Пасат Б5 ТД смяна на автоматична скоростна кутия с механична
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Нед 31 мар 2013 20:23
- Автомобил: Passat B5tdi-avtomatik
- Двигател: AHU-1997g
- Местоположение: Видин
Пасат Б5 ТД смяна на автоматична скоростна кутия с механична
НЯКОЙ ЗНАЕ ЛИ ИМА ЛИ РАЗЛИКА В СКОРОСТНИТЕ КУТИИ НА ПАСАТ4-90КС И 110КС.ПИТАМ,ЗАЩОТО МИСЛЯ ДА СМЕНЯМ МОЯТА,ЗАЩОТО Е АВТОМАТИЧНА И НЕМИ СЕ КАРА ВЕЧЕ АВТОМАТИК,ПИТАМ И ЗА ТОВА,ЧЕ МОТОРА МИ Е AHU-90КС.ДА ТЪРСЯ МЕХАНИЧНА ОТ СЪЩИЯ МОТОР ИЛИ СТАВА И ОТ 110КС?
Последна промяна от dobrin на Съб 28 дек 2013 15:58, променено общо 4 пъти.
Причина: Оправих заглавието според правилата.
Причина: Оправих заглавието според правилата.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Нед 31 мар 2013 20:23
- Автомобил: Passat B5tdi-avtomatik
- Двигател: AHU-1997g
- Местоположение: Видин
Re: смяна на скоростна кутия-автоматична с механична-ПАСАТ-Б
някой сменял ли е авт.ск.кутия с механична на пасат б5 тди,90кс. има ли разлика в разхода всмисъл по-нисък ли е след това?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: смяна на скоростна кутия-автоматична с механична-ПАСАТ-Б
Ако му няма нищо на автоматика, по-лесно и евтино ще ти е да смениш цялата кола и да си вземеш ръчка, от колкото да смениш автоматичната кутия с ръчна. Не е само да свалиш едната и да метнеш другата, трябват още 555 неща (съединител с маховик, полуоски, стартер, конзола за педалите с педал за съединител и помпа за съединителя горна и долна, скоростен лост с джаджите около него, тампони за другата ск. кутия (различни са по спомен) и още 330 неща около тези.


Re: смяна на скоростна кутия-автоматична с механична-ПАСАТ-Б
да продължа-смяна на комп(ЕБУ) или презаписване на твоя ,смяна на електроника по двигателя и т.н.Не е проста работа,това го правих на една проста 3-ка и знам какво е!
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Нед 31 мар 2013 20:23
- Автомобил: Passat B5tdi-avtomatik
- Двигател: AHU-1997g
- Местоположение: Видин
Re: смяна на скоростна кутия-автоматична с механична-ПАСАТ-Б
знам,че е много работа ама пасата ми е в перфектно състояние и ме е яд да го продам за без пари,още повече е напълно обслужен,има пълно каско до юни-2014г.,няма нито една ръжда,зех му чисто нови гуми дебика-фриго за зимата,купих го на 170 000км реални от германия със сервизна книжка и е уникален.единствено за това бих му сменил кутията,защото малко ме товари в разхода иначе нямам друга никаква причина,и мислех като му сменя кутияда да продам автоматичната да си покрия част от разходите.благодаря много zfa159......
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: смяна на скоростна кутия-автоматична с механична-ПАСАТ-Б
Ясно, че си направил доста неща по колата, ама определено не ти е рентабилно да я преправиш на ръчка...просто повлича много неща след себе си, а сметката наистина не излиза като теглиш чертата накрая.
Съединителя за тази кола е с демпферен маховик,който дори да решиш да смениш с плътен,пак ще се ръснеш поне 1000лв за частите (ако взимаш каквото има заводско - 1300лв без отстъпките).Оттам нататък имаш скорости с крепежи за тях (около 350-400лв), стартер (примерно 40-50лв), полуоски две за по примерно 50лв за брой (държат цена заради каретата), помпи за съединителя (към 200лв са двете нови читави), конзола с педалите (80-100лв, държи цена заради обръщането на тези с десен волан).Тампони за скоростите към купето - около 100лв нови оригинални.Тотал си на поне 1900лв без никакъв труд до тук. Дори сам да си го правиш, прибави си труда в сметката по ставка по твоя преценка (труда си е труд и може да ни е безплатен, когато го правим ние, ама го има като сметка). Ако го прави майстор - поне 400-500лв ще вземе за цялата галимация. После махаш максимум 1000лв от продаването на старите части (макар че да продадеш кутия за 1000лв, предвид, че цяла такава кола струва 3000, трудна работа). Оставаш с 1500лв вътре.
При разлика в разхода от 1Л на 100км (не е повече) и отпадането на обслужването на автоматика (примерно да е 600лв, което се прави на 60 000км и то това е сравнително доста висока цена за услугата), получаваш разлика в разхода на 100км от 3лв за нафта + 1лв за обслужването на автоматика. Това значи 4лв за 100км разлика. Ако минеш приблизително 40 000км, ще си избил на 0 преправянето от финансовата му гледна точка. Средния живот на съединителя е приет да е 100 000км т.е. докато излезеш на 0, вече ще си минал почти половината от живота на съединителя, който си сложил нов. Ако минаваш по 20 000км годишно (което за повечето коли в БГ е доста каране), тогава ще имаш две смени на масло на ръчната кутия през това време (една като я вземеш и една на втората година (което са 2х 20 000км).Това са още 200лв в сметката (два пъти по 3Л масло по 27лв за литър + две смени по 20лв).Тези 200лв ти вкарват още 5000км в сметката за изравняването на 0.
Разбира се сметката е много относителна,защото за 45 000км и ръчката и автоматика може да се строшат 500 пъти,ама говорим в идеални условия. Разбира се,че ако утре автоматика се скапе, тогава сметката придобива друг характер, ама пък тогава няма да можеш да си върнеш сумата от продажбата на кутията...
С две думи - според мен няма смисъл твоето начинание :)

Съединителя за тази кола е с демпферен маховик,който дори да решиш да смениш с плътен,пак ще се ръснеш поне 1000лв за частите (ако взимаш каквото има заводско - 1300лв без отстъпките).Оттам нататък имаш скорости с крепежи за тях (около 350-400лв), стартер (примерно 40-50лв), полуоски две за по примерно 50лв за брой (държат цена заради каретата), помпи за съединителя (към 200лв са двете нови читави), конзола с педалите (80-100лв, държи цена заради обръщането на тези с десен волан).Тампони за скоростите към купето - около 100лв нови оригинални.Тотал си на поне 1900лв без никакъв труд до тук. Дори сам да си го правиш, прибави си труда в сметката по ставка по твоя преценка (труда си е труд и може да ни е безплатен, когато го правим ние, ама го има като сметка). Ако го прави майстор - поне 400-500лв ще вземе за цялата галимация. После махаш максимум 1000лв от продаването на старите части (макар че да продадеш кутия за 1000лв, предвид, че цяла такава кола струва 3000, трудна работа). Оставаш с 1500лв вътре.
При разлика в разхода от 1Л на 100км (не е повече) и отпадането на обслужването на автоматика (примерно да е 600лв, което се прави на 60 000км и то това е сравнително доста висока цена за услугата), получаваш разлика в разхода на 100км от 3лв за нафта + 1лв за обслужването на автоматика. Това значи 4лв за 100км разлика. Ако минеш приблизително 40 000км, ще си избил на 0 преправянето от финансовата му гледна точка. Средния живот на съединителя е приет да е 100 000км т.е. докато излезеш на 0, вече ще си минал почти половината от живота на съединителя, който си сложил нов. Ако минаваш по 20 000км годишно (което за повечето коли в БГ е доста каране), тогава ще имаш две смени на масло на ръчната кутия през това време (една като я вземеш и една на втората година (което са 2х 20 000км).Това са още 200лв в сметката (два пъти по 3Л масло по 27лв за литър + две смени по 20лв).Тези 200лв ти вкарват още 5000км в сметката за изравняването на 0.
Разбира се сметката е много относителна,защото за 45 000км и ръчката и автоматика може да се строшат 500 пъти,ама говорим в идеални условия. Разбира се,че ако утре автоматика се скапе, тогава сметката придобива друг характер, ама пък тогава няма да можеш да си върнеш сумата от продажбата на кутията...
С две думи - според мен няма смисъл твоето начинание :)

-
- Мнения: 211
- Регистриран на: Сря 29 авг 2007 17:44
- Автомобил: b5 AFN
- Двигател:
- Местоположение: Димитровград / LONDON
Re: смяна на скоростна кутия-автоматична с механична-ПАСАТ-Б
Смяната на маслото и филтрите на тази кутия е не повече от 150-180лв тва са максимални граници
Гарнитурата и филтъра са 37 лв, 5л масло на РЕПСОЛ 80лв това са цени без отстъпка, за смяна не би трябвало да вземат повече от 30-40лв.

Гарнитурата и филтъра са 37 лв, 5л масло на РЕПСОЛ 80лв това са цени без отстъпка, за смяна не би трябвало да вземат повече от 30-40лв.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Нед 31 мар 2013 20:23
- Автомобил: Passat B5tdi-avtomatik
- Двигател: AHU-1997g
- Местоположение: Видин
Re: Пасат Б5 ТД смяна на автоматична скоростна кутия с механ
много ви благодаря за инфото,имам приятел с такъв пасат-90кс с механична ск.кутия само,че е с десен волан и го разпродава на части.аз си напрайх майтап с него да да взема ск.кутия и всички неща около нея за да я сложа при мен и той ми каза около 600лв.за частите,затова се чудя кво да права,около 1000лв.ше ми излезе всичко с работата на майстора и нов диск за съединителя.весело посрещане на новата 2014г. 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б5 ТД смяна на автоматична скоростна кутия с механ
Е с познат е друга работа :) Иначе за 600лв не можеш да си вземеш и 1/3 от частите. Тогава вече сам си преценяваш ама от моята гледна точка,няма смисъл ако е само заради разхода.Какви км и въртиш на година на тази кола приблизително?
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пон 28 яну 2013 12:12
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат Б5 ТД смяна на автоматична скоростна кутия с механ
КАрай автомата според мен, идва момент в който ръчката почва да те дразни...
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Нед 31 мар 2013 20:23
- Автомобил: Passat B5tdi-avtomatik
- Двигател: AHU-1997g
- Местоположение: Видин
Re: Пасат Б5 ТД смяна на автоматична скоростна кутия с механ
от края на април до сега съм навил с пасата 19200км. от които горе-долу половината са ми градски,това е и основната ми причина да мисля за смяна на кутията-само заради разхода в градски условия иначе извънградско се ядва,като ходих на море ми направи разход 5,9л/100км. със включен климатроник и каране по цялата магистрала София-Бургас със 130-140км.,на места при изпреварване и малко повече,според мен е нормален разход,но градско ми прави в момента около 9,5л.със 10-15мин.работа на място сутрин докато разбие маслото хубаво,а още температурите не са толкова ниски.....Това е във Видин където не е чак толкова тежко градското каране като в по-големите градове.Наздраве
....

Re: Пасат Б5 ТД смяна на автоматична скоростна кутия с механ
Точно пък автомата според мен е най-голямата екстра в една кола.Разхода няма да ти се промени драстично ,че да си струва упражнението.Той най-вече зависи от задкормилното устройство.Промени си стила на каране
.Хеле пък ако караш в голям град. Едната кола ми е малка градска кола с автомат .С едната ръка карам ,с другата я кафе я кола.Може и да се бръснеш ако искаш - гори 5 градско с 1000 кубика бензинов двигател.Ти хем искаш да караш кораб майка , хем да не гори 


Re: Пасат Б5 ТД смяна на автоматична скоростна кутия с механ
Колега, за мен ти си някакъв прецедент. Всеки познат, който е карал автоматик след ръчка(поне 4-5 примера имам) казва, че няма никога повече да се качи на ръчка, а ти искаш обратното :) помисли си добре :)
Re: Пасат Б5 ТД смяна на автоматична скоростна кутия с механ


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта