Пасат Б4 1.8 моно проблем - работи на три цилиндъра

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат Б4 1.8 моно проблем - работи на три цилиндъра

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 25 юли 2022 7:17


Разликата между водача и клапана е някакви десети или стотни и се обира от гумичката за да не пропуска масло. По мое мнение, така или иначе си свалил главата и имаш разход на масло, свали картера и извади буталата за да им смениш сегментите, не е още много повече работа




nikmar
Мнения: 344
Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Пасат Б4 1.8 моно проблем - работи на три цилиндъра

Мнениеот nikmar » Пон 25 юли 2022 8:56


Разбира се, че трябва да има луфт, който е различен при различните производители, условно казано - една стотна. Но този водач, който се е смъкнал вероятно поради някакво затягане на клапана, трябва да се смени след много внимателен подбор. Някои водачи се произвеждат и с една-две стотни (може би дори една десета) по-голям външен диаметър, за да могат да компенсират такива проблеми. Трябва да намериш добър майстор... Освен това клапанът, който стърчи може да е рисков и аз бих го подменил.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Пасат Б4 1.8 моно проблем - работи на три цилиндъра

Мнениеот muns61 » Пон 25 юли 2022 12:09


Калпаво масло и гумичка. Маслото спича и клапанът затяга във водача. Разкистване и раздвижване ивсичко е ок. Ако водачът се върне лесно на позиция, смени го. Клапанът няма нужда от смяна.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Пасат Б4 1.8 моно проблем - работи на три цилиндъра

Мнениеот Winner25 » Пон 25 юли 2022 14:12


Може наистина да е от маслото, защото е старо. Или въпросния цилиндър не е работил добре, тъй като както вече писах има доста нагар. Преди доста време бях говорил с човек който прави само глави и препоръча освен гумички да се сменят и водачите, тъй като ако са износени имат по голям луфт и бързо прецакват новите гумички. Същия човек обясни че водачите имат някаква допустима разлика в размера и е хубаво да се избере отделно водач за всеки клапан. Не знам има ли нужда чак толкова да се заигравам. Намерих тема във форума в която пише че може да се сменят водачите с такива с периферия за да се избегне пропадането. В друга тема пък пише че при набиване на новите водачи се свиват и трябва да се райбероват. Така ли е? също така там където минава гориво въздушната смес има полепнала някаква гняс по стените. Има ли някакъв препарат с който се чисти или да го остържа и после с шкурка да полирам.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12790
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Пасат Б4 1.8 моно проблем - работи на три цилиндъра

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 25 юли 2022 19:03


Мита ли е тази глава? Доста свежо изглежда. Колко много масло е горил тоя двигател?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат Б4 1.8 моно проблем - работи на три цилиндъра

Мнениеот stefan4o » Вто 26 юли 2022 6:31


При вас, в Казанлък, ми правиха моята глава от гти-ката. Отиди направо за 200лв ще стане като нова (сигурно са вдигнали цените вече, де). Сменяй наред - водачи, гумички, клапани (ако има нужда) и хидро-компенсатори. Аз останах много доволен, само ме е яд, че не смених компенсаторите, и сега един или два причукват и много ме дразнят. Втора година така я карам и още ме дразнят :mhihi


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Пасат Б4 1.8 моно проблем - работи на три цилиндъра

Мнениеот Winner25 » Вто 04 окт 2022 22:55


Реших че нямам нужните инструменти и познания и оставих главата на човек който с това се занимава. Според него причината е в стария бензин който е разтворил всичко гумено в резервоара. Ремонта струваше 330лв като това включва гумички, водачи, шлайф и труд+ няколко малки заварки.
EF5AA050-B941-4FDA-AE70-7815175418BA.jpeg

Повдигачите не съм сменял, но ги разглобих и почистих старателно.
Тъй като както вече писах имах голям разход на масло, ме посъветваха да “накисна” сегментите в газ за осветление. И на четирите цилиндъра всичко си изтече в картера.
Въпреки това, след като сглобих всичко вече не пуши изобщо, работи добре и повдигачите не тракат. Сипах масло 10в40, за разход нищо не мога да кажа, тъй като съм минал малко километри.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: deqnak__, w_smith и 169 госта