След като до вчера се оправях с термостати, днес май замина бензиновата помпа. На газ пали без проблеми, на бензин не иска. Не мирише на бензин ( а бензин има). Преди около година я смених с рециклирана, но явно иска нова. Може ли да се провери изправността й, без да се сваля? 12 Волта захранване ли трябва да има на нея? Възможно ли е задръстване на филтъра да се е получило, или да е изгорял предпазител или релето? Къде да търся проблема преди да стигна до сваляне и смяна на помпата?
Благодаря предварително!



Проблем с бензинова помпа за Пасат '89
Re: Проблем с бензинова помпа за Пасат '89
dino написа:".... Възможно ли е задръстване на филтъра да се е получило, или да е изгорял предпазител или релето? ...."
Ако ти е задръстена цедката на помпата или горивния филтър ще вие толкова силно, че ще я чуваш в купето.Само не разбрах комби ли си или седан ? Ако си с комби позагърни стелката от дясната страна на багажника сложи едното ушенце върху една черна ламаринка (с диаметър 15-20 см.) захваната с 3 видий и помоли някой да подаде контакт (без да пали).Ако се чува шум от към резервоара - има изгледи да е жива, ако не така и така си махнал стелката развий 3-те видий, махни предпазната ламарина и разкачи буксата за да измериш какво напрежение идва до нея.
Може да провериш дали бензиновата помпа подава бензин по горивната магистрала като разкачиш единият край (преди или след) горивния филтър (намира се под колата пред задна дясна гума).Пак същото упражнение като с бензиновата помпа:разкачаш и някой подава контакт (без да пали).Приготви си легенче или нещо подобно за бензина който ще излезе от горивния филтър без значение дали помпата ще "хвърли" бензин или просто ще изтече налично количество - все ще си на загуба.
Може да се окаже, че проблема е в "запекъл" разпръсквач (дюзата на моноинжекцията) от нередовно използване на бензин т.е. каране само на газ.Ако е така разглабаш моноинжекцията и вадиш дюзата.Оставяш я да се кисне в едно бурканче с бензин.Не знам при теб дали ще помогне при мен подейства, но стоя накисната около 1 седмица, че и горница.
Някой казват, че вместо бензин можело с короселин или газ за осветление (ползваше се в едно времешните газови лампи).Не съм пробвал и няма идея какво ще се получи с друго освен бензин.
Успех
Оказа се повредена помпата! Сега следва смяна с нова. Обаче ми се иска да сменя и корпуса, понеже като я вадиха майсторите, явно от многото годинки на колата, се поотчупиха някои и други палчета. врно, че сумата ще е друга, но пък новото си е ново в крайна сметка, макар и китайско!
В един магазин за китайска с корпуса ми искаха 210 лв, а на Сименс била над 350 лв.
Някои може ли да даде вариант за по-ниска цена или евентуално къде може да се провери?
Благодаря!
В един магазин за китайска с корпуса ми искаха 210 лв, а на Сименс била над 350 лв.
Някои може ли да даде вариант за по-ниска цена или евентуално къде може да се провери?
Благодаря!
dino написа:Оказа се повредена помпата! Сега следва смяна с нова. Обаче ми се иска да сменя и корпуса, понеже като я вадиха майсторите, явно от многото годинки на колата, се поотчупиха някои и други палчета. врно, че сумата ще е друга, но пък новото си е ново в крайна сметка, макар и китайско!
В един магазин за китайска с корпуса ми искаха 210 лв, а на Сименс била над 350 лв.
Някои може ли да даде вариант за по-ниска цена или евентуално къде може да се провери?
Благодаря!
Преди време като имах същите болежки


Успех
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
има ли някаква особеност при чистене на цедката и с какво се чисти,че и мене ме чака същото помпата мяука ама требе да и обърне внимание някой ,добре поне че на газ се изключва да не пее постоянно.Може ли да се кара колата с демонтирана дюза,примерно да я дам в сервиз да ми я изчистят с ултразвук а през това време да си джиткам на газ??
Danny boy написа:има ли някаква особеност при чистене на цедката и с какво се чисти,че и мене ме чака същото помпата мяука ама требе да и обърне внимание някой ,добре поне че на газ се изключва да не пее постоянно.Може ли да се кара колата с демонтирана дюза,примерно да я дам в сервиз да ми я изчистят с ултразвук а през това време да си джиткам на газ??
Аз карах без дюза около 1000км нямах грижи ,но забелязах че като спирам рязко на свободна колата изгасваше мисля че плискаше бенз от останалия по тръбите и я давеше помпата беше спряна ест.като сложих дюзата това изчезна.Това обаче на Кадет 1.6 МИ.
Danny boy написа:има ли някаква особеност при чистене на цедката и с какво се чисти,....."
За да се почисти цедката задължително се смъква помпата (завърта се на ляво 1/4 оборот и се издърпва на горе) след това се вади внимателно над бензина.Задължително преди да се извади от резервоара се накланя и обръща във всички посоки за да може да се излее бензина които е в помпата.
Цедката е от някава материя много приличаща на тези за ситопечат.Незнам обаче колко микрона е.Мизерията е от долна страна и се почиства най-лесно като се смъкне цедката и се измие с бензин, също става с вода и някакъв обезмасляващ препарат.Може да се почисти и както е на помпата, но тогава вариянта с вода не е препоръчителен.Трябва да се промият "порички".Няма никакви подводни камъни най-много "ситото" да се е прокъснало от от старост или от много зор помпата да прекара бензин през задръстените "порички"
Успех
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rayedie и 78 госта