Здравейте колеги!
Пиша тук защото А4-ката е доста сходна с пасата.
Става въпрос за колата на един приятел, която от ското показва че прегрява - почва да мига лампата и пищи.
Температура стои закована на 90 градуса, а по някой път го прави и веднага след запалване.
Също така и парното не духа много като хората - загрява бързо по стрелка а вътре си духа студено. Тополо духа само от едната средна духалка. Колата е с климатроник.
Audi A4, 95г. ADR - Светва лампата че прегрява
- Ickoov
- Мнения: 216
- Регистриран на: Пет 06 юни 2008 15:01
- Автомобил: SUBARU Impreza 2.0 GX
- Двигател: EJ20 2001
- Местоположение: Шумен
Re: Audi A4, 95г. ADR - Светва лампата че прегрява
Антифриз има ли колата? Водна помпа. Течове от някъде? Дизел, бензин, газ-бензин? Маркучите твърди ли са като позагрее?
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Audi A4, 95г. ADR - Светва лампата че прегрява
Диагностика(VAG-com) и вероятно проблем с някое от моторчетата за климатроника!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Audi A4, 95г. ADR - Светва лампата че прегрява
Лмапата се командва от две неща - нивото на антифриза в разширителния съд и температурата на двигателя. Ако термометъра на таблото показва вярно и не подминава 90 градуса - колата не прегрява. Причината да светва лампата може да е в датчика на разширителния съд (разкачаш го и слагаш мостче за да видиш дали пак ще светне) или проблем със самото табло (спукана спойка или прецакан компонент).Може и кабелите. Това табло е малко дъртичко и няма да си каже с диагностика,иначе по-новите позволяват да гледаш входните данни към таблото - примерно ако свети лампата за водата,дали е от темп. датчик или от разширителния съд,както и примерно ако свети датчик за износени накладки,да видиш кой точно от всичките е сработил).
За парното - проблеми може да има много :
-водна помпа - намалена циркулация (тогава и колата ще прегрява)
-задръстен или байпасиран радиатор на парното (често срещан проблем при А4 и Б5 и 5.5)
-изпадал дунапрен на клапите (А4 до 97-ма са със старите клапи - метална с дунапрен
).Щом от поне от едната духалка духа топло,едва ли има проблем с някой от електромоторите,ама не пречи да се пусне една диагностика.
За парното - проблеми може да има много :
-водна помпа - намалена циркулация (тогава и колата ще прегрява)
-задръстен или байпасиран радиатор на парното (често срещан проблем при А4 и Б5 и 5.5)
-изпадал дунапрен на клапите (А4 до 97-ма са със старите клапи - метална с дунапрен

- pixell351
- Мнения: 88
- Регистриран на: Вто 02 юли 2013 13:27
- Автомобил: Passat B5 - 1997
- Двигател: 1.9 TDI AFN
Re: Audi A4, 95г. ADR - Светва лампата че прегрява
Мда... поизгубила е антифриз. Тя и лятото ги правеше тия номера, но тогава го намерихме от къде е. Сега няма видимо течове, а и не пуши като я запалиш. Продължаваме да търсим.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Audi A4, 95г. ADR - Светва лампата че прегрява
Като е по-сухо времето, я вдигате на подемник и гледате отдолу къде има следи от теч на антифриз (той оставя следи). Най-често тези А4-ки текат над скоростната кутия - там тече или от фланеца към главата (измятат се и се цепят) или от бързата връзка на маркуча,който отива към радиаторчето на парното - О-пръстена на самата връзка или по-често самата пресовка на маркуча - маркуча се сменя целия и е около 30-40лв нов афтърмаркет някакъв (сменил съм поне 15 тази зима
). Ако случайно не тече оттам,огледайте водната помпа,капачката на термостата и предния радиатор.Случвало ми се е и сцепен разширителен съд - малка цепнатина,която зейва при някакви определени градуси и налягане и оттам излиза достатъчно малко антифриз, за да се изпарява директно без да капе (ама пак оставя следа).Също и от гърлото на капачката на съда - има една метална част,където ляга гумата на капачката - на повечето изгнива и съответно при налягане в системата,от там си излиза малко по малко антифриза :) . При дизелите се случва да тече нафта от ГНП-то върху маркучите,които влизат във водната помпа (малкия кръг) и оттам да започва да тече (нафтата с времето прецаква гумата на маркуча,после му изяжда и конците и като прояде и вътрешната гума, той протича.Уж е горивоустойчив ама все пак е на 20 години 
Дано да съм ти бил от полза.



Дано да съм ти бил от полза.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта