Passat B3 1.8Mi 93г. Акумулатора не зарежда,какво да проверя

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Passat B3 1.8Mi 93г. Акумулатора не зарежда,какво да проверя

Мнениеот Emo » Нед 21 сеп 2014 13:51


Здравейте, приятели,

След няколко стартирания на двигателя акумулатора умря - падна му заряда. Традиционно смених изправителния блок с четковия апарат на алтернатора, те са си заедно. Дадоха ми ток от друг автомобил и запалих. Вкарах сондите на мултисета в клемите на акумулатора и показа 13.9V зарядно напрежение, всичко си беше наред, оставих двигателя да поработи да зареди акумулатора. След около 10-15 минути изведнъж напрежението скочи на 16-18V и след това падна на 11.8V, колкото е напрежението на незаредения ми акумулатор.

Сега съм взел нов изправителен блок и се колебая да го пробвам и него, струва ми се, че има нещо което убива изправителите, възможно ли е акумулатора да е 'умрял' и да 'засмуква' твърде голям заряден ток и изправителите да пукат, или може да е нещо друго. Така да умират не е нормално.

Последна промяна от ivostefanov на Пон 29 сеп 2014 5:54, променено общо 1 път.
Причина: Редактирах заглавието според привилата




Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про

Мнениеот silent » Нед 21 сеп 2014 14:23


това което наричаш изправителн блок е реле регулатор с четки....акумулатора не може да го прецака...довега не съм имал подобен случай...имам два регулатора които бяха проблемни единия оригинален...постоянно подава заряд и държи напрежение 16-17волта...а другия периодично вдигаше напрежението до 16-17 волта за по минута две ....но съвсем да умре регу;атор досега не съм се сблъсквал с подобен проблем...


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про

Мнениеот pas1.8mi » Нед 21 сеп 2014 16:19


Провери контактните пръстени на Ротора за износване! Понякога стават толкова тънки,че се вижда на сектори изолатора под тях!Провери тънкия син проводник за възбуждането,и особено буксата му,която се намира точно над Стартера!Колко стар е Акумулатора?


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про

Мнениеот Emo » Нед 21 сеп 2014 16:27


silent написа:това което наричаш изправителн блок е реле регулатор с четки....акумулатора не може да го прецака...довега не съм имал подобен случай...имам два регулатора които бяха проблемни единия оригинален...постоянно подава заряд и държи напрежение 16-17волта...а другия периодично вдигаше напрежението до 16-17 волта за по минута две ....но съвсем да умре регу;атор досега не съм се сблъсквал с подобен проблем...


Ами 'оригиналният' умря напълно, купих някакъв TRANSPO и карах с него около 1.5 години - и той умря. Тази сутрин го смених с нов, някаква друга марка, и той умря, както съм описал в преишния си пост. Сега съм взел нов и не смея да го сложа. Ако към алтернатора свържеш голм товар, малко съпротивление и тока е голям това, което наричаме, кой както си иска умира. Ако акумулатора се скапе и зарядния ток е с мого висока стойност може да убие изправителя, стабилизатора на напрежение и релето, което е онов черно парче заедно с четките.

Въпросът ми е какво мога да проверя с мултисета, преди да монтирам и да паля?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12118
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 21 сеп 2014 16:31


Дали не е дал на късо някоя клетка тоя акумулатор!?
Как да провериш обаче не знам, може би с товарна вилка :screwy


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про

Мнениеот Emo » Нед 21 сеп 2014 16:33


pas1.8mi написа:Провери контактните пръстени на Ротора за износване! Понякога стават толкова тънки,че се вижда на сектори изолатора под тях!Провери тънкия син проводник за възбуждането,и особено буксата му,която се намира точно над Стартера!Колко стар е Акумулатора?


Акумулатора е на около 1.5 години, няма две. Ще проверя генератора, ако е зле ще го сменя, имам друг. Ще проверя буксата на синия проводник - възбуждането. Това, което ме притеснява е, че преди да умре напълно стабилизатора на напрежение отказа, напрежението на клемите на акумулатора стана 18V, което сигурно е от претоварване.


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про

Мнениеот Emo » Нед 21 сеп 2014 16:37


К.Одаджийски написа:Дали не е дал на късо някоя клетка тоя акумулатор!?
Как да провериш обаче не знам, може би с товарна вилка :screwy


Дааа, това ме притеснява и мен, мога да си сменям стабилизатори на поразия и те да си пукат със страшна сила. Ако има някаква утечка или голяма консумация някъде по инсталацията ще видя, ще запуши, ще се стопи или запали не дай си боже.


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про

Мнениеот phantom_ » Нед 21 сеп 2014 17:43


К.Одаджийски написа:Дали не е дал на късо някоя клетка тоя акумулатор!?
Как да провериш обаче не знам, може би с товарна вилка :screwy


Ако акумулатора е дал на късо ,клетката която е окъсила ще е топла/гореща след престой.Дава на късо докато не го изтощи icon_idea


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про

Мнениеот Emo » Нед 21 сеп 2014 17:48


phantom_ написа:
К.Одаджийски написа:Дали не е дал на късо някоя клетка тоя акумулатор!?
Как да провериш обаче не знам, може би с товарна вилка :screwy


Ако акумулатора е дал на късо ,клетката която е окъсила ще е топла/гореща след престой.Дава на късо докато не го изтощи icon_idea


Благодаря ти за съвета. Ей сега отивам да го опипам!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про

Мнениеот ktamen » Нед 21 сеп 2014 18:25


Мисля, че просто си купил скапан реле-регулатор. Той няма как да пострада от нередовен акумулатор. Тази проверка с топлата клетка не ми звучи особено надеждно. Измери напрежението на акумулатора поне час след като си угасил колата. Ако има окъсена клетка ще ти покаже 10 - 11В, ако показва около 12,5В значи няма окъсена клетка.


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про

Мнениеот Emo » Пон 22 сеп 2014 11:16


Акумулатора няма топла клетка, напрежението е над 12V, възможно е да съм купил скапан реле-регулатора. Имам нов, сменям го днес и паля - да видим!

Благодаря за съветите!


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12118
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 22 сеп 2014 18:44


Тия тоци мрът от раз деа, оня ден един приятел гаси пред магазина, пазарува, излиза, контакт и ни вопъл ни стон, лампата за маслото не ще да светне.
Мериме акумулатора 4 волта, гъстота под 1.10 респективно закупихме нова батерия и пасатора бръмна


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про

Мнениеот vanesto » Пон 22 сеп 2014 19:42


Съмнява ме, че имаш избил диод/диоди в диодния блок. Оттам ти горят и реле-регулаторите. Мерят се с мултицет един по един, обаче трябва разглобяване и сваляне на диодния блок. Ако ти изгърми и това реле, да знаеш, че само от това ще е.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про

Мнениеот Dpop » Сря 24 сеп 2014 13:12


Щом имаш друг работещ генератор/алтернатор по-добре го смени Емо и пак замери с мултицета. Вероятно е от диодната част, за която е писал колегата преди мен, а тя се ремонтира при свален алтернатор. Не тормози акумулатора, за де не се предаде без време. Работата е за около 15 мин. Освобождаваш ремъка и развиваш два болта(операцията има малка разлика в зависимост дали си с или без климатик), като преди това си освободил плюсовия кабел т.е. B+ и буксата на възбуждащата намотка.


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про

Мнениеот Emo » Чет 25 сеп 2014 13:02


Днес дори дойдох с колата на работа, смених реле-регулатора с нов Transpo - тоя ми изкара 1.5 години, начи е надежден :mhihi , запалих, железно 13.8V напрежение на изхода на генератора под товара на зареждащ се акумулатор. Увеличих оборотите, дадох газ, 13.8V - железно. Ще я покарам така, да видим!

Ако умре диод от греца просто ще загубя единия полупериод, ама може и да убие стабилизатора (реле-регулатора), или както му се казва.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 34 госта