Passat B5.5 2001 г. - Повдигане и възможни проблеми?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Disaster84
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 16 юни 2013 7:12
Автомобил: Passat 5 3B
Двигател: AVF
Местоположение: гр.Хасково
Контакти:

Passat B5.5 2001 г. - Повдигане и възможни проблеми?

Мнениеот Disaster84 » Пет 09 май 2014 11:05


Привет колеги, имам един въпрос към вас, реших да повдигна пасата с втулки предницата и задницата (с 3-4 см), но дочух, че ако предницата се вдигне поради вида на окачване ще започне да троши окачването и главно каретата... Ше има ли разлика втвърдяване/омекване на окачването? Искам да го вдигна, но ако цената е такава не бих го направил. Моля за компетентни отговори! :love.vwclub




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Повдигане на Passat 5,5 1,9 TDI 2001 - Възможни проблеми

Мнениеот samo_pechka » Пет 09 май 2014 11:47


В момента с какво окачване си ( кода на окачването какъв е) ,че имам малко "опит" с надлъжни мотори на ВАГ ( и продължавам да трупам :icon_lol ) Има три масово основни вида окачване .

П.п. за самото повдигане е важно с какво окачване е : спортно , нормално или тип "лоши пътища" , съответно се преценява с колко е допустимо повдигането , при спортно се налага и смяна на амове+пружини , за да се повдигне колата . В другите варианти - втулка под талерката на пружината отпред , а отзад - най-добре друга подходяща пружина . При 1BA окачване ( така наречено-нормално ) се допуска до към 30-ина мм повдигане отпред , за отзад може и малко повече, при 1BB ( тип окачване за лоши пътища )- не повече от 10-15-ина мм допълнително , поради фактът ,че самото 1BB окачване си е по-високо с около 20-ина мм спрямо 1BA.


Потребителски аватар
Disaster84
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 16 юни 2013 7:12
Автомобил: Passat 5 3B
Двигател: AVF
Местоположение: гр.Хасково
Контакти:

Re: Повдигане на Passat 5,5 1,9 TDI 2001 - Възможни проблеми

Мнениеот Disaster84 » Пет 09 май 2014 13:20


Окачването ми е така нареченото "нормално", но ми подшушнаха, че и при подигане на предницата ще ми се втвърди чувствително окачването, което мен лично ме притеснява, както и мнението, че ще троши каретата...


Потребителски аватар
vladaeca
Мнения: 130
Регистриран на: Пон 24 юли 2006 13:08
Автомобил: VW Passat B5 4Motion
Двигател: ADR 98
Местоположение: София
Контакти:

Re: Повдигане на Passat 5,5 1,9 TDI 2001 - Възможни проблеми

Мнениеот vladaeca » Чет 15 май 2014 21:47


samo_pechka написа:В момента с какво окачване си ( кода на окачването какъв е) ,че имам малко "опит" с надлъжни мотори на ВАГ ( и продължавам да трупам :icon_lol ) Има три масово основни вида окачване .

П.п. за самото повдигане е важно с какво окачване е : спортно , нормално или тип "лоши пътища" , съответно се преценява с колко е допустимо повдигането , при спортно се налага и смяна на амове+пружини , за да се повдигне колата . В другите варианти - втулка под талерката на пружината отпред , а отзад - най-добре друга подходяща пружина . При 1BA окачване ( така наречено-нормално ) се допуска до към 30-ина мм повдигане отпред , за отзад може и малко повече, при 1BB ( тип окачване за лоши пътища )- не повече от 10-15-ина мм допълнително , поради фактът ,че самото 1BB окачване си е по-високо с около 20-ина мм спрямо 1BA.

Колега видях и други твои постове за окачване на пасат.
Моля те погледни снимката на лепенката от багажника и кажи какво точно да направя за да го вдигна малко, че ми е леко нисък.
http://vladaeca.snimka.bg/automobiles/passat-b5.804448.33202152
Предварително ти благодаря.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat 5,5 1,9 TDI 2001 повдигане възможни проблеми

Мнениеот samo_pechka » Чет 15 май 2014 22:06


Ще видя колега , а повдигането цялостно ли да е ? Странично като погледнеш колата , линията как е? Вирната,забучена ? Да знам какво да предложа . И друго , на канал ако можеш да видиш цветовите точки , да ги сравним дали нещо, някога не е променяно.


Потребителски аватар
vladaeca
Мнения: 130
Регистриран на: Пон 24 юли 2006 13:08
Автомобил: VW Passat B5 4Motion
Двигател: ADR 98
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat 5,5 1,9 TDI 2001 повдигане възможни проблеми

Мнениеот vladaeca » Чет 15 май 2014 22:27


Ще се опитам още утре да я кача на канал за да видя цветовете на пружините.
Също забравих да спомена че колата е щар по щар хахаха 4х4 торсен.
Иначе колата е по-ниска при задния мост. Може би няколко сантиметра.
Предполагам, че пружините са омекнали или просто така си ги правят.
Германка и скоро внесена и по окачването всичко оригинално.


Потребителски аватар
vladaeca
Мнения: 130
Регистриран на: Пон 24 юли 2006 13:08
Автомобил: VW Passat B5 4Motion
Двигател: ADR 98
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat 5,5 1,9 TDI 2001 повдигане възможни проблеми

Мнениеот vladaeca » Пет 16 май 2014 16:08


Ето и снимката на задните пружини. Странно но очаквах да видя поне три цвята а тук смо едно синьоо :gruebel
Изображение


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat 5,5 1,9 TDI 2001 повдигане възможни проблеми

Мнениеот samo_pechka » Пет 16 май 2014 16:45


Така , оригинално си отзад с една синя , отпред с една бяла и две кафяви . С нормално окачване си ( височина) Теглови код преден мост OJF , отзад OYP . Най-лесния вариант ( и най-евтин ) е да сложат дистанционни втулки под талерката на пружината . Как става : смъкваш амовете с пружините , махаш му пружината , с леко почукване махаш талерката му ( тя не е заварена! И излиза лесно) Прави се на струг дист.втулка по размера на самия амотрисьор и талерка , с вис. прим. 20мм и набиваш отгоре талерката . Змачи важно е да се спази размера на диам. на кола и вътр. диаметър на талерката , за да не подпира излишно другаде и се отрязва на желания размер за височина , да речем 20мм . Така се процедира и за отпред, и за отзад . Това важи разбира се за 4х4 модела , преднячките отзад са друго изпълнение .
Ако се търси вариант да е с пружини :
За отзад : оригинал 1синя , следващо ниво- две сини , още по- три сини ...след това са : две лилаво , още по- три лилаво. Последните две обаче не ти ги препоръчвам много , струват ми се доста ектремни :horror
За отпред : оригинал си една бяла две кафяви, следващо- една бяла три кафяви, по-следващо - една жълта една кафява , следващо: една жълта две кафяви , по-следващо : една жълта три кафяви . След това са ектремните : една зелена една кафява и една зелена две кафяви. Последните две са серт . Ще стане висока и твърда возията определено.


Потребителски аватар
malak_petko
Мнения: 18
Регистриран на: Пон 20 апр 2009 9:42
Автомобил: Vw Pasat 1998 TDI 1.9
Двигател: AFN
Местоположение: haskovo

Re: Passat 5,5 1,9 TDI 2001 повдигане възможни проблеми

Мнениеот malak_petko » Пон 19 май 2014 8:00


Колеги относно повдигането на колите ви е възможно без странични ефекти. Четирима мой приятели си вдигнаха колите с различни сантиметри на горе и вече доста време нямат проблеми.Колите са vw polo комби, Ауди А4 quatro комби ,Vw Golf 3 sinhro комби като голфа е вдигнат на височина 8 литрова бутилка(от мин.вода).Височината на останалите коли е +4 см.Ефекта е добър и колата е по проходима особено за хора който обичат да ходят на риба.


Потребителски аватар
vladaeca
Мнения: 130
Регистриран на: Пон 24 юли 2006 13:08
Автомобил: VW Passat B5 4Motion
Двигател: ADR 98
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat 5,5 1,9 TDI 2001 повдигане възможни проблеми

Мнениеот vladaeca » Чет 22 май 2014 9:34


samo_pechka написа:Така , оригинално си отзад с една синя , отпред с една бяла и две кафяви . С нормално окачване си ( височина) Теглови код преден мост OJF , отзад OYP . Най-лесния вариант ( и най-евтин ) е да сложат дистанционни втулки под талерката на пружината . Как става : смъкваш амовете с пружините , махаш му пружината , с леко почукване махаш талерката му ( тя не е заварена! И излиза лесно) Прави се на струг дист.втулка по размера на самия амотрисьор и талерка , с вис. прим. 20мм и набиваш отгоре талерката . Змачи важно е да се спази размера на диам. на кола и вътр. диаметър на талерката , за да не подпира излишно другаде и се отрязва на желания размер за височина , да речем 20мм . Така се процедира и за отпред, и за отзад . Това важи разбира се за 4х4 модела , преднячките отзад са друго изпълнение .
Ако се търси вариант да е с пружини :
За отзад : оригинал 1синя , следващо ниво- две сини , още по- три сини ...след това са : две лилаво , още по- три лилаво. Последните две обаче не ти ги препоръчвам много , струват ми се доста ектремни :horror
За отпред : оригинал си една бяла две кафяви, следващо- една бяла три кафяви, по-следващо - една жълта една кафява , следващо: една жълта две кафяви , по-следващо : една жълта три кафяви . След това са ектремните : една зелена една кафява и една зелена две кафяви. Последните две са серт . Ще стане висока и твърда возията определено.

Колега много благодаря за изчерпателния отговр. Малко отсъствах и за това пиша със закъснение.
Възможно ли е да се ползват и двата варианта..т.е да сложа втулки с 15мм и отделно да сложа пружини примерно с 2 или 3 сини отзад и една жълта с 2 или 3 кафяви отпред?
Също в една от темите си публикувал снимки на различни по височина талерки.
http://www.vwclub.bg/forum/download/file.php?id=276751&mode=view
Имаш ли идея от къде може да се намерят и купят като част вместо да си играеме със стругар?

Последна промяна от vladaeca на Чет 22 май 2014 12:04, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
vladaeca
Мнения: 130
Регистриран на: Пон 24 юли 2006 13:08
Автомобил: VW Passat B5 4Motion
Двигател: ADR 98
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat 5,5 1,9 TDI 2001 повдигане възможни проблеми

Мнениеот vladaeca » Чет 22 май 2014 9:38


malak_petko написа:Колеги относно повдигането на колите ви е възможно без странични ефекти. Четирима мой приятели си вдигнаха колите с различни сантиметри на горе и вече доста време нямат проблеми.Колите са vw polo комби, Ауди А4 quatro комби ,Vw Golf 3 sinhro комби като голфа е вдигнат на височина 8 литрова бутилка(от мин.вода).Височината на останалите коли е +4 см.Ефекта е добър и колата е по проходима особено за хора който обичат да ходят на риба.


Ехааа това с голфа звучи доста интересно. чудно ми е само при навиване на волана до край в движение какво се сслучва с каретата :gruebel
Възможно ли е да опишеш процедура подробно.


Потребителски аватар
malak_petko
Мнения: 18
Регистриран на: Пон 20 апр 2009 9:42
Автомобил: Vw Pasat 1998 TDI 1.9
Двигател: AFN
Местоположение: haskovo

Re: Passat 5,5 1,9 TDI 2001 повдигане възможни проблеми

Мнениеот malak_petko » Чет 22 май 2014 13:03


До колкото ми е известно нищо не се случва(не тракат не са се счупили).Относно процедурата Не съм се интересувал.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat 5,5 1,9 TDI 2001 повдигане възможни проблеми

Мнениеот samo_pechka » Чет 22 май 2014 23:23


vladaeca написа:..Също в една от темите си публикувал снимки на различни по височина талерки.
http://www.vwclub.bg/forum/download/file.php?id=276751&mode=view
Имаш ли идея от къде може да се намерят и купят като част вместо да си играеме със стругар?

Нямам представа колега . Не съм се разравял определено . Но според мен главоболенето със стругар за четири втулки ще е доста по-малко и евтино :beer


dqvola_91
Мнения: 562
Регистриран на: Нед 18 юли 2010 11:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat 5,5 1,9 TDI 2001 повдигане възможни проблеми

Мнениеот dqvola_91 » Пет 23 май 2014 7:31


А няма ли вариант да се вземат комплект амортисьори+пружини от audi allroad? Те са доста височки няма ли да стане?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat 5,5 1,9 TDI 2001 повдигане възможни проблеми

Мнениеот samo_pechka » Пет 23 май 2014 7:53


:biggrin Не. Те са по конструкция коренно различни . Имат нивомат и въздушни "възглавници" ( окачване).



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Ивайло Димов и 55 госта