагностика с VAG-Com да се види за някакви грешки по колата като цяло - комфорт модула,двигателя,абс-а, климатроника (ако е с климатроник де), еърбегове и т.н. всички модули.
Друго не се сещам,ама това до тук са между 1000 и 2000лв така че мисля, че ти стига като за начало :mhihi


Потребителски аватар
dimovip
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR
Местоположение: Бургас

Re: Нов член с Passat b5 1.8

Мнениеот dimovip » Чет 26 сеп 2013 20:26


Дори доста подробно начало :) ... Дано на Ваг-ком-а да си изряден, че и там могат да литнат още едни 5-600лв


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Нов член с Passat b5 1.8

Мнениеот zfa159 » Чет 26 сеп 2013 21:39


Да, всъщност последователността въобще не е нужно да е такава, каквато съм я написал, просто това са нещата, за които се сетих в бързината. Ваг-а и прегледа на ходова и спирачки, се правят още преди да я купиш...от там нататък са "обслужвания" и "профилактики" и "смяна на консумативи" . Пък в последствие каквото излезе,сменяш.
Пропуснах смяна на свещите и евентуално г-рата на капака на клапаните ако е протекла + лулите за свещите (при тези мотори се прецаква г-рата на капака на клапаните,влиза масло в отворите за свещите и започва да разяжда лулите...така след известно време лулите са за боклука и колата започва да прекъсва.
:beer


Потребителски аватар
prateli
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 24 апр 2007 19:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Re: Пасат b5 1.8 няколко въпроса

Мнениеот prateli » Пет 27 сеп 2013 8:51


Благодаря Ви за информацията.
Доста коли съм сменил, последната бе 406 и досега маслен обтегач не съм имал или не съм сменял, какво е особеното на тези пасати, за да трябва да се сменя при обслужването?

Сменям масла, филтри, ролки и ремъци...както на всяка кола. Просто е нерационално на кола за 3500лв, да направиш обслужване за 1500-2000.


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Пасат b5 1.8 няколко въпроса

Мнениеот icefire » Пет 27 сеп 2013 19:34


prateli написа:Здравейте колеги, от вчера съм собственик на б5 1998г 1.8 125кс. Колата ми харесва но няколко неща ми направиха впечатление:

1. Нормално ли е съединителя да отделя много високо? Пробвах метода с поставянето на 5-та скорост и лекото подаване на газ и плавно отлепяне на съединителя.....колата отлепи, мина 2-3метра и изгасна

2. Всеки път когато дам на контакт се чува еднократен сигнал, нещо като пиукане...не знам как да го опиша

3. Какво и на какви цени(марка?) е нужно да сменя при първоначалното обслужване на колата?


По въпросите ти:
1. Да, нормално е, при много VW модели е така. Съединителят се саморегулира, но все отделя високо. Карай спокойно.

2. Възможно е да чуваш дросела. Като дадеш на контакт се чува едно високочестотно писукане от дросела - клапата прави един тестов ход (и вероятно се самообучава, за да си намери двете крайни положения)

3. zfa159 ти е казал :beer


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат b5 1.8 няколко въпроса

Мнениеот zfa159 » Съб 28 сеп 2013 7:38


Дали е нерационално е било тема на разговор преди да я купиш...сега или я поддържаш както трябва или я продаваш или я "кърпиш" и ти излиза по-скъпо :)
В5 има много неща,които са доста скъпи и не е като да не се чупят - примерно климатроника има 4ел. мотора, всеки от тях струва 280лв само оригинален, ходовата чст ако я смениш с читава (Lemfoerder),а не евтините,които рядко изкарват много - 1300лв (с остъпка минимум 900).Запалителната бобина за 1.8 125к.с. струва и тя колкото половината ходова част... Въобще ако нямаш финансова възможност да я поддържаш, е крайно нерационална кола,ама както вече казах - това се чете и преценява преди да я купиш, сега вече нямаш избор.
Масления обтегач, опъва обтяжната ролка на ангренажния ремък и компенсира температурните разширения и свивания на ремъка...ако се скапе (излива си маслото), ремъка се охлабва и е въпрос на време да прехвърли зъб или да се изрони зъб и да направиш мотора на салата. Предвид,че мотора ти е 20 клапанов , по-добре дай 150-60лв за обтегача,от колкото после да дадеш 700-800лв за сваляне на глава,смяна на клапани и т.н. поразии като скъса ремъка и пак 150-60лв за обтегач. Същото е положението и с виското - ако сега не го смениш, а то е прецакано,лятото ще изревеш,че няма читав климатик или в по-лошия случай няма да разбереш,че има проблем,докато не счупи компресора...и пак става едно хубаво хубаво изваждане. Трябва по кода на двигателя да се провери дали имаш такъв обтегач и ако имаш,личния ми съвет е да си го смениш.
Тя колата не случайно струва 3500лв :mhihi


Потребителски аватар
prateli
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 24 апр 2007 19:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Re: Пасат b5 1.8 няколко въпроса

Мнениеот prateli » Съб 28 сеп 2013 8:45


Благодаря за съветите. В предвид, че пазара е наситен от автомобили и тези пасати се намират вече за 1500лв на части, ще поема риск и ще смяна това което се сменя на една нормална кола :smile

А относно цената, ами 3500лв са нормални за тази кола, като толкова и вървят. Ако нормална цена за теб е 5000лв, то тогава тази на аватара Ви, би трябвало да струва поне 2500-3000лв тогава.....ее желая ВИ огромен успех ако решите да я продавате на тази цена :icon_lol

Всички Пасати които виждате по Автокъщите се купуват масово за по 1000-1500евро в Германия,а в България се утешаваме че като го вземем за 5000лв ...значи е прекрасна кола, казвам го защото лично аз отидох и си взех моят от Германия и просто цените са такива, там като се чуе кола над 10години на германеца му звучи като опасност.

П.С А относно цените на частите, които споменахте...дайте линк в България на която част желаете, с цена към нея и още веднага ще ви предоставя линк с информацията за същата част и марка....на 25-30% по ниска цена. Пазар огромен...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат b5 1.8 няколко въпроса

Мнениеот zfa159 » Съб 28 сеп 2013 11:39


Ами аз точно това имах предвид, че цената на Б5 масово е нисичка, даже и на 5.5...струват колкото Голф 4, че даже и за по-малко пари се намират...защото поддръжката им е скъпичка и не се продават много лесно :mhihi .Моята от аватара изобщо нямам и намерение да я продавам...защото няма какво по-здраво да си купя, пък си е в чудесно състояние :love.vwclub . Иначе за частите - всеки сам си преценява какво да слага. Пазар огромен, ама в повечето случаи си купуваме само кутия с марка и етикет...а какво има вътре, е съвсем друга работа.
Иначе за това какво ще се сменя - това всеки сам си преценява, аз съм написал основните неща, които трябва да се прегледат и ако има нужда да се сменят. Не казвам, че 100% всичко това трябва да се смени, нито че не може да стане за 1/3 по-малко пари...въпрос на качество и на части и на това какво в действителност има за смяна. Както вече казах - информацията за поддръжката е редно да се провери преди да се купи колата...защото после следват неприятните изненади. Така или иначе за качествено първоначално обслужване на Пасат-а, си приготви едни 1000лв и имай предвид, че евтиното обикновено излиза в пъти по-скъпо накрая като теглиш чертата.
По повод частите -> намери ходова част (пълен к-т от 12 части) за този Пасат с марка Lemfoerder с 30% по-ниска цена от 900лв :gruebel :mhihi
После пробвай да намериш моторчетата за климатрониците на някаква марка,различна от оригиналната и на цена,по-ниска с 30% от оригиналната (за В5.5 е 305лв оригиналния ел. мотор за температурната клапа).
Занимавам се с тези коли и не говоря наизуст за нещата,които им се чупят и цените,които струват...минават ми доста такива през ръцете.
Темата от тук нататък става безсмислена за мен...както казах,всеки сам си преценява как да си поддържа колата и какво да сменя по нея,както и какви части да си купува.
:beer


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат b5 1.8 няколко въпроса

Мнениеот Теодор » Съб 28 сеп 2013 20:36


[quote="prateli"]

    Е тука вече ти грешиш :mhihi Тези Пасати вървят от 500 до 1000евро макс icon_idea



    Върни се в “Passat”

    Кой е на линия

    Потребители, разглеждащи този форум: diwaka, rosenstoilov78, tdi fen и 69 госта