Колеги, от вчера ровя в търсачката ,но не откривам решение на проблема или поне насока!
Колата е:Пасат Б5.5 1.6 бензин(без газ) код на мотора ALZ
Вчера както си карах и без никакви светлинни или звукови индикации колата взе да умалява,оборотите да падат и изгасна!
Спрях ,пробвах да запаля....без резултат няколко пъти!
Като отворих капака забелязах ,че тръбите на изпускателната система се бяха нажежили леко преди катализатора.
Някакви идеи какво става???
Нещата който проверих:
-Бензиновата помпа върти при контакт нормално!
-ток има и бобина,кабели и свещи са сменяни преди месец и половина!
Възможно ли е проблема да идва от запушен катализатор???
Благодаря предварително на отзовалите се!
Пасат Б5.5 ALZ 2002г. загасна в движение и не пали - решено
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б5.5 ALZ 2002г. загасна в движение и не пали!
Моят Пасат преди 3 години ми го направи същия номер...караш си най-спокойно и постепенно за 1км започна да умира...става по-немощна и т.н...накрая не можеше почти да се движи и изгасна...опита се да запали,припали и изгасна вовеки. Искра има в точния момент, гориво има, компресия има, ангренаж точен..колата не пали. Оказа се точно катализатора - тотална тапа. Никакви предварителни белези - предния ден си карах с 180 по магистралата без никакъв проблем - колата си вървеше съвсем нормално .
При теб може да пробваш да развиеш връзката между колектора и изп. тръба, за да пробваш дали ще запали без катализатора. Ако не можеш (примерно няма достъп или са много зле болтовете),може да пробваш да развиеш двата болта на долния край на тръбата на EGR-a (би трябвало да има EGR). Не знам за 1.6 ама ако ламбда сондата е на удобно място, може и нея да развиеш. Номера е да се получи някакъв отвор между изп. колектор и катализатора,за да може да излизат от там газовете,ако причината е в катализатора.
Ако пак не пали, явно причината не е в катализатора и трябва да гледаш обстойно всичко :
1. дали ангренажа е точен на белезите.
2. дали идва високото напрежение до свещите (това, че си сменил разни неща, не е гаранция, че причината не е в тях).
3. горивна помпа - това,че се чува да работи, ни най-малко не значи, че доставя някакво налягане до рейката, както и че това налягане е достатъчно, за да заработи мотора.
Принципно може и първо да провериш всичко това и после да пипаш по изп. система,защото там повечето неща се късат,вместо да се развият и може да причиниш известни щети с развиването там :)
При теб може да пробваш да развиеш връзката между колектора и изп. тръба, за да пробваш дали ще запали без катализатора. Ако не можеш (примерно няма достъп или са много зле болтовете),може да пробваш да развиеш двата болта на долния край на тръбата на EGR-a (би трябвало да има EGR). Не знам за 1.6 ама ако ламбда сондата е на удобно място, може и нея да развиеш. Номера е да се получи някакъв отвор между изп. колектор и катализатора,за да може да излизат от там газовете,ако причината е в катализатора.
Ако пак не пали, явно причината не е в катализатора и трябва да гледаш обстойно всичко :
1. дали ангренажа е точен на белезите.
2. дали идва високото напрежение до свещите (това, че си сменил разни неща, не е гаранция, че причината не е в тях).
3. горивна помпа - това,че се чува да работи, ни най-малко не значи, че доставя някакво налягане до рейката, както и че това налягане е достатъчно, за да заработи мотора.
Принципно може и първо да провериш всичко това и после да пипаш по изп. система,защото там повечето неща се късат,вместо да се развият и може да причиниш известни щети с развиването там :)
- radonsa
- Мнения: 70
- Регистриран на: Пон 16 мар 2009 23:09
- Автомобил: VW Passat B5.5 [] VW Passat B3
- Двигател: ALZ 2002 [] RP 1988
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б5.5 ALZ 2002г. загасна в движение и не пали!
Благодаря за изчерпателния отговор!
На ясно съм с изброените от теб неща и с рисковете който възникват и утре ще проверя изброените неща!
На ясно съм с изброените от теб неща и с рисковете който възникват и утре ще проверя изброените неща!
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: Пон 20 авг 2007 20:54
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8 125hp
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б5.5 ALZ 2002г. загасна в движение и не пали!
Също това, че си сменил кабелите и т.н. не означава, че не са проблемни. Изпускателния колектор винаги е много топъл. Сигурен ли си, че имаш гориво? След като отстраниш проблема пиши в темата. Успех!
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б5.5 ALZ 2002г. загасна в движение и не пали!
И аз това казвам - много нови неща са скапани по рождение или се скапват месец-два след като са сложени и само ни заблуждават в диагностиката,защото приемаме за даденост,че това е ново и вероятно не е от него. Затова всичко под ред под лупата и ще стигнеш до истината :)
Започни с това дали има гориво до отпред и какво му е налягането,дали ангренажа е точен и дали има искра до свещите.Това няма да ти коства много разглобяване и ще стане бързо.Оттам нататък ако всичко е точно,тогава прибягвай до ръчкане на изп. колектор :)
Започни с това дали има гориво до отпред и какво му е налягането,дали ангренажа е точен и дали има искра до свещите.Това няма да ти коства много разглобяване и ще стане бързо.Оттам нататък ако всичко е точно,тогава прибягвай до ръчкане на изп. колектор :)
Последна промяна от gr_kanev на Пон 03 фев 2014 20:29, променено общо 1 път.
- radonsa
- Мнения: 70
- Регистриран на: Пон 16 мар 2009 23:09
- Автомобил: VW Passat B5.5 [] VW Passat B3
- Двигател: ALZ 2002 [] RP 1988
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б5.5 ALZ 2002г. загасна в движение и не пали!
Оказа се бобина! Фабричен дефект в предишната! Замениха ми я гаранционно и в момента се слага на колата!
Като е в движение ще пиша отново и по-подробно /цени,части,информация/ .
Като е в движение ще пиша отново и по-подробно /цени,части,информация/ .
- radonsa
- Мнения: 70
- Регистриран на: Пон 16 мар 2009 23:09
- Автомобил: VW Passat B5.5 [] VW Passat B3
- Двигател: ALZ 2002 [] RP 1988
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б5.5 ALZ 2002г. загасна в движение и не пали - реш
Колата вече е в движение! В кайна сметка са сменени(отново) бобина,кабели и свещи,тъй като бобината ги е изпаткала при изгарянето си. Самата тя беше се стопила направо ! Кабели те и свещите са BERU,съответно 75лв. комплекта кабели и 8.90лв. на свещ.Бобината е подменена безплатно, тъй като беше в гаранция.Цените са с леки отстъпки! Почистен е и дебитомера и дросела(сваля се за да се махне бобината). След събиране на колата е добре да се запали и да се остава 5-6 мин да си обучи дросела! Катализатора е добре!
Надявам се темата да е полезна на някого в бъдеще!
Благодаря!
П.с.: Бобината е испанска, марка FAE! В последствие разбрах, че не са от най-читавите,но нали ми я замениха безплатно ще я търкалям докато издържи!
Надявам се темата да е полезна на някого в бъдеще!
Благодаря!
П.с.: Бобината е испанска, марка FAE! В последствие разбрах, че не са от най-читавите,но нали ми я замениха безплатно ще я търкалям докато издържи!
Последна промяна от radonsa на Съб 08 фев 2014 22:15, променено общо 1 път.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б5.5 ALZ 2002г. загасна в движение и не пали - реш
Аз само не разбрах каква марка е била бобината ?
- fancyfree
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 15:56
- Автомобил: VW Passat B5_5
- Двигател: ALZ 2001
- Местоположение: Белене
Re: Пасат Б5.5 ALZ 2002г. загасна в движение и не пали - решено
Стара тема, но да споделя и аз че за две години сменям втора бобина. Със същия мотор от темата съм 1.6 ALZ- без газова уредба. И двете бобини който свалих са сцепени от долната бакелитена част и съответно мотора работи само на два от цилиндрите.... Старата беше TOPRAN а новата NGK. Много на кофти място стои тази бобина и трудно се сменя... Дали не се нагрява прекалено от двигателя и това да я погубва... Сега се замислям да взема една резервна че последния път се наложи и пътна помощ да платя колкото съм платил и за новата бобина...
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат Б5.5 ALZ 2002г. загасна в движение и не пали - решено
Не е от мястото, бобината е кофти. Не питай от къде знам.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: naixar и 59 госта