Здравейте Колеги!
От известно време се появиха следните симптоми при спиране, които ги нямаше преди и които взеха да ме притесняват:
1. При ниска скорост, до към 50-60 км. в час, при при спиране се усеща едно люшкане, неравномерно спиране на колата;
2. Над 80-90 км. в час при натискане на педала на спирачката започва едно осезаемо тресене наляво-надясно на волана.
Държа да уточня следните неща:
- когато не натискам педала на спирачката не се усещат вибрации на волана при каквата и да е скорост;
- при ниска и висока скорост не се усеща биене/вибрации на педала при спиране;
- дисковете имат максимум 1 мм ръб, т.е. имат доста месо и са оригиналните;
- ако това има връзка --> преди доста време десня спирачен апарат ядеше повече десните накладки докато не го смазах;
Поразрових се в форума за този проблем и разбрах че може да са много неща, поради което молбата ми колеги е да стесним малко кръга.
Благодаря предварително за вниманието и отделеното време!
Пасат В4 1.8 90 к.с. 94 г. Тресене на волана при спиране
Re: Тресене на волана при спиране
Здравей колега,казваш че има доста хляб в дисковете,но сигурен ли си ,че не са криви,защото при криви дискове се получава биене на волана.
- Желязков
- Мнения: 172
- Регистриран на: Нед 08 апр 2007 22:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Тресене на волана при спиране
Някакъв дисбаланс на въртящите елементи. Гуми, джанти, дискове, главина ...
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Тресене на волана при спиране
Залагам на шарнир! И при мен го имаше, даже майсторите със зор намериха минимален луфт на шарнира! След смяната му, заспа спирането! ![c020 :c020](./images/smilies/c020.gif)
![c020 :c020](./images/smilies/c020.gif)
- slaveiko67
- Мнения: 2120
- Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: AFN 96g
- Местоположение: Montana
Re: Тресене на волана при спиране
Колега,не може да се даде еднозначен отговор по проблема ти.Според мен трябва по системата на изключване да си провериш предницата.Като започнеш в обратния ред на описаните вероятни проблеми от колегите поствали преди мен.Т.е. шарнири,тампони на носачите,лагери на главините и чак тогава дисковете.Може и в обратния ред,но пък казваш,че дисковете са с нормален ръб.За шарнир един от признаците за нередност е като каращ на 2-3-та като подадеш рязко газ/така,че да почне веднага да ускорява,без да стискаш волана/,колата тръгва на една страна.А като върнеш педала/без спирачка/колата се връща предишната посока на движение.Това при скорост 40-50 км/ч.Ако имаш проблем с шарнирите,след повтаряне на процедурата няколко пъти,ще го забележиш. ![th_up :th_up](./images/smilies/th_up.gif)
![th_up :th_up](./images/smilies/th_up.gif)
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Тресене на волана при спиране
Да ви попитам колеги - възможно ли е джантата да е крива, но колелото ( джанта + гума ) да е балансирано?Летните гуми са нови и са поставяни март месец тази година, като преди това минаха през баланс.
А това лашкане на колата когато се движа до 30 км. и започна плавно да спирам, за него какво ще кажете? Имам чувството като че ли единия или двата спирачни апарата имат луфт и се движат ту напред, ту назад и тогава се получава това лашкане, а когато е голяма скоростта това тяхно движение напред-назад може би е с по-голяма честота и затова да го усещам като тресене на волана
Колега slaveiko67 ще пробвам твоя метод за диагностика на шарнир.
А това лашкане на колата когато се движа до 30 км. и започна плавно да спирам, за него какво ще кажете? Имам чувството като че ли единия или двата спирачни апарата имат луфт и се движат ту напред, ту назад и тогава се получава това лашкане, а когато е голяма скоростта това тяхно движение напред-назад може би е с по-голяма честота и затова да го усещам като тресене на волана
![gruebel :gruebel](./images/smilies/gruebel.gif)
Колега slaveiko67 ще пробвам твоя метод за диагностика на шарнир.
Последна промяна от doktora на Вто 29 окт 2013 9:28, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Тресене на волана при спиране
На мен така правеше от криви джанти. От март до октомври, много време, може да си минал през дупка.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Тресене на волана при спиране
Тоше,много вероятно имаш криви дискове! ![icon_idea icon_idea](./images/smilies/icon_idea.gif)
![icon_idea icon_idea](./images/smilies/icon_idea.gif)
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Пасат В4 1.8 90 к.с. 94 г. Тресене на волана при спиране
Цецко, дано не си прав за дисковете.
Снощи ги замевах - левия диск има ръб 2,3 мм, а десния - 1,6 мм., а накладките забелязах че левите са около 4-5 мм., а десните - 3-4 мм. Един мой познат снощи ми каза че по принцип дисковете може да са 22 и 16 мм и тези по-дебелите били с повече месо, има ли такова нещо колеги?Моите не съм ги мерил колко са дебели.
Та на първо време мисля да направя щателен оглед на дисковете за евентуални неравности и пукнатини, да сменя накладките че ми се струват почти без месо, да проверя шарнирите и да мина през гумаджийница да проверят баланса на гумите. Ако и след тези процедури не изчезне тресенето, тогава направо не ми се мисли при тези цени на качествените дискове.
Снощи ги замевах - левия диск има ръб 2,3 мм, а десния - 1,6 мм., а накладките забелязах че левите са около 4-5 мм., а десните - 3-4 мм. Един мой познат снощи ми каза че по принцип дисковете може да са 22 и 16 мм и тези по-дебелите били с повече месо, има ли такова нещо колеги?Моите не съм ги мерил колко са дебели.
Та на първо време мисля да направя щателен оглед на дисковете за евентуални неравности и пукнатини, да сменя накладките че ми се струват почти без месо, да проверя шарнирите и да мина през гумаджийница да проверят баланса на гумите. Ако и след тези процедури не изчезне тресенето, тогава направо не ми се мисли при тези цени на качествените дискове.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19577
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат В4 1.8 90 к.с. 94 г. Тресене на волана при спиране
Дисковете (според книгите!) и двата са заминали - допуска се ръб не по-голям от 1мм Разбира се, без да се мери неизбежната ръждичка
За дебелините им - наистина са 2 вида, но първите, 22мм-овте, са вентилирани. При тях и накладките са по-тънки, защото апаратите са еднакви.
А и накладките май са ти за смяна...
Може джантите да са криви и балансирани.
С тежестите баланса се оправя, но не им пречи да описват осморки по асвалта
Съвсем нормално се оправя баланса и дори ако гумата е като яйце! Просто в едната страна на джантата некоректните гумаджии трупат 1 кило олово и "Те, глей, уе! Заспаха на машината!"
![c020 :c020](./images/smilies/c020.gif)
За дебелините им - наистина са 2 вида, но първите, 22мм-овте, са вентилирани. При тях и накладките са по-тънки, защото апаратите са еднакви.
А и накладките май са ти за смяна...
Може джантите да са криви и балансирани.
С тежестите баланса се оправя, но не им пречи да описват осморки по асвалта
![icon_lol :icon_lol](./images/smilies/icon_lol.gif)
Съвсем нормално се оправя баланса и дори ако гумата е като яйце! Просто в едната страна на джантата некоректните гумаджии трупат 1 кило олово и "Те, глей, уе! Заспаха на машината!"
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Пасат В4 1.8 90 к.с. 94 г. Тресене на волана при спиране
Тоше,зачисти с пила малък сектор от ръба на диска,колкото да можеш да измериш с шублер дебелината на диска! Предполагам,че сега дисковете са ти около 9 мм,а това означава ,че ще взимаш нови(дискове+накладки)!
П.П Сега е удобно,ако имаш планове да караш още известно време колата,да минеш на вентилирани дискове.От донор(напр. дизелов Б4) само си взимаш Супортите(апаратите си остават твоите)!![c020 :c020](./images/smilies/c020.gif)
П.П Сега е удобно,ако имаш планове да караш още известно време колата,да минеш на вентилирани дискове.От донор(напр. дизелов Б4) само си взимаш Супортите(апаратите си остават твоите)!
![c020 :c020](./images/smilies/c020.gif)
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Пасат В4 1.8 90 к.с. 94 г. Тресене на волана при спиране
Току що намерих описани абсолютно същите симптоми в една от темите в форума.
Цитирам( копи -пейст ):
Колкото по-висока скоростта - толкова по-голяма е честотата. Точно и за това не се забелязва особено при ниска скорост, макар, че ако човек внимава се усеща в определени ситуации дори при спиране на светофар, че спирането е неравномерно и "на вълни" ако педалът е съвсем леко натиснат. Ако се натисне повече - спира както трябва.
При висока скорост най-вече се изразява във вибрации във волана
Темата е от миналата година, колегата е сменил дискове и накладки, но проблема му е останал. За съжаление не е писал след това дали и как се е преборил.
Цитирам( копи -пейст ):
Колкото по-висока скоростта - толкова по-голяма е честотата. Точно и за това не се забелязва особено при ниска скорост, макар, че ако човек внимава се усеща в определени ситуации дори при спиране на светофар, че спирането е неравномерно и "на вълни" ако педалът е съвсем леко натиснат. Ако се натисне повече - спира както трябва.
При висока скорост най-вече се изразява във вибрации във волана
Темата е от миналата година, колегата е сменил дискове и накладки, но проблема му е останал. За съжаление не е писал след това дали и как се е преборил.
- Pet_rov
- Мнения: 4415
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат В4 1.8 90 к.с. 94 г. Тресене на волана при спиране
Колега, защо не почнеш от най-безболезненото? Проверка на гуми и джанти? Ако имаш зимни гуми с джантите, сложи ги. И без това вече им идва времето. Така поне ще елиминираш една от възможните причини...
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Пасат В4 1.8 90 к.с. 94 г. Тресене на волана при спиране
Така мисля да направя колега ![th_up :th_up](./images/smilies/th_up.gif)
![th_up :th_up](./images/smilies/th_up.gif)
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11932
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат В4 1.8 90 к.с. 94 г. Тресене на волана при спиране
Сдадох за скрап 70 кила спирачни дискове от които два комплекта нови на по 500км тъкмо разработени заради вибрация във волана при спиране. В крайна сметка се оказа леко разбит вътрешен накрайник на рейката който никога не бих заподозрял, но понеже рейката протече, като я сменявах новата си имаше накрайници и така разбрах че е от вътрешен накрайник проблема.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта