28 - 30 август 2020 г. - предстои ФОЛКСВАГЕН ФОЛКЛОРЕН СЪБОР УЗАНА!

Пасат В5 Ремонт на спирачни апарати

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
golfgt4
Мнения: 134
Регистриран на: Нед 20 сеп 2009 11:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: RUSE

Пасат В5 Ремонт на спирачни апарати

Мнениеот golfgt4 » Пон 17 мар 2014 20:01


Колеги някои ремонтирал ли е водачите на предните спирачни апарати? Днес смених предни дискове, накладки , забелязах че накладката стъпва на половината диск. Казаха че е възможно да са водачите на апаратите. Първо реших да купя нови апаарти, но цената ме отказа и реших да пробвам само с ремонт на водачите та затова ако някои е правил тази операция и даде съвет ще съм благодарен.
Поздрави




Потребителски аватар
golfgt4
Мнения: 134
Регистриран на: Нед 20 сеп 2009 11:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: RUSE

Re: Ремонт на спирачни апарати

Мнениеот golfgt4 » Пон 17 мар 2014 20:36


Колата е пасат Б5 синхро


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Ремонт на спирачни апарати

Мнениеот yanio » Пон 17 мар 2014 20:39


Ako са чисто нови накладките в началото не лягат плътно на диска , след врема като се поизносят се напасват.


Потребителски аватар
golfgt4
Мнения: 134
Регистриран на: Нед 20 сеп 2009 11:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: RUSE

Re: Ремонт на спирачни апарати

Мнениеот golfgt4 » Пон 17 мар 2014 21:10


Нови са но не е това проблема, проблема е в износените водачи и когато някой от вътре натисне спирачка апарата се осуква и в долния край не натиска със същото усилие.


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Ремонт на спирачни апарати

Мнениеот yanio » Пон 17 мар 2014 22:00


Ясно , разбрах. Пробвай от някоя морга , вървят по 30лв апаратите :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7842
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ремонт на спирачни апарати

Мнениеот zfa159 » Пон 17 мар 2014 23:03


Има доста голямо значение с кои спирачки си.
Едните са 280мм Lucas система . Там се продава водача като резервна част, ама обикновено проблема е в износване на леглото в супорта и обикновено се налага да се смени самия супорт с друг, който не е толкова износен.Трудно се намират точно тези супорти на такъв Пасат или А4-ка,ама супорта става 1:1 от Голф 3 с 280мм диск (малкото GTI 115к.с. е точно с такива спирачки).Преди да сменяш и т.н.,трябва да се убедиш,че водачите се движат свободно и си имат грес вътре и нямат голям луфт.Ако са блокирали (или единия от тях),апарата ще се суче.Ако има много голям луфт,пак апарата ще се суче.
Ето това са те :
Lucas.JPG


Другия вариант са 282 или 288 дискове, там системата е ATE. При нея водача представлява метална втулка, която е навита в супорта и на апарата има гумена втулка, която се движи по металната и така се движи апарата напред-назад. Там се продава ремонтен к-т с гумена и метална втулка и всичко може да се направи като ново, без да сменяш апарат или супорт. Между другото наскоро установих, че много лесно се минава от 282 на 288 при тези спирачки - сменя се само супорта и нови дискове с накладки...всичко става 1:1 и апарата си е същия. Оказа се даже, че 282 диска е доста по-скъп от 288 :) .Преди да сменяш водачи и т.н.,пак трябва да си убеден,че гумата е здрава и се движи добре по водачите,защото иначе пак ще заклинва.Пружината с номер 4 на картинката също е от много голямо значение за правилната работа на апарата и за това накладката да ляга правилно по диска - ако я няма или е много мека - ефекта пак е кривене на апарата. Ето как изглежда :
ATE.JPG

:beer


Потребителски аватар
golfgt4
Мнения: 134
Регистриран на: Нед 20 сеп 2009 11:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: RUSE

Re: Ремонт на спирачни апарати

Мнениеот golfgt4 » Пон 17 мар 2014 23:22


Аз съм с вариант 2 са 282 или 288 дискове, там системата е ATE. При нея водача представлява метална втулка, която е навита в супорта и на апарата има гумена втулка, която се движи по металната и така се движи апарата напред-назад. Там се продава ремонтен к-т с гумена и метална втулка и всичко може да се направи като ново, без да сменяш апарат или супорт. Между другото наскоро установих, че много лесно се минава от 282 на 288 при тези спирачки - сменя се само супорта и нови дискове с накладки...всичко става 1:1 и апарата си е същия. Оказа се даже, че 282 диска е доста по-скъп от 288 :) .Преди да сменяш водачи и т.н.,пак трябва да си убеден,че гумата е здрава и се движи добре по водачите,защото иначе пак ще заклинва.Пружината с номер 4 на картинката също е от много голямо значение за правилната работа на апарата и за това накладката да ляга правилно по диска - ако я няма или е много мека - ефекта пак е кривене на апарата.
Да 288 дисковете са по ефтини от първия модел. Ferodo ot Еврото за около 100 лв. двата.Само не ми е ясно къде се намира този болт с пружинката!!!


Потребителски аватар
golfgt4
Мнения: 134
Регистриран на: Нед 20 сеп 2009 11:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: RUSE

Re: Пасат В5 Ремонт на спирачни апарати

Мнениеот golfgt4 » Вто 18 мар 2014 8:35


Видях в същност за коя пружинка ми говориш колега, сори за написаното в предния пост относно "пружинката и болта"


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат В5 Ремонт на спирачни апарати

Мнениеот penko_pulev » Вто 18 мар 2014 10:50


Колегата zfa159 отново е дал изчерпателно мнение :bowdown Само да допълня, че водачи се продават и когато аз търсех успях да намеря единствено в Порше. Цената която ми казаха обаче е направо отблъскваща и не ги купих. Обявиха ми цена от 41 лева на водач а аз исках да ревизирам апаратите и ми трябваха 8 или поне си мислех, че проблема е в тях. Другото което аз искам да попитам е каква е греста, която се слага на водачите? Предстои ми сваляне на заден апарат понеже задържа. Друг въпрос е какъв ремонтен комплект да се търси, искам да е възможно най-пълен с О-пръстени, маншони на водачите и семерингите вътре в буталото и неговия маншон?
ПОздрави


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7842
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат В5 Ремонт на спирачни апарати

Мнениеот zfa159 » Вто 18 мар 2014 11:52


penko_pulev написа:Колегата zfa159 отново е дал изчерпателно мнение :bowdown Само да допълня, че водачи се продават и когато аз търсех успях да намеря единствено в Порше. Цената която ми казаха обаче е направо отблъскваща и не ги купих. Обявиха ми цена от 41 лева на водач а аз исках да ревизирам апаратите и ми трябваха 8 или поне си мислех, че проблема е в тях. Другото което аз искам да попитам е каква е греста, която се слага на водачите? Предстои ми сваляне на заден апарат понеже задържа. Друг въпрос е какъв ремонтен комплект да се търси, искам да е възможно най-пълен с О-пръстени, маншони на водачите и семерингите вътре в буталото и неговия маншон?
ПОздрави

По този въпрос - Евро 07 продават комплекти на Ауто Френ (Sein Sa). Те са окомплектовани различно според това какво искаш да си купиш.Само че в повечето магазини не им се рови и казват,че нямат...ама ги предлагат :) . За греста - има специална на АТЕ за там - високотемпературна незнам си каква си.В синя туба.
:beer


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат В5 Ремонт на спирачни апарати

Мнениеот penko_pulev » Вто 18 мар 2014 12:51


Току що взех ей тая дивотия и се надявам да стане работата. Цената беше 19 лева и е на Аутофрен а в сравнение с Топран мога да кажа че качеството на материала изглежда доста по-добре. Само ме притеснява, че маншоните за водачите и при двата комплекта са едни и същи, а при предния ремонт на Топран маншоните идваха къси и не ставаха. Относно тази грес къде може да се намери, предполагам в магазините за авточаркалъци? Ще реставрирам всички спирачни апарати барабар с нови дискове и накралдки и за това се интересувам!
Поздрави
ПП Направил съм си и приспособление за прибиране на спирачните апарати но ще го снимам в събота когато ги оправям. Дано да работи защото не е тествано още :)
ПП 2 Към колегата zfa159 Какво Ви е мнението за спирачни дискове Брембо? Предните мога да ги взема на 66 лева а Текстар хората имат само антикорозионни и отиват на 104 лева бройката. 288мм излизат по рамата при мен на Пасата АФН. Та да отивам ли на Брембо дискове заедно с накладки Текстар?
Прикачени файлове
DSC_9601 (Small).jpg
DSC_9600 (Small).jpg
DSC_9599 (Small).jpg


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7842
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат В5 Ремонт на спирачни апарати

Мнениеот zfa159 » Вто 18 мар 2014 17:06


Ремонтния к-т,който си показал е за заден апарат.Има същите и за преден апарат :) . Иначе за марки и т.н. - много е дъвкана темата и не се ангажирам с мнение по въпроса за кои дискове и накладки стават и кои не.Аз работя основно с Делфи, Текстар и АТЕ за дискове и накладки.
:beer


Потребителски аватар
golfgt4
Мнения: 134
Регистриран на: Нед 20 сеп 2009 11:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: RUSE

Re: Пасат В5 Ремонт на спирачни апарати

Мнениеот golfgt4 » Сря 19 мар 2014 10:12


Всичко добре, но липсва една основна част в този ремонтен комплект втулките на спирачния апарт. Продават ли се някъде и те в комплект с маншони, 0-пръстени и т.н.?


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат В5 Ремонт на спирачни апарати

Мнениеот penko_pulev » Сря 19 мар 2014 11:12


Както колегата zfa159 е обяснил има различни спирачни апарати. Мисля, че при мен втулките не се свалят но и да се свалят, комплект с втулки не ми показаха в магазина. Не знам дали се предлагат такива. А и да не се предлагат до колкото знам втуката за водача е бронзова. За мен не е проблем да ги сваля и по тях да си направя нови на работа. Утре ще ходя пак до магазина за други работи и ще се поинтересувам за тези втулки. Както разбирам от горните постове трябва да се предлагат и те. И при мен дисковете са 288 и ще трябва и аз да погледна тези работи.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7842
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат В5 Ремонт на спирачни апарати

Мнениеот zfa159 » Сря 19 мар 2014 16:27


Ама така става мазало, понеже единия колега говори за предни апарати,другия за задни и т.н. :mhihi
Ако става дума за месинговата втулка в саия заден апарат (дето влиза това за ръчната) - до колкото знам,не се предлага ремонтна такава.
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта