


Пасат Б5 98 година проблем с перка на климатроника
-
- Мнения: 264
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 23:09
- Автомобил: Passat B5 AFN Synhro
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Пасат Б5 98 година проблем с перка на климатроника
Здравейте колеги имам следния проблем,гори ми бушона на перката който се намира под волана 40 А един голям бушон.Като взех колата беше изгорял смених го тръгна перката и така две седмици до днес пак изгоря.През тези две седмици не съм ползвал много климатроника, но си е пускан все пак и нямаше проблеми.Моля ако някой е имал такъв проблем да помага.Приятна вечер.
Re: Проблем с перка на климатроника Пасат Б5 AFN 98 година.
Като не се пуска ,от дългото стоене ръждясва и блокира електромоторът!Размонтиране ,почистване `ако е въможно` и обратно в коша!
Аз лично минах по този път ,но с друга марка.Мисля ,че и тук е така! Най-добре бягай в сервиз!
Аз лично минах по този път ,но с друга марка.Мисля ,че и тук е така! Най-добре бягай в сервиз!
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Проблем с перка на климатроника Пасат Б5 AFN 98 година.
Износват се втулките на електромоторчето и почва да бие и да закача в корпуса Хвани перката и виж за луфтове
-
- Мнения: 264
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 23:09
- Автомобил: Passat B5 AFN Synhro
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Проблем с перка на климатроника Пасат Б5 AFN 98 година.
Има и то доста голям луфт.
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Проблем с перка на климатроника Пасат Б5 AFN 98 година.
Нова и не пускай климатика за да не търсиш и компресор после
-
- Мнения: 264
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 23:09
- Автомобил: Passat B5 AFN Synhro
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Пасат Б5 98 година проблем с перка на климатроника
Колеги сега забелязах че и вентилатора в купето е спрял да работи
като запаля колата инициалите на дисплея премигват няколко секунди и след това спира да мига,но вентилатора не тръгва.Забравих да спомена че в момента съм свалил преката на радиатора защото е счупена.

- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Пасат Б5 98 година проблем с перка на климатроника
Първо оправи вентилатора отпред и тогава търси колегата zfa159. Препоръчвам ти да се разходиш до София при него ако искаш да имаш наистина работещ климатик. Три години ходя при него и нямам никакви оплаквания а и други колеги ще ти го препоръчат и ще потвърдят че наистина работи добре и си разбира от работата. Ако ти трябват координатите, пиши ми на лично да ти кажа къде му е сервиза. 

-
- Мнения: 264
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 23:09
- Автомобил: Passat B5 AFN Synhro
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Пасат Б5 98 година проблем с перка на климатроника
Направих няколко експеримента,смених бушона и пуснах парното, работи нормално докато неизключих ECON и бушона изгоря.Втори опит,нов бушон пускам парното на ECON и започнах да местя позицийте на клапите всичко нормално,натисна копчето за обдухване на предния прозорец и пак изгоря бушона.Трети опит нараво при подаване на контакт бушона изгоря.Някакви насоки колеги?А за перката на климатика вече е ясна работата,изгорели намотки,изнисени четки и разбита фтулка,ще се търси друга перка.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б5 98 година проблем с перка на климатроника
Сега, аз до колкото схванах, имаш два проблема - първия е ,че перката отпред е повредена. Нея си я свалил и караш без нея.
Следващия ти проблем е, че като пуснеш климатроника в режим, различен от Екон (или го пуснеш да вее на прозореца), ти гори предпазителя за вентилатора в купето?
Ако и двете съм ги разбрал правилно - честито - липсата на перка вероятно е довела до проблем с претоварване на компресора и на същия му се е разказала играта. Резултата е,че му е приплъзвал съединителя от свръх налягането (поради липса на охлаждане) и това греене е довело до това да изгори бобината и сега тя окъсява. Тя е през реле, вързана на същия предпазител, на който е и вентилатора в купето (F26 - 30А). Когато излезеш от Екон или пуснеш да вее на прозореца, електрониката се опитва да пусне компресора и понеже при него положението е да си е*е мамата, гори предпазителя, вместо да тръгне компресора и вентилатора в купето съответно спира да работи. Другия вариант е да си разбутал кабелите, когато си вадил перката (нейния кабел минава долу при другите) и кабела за към бобината на компресора да е повреден и да окъсява. Махни пластмасата, която е при съда за хидравличната течност и под нея има букси - откачи зелената с единичния кабел, ако съм прав, ще ти изчезне проблема с горенето на предпазителя на вентилатора в купето при различните режими. След това виж кабела и ако той е ок, търси проблема в бобината на компресора (която при Zexel, какъвто е твоя, трябва да види много, ама много много зор, за да се прецака и съответно най-вероятно си е заминал и компресора).

Следващия ти проблем е, че като пуснеш климатроника в режим, различен от Екон (или го пуснеш да вее на прозореца), ти гори предпазителя за вентилатора в купето?
Ако и двете съм ги разбрал правилно - честито - липсата на перка вероятно е довела до проблем с претоварване на компресора и на същия му се е разказала играта. Резултата е,че му е приплъзвал съединителя от свръх налягането (поради липса на охлаждане) и това греене е довело до това да изгори бобината и сега тя окъсява. Тя е през реле, вързана на същия предпазител, на който е и вентилатора в купето (F26 - 30А). Когато излезеш от Екон или пуснеш да вее на прозореца, електрониката се опитва да пусне компресора и понеже при него положението е да си е*е мамата, гори предпазителя, вместо да тръгне компресора и вентилатора в купето съответно спира да работи. Другия вариант е да си разбутал кабелите, когато си вадил перката (нейния кабел минава долу при другите) и кабела за към бобината на компресора да е повреден и да окъсява. Махни пластмасата, която е при съда за хидравличната течност и под нея има букси - откачи зелената с единичния кабел, ако съм прав, ще ти изчезне проблема с горенето на предпазителя на вентилатора в купето при различните режими. След това виж кабела и ако той е ок, търси проблема в бобината на компресора (която при Zexel, какъвто е твоя, трябва да види много, ама много много зор, за да се прецака и съответно най-вероятно си е заминал и компресора).

-
- Мнения: 264
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 23:09
- Автомобил: Passat B5 AFN Synhro
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Пасат Б5 98 година проблем с перка на климатроника
Благодаря за отговора колега.Само да вметна че от както нямам перка несъм пускал климатика и за 10 сек.дори,дали е възможно да изгори като не е пускан или е пускан само докато запаля колата защото губи памет,но след наколко секунди го спирам.Бушона също изгора и на насочване на въздуха към предния прозорец докато си беше на ЕКОН.
Последна промяна от ceko84 на Вто 01 юли 2014 22:24, променено общо 1 път.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б5 98 година проблем с перка на климатроника
Ами да де, при насочване на въздуха на предния прозорец, автоматично спира Econ-a и минава на компресор. Трябва изрично пак да цъкнеш Econ, за да духа на прозореца и да не е с компресор.
Принципно за няколко секунди няма нищо да му стане, ама ако си я карал да вее на прозореца и изрично не си цъкал Econ, за повече време, практически си е била на компресор.
Може и да има проблем с кабела или бобината и да не е заминал компресора - кабела върви заедно с този на перката, който вече предполагам, че си видял къде минава, така че виж дали с него всичко е ок и огледай и какво става с компресора :) .Както ти писах - откачи зелената букса при съда за хидр. течност и проблема с вентилатора в купето би трябвало да изчезне - това гарантира 100% две вероятности - или бобината на компресора е заминала или кабела до нея окъсява някъде.

Принципно за няколко секунди няма нищо да му стане, ама ако си я карал да вее на прозореца и изрично не си цъкал Econ, за повече време, практически си е била на компресор.
Може и да има проблем с кабела или бобината и да не е заминал компресора - кабела върви заедно с този на перката, който вече предполагам, че си видял къде минава, така че виж дали с него всичко е ок и огледай и какво става с компресора :) .Както ти писах - откачи зелената букса при съда за хидр. течност и проблема с вентилатора в купето би трябвало да изчезне - това гарантира 100% две вероятности - или бобината на компресора е заминала или кабела до нея окъсява някъде.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 60 госта