
Стъпка 1. Проверка за пад на напрежение
- при работещ двигател с включени консуматори (фарове къси/дълги и фарове за мъгла)
- с мултицет се проверява напрежението, което е на алтернатора. Червената сонда е на клемата на алтернатора, черната сонда е на корпуса на алтернатора. Записва се стойноста.
- с мултицет се проверява напрежението, кето е на акумулатора. Червената сонда е на положителната (плюс) клема, черната е на клема минус. Записва се стойноста. Ако разликата
между стойността на алтернатора и стойността на акумулатора е повече от 0,1 волта има пад на напрежение.
Стъпка 2. Почистване на всички клеми (+12V и масите) показани на схемата до блясък и напръскани с контактен спрей преди поставянето им обратно.
Стъпка 3. Отново проверка за пад на напрежение. Ако е по-голям от 0,1 волта се определя в коя връзка от веригата се получава.
Стъпка 4. Определяне на пада на напрежението в коя част от веригата е:

- Червената сонда е на клемата на алтернатора, черната сонда е на положителната клема на акумулатора. Записва се стойноста. Ако е по-голяма от 0,05 волта има пад на напрежението. След като клемите са почистени, причината поради която продължава да съществува пад на напрежението е недостатъчно дебел кабел (кабел с малко сечение) и съответно замяната му с по-дебел за решаване на проблема. Същото се прави и с другата част от веригата:

- Червената сонда е на клема (минус) на акумулатора, а черната е на масата към двигателя. Записва се стойността. Ако е по-голяма от 0,05 волта има пад на напрежението.
Въпросния кабел който смених е този между стартера и алтернатора.
Многожилен с дебела изолация от каучук. На метър се продава, 9лв. струва и толкова ми беше необходим.
Клемите са медни, но от запояването са се преобразили.
В изолацията на стария кабел, има едно тънко кабелче. Изважда се и се поставя обратно заедно с новия кабел.
Ето го и поставен. Преди разликата между алтернатора и батерията беше 0,5 волта при включени консуматори, които се оказваха критични за зареждането. А сега е 0,07 волтa! А да ми е честито.
