Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7842
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?

Мнениеот zfa159 » Чет 10 окт 2013 13:28


Ами то струва толкова пари, защото много се чупи и никой друг не го прави освен оригиналното. Казано с една дума -> маркетинг :mhihi . Моторите на старите коли са от същия тип и на същия принцип, само дето не са направени от говнолин и изкарват 15 години без проблем, че даже и 20 годишни има такива, които си бачкат безупречно...новите я изкарат 5-10, я не :) Иначе и старите са точно толкова скъпи - 305лв е цената в Порше за такова моторче за клапата топло-студено за Пасат В3/В4 .
:beer




Потребителски аватар
masiven
Мнения: 162
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 10:54
Автомобил: Passat B6+Passat CC+Seat+Yaris
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?

Мнениеот masiven » Пет 11 окт 2013 15:28


По-последно инфо от Порше, цената за моторче (на моя Б6) е 205лв. всяко. + - 5лв. според моторчето.

Тези дето най-много се трошат, ги има в наличност.

:beer


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7842
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?

Мнениеот zfa159 » Пет 11 окт 2013 15:30


Явно са ги снабдили за зимата и има "прИмоция" ...преди месец нямаха нито едно и цената беше с 50лв отгоре :mhihi
:beer


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2246
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?

Мнениеот StS » Пет 11 окт 2013 16:57


Малко "сложен" въпрос но не може ли да се търси съпоставимост с други моторчета , даже от други марки коли които се продават ефтинко, надали има 20 производителя на климатроници и те да правят коренно различни системи...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7842
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?

Мнениеот zfa159 » Съб 12 окт 2013 5:47


Всъщност има 4-5 производителя ама те правят 50-60 различни вида моторчета - мотори правят Бош,Валео,Делфи,Денсо и още няколко фирми...само че дори на едни и същи коли,моторите са различни през годините (дадох пример с 4 различни при октавия 2). Дори да намериш такова моторче,което да става на мястото 1:1 пак ще е от VAG групата и цената ще е ако не същата, то много подобна. Примерно моторите на френските изобщо не са такива, японските са на съвсем друга идея, на BMW са съвсем различни, на Опел също са ралзични, Мерцедесите и те ползват друг вид,техни си, Форд-овите са още по-скъпи и още по-изчанчени...и то производителите свършиха :) Разглобявал съм какви ли не коли - еднакви мотори досега на две различни марки не съм срещнал (дори не са еднакви габаритно,какво остава за градусите на завъртане и електрическите им параметри).
:beer


Потребителски аватар
kkachovski
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 28 авг 2013 8:56
Автомобил: VW Passat B6 3C2
Двигател: BLS 2009
Местоположение: София/Враца

Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?

Мнениеот kkachovski » Чет 17 окт 2013 14:26


Здравейте,

при мен има едно тракане и само когато колата е на контакт и цялата вентилация е "OFF". Звучи сякаш нещо се опитва да се намести но неуспява и опитва отново и отново. Когато вентилацията работи това нещо не се чува.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7842
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?

Мнениеот zfa159 » Чет 24 окт 2013 23:38


Точно въпросните моторчета :) Когато е включена вентилацията,си хващат някакво положение и си седят в него.Когато е изключена,се опитват да си отидат в крайно положение и понеже го прави всеки път,там пистите са най-износени и прекъсва най-много :) На диагностика ще излезе кое е веднага.
:beer


Потребителски аватар
Lonely-Wolf
Мнения: 258
Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?

Мнениеот Lonely-Wolf » Пет 25 окт 2013 10:37


Значи,ако си изключваме вентилацията по-рядко ще иаме по-малко главоболия :smile . Така ли да го разбираме?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7842
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?

Мнениеот zfa159 » Пет 25 окт 2013 21:40


Съвсем не :) При всяко палене на колата (т.е. даване на контакт) , клапите си правят селф тест за да си хванат положенията и дали всички са изправни.Само това е достатъчно за да ги скапе...причината не е в начина на ползването,а в скапаните материали,които ползват. Сметнато е да си изкара гаранцията и да се разпадне. Никой не може да ме убеди,че преди 20 години е имало върхова технология за правене на тези стъпкови мотори и въобще за нанасянето на резистивна писта на платка (старите дебитомери, старите ТПС-и на дроселите, старите моторчета за климатроник, дето всичките работят по 15+ години безотказно и минават по 500 000км), а сега видиш ли, технологията е толкова зле развита и тези изделия изкарват само няколко години. Най-често развалящите се елементи,нарочно държат безумната цена...


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4927
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Audi A4 B5 Ford Fiesta 6
Двигател: APT 99
Местоположение: София

Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?

Мнениеот Теодор » Пет 25 окт 2013 21:55


Значи Стефане ако правилно съм разбрал това че всеки път преди да загася колата независимо дали климатроника е на ауто или екон го изключвам с нищо не допринася за по дълга безпроблемна работа на клапите :confused


frec
Мнения: 323
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?

Мнениеот frec » Пет 25 окт 2013 22:38


100% не допринасяш с нищо. Трябва да спираш всичко, за да постигнеш желаното от теб


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7842
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?

Мнениеот zfa159 » Пет 25 окт 2013 23:12


Принципно най-правилното ползване на климатроника е да спираш компресора няколко минути преди да изгасиш колата. Идеята там е, че така вентилатора обдухва питата на изпарителя, която е цялата във влага и така постепенно я изсушава (а ако компресора работи,се образува нова влага), така намаляваш възможността да се образуват бактерии и да започне да смърди неприятно. Няколко минути са достатъчни. На клапите им е съвсем все едно кое кога спираш. Дали ще се преместят от примерно средно положение, до крайното си, когато колата още работи, а ти си го изключил или това ще се случи след като изгасиш колата,з а тях няма никаква разлика. Това, че колата е изгасена, съвсем не означава, че клапите си остават така, както е изгасена - контролера си има постоянно захранване (не обвързано с работата на двигателя) и когато колата се изгаси, той си ги премества така, както му е задал производителя да седят. Абсолютно същото се случва и когато се изгаси само климатроника, без колата.
:beer


giordani
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 10 сеп 2010 20:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?

Мнениеот giordani » Вто 19 авг 2014 15:49


колеги...има ли друго по-икономично решение или само смяна с оригинални?


LiGaViA
Мнения: 57
Регистриран на: Пон 07 апр 2014 8:22
Автомобил: Passat B6
Двигател: 2.0TDI BKP 2007
Местоположение: София

Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?

Мнениеот LiGaViA » Чет 04 сеп 2014 8:23


Младежи някой може ли да ми каже как се води това моторче на англ. или има ли някакъв номер... :gruebel не може братята китайци да не са направили "реплика" :eek
иииии тези от Б5 стават ли на Б6 :gruebel


Потребителски аватар
Milanov
Мнения: 619
Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:03
Автомобил: passat B6
Двигател: TDI
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B6, тракат клапите на климатроника, защо?

Мнениеот Milanov » Чет 04 сеп 2014 9:57


И аз да попитам.
Ако местим температурата / от 19 до 24 градуса /да не е винаги на 22 градуса, тоест да не търка там пътеките, ще имали ефект.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: DIMOV N и 18 госта