Здравейте, приятели,
След няколко стартирания на двигателя акумулатора умря - падна му заряда. Традиционно смених изправителния блок с четковия апарат на алтернатора, те са си заедно. Дадоха ми ток от друг автомобил и запалих. Вкарах сондите на мултисета в клемите на акумулатора и показа 13.9V зарядно напрежение, всичко си беше наред, оставих двигателя да поработи да зареди акумулатора. След около 10-15 минути изведнъж напрежението скочи на 16-18V и след това падна на 11.8V, колкото е напрежението на незаредения ми акумулатор.
Сега съм взел нов изправителен блок и се колебая да го пробвам и него, струва ми се, че има нещо което убива изправителите, възможно ли е акумулатора да е 'умрял' и да 'засмуква' твърде голям заряден ток и изправителите да пукат, или може да е нещо друго. Така да умират не е нормално.
Passat B3 1.8Mi 93г. Акумулатора не зарежда,какво да проверя
Passat B3 1.8Mi 93г. Акумулатора не зарежда,какво да проверя
Последна промяна от ivostefanov на Пон 29 сеп 2014 5:54, променено общо 1 път.
Причина: Редактирах заглавието според привилата
Причина: Редактирах заглавието според привилата
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про
това което наричаш изправителн блок е реле регулатор с четки....акумулатора не може да го прецака...довега не съм имал подобен случай...имам два регулатора които бяха проблемни единия оригинален...постоянно подава заряд и държи напрежение 16-17волта...а другия периодично вдигаше напрежението до 16-17 волта за по минута две ....но съвсем да умре регу;атор досега не съм се сблъсквал с подобен проблем...
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про
Провери контактните пръстени на Ротора за износване! Понякога стават толкова тънки,че се вижда на сектори изолатора под тях!Провери тънкия син проводник за възбуждането,и особено буксата му,която се намира точно над Стартера!Колко стар е Акумулатора?
Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про
silent написа:това което наричаш изправителн блок е реле регулатор с четки....акумулатора не може да го прецака...довега не съм имал подобен случай...имам два регулатора които бяха проблемни единия оригинален...постоянно подава заряд и държи напрежение 16-17волта...а другия периодично вдигаше напрежението до 16-17 волта за по минута две ....но съвсем да умре регу;атор досега не съм се сблъсквал с подобен проблем...
Ами 'оригиналният' умря напълно, купих някакъв TRANSPO и карах с него около 1.5 години - и той умря. Тази сутрин го смених с нов, някаква друга марка, и той умря, както съм описал в преишния си пост. Сега съм взел нов и не смея да го сложа. Ако към алтернатора свържеш голм товар, малко съпротивление и тока е голям това, което наричаме, кой както си иска умира. Ако акумулатора се скапе и зарядния ток е с мого висока стойност може да убие изправителя, стабилизатора на напрежение и релето, което е онов черно парче заедно с четките.
Въпросът ми е какво мога да проверя с мултисета, преди да монтирам и да паля?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12118
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про
Дали не е дал на късо някоя клетка тоя акумулатор!?
Как да провериш обаче не знам, може би с товарна вилка
Как да провериш обаче не знам, може би с товарна вилка

Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про
pas1.8mi написа:Провери контактните пръстени на Ротора за износване! Понякога стават толкова тънки,че се вижда на сектори изолатора под тях!Провери тънкия син проводник за възбуждането,и особено буксата му,която се намира точно над Стартера!Колко стар е Акумулатора?
Акумулатора е на около 1.5 години, няма две. Ще проверя генератора, ако е зле ще го сменя, имам друг. Ще проверя буксата на синия проводник - възбуждането. Това, което ме притеснява е, че преди да умре напълно стабилизатора на напрежение отказа, напрежението на клемите на акумулатора стана 18V, което сигурно е от претоварване.
Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про
К.Одаджийски написа:Дали не е дал на късо някоя клетка тоя акумулатор!?
Как да провериш обаче не знам, може би с товарна вилка
Дааа, това ме притеснява и мен, мога да си сменям стабилизатори на поразия и те да си пукат със страшна сила. Ако има някаква утечка или голяма консумация някъде по инсталацията ще видя, ще запуши, ще се стопи или запали не дай си боже.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про
К.Одаджийски написа:Дали не е дал на късо някоя клетка тоя акумулатор!?
Как да провериш обаче не знам, може би с товарна вилка
Ако акумулатора е дал на късо ,клетката която е окъсила ще е топла/гореща след престой.Дава на късо докато не го изтощи

Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про
phantom_ написа:К.Одаджийски написа:Дали не е дал на късо някоя клетка тоя акумулатор!?
Как да провериш обаче не знам, може би с товарна вилка
Ако акумулатора е дал на късо ,клетката която е окъсила ще е топла/гореща след престой.Дава на късо докато не го изтощи
Благодаря ти за съвета. Ей сега отивам да го опипам!
- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про
Мисля, че просто си купил скапан реле-регулатор. Той няма как да пострада от нередовен акумулатор. Тази проверка с топлата клетка не ми звучи особено надеждно. Измери напрежението на акумулатора поне час след като си угасил колата. Ако има окъсена клетка ще ти покаже 10 - 11В, ако показва около 12,5В значи няма окъсена клетка.
Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про
Акумулатора няма топла клетка, напрежението е над 12V, възможно е да съм купил скапан реле-регулатора. Имам нов, сменям го днес и паля - да видим!
Благодаря за съветите!
Благодаря за съветите!
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12118
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про
Тия тоци мрът от раз деа, оня ден един приятел гаси пред магазина, пазарува, излиза, контакт и ни вопъл ни стон, лампата за маслото не ще да светне.
Мериме акумулатора 4 волта, гъстота под 1.10 респективно закупихме нова батерия и пасатора бръмна
Мериме акумулатора 4 волта, гъстота под 1.10 респективно закупихме нова батерия и пасатора бръмна
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про
Съмнява ме, че имаш избил диод/диоди в диодния блок. Оттам ти горят и реле-регулаторите. Мерят се с мултицет един по един, обаче трябва разглобяване и сваляне на диодния блок. Ако ти изгърми и това реле, да знаеш, че само от това ще е.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про
Щом имаш друг работещ генератор/алтернатор по-добре го смени Емо и пак замери с мултицета. Вероятно е от диодната част, за която е писал колегата преди мен, а тя се ремонтира при свален алтернатор. Не тормози акумулатора, за де не се предаде без време. Работата е за около 15 мин. Освобождаваш ремъка и развиваш два болта(операцията има малка разлика в зависимост дали си с или без климатик), като преди това си освободил плюсовия кабел т.е. B+ и буксата на възбуждащата намотка.
Re: B3, 1.8 Mi 1993, акумулатора не се зарежда, какво да про
Днес дори дойдох с колата на работа, смених реле-регулатора с нов Transpo - тоя ми изкара 1.5 години, начи е надежден
, запалих, железно 13.8V напрежение на изхода на генератора под товара на зареждащ се акумулатор. Увеличих оборотите, дадох газ, 13.8V - железно. Ще я покарам така, да видим!
Ако умре диод от греца просто ще загубя единия полупериод, ама може и да убие стабилизатора (реле-регулатора), или както му се казва.

Ако умре диод от греца просто ще загубя единия полупериод, ама може и да убие стабилизатора (реле-регулатора), или както му се казва.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 34 госта