Привет,
От около три седмици се сблъсках с много странен проблем, с вакуума. Всичко пролича, когато по време на път ми се повреди термостата и се наложи да го сменя. Тогава забелязахме, че гуменото съединение на вакуум тръбичката към клапана на едната тръба на бензинопровода е остаряло и се е пукнало почти нацяло. Естествено, сложихме ново гумено маркуче и с това уж всички проблеми бяха решени.
Какво се оказа по-нататък - колата започна да пали по-трудно, при студен двигател оборотите бяха доста неравномерни и изненадата като се прибирах по магистралата - при постигане на обороти над 4800, двигателя се лагваше и ускоряваше много бавно - явно не му достигаше бензин. Гледах за грешки после - няма никакви. Първото, което ми дойде на ум, е, че новата гумена тръбичка е малко дълга (старата беше Г-образна и къса) и омеква от температурата на двигателя, вакуума я сплесква и така се появява проблема с вакуума, оттам и недостига на бензин.
Реших да я скъся, но за съжаление, тя се измъкна от долния край, а там без да се махне една кора и казанчето за антифриза, няма достъп. Каквото - толкова, ще я карам 2 дена така (беше петък вечерта) и понеделник при един приятел на подемника... За моя голяма изненада обаче, двигателят започна да пали (отново) много лесно, оборотите на студено си бяха стабилни и след един бърз тест по магистралата, нямаше проблем с ускорението.
Не знам, дали разсъжденията ми са правилни, както и изводите, затова търся помощ.
1. При махната вакуум тръбичка към този клапан, налягането на безнина в горивопровода (абстрахираме се от налягането в рейката към инжекторите, където трябва да е постоянно) е максималното, все едно педала на колата е натиснат до край и дроселовата клапа е напълно отворена. Затова го няма и проблема с недостига на гориво.
2. При нормално свързана вакуум тръбичка налягането в безнинопровода е ниско, разреждането е много голямо, все едно дроселовата клапа е затворена и затова дебита на бензин е нисък и при восоки обороти недостига.
3. Щом двигателя при махната тръбичка се държи, както винаги се е държал до сега - близо 5 години, значи, този проблем (пукнатото гумено съединение) си е присъствал и съм го карал така, до момента.
4. Никога не съм имал завишен разход на бензин - при "нормално" каране съм влизал (почти) в нормите които дават за разход на колата.
5. Странното е, че не ми излизат никакви грешки, като се закача към компютъра - най-малкото трябаше да имам за бедна горивна смес.
От всичко до тук, си мисля, че имам нещо объркано във свързването на вакуум тръбите. Аз не съм пипал нищо до момента по тях, както съм си купил колата в Германия, така са си. Там едва ли са объркали нещо, но знае ли човек...
Така или иначе, ще се наложи да ходя в оторизиран сервиз, но искам поне да си изясня нещата, за да не ме хвърлят в оркестъра, че те "оторизираните" сервизи са си таковали такованката...
Пасат В5 AGZ V5 - странен проблем с вакуума
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Пасат В5 AGZ V5 - странен проблем с вакуума
Имаш ли снимка на този клапан? А двигателя ти смуче въздух след дебитомера,комп. диагностиката как да го хване?
- IKKbg
- Мнения: 5
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 16:48
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AGZ 2.3 V5 2000
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Пасат В5 AGZ V5 - странен проблем с вакуума
Съгласен, но поне трябваше да покаже някакви проблеми със смесообразуването - бедна, богата...
Снимки - ето:
Снимки - ето:
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Пасат В5 AGZ V5 - странен проблем с вакуума
Това,което виждам е регулатора за налягането на горивото!Него ли наричаш Клапан?
- IKKbg
- Мнения: 5
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 16:48
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AGZ 2.3 V5 2000
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Пасат В5 AGZ V5 - странен проблем с вакуума
Да, точно това имах предвид, Моя грешка.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Пасат В5 AGZ V5 - странен проблем с вакуума
Вакуума за регулатора се взима от смукателният колектор,а това е много след дебитомера(и дросела).Когато е бил скъсан маркуча е влизал не измерен въздух в системата.Не съм запознат с твоят двигател,но има вероятност да се е адаптирал ,въпреки този проблем.Май няма да е лошо да изчистиш дросела и да видиш каква ще е промяната.
- IKKbg
- Мнения: 5
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 16:48
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AGZ 2.3 V5 2000
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Пасат В5 AGZ V5 - странен проблем с вакуума
Благодаря за отговора. Аз все си мислех, че вакуума за този регулатор трябва да се взема някъде около дебитомера. Утре така или иначе ще отида до Вестауто (Бургас), да им обясня за какво иде реч и какво ще ми кажат, защото днес (след поста) ми обясниха в друг сервиз, че цялата система за вакуума била тотално сгрешена и ще трябва да се махне всичко отгоре (разбирай смукателните колектори) и да се направи наново...
Относно адаптацията, не знам. Странно ми се вижда.
Относно адаптацията, не знам. Странно ми се вижда.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Пасат В5 AGZ V5 - странен проблем с вакуума
Вестауто ,да не са официалният дилър при вас? Не е ли най-добре някой клубен от Форума,ако има такъв де...?Това,че е официален,не означава нищо от към способности за отстраняване на проблема.Цените също предполагам ще са сериозни! 

- IKKbg
- Мнения: 5
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 16:48
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AGZ 2.3 V5 2000
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Пасат В5 AGZ V5 - странен проблем с вакуума
Един от двата "официални". Вестауто се занимават само с VW, а другите с всичко на VAG, че и още марки. Аз искам само да ги разпитам и да видя дали ще ме качат на черешата. За клубен - не знам, ако някой от Бургас има идея, ще се вслушам. Сега намерих в ЕТКА-та 2 вида схеми на вакуума - разликата е минимална - този регулатор отива към една тетка, от която вакуума от едната страна отива към входа на въздуха - някъде след блока с клапата и дебитомера, а другия край е между два соленоидни клапана. Вече, по-скоро се съмнявам, че регулатора не работи коректно когато има вакуум, а когато е без вакуум, просто стои отворен и пуска макс. налягане.
Това е вакуумната система, а това е рейката с регулатора.
Това е вакуумната система, а това е рейката с регулатора.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта