Passat B5.5 2001 г. - Повдигане и възможни проблеми?
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Passat 5,5 1,9 TDI 2001 повдигане възможни проблеми
Този Пасат с нормално окачване не е много стабилен в завоите а повдигнат с 4см що е приключение да се кара
- vwtaz
- Мнения: 74
- Регистриран на: Пон 08 юни 2009 16:02
- Автомобил: Passat 3BG
- Двигател: AVF
- Местоположение: Varna
Re: Passat 5,5 1,9 TDI 2001 повдигане възможни проблеми
Колега ето ти подробно инфо за твоя проблем с повдигането, подробно е описано как става и какви части се използват, но излиза малко скъпо.
http://passat-b5.ru/showthread.php?t=162014
http://passat-b5.ru/showthread.php?t=162014
- samo_pechka
- Мнения: 8352
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat 5,5 1,9 TDI 2001 повдигане възможни проблеми
IRRITATING написа:Този Пасат с нормално окачване не е много стабилен в завоите а повдигнат с 4см що е приключение да се кара
Наистина 4 см още, е доста, затова + 15 до 20мм най-добре , ако не се пипат амове и пружини . По принцип така нареченото окачване тип "лоши пътища " е по-високо от нормалното окачване с още около 20-ина мм , но самото окачване е "по-твърдо" по подобие на спортното , само дето е доста по-високо от него . Меко окачване съчетано с по-екстремно вдигане ще има негатив при остри маневри .
- vladaeca
- Мнения: 130
- Регистриран на: Пон 24 юли 2006 13:08
- Автомобил: VW Passat B5 4Motion
- Двигател: ADR 98
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat 5,5 1,9 TDI 2001 повдигане възможни проблеми
Да и аз не смятам, че не е добра идея да променям чак с 40мм височината.
Втулки по 20мм отпред и итзад + смяна пружини отзад с някой по-висок теглови индекс примерно 3 сини или една лилава с две сини.
Също мисля да сложа и малко по-големи гуми с джанти като 205/65/16 и тогава общото вдигане ще се получи около 33мм. но не би трябвало да окаже чак такова влияние върху стабилността :)
Втулки по 20мм отпред и итзад + смяна пружини отзад с някой по-висок теглови индекс примерно 3 сини или една лилава с две сини.
Също мисля да сложа и малко по-големи гуми с джанти като 205/65/16 и тогава общото вдигане ще се получи около 33мм. но не би трябвало да окаже чак такова влияние върху стабилността :)
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Passat 5,5 1,9 TDI 2001 повдигане възможни проблеми
Мога да видя моята кола с какво окачване е защото е доста висока :rolleye
Предните пружини са ми с една жълта и две кафяви точки
Предните пружини са ми с една жълта и две кафяви точки
Последна промяна от IRRITATING на Вто 27 май 2014 19:24, променено общо 1 път.
- vladaeca
- Мнения: 130
- Регистриран на: Пон 24 юли 2006 13:08
- Автомобил: VW Passat B5 4Motion
- Двигател: ADR 98
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat 5,5 1,9 TDI 2001 повдигане възможни проблеми
Като обобщение от това което разбрах от руския сайт по-горе ще обобщя, че можем просто да сменим амове и пружини и да получим тези 20-30мм височина по заводски. т.е да си напревим предното окачване OJH,а задното OYD)
До колкото разбирам това са кодовете за екстрата "Лоши пътища"
ТОВА Е САМО ЗА АВТОМОБИЛИ С ПРЕДНО ЗАДВИЖВАНЕ.
Предни амортесьори газова:
PR-1BB/OJH VAG 4B0 412 031 CE
BOGE 33-202-A
SACHS 290 186
Задни амортисьори газо-маслени:
PR-1BB/OYD- VAG 3BD 513 031
BOGE 27-F02-A
SACHS 290 187
Kayaba 345027
Предни пружини усилени :
/ако някой зне точките ще е супер да ги напише/
PR-1BB/OJH VAG 8D0 411 105 AT
Lesjofors 40 950 56
Kilen 25035
Задна пружина усилена
/ако някой зне точките ще е супер да ги напише/
PR-1BB/OYD VAG 4B0 511 115 C
K+F 950 654 (no Exist in Catalogue К+F други номера)
До колкото разбирам това са кодовете за екстрата "Лоши пътища"
ТОВА Е САМО ЗА АВТОМОБИЛИ С ПРЕДНО ЗАДВИЖВАНЕ.
Предни амортесьори газова:
PR-1BB/OJH VAG 4B0 412 031 CE
BOGE 33-202-A
SACHS 290 186
Задни амортисьори газо-маслени:
PR-1BB/OYD- VAG 3BD 513 031
BOGE 27-F02-A
SACHS 290 187
Kayaba 345027
Предни пружини усилени :
/ако някой зне точките ще е супер да ги напише/
PR-1BB/OJH VAG 8D0 411 105 AT
Lesjofors 40 950 56
Kilen 25035
Задна пружина усилена
/ако някой зне точките ще е супер да ги напише/
PR-1BB/OYD VAG 4B0 511 115 C
K+F 950 654 (no Exist in Catalogue К+F други номера)
- Pet_rov
- Мнения: 4413
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Passat 5,5 1,9 TDI 2001 повдигане възможни проблеми
Задна пружина - 115С - 2 точки - 1 сребриста, 1 зелена.
Предна пружина - 105АТ - 3 точки - 1 жълта, 2 кафяви.
Източник -
http://vin-online.ru/etka.php?vag=VW&rgn=RDW&mod=PA&year=1998&kat=221&gr=40711
Предна пружина - 105АТ - 3 точки - 1 жълта, 2 кафяви.
Източник -
http://vin-online.ru/etka.php?vag=VW&rgn=RDW&mod=PA&year=1998&kat=221&gr=40711
-
- Мнения: 562
- Регистриран на: Нед 18 юли 2010 11:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat 5,5 1,9 TDI 2001 повдигане възможни проблеми
А да попитам вчера видях един пасат повдигнат с гумени подложки.. колко и странно да звучи беше + 5см по-висок и то за сумата от 20-30лв.. момчето го кара 3 години така и каза,че няма никакви проблеми и вози еднакво. Това са въпросните подложки около 4лв е броя
някой имал ли е досег и мнение относно въпросните гумета? Аз съм малко скептичен,но пък знае ли се...
някой имал ли е досег и мнение относно въпросните гумета? Аз съм малко скептичен,но пък знае ли се...
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Passat 5,5 1,9 TDI 2001 повдигане възможни проблеми
Точно тези тампони са доста зле повдигат колата но и правят много по твърдо окачването Има друг модел тампони който се слагат под пружината с тях ще е по добре
-
- Мнения: 562
- Регистриран на: Нед 18 юли 2010 11:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat 5,5 1,9 TDI 2001 повдигане възможни проблеми
само заради возията ли са зле? Друг минус? стабилността на пътя на повдигнатия автомобил? Доколкото разбрах тези тампони се поставят без сваляне на пружини и амортисьори..? спестява доста нерви и мъки по поставянето
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Passat 5,5 1,9 TDI 2001 повдигане възможни проблеми
Мое мнение е че не струват но са евтини и може да ги пробваш без да разглабяш наистина нищо
- Filcho
- Мнения: 108
- Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 10:42
- Автомобил: Passat 2003 LPG-BRC
- Двигател: 2.0i ALT
- Местоположение: София
Re: Passat 5,5 1,9 TDI 2001 повдигане възможни проблеми
И аз реших да повдигна задницата защото стоеше с 2см по-ниско от предницата.
Пасата е бензинов комби с газова уредба от 10г., тоест допълнителна бутилка пълна до полувината се вози постоянно.
Смених задните пружини с нови, Sachs номер 996632 водят се за 'лоши пътища' HD (heavy duty) номер на VW 4B0511115D, цветови код една сребриста и две зелени черти.
След замяната на пружините задницата се изравни с предницата а 'возията' ми се струва по-мека, поне по паветата, на магистрала още не съм карал и за устойчивостта нямам наблюдения.
Задните амортисьори са чисто нови за 'нормално' окачване също Sachs, тях ги бях сменил преди пружините защото бяха изпуснали.
Старите пружини бяха с цветови код една зелена и една синя черта и в свободно състояние новите пружини са с около 1.5см по-дълги (старите пружини са се смачкали може би) но вероятно новите пружини не са по-твърди защото возията е по-мека.
Според описанията на ЕТКА може би товарния индекс на новите пружини '0YE' е маалко по-нисък от товарния индекс на старите, '0YF'.
Лепенката в нишата на резервната гума не съм я гледал защото нямаше смисъл а и там 'живее' газовата бутилка.
Добавям линк за ЕТКА като се надявам да не е забранено:
http://audi-club.md/etka-online
Новите пружини ги намерих доста трудно защото исках да са Sachs (защото сложих амортисьори Sachs преди това освен това тази марка я уважавам) а се оказа, че в България никой не ги предлага. Все пак ми ги доставиха и то на нормална цена за такива пружини 90 лв за бройка.
Според мен резултата е доста добър.
За заинтересованите бих добавил, че за смяната на пружините се наложи да използвам една скоба за пружини, за да свия старата пружина да я извадя и да свия новата да я сложа но се наложи и да откача амортисьора от долния болт.
Според мен използването на допълнителни 'плочки/втулки' за повдигане на нивото не е коректно.
Пасата е бензинов комби с газова уредба от 10г., тоест допълнителна бутилка пълна до полувината се вози постоянно.
Смених задните пружини с нови, Sachs номер 996632 водят се за 'лоши пътища' HD (heavy duty) номер на VW 4B0511115D, цветови код една сребриста и две зелени черти.
След замяната на пружините задницата се изравни с предницата а 'возията' ми се струва по-мека, поне по паветата, на магистрала още не съм карал и за устойчивостта нямам наблюдения.
Задните амортисьори са чисто нови за 'нормално' окачване също Sachs, тях ги бях сменил преди пружините защото бяха изпуснали.
Старите пружини бяха с цветови код една зелена и една синя черта и в свободно състояние новите пружини са с около 1.5см по-дълги (старите пружини са се смачкали може би) но вероятно новите пружини не са по-твърди защото возията е по-мека.
Според описанията на ЕТКА може би товарния индекс на новите пружини '0YE' е маалко по-нисък от товарния индекс на старите, '0YF'.
Лепенката в нишата на резервната гума не съм я гледал защото нямаше смисъл а и там 'живее' газовата бутилка.
Добавям линк за ЕТКА като се надявам да не е забранено:
http://audi-club.md/etka-online
Новите пружини ги намерих доста трудно защото исках да са Sachs (защото сложих амортисьори Sachs преди това освен това тази марка я уважавам) а се оказа, че в България никой не ги предлага. Все пак ми ги доставиха и то на нормална цена за такива пружини 90 лв за бройка.
Според мен резултата е доста добър.
За заинтересованите бих добавил, че за смяната на пружините се наложи да използвам една скоба за пружини, за да свия старата пружина да я извадя и да свия новата да я сложа но се наложи и да откача амортисьора от долния болт.
Според мен използването на допълнителни 'плочки/втулки' за повдигане на нивото не е коректно.
- hip-hopotam
- Мнения: 270
- Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
Как да вдигна задницата на пасат Б5,5 комби?
Става въпрос за пасат 1.8т комби малко е застанал като немска овчарка (задницата е по-ниска от предницата).
Какви са вариантите за повдигане?Има ли подсилени пружини,кой какви е пробвал.С подложки става ли и някой пробвал ли е ?Има ли някъде в нета готови подложки да се продават?
Какви са вариантите за повдигане?Има ли подсилени пружини,кой какви е пробвал.С подложки става ли и някой пробвал ли е ?Има ли някъде в нета готови подложки да се продават?
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Как да вдигна задницата на пасат Б5,5 комби?
Става перфектно с подложки за Опел Астра !
- ПАЧО-80
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 02 сеп 2008 18:05
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: AVG TDI 2000
- Местоположение: Добрич Passat B5 AVG
Re: Как да вдигна задницата на пасат Б5,5 комби?
И аз сложих такива
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 43 госта