Пасат Б4 1.6 101 к.с. АЕК не пали.
Пасат Б4 1.6 101 к.с. АЕК не пали.
Колеги описвам накратко ситуацията.Пасат Б4 АЕК 95г с ГИ БСМ и вега1.Преди 1 седмица имах проблем с една свещ,съответно смених 4-те с бош силвър.Два дни по-късно се прибрах към 00:00ч без проблем.На другия ден няма палене.Резервоара е фулл, а газта ми беше свършила и карах 2-та дни на бензин.С ласо до сервиза и от там ГРЕДА...Кабелите са нови,свещите,капачка,палец,филтър.Пробвах и свещите хвърлят искра,помпата пуска бензин ,а колата върти и не пали.На ауто ком-а показва "грешка сензор обороти-няма сигнал" и "грешка датчик хол-прекъснат плюс".Смених и този на коляновия вал и този на делкото(190лв) и все още нищо.С мултицета замерих и има сигнал от датчиците до компютъра.Пробвах на дърпане и пали и показва оборотите на движение и съответно с намаляне на скоростта гасне,но натискането на педала на газта не реагира по никакъв начин.Реле 109 работи.Още не съм сменил датчика за студено палене, но утре и това ще стане.Давайте съвети.
- williams_vn
- Мнения: 742
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
- Автомобил: opel astra H-OPC - lada 2103
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Пасат Б4 не пали.ХЕЛПППП
умряла бензинова помпа запали колата директно на газ
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б4 не пали.ХЕЛПППП
Моят пасат правеше същото 1:1 и се оказа, че ми е тотално задръстен катализатора
.Предния ден си карам и си върви с 170-80км/ч без никакъв проблем и на другия ден - нъц.
Проверил си запалването, ок. Ако си гледал само на централния кабел, виж и след дистрибуторната капачка, случва се да прекъсне палеца или самата капачка.
Провери след това ангренажа дали ти е наред - възможно е да прескочи няколко зъба и така става.
Премери налягането на горивната помпа, това, че се чува и хвърля бензин, не значи, че има налягане - мери се с манометър.
Измъкни горивната рейка и виж дали дюзите пръскат гориво, може да няма ток до тях и няма да запали никога.
Провери да не е скъсана мембраната на горивния регулатор - тогава нямаш достатъчно налягане в рейката, ама за сметка на това налива много бензин директно в колектора през вакуумния маркуч и колата се дави.
Разкачи генерацията от изпускателния колектор и пробвай да запалиш без гърнетата - моят гроб, както не искаше да мъцне да запали, като разкачих грънците, си запали все 1 нищо не е било....меренето на компресия не показа аномалии иначе, така че е безсмислено при теб на този етап.
Ако в сервиза, където е, има стробоскоп, завърти на стартер и светнете да видите в кой момент идва искрата на 1-ви цилиндър,за да се ориентирате дали запалването е в точния момент или е някъде на майната си.
Засега толкова идеи се сещам :)


Проверил си запалването, ок. Ако си гледал само на централния кабел, виж и след дистрибуторната капачка, случва се да прекъсне палеца или самата капачка.
Провери след това ангренажа дали ти е наред - възможно е да прескочи няколко зъба и така става.
Премери налягането на горивната помпа, това, че се чува и хвърля бензин, не значи, че има налягане - мери се с манометър.
Измъкни горивната рейка и виж дали дюзите пръскат гориво, може да няма ток до тях и няма да запали никога.
Провери да не е скъсана мембраната на горивния регулатор - тогава нямаш достатъчно налягане в рейката, ама за сметка на това налива много бензин директно в колектора през вакуумния маркуч и колата се дави.
Разкачи генерацията от изпускателния колектор и пробвай да запалиш без гърнетата - моят гроб, както не искаше да мъцне да запали, като разкачих грънците, си запали все 1 нищо не е било....меренето на компресия не показа аномалии иначе, така че е безсмислено при теб на този етап.
Ако в сервиза, където е, има стробоскоп, завърти на стартер и светнете да видите в кой момент идва искрата на 1-ви цилиндър,за да се ориентирате дали запалването е в точния момент или е някъде на майната си.
Засега толкова идеи се сещам :)

Мисля,че не е бензиновия регулатор ,защото като извадих маркуча който отива към колекторите и въртя не хвърля бензин.Мисля, че ако е скъсана мембраната от тям ще излиза бензин.Към дюзите идва ток, но не сме ги сваляли.В сервиза няма тази лампа и не мога да проверя ремъка засега.Забравих да кажа, че въртя на стартер и като върна ключа в 80% гръмва от към генерацията изпущва и мирише на бензин.Но не пали....
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Пасат Б4 1.6 101 к.с. АЕК не пали.
Дръпни бушона на бенз. помпа и пробвай да запалиш със контактен спрей или който имаш под ръка и гори.Пръскай диреектно в дросела.Ако пак не ще пробвай с друга бобина.Моята на скоро така умря,гася колата,след 20 мин въртя и не пали.А до преди малко си работеше перфектно.По някога уж дава искра,но е слаба.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б4 1.6 101 к.с. АЕК не пали.
Има искра, както и има детонации - значи бобината е ок и подава напрежение към свещите. Моят Пасат също детонираше заради катализатора....детонира ама не пали :)
За ангренажа не ти трябва стробоскоп - бутате коляновия вал на белег и гледате дали и разпр. си е на белег. Ако двата са ок, сваляте капачката на делкото и гледате дали палеца сочи 1-ви цилиндър (по кабела ще се ориентирате кой цилиндър сочи). Ако белезите горе и долу са ок и делкото не е избягало - ангренажа е ок и проблема не е там. Ако има разлика в белезите или делкото сочи на майната си, тогава е прескочил ремъка... При мен ремъка прескочи като следствие от катализатора - детонация след детонация, докато се мъчим и се измести с 2 зъба
За да си сигурен, че искрата идва в точния момент обаче (независимо от белезите), ти трябва стробоскоп.
Не знам в какъв сервиз си я закарал, ама би трябвало да знаят какво и как се прави :)

За ангренажа не ти трябва стробоскоп - бутате коляновия вал на белег и гледате дали и разпр. си е на белег. Ако двата са ок, сваляте капачката на делкото и гледате дали палеца сочи 1-ви цилиндър (по кабела ще се ориентирате кой цилиндър сочи). Ако белезите горе и долу са ок и делкото не е избягало - ангренажа е ок и проблема не е там. Ако има разлика в белезите или делкото сочи на майната си, тогава е прескочил ремъка... При мен ремъка прескочи като следствие от катализатора - детонация след детонация, докато се мъчим и се измести с 2 зъба

За да си сигурен, че искрата идва в точния момент обаче (независимо от белезите), ти трябва стробоскоп.
Не знам в какъв сервиз си я закарал, ама би трябвало да знаят какво и как се прави :)

Колеги както в повечето случаи проблема се оказа елементарен.Всичко , което ми предложихте е пробвано и в крайна сметка след десетократно сваляне на капачката се оказа, че зъбчето вътре в палеца се е отчупило.Върнах стария палец и колата запали.Три дни ходене по мъките и яко харч, но.....човек се учи докато е жив.Дано темата да помогне и на други.
- zloby3400
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 19 ное 2008 9:38
- Автомобил: Golf III
- Двигател: AEK 1996
- Местоположение: София/Ямбол
- Контакти:
Re: Пасат Б4 1.6 101 к.с. АЕК не пали.
Пий една ракия и не се ядосвай !!!
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re:
ceciman написа:Колеги както в повечето случаи проблема се оказа елементарен.Всичко , което ми предложихте е пробвано и в крайна сметка след десетократно сваляне на капачката се оказа, че зъбчето вътре в палеца се е отчупило.Върнах стария палец и колата запали.Три дни ходене по мъките и яко харч, но.....човек се учи докато е жив.Дано темата да помогне и на други.
На кое казваш зъбче, при самото закрепване?
В смисъл, палеца превърта, или?
Доста си се измъчил, пий две ракии и не се ядосвай !!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: petrovi4_bg и 65 госта