Здравейте колеги!
Миналата година се сдобих със В5 1,8Т AEB '98 след като продадох стария В3. Радост , но временна. По време на задължителната смяна на консумативите след покупката се чуваше леко дрънчене от към турбото - все едно незатегната ламаринка трака.Оказа се че горещата част на турбото е напукана , в оста на байпасния клапан има луфт и не затваря както трябва. След като я сменихме /горещата част/ се качихме със майстора да я пробваме - вече беше друга кола . Сменяше /майстора/ скоростите със типтроника и до трета превърташе гумите. Изкарах зимата без проблеми и след това ми се наложи да ходя в друга държава за 4-5 месеца.През това време никой не е карал колата.Когато се върнах и я подкарах отново , след около два месеца започна да вие турбото. Свалихме го - аксиален луфт на оста на турбото . Разликата м/у рециклиране и нова турбина беше малка - 50лв затова казах да ми сложат нова.Но след смяната на турбото вече не е същата кола - набира горе-долу нормално , но горе долу , превърта гуми на първа но не много убедително - само във високите обороти.Принципно не я гоня , но искам да знам че всичко и е наред. Имам чувството че нещо не и достига . На обороти /магистрала/ се изтегля добре , но при потегляне - не. Дебитомера е чист , нова картерна вентилация , вакуумите са наред , катализатор вече няма ,няма грешки при диагностика:
Ако може някой да ми помогне със съвет!?
Passat B5 1,8T AEB - Недостатъчно ускорение
- basata-user
- Мнения: 1036
- Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
- Автомобил: pasat b5
- Двигател: 1.8T AEB
- Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
- Контакти:
Re: Passat B5 1,8T AEB - Недостатъчно ускорение
аз съм с същия мотор
1-провери как са вързани всички вакуми
2-провери си също и разтоварващия клапан който взима вакум от всмукателния колектор :) като засмучеш или духаш не трябва да минава въздух и в двете посоки
3-виж дали мърда лостчето на актуатора като подадеш рязко гас
1-провери как са вързани всички вакуми
2-провери си също и разтоварващия клапан който взима вакум от всмукателния колектор :) като засмучеш или духаш не трябва да минава въздух и в двете посоки
3-виж дали мърда лостчето на актуатора като подадеш рязко гас
- george12
- Мнения: 81
- Регистриран на: Нед 21 дек 2008 19:11
- Автомобил: Passat b5 1.8T
- Двигател: AEB 98
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Passat B5 1,8T AEB - Недостатъчно ускорение
Както вече писах по-горе вакуумите са наред. Днес ще погледна акутатора.
- basata-user
- Мнения: 1036
- Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
- Автомобил: pasat b5
- Двигател: 1.8T AEB
- Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
- Контакти:
- george12
- Мнения: 81
- Регистриран на: Нед 21 дек 2008 19:11
- Автомобил: Passat b5 1.8T
- Двигател: AEB 98
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Passat B5 1,8T AEB - Недостатъчно ускорение
Акутатора не мърда като подам рязко газ. Само във най-високите обороти го виждам да мърда.
Някакви предложения?
Някакви предложения?
- basata-user
- Мнения: 1036
- Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
- Автомобил: pasat b5
- Двигател: 1.8T AEB
- Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
- Контакти:
Re: Passat B5 1,8T AEB - Недостатъчно ускорение
Точно тогава трябва да помрадва леко за да разтовари
Дебитомера какви стойности дава
Дебитомера какви стойности дава
- george12
- Мнения: 81
- Регистриран на: Нед 21 дек 2008 19:11
- Автомобил: Passat b5 1.8T
- Двигател: AEB 98
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Passat B5 1,8T AEB - Недостатъчно ускорение
Не знам какви стойности дава , на последната диагностика пишеше:
00561 - Mixture Adaptation
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent
16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High
P0103 - 35-10 - - - Intermittent
След това почистиха дебитомера
00561 - Mixture Adaptation
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent
16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High
P0103 - 35-10 - - - Intermittent
След това почистиха дебитомера
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Passat B5 1,8T AEB - Недостатъчно ускорение
Колата има ли АГУ? Най-добре е да се закачи Бууст -метър,и да се следи налягането по време на движение и натоварен двигател!Ако компа е влязал в авария,налягането ти ще е само 0,3бар,и колата ще е доста "куца"!След почистването на дебитомера,закачахте ли я на диагностика?
- george12
- Мнения: 81
- Регистриран на: Нед 21 дек 2008 19:11
- Автомобил: Passat b5 1.8T
- Двигател: AEB 98
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Passat B5 1,8T AEB - Недостатъчно ускорение
Да , има АГУ не сме я закачали на диагностика след това.Какво трябва да е налягането?
- Rosenirs
- Мнения: 328
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
Re: Passat B5 1,8T AEB - Недостатъчно ускорение
Първата грешка е заради газовата аз също я имам, а втората е дебитомер. Проверете окабеляването ,напръскайте буксата с контактен спрей.Дебитомера е почистен ,но след това дава ли грешка? Не винаги се оправя с почистване и се налага смяна.Относно налягане на турбото на стоков мотор и турбина трябва да е 0.4-0.6 .
- george12
- Мнения: 81
- Регистриран на: Нед 21 дек 2008 19:11
- Автомобил: Passat b5 1.8T
- Двигател: AEB 98
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Passat B5 1,8T AEB - Недостатъчно ускорение
Благодаря ви колеги , в понеделник отивам на диагностика и ще видим тоя дебитомер!
- basata-user
- Мнения: 1036
- Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
- Автомобил: pasat b5
- Двигател: 1.8T AEB
- Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
- Контакти:
Re: Passat B5 1,8T AEB - Недостатъчно ускорение
имах сходен проблем който се оправи с адаптация на дросела пробвай
а дебитомера не трябва да е под 120 единици
а дебитомера не трябва да е под 120 единици
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Сря 11 авг 2010 16:20
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AEB
- Местоположение: varna
Re: Passat B5 1,8T AEB - Недостатъчно ускорение
Повдигам темата колеги. От скоро и аз съм собственик на пасат б5 1,8т АЕВ мотор. Закупих колата преди месец а преди 2 седмици и сложих газово. Като отидох да вземам колата от газаджията човека ми каза че турбото малко късно тръгва да се развърта чак към 2800-3000 оборота някъде а като е правил други коли 1,8т турбото започвало да се усеща още от 2000 оборота. Аз сякаш си го усещам от 2000 оборота но не знам какво налягане прави. Гледам че колегата започнал темата е от Варна и аз живея близко до Варна та ако може да споедли при кой мастор е ходил за турбото ще съм благодарен. Искам да отида да ми огледат турбото дали и при мен няма нещо спукано и да видим какво налягане прави. Дори и да не е при същия майстор препоръчайте къде да я закарам. Във Варна се сещам само за ifidik но никога не съм им ползвал услугите та там дали ще ми помогнат?
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Сря 11 авг 2010 16:20
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AEB
- Местоположение: varna
Re: Passat B5 1,8T AEB - Недостатъчно ускорение
Искам също да питам тези двигатели с какво турбо са или как да разбера какво ми е турбото? Като отворя капака и го загледам никъде не се виждат надписи.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B5 1,8T AEB - Недостатъчно ускорение
KKK ти е турбината