Пасат Б4 1.8 моно проблем - работи на три цилиндъра
Пасат Б4 1.8 моно проблем - работи на три цилиндъра
Помагайте.Имам Пасат Б4 1.8 моно.Тази сутрин запалих на бензин и после обърнах на газ.Нещо ми се стори ,че не е наред и минах пак на бензин,но на втория метър колата спря да работи на бензин.След това отново минах на газ и тогава установих ,че работи на три цилиндъра.Не съм майстор ,но така предполагам.След края на работния ден пак не работеше на бензин и на три цилиндъра.Кабели и свещи нови.Какво да правя.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19559
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем Пасат Б4 1.8 моно
mi6ole написа:Кабели и свещи нови.
Колко нови?
Имах случка - слагам нови свещи и след 10 мнути колата остава на 1 цилиндър (то не беше кола, де! Трабант беше! И той е двуцилиндров.)
Проблема беше в едната нова свещ - беше се строшил керамичния изолатор.
mi6ole написа:Какво да правя.
Започни да вадиш една по една лулите, за да установиш кой цилиндър не работи.
Хващай лулата със сух парцал, дебело намотан и клещи, защото в противен случай ще усетиш "ОХхх" дали идва искра по кабела или не!
Re: Пасат Б4 1.8 моно проблем
Днес реших да водя колата на лекар,но тя реши да се оправи на половината път.Сега върви на газ както преди,но на бензин не иска.Майстора каза да сменя горивния филтър тъй като аз не съм сменял до сега.Ако не е това значи е помпа.Обаче тя е на 1 година.Досега съм сменил 3 помпи а никога не съм оставял колата с по малко от 15-20 л. бензин.Дали майсторите са некадърни не знам.Но мога да кажа че досега никога не съм се скъпил за части,но от майстори много страдам.Сега ще сминя филтъра и ще видя какво ще стане.Дано да е това.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Пасат Б4 1.8 моно проблем - работи на три цилиндъра
Може би около година не бях карал стария пасат и като реших да го подкарам почнаха проблемите. Като за начало маркучите на кошницата в резервоара се бяха разпаднали от стария бензин, след което и един от горивните маркучи се проби и изтече всичкия стар бензин. След като ги възстанових колата запали трудно и прекъсваше. Махнах свещите и видях че тази на първи цилиндър е направила мост между двата полюса. Почистих я и мотора заработи както трябва. След няколко дни обаче при палене пак прекъсва и работи на три цилиндъра или на по-малко. Проверил съм всичко по запалителната система без бобината - свещи, кабели, палец, капачка. Ангренажа е зацепен както трябва, делкото е на белег. При изключване на кабелите един по един, само при този на 3-ти цилиндър се усеща по осезаема разлика в работата на мотора. Иначе пали лесно, без проблем.Това което установих е че втори цилиндър не работи въобще. Свещта е мокра от неизгорял бензин. Вероятно причината е в някой клапан. Дайте идея какво мога да проверя преди да се свали главата. Не ми се вярва толкова здрава машина да се повреди от некаране.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б4 1.8 моно проблем - работи на три цилиндъра
Компресията измери за да разбереш дали проблемът е в клапан
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Пасат Б4 1.8 моно проблем - работи на три цилиндъра
Няма компресия на втори цилиндър. Въпроса е мога ли да проверя нещо през капака на главата.
- stefan4o
- Мнения: 19141
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Пасат Б4 1.8 моно проблем - работи на три цилиндъра
Сигурно има неплътност по изпускателния клапан на този цилиндър.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Пасат Б4 1.8 моно проблем - работи на три цилиндъра
Когато буталото е горе като надуя през отвора на свещта въздуха излиза през всмукателя без никакво усилие. Въпроса е ако е заседнал този клапан има ли шанс да направя нещо без да махам главата?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Пасат Б4 1.8 моно проблем - работи на три цилиндъра
Свали капака на клапаните и почукни по въпросния компенсатор.
Нещата се получават от калпаво масло.
Нещата се получават от калпаво масло.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б4 1.8 моно проблем - работи на три цилиндъра
То е възможно и след повече работа на място да се напълни тоя повдигач и да започне да работи
- stefan4o
- Мнения: 19141
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Пасат Б4 1.8 моно проблем - работи на три цилиндъра
Препоръчаха ми почистваща добавка за маслото, ето тази:
PRO-TEC ENGINE FLUSH
Дано не се счита за реклама.
Доколкото разбрах се сипва на загрял мотор да поработи 10-15 мин и после се точи и сменя с ново масло. Мой приятел има наблюдения, че хидро-компенсаторът му е спрял да се обажда, но иска да я сипе пак и да ми потвърди. След което и аз ще я ползвам, че един-два от моите се обаждат и ме дразнят.
PRO-TEC ENGINE FLUSH
Дано не се счита за реклама.
Доколкото разбрах се сипва на загрял мотор да поработи 10-15 мин и после се точи и сменя с ново масло. Мой приятел има наблюдения, че хидро-компенсаторът му е спрял да се обажда, но иска да я сипе пак и да ми потвърди. След което и аз ще я ползвам, че един-два от моите се обаждат и ме дразнят.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Пасат Б4 1.8 моно проблем - работи на три цилиндъра
Не съм се изразил точно. Най-вероятно е заседнал клапанът във водача. Преди години в старите 8-клапанови опелски мотори съм срещал преразпънат компенсатор и незатварящ клапан.
Минерален терпентин.
stefan4o написа:Препоръчаха ми почистваща добавка за маслото, ето тази:
PRO-TEC ENGINE FLUSH
Дано не се счита за реклама.
Минерален терпентин.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б4 1.8 моно проблем - работи на три цилиндъра
Вчера ни докараха едно ауди 80 Б3 не палено повече от година. Работеше на три цилиндъра след като го запалихме и се чуваше шум от клапаните, загря колата до работна температура, малко газ на място и се оправи, дори учудващо равно работи за тия стари мотори
Re: Пасат Б4 1.8 моно проблем - работи на три цилиндъра
К.Одаджийски написа:То е възможно и след повече работа на място да се напълни тоя повдигач и да започне да работи
Той ако е празен ,ефекта от това ще е само шум. Не липса на компресия.
А по темата - елементарно е са се смъкне вала и да се надуе тоя мотор ,а после и да се свали главата :)
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Пасат Б4 1.8 моно проблем - работи на три цилиндъра
Свалих главата, клапана е здрав, но не затваря. Оказа се че самия водач се е изместил надолу(към буталото). Гледах някакви клипчета, там водачите си имат петиферия отгоре и не могат да отидат надолу. Има ли водачи без периферия?
Направи ми впечатление че по горивната камера на въпросния цилиндър има доста нагар, докато другите са сравнително чисти. Смятам да сменя всички водачи и гумичките, тъй като гореше доста масло. Между водача и клапана трябва ли да има луфт?
Направи ми впечатление че по горивната камера на въпросния цилиндър има доста нагар, докато другите са сравнително чисти. Смятам да сменя всички водачи и гумичките, тъй като гореше доста масло. Между водача и клапана трябва ли да има луфт?