Здравейте, не ми се връща педала на газта заяжда ми, и след натискане си остава в същото положение. Това води, до
много високи обороти на празин ход, и до това да не мога да определям колко газ да подавам. Когато отворя капака,
и дръпна ръка на онова дето се подпира в демпфера нямам проблеми, връща се веднага. Прави ми впечатление, че при
студен двигател това не се случва, а само когато загрее. Ходих при един майстор, и той ми каза, че се е счупила или напукала
спираловидната пружина (дето е около дроселната клапа) и не може да се смени. Колата е Passat 1.8 Mi с RP двигател.
Някой може ли, да ме посъветва как да оправя този пролбем?
Благодаря предварително.



Б3 RP не се връща педала на газта, заяжда след натискане
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Б3 RP не се връща педала на газта, заяжда след натискане
Откачи Жилото от Дросела,и го завърти на ръка(Дросела)!Ако не се затваря сам,напръскай движещите се части със смазка(БД-40,напр.).Ако е счупена пружината,при всички условия,Дросела няма да се затваря сам,а споменаваш,че не е така!Обикновено се чупи кожуха на Жилото,от старост,и така заяжда!Погледни и демпферният вакуумен механизъм,в който опира един палец на Дросела!
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Б3 RP не се връща педала на газта, заяжда след натискане
Няма да е пружината ми се струва.Я ей така,за всеки случай изключи стъпковия мотор като позагрее/нали тогава задържа/и виж какво се случва.Най-малкото ще разберем проблема механичен ли е ....
Re: Б3 RP не се връща педала на газта, заяжда след натискане
Здравейте,
пропуснах да кажа, че този проблем се появи преди доста време, но тогава заяждаше доста по-малко и се оправяше само след смазване с WD-40.
И когато ми се случваше да леко заяде, аз натисках РЯЗКО газта и тя се връщаше сама.
@pas1.8mi
Пръскаx движещите се части със смазка WD-40, но и това вече не помага. Преди 2-3 години ми се скъса жилото
и тогава го смених, не ми се вярва да е от него. И със старото се държеше по подобен начин (както споменах, тогава заяждаше доста по-малко).
@Iezekil
Според мен проблемът е изцяло механичен.
пропуснах да кажа, че този проблем се появи преди доста време, но тогава заяждаше доста по-малко и се оправяше само след смазване с WD-40.
И когато ми се случваше да леко заяде, аз натисках РЯЗКО газта и тя се връщаше сама.
@pas1.8mi
Пръскаx движещите се части със смазка WD-40, но и това вече не помага. Преди 2-3 години ми се скъса жилото
и тогава го смених, не ми се вярва да е от него. И със старото се държеше по подобен начин (както споменах, тогава заяждаше доста по-малко).
@Iezekil
Според мен проблемът е изцяло механичен.
Re: Б3 RP не се връща педала на газта, заяжда след натискане
Жилото има ли малко хлабина при загрял двигател?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Б3 RP не се връща педала на газта, заяжда след натискане
Ако е механичен проблема как ще се случва само на загрял двигател?
- ivchoto
- Мнения: 341
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
- Автомобил: SUBARU OUTBACK
- Двигател: 2000
- Местоположение: bg okolo plovdiv
Re: Б3 RP не се връща педала на газта, заяжда след натискане
Iezekil написа:Ако е механичен проблема как ще се случва само на загрял двигател?
Физика

Re: Б3 RP не се връща педала на газта, заяжда след натискане
Здравейте,
@i.e.i
Да жилото има ли малко хлабина при загрял двигател. Не знам дали е достатъчна.
@Iezekil
И аз си задавах този въпрос, и имам само две предположения, но не знам до колко са верни
1. При загрял двигател, движещите се части се разширяват от температурата и така, хлабината между тях
става малка (зареди температурните разширения) и започват да заяждат.
2. Може да се е натрупала мръсотия око движещите се части и като загрее хлабината отново става по-малка.
Просто вече не знам какво да мисля. Както вече казах, преди време имах същия проблем и всичко се оправяше само с пръскане с WD-40.
А това, че WD-40 оправяше нещата според мен е доказателство за механичен прблем.
@i.e.i
Да жилото има ли малко хлабина при загрял двигател. Не знам дали е достатъчна.
@Iezekil
И аз си задавах този въпрос, и имам само две предположения, но не знам до колко са верни
1. При загрял двигател, движещите се части се разширяват от температурата и така, хлабината между тях
става малка (зареди температурните разширения) и започват да заяждат.
2. Може да се е натрупала мръсотия око движещите се части и като загрее хлабината отново става по-малка.
Просто вече не знам какво да мисля. Както вече казах, преди време имах същия проблем и всичко се оправяше само с пръскане с WD-40.
А това, че WD-40 оправяше нещата според мен е доказателство за механичен прблем.