голям ПРОБЛЕМ с охлаждането и парното..

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
vankata09
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

голям ПРОБЛЕМ с охлаждането и парното..

Мнениеот vankata09 » Пет 16 мар 2007 20:56


здравейте майсторчета!)) колата ми е пасат-92г ABS .1,8 .изпрочетох повечето теми по въпроса и някои отговори ме наведоха на тежки мисли по моя проблем..((( а той е: слабо парно-почти не се чувства топло дори когато е при загряла кола ,слаба сила на топлата струя и маааалко по силна при студена струя,прегряване..(( до 110 -115 градуса без да се включат перките въпреки че махнах нацяло термостата[/b][/b]/съмнявах се в него защото започна да загрява без да отваря термостата-долната част на радиатора си беше студена дори и при 110 гр./,поради горепосочените причини - стигнах до извода че може би радиатора на парното ми е запушен и от там-слабо парно,липса на циркулация на антифриза-прегряване и тн. източих си антифриза махнах термостата и го нахаках с добавки за отпушване на радиатори...-ефекта : двата маркуча на парното ми са меки-парното отчайващо слабо,маркучите от и за радиатора -предния са меки и те ,радиатора е загрял целия но колата пак прегрява/не се включват перките / чак когато /..направил съм си../ включа принудително вентилаторите за охлаждане -температурата спада но парното си е зле....мисля си вече за сваляне/промиване на радиатора на парното и за смяна на датчика за перките..??!! вие какво мислите..??(((




Потребителски аватар
vankata09
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vankata09 » Пет 16 мар 2007 21:02


забравих да питам -ако радиатора на парното не е запушен -двете тръби за него трябва ли да са твърди /поне малко/ ..??нямам клапа на тези тръби ,поне не виждам нещо такова ....и в крайна сметка ако ще трябва да ходя на майстор колко ли ще ми излезе промивка на радиатор за парно,оправяне на клапи за парно..и препоръка ако имате някой свестен..мерси


Потребителски аватар
Asen_D
Мнения: 2239
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Asen_D » Пет 16 мар 2007 21:03


Проблема може да е комплексен.
За начало смени датчика за перката.
Клапите за регулиране на струята гаранция са се поощавили...
Вентилатора на парното как е,баца ли нормално,четки,втулки...?!
Сложи си термостат.


Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Пет 16 мар 2007 21:08


Питаш за препоръка - ето ти - бегом при °niksi°
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=7096[/url]


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пет 16 мар 2007 21:44


Системата работи под налягане.Ти казваш, че мъркучите са меки - при 90 градоса на колата мъркучите трябва да са леко твърди.Всичкото това ме навежда на мисълта, че капачката ти на разширителния съд е заминала -> системата не може да потдържа налягане, колата прегрява.

За парното - запушеното радиаторче много трудно се отпушва с каквито и да било добавки.Клапите са облепени с дунапрен и може и той да е заминал.

На първо време си смени капачката на разширителния съд и датчика на радиатора.

ВАЖНО!!!

Капачката на разширителния съд не се стяга "зверски" - завива се и само леко се пристяга.


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3970
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот joro_kem » Пет 16 мар 2007 21:49


bobcho написа:Всичкото това ме навежда на мисълта, че капачката ти на разширителния съд е заминала -> системата не може да потдържа налягане, колата прегрява
колега, ако капачката се е преебала, няма ли да хвърля антофриз от там?


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пет 16 мар 2007 22:16


Колега както ти казаха може да е от капачката но за мене това е симптом на заминала водна помпа 99%, няма нужда да се плашиш ако не си прегрял досега колата. Водната помпа е около 40лв плюс нов термостат от 10 до 15лв. Така че действай докато е време. Ако си издухал гарнитурата на главата пак не е толкова страшно но е свързано с още около 120лв финансови разходи. Така че сменяй помпата и дано се разминеш само с нея.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Пет 16 мар 2007 22:42


Аз съм свалял датчик за перката на 3ка с 1мм котлен камък не искаше да влючва бавната степен. Може и при теб да има нещо подобно НО провери задължително водната помпа и смени капачката на разширитела. :D


Потребителски аватар
vankata09
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vankata09 » Съб 17 мар 2007 9:47


защо да е от капачката -когато я развивам -винаги влиза /засмуква/ въздух ....а за помпата..??..незнам може и от нея да е .. днес ще си пре..а уикенда и ще видя дали и нея ще мога да я сваля ..жалко че в надежда няма свободен канал и трее пак да се мъчим с тухлички..ако някой знае да каже..мерси!


Потребителски аватар
vankata09
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vankata09 » Съб 17 мар 2007 9:50


и още нещо..-пасатите сами си обезвъздушават системата за охлаждане!! да но как?? на капачката на казанчето нямат клапан..тогава как става..??


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Съб 17 мар 2007 10:01


Колега там е работата че на оригиналната капачка има клапанче. :D


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Съб 17 мар 2007 10:03


загряла кола - отвита капачка на разширителния съд докато започне от тънкото маркуче да излиза антифриз и се е обезвъздушила. /но ти като нямаш термостат мисля че няма да трябва да чакаш да загрее, понеже постоянно ти са отворени и двата кръга/


Потребителски аватар
Asen_D
Мнения: 2239
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Asen_D » Съб 17 мар 2007 19:31


vankata09 написа:защо да е от капачката -когато я развивам -винаги влиза /засмуква/ въздух ....а за помпата..??..

Ти пък как го мислиш,ба*ти,то да е като прахусмукачка , да засмуква...
Може и капачката да е заминала,смени я...
И си сложи термостат...!!!


Потребителски аватар
vankata09
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vankata09 » Нед 18 мар 2007 13:43


ok мерси за съветите!!!


Потребителски аватар
vankata09
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vankata09 » Чет 22 мар 2007 21:45


проблема е решен колеги -обезвъздуших си парното/извадих едната тръба и при работещ двигател изчаках да излезе хубаво вода от нея /, и установих /измерих му съротивленията при различни температури/че ми се е прецакал скапаният датчик за таблото -показвал е грешно. :evil: така че сега имам и някакво парно и по важното- колата вече не показва че загрява! АМИН !!! :P ТАКА ЧЕ МОЖЕ АДМИНА ДА ЗАКЛЮЧЕ ТЕМАТА..))



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bilyalov, zdravkop64 и 77 госта