


Пасат Б5 стържене от компресора на климатроника
- ПАЧО-80
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 02 сеп 2008 18:05
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: AVG TDI 2000
- Местоположение: Добрич Passat B5 AVG
Пасат Б5 стържене от компресора на климатроника
Пасата е Б5 1,9тди 110кс AVG.От известно време като запаля колата се чува едно стържене от към компресора на климатроника.Днес влезе в сервиз за смяна на ремъци и провериха и компресора за луфт на шайбата но нямаше.Това стържене се чува когато климатроника е включен,а като включа на ECON изчезва.Перката на радиатора работи,като изключа климатроника си спира.Възможно ли е това стържене да е от перката,забелязах лек луфт но като я въртя на ръка не задира.Почвам да си мисля за лагер на шайбата вече.
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Проблем с Пасат Б5
Обтегач на ремъка на компресора. Щом си влезнал за ремъци...трябва да сменят и тоя обтегач. Ако го сменят и не се оправи...тогава лагера. Но мисля че е първото. Същите симптоми и аз ги имах. Смених лагера и никаква промяна. смених обтегача и всичко стана ок.
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Проблем с Пасат Б5
100% обтегача на ремъка на климатика. Минах по този път.
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б5 стържене от компресора на климатроника
Симптомите на лагера,за който говориш са точно противоположното,на което е при теб,така че не е той.
- ПАЧО-80
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 02 сеп 2008 18:05
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: AVG TDI 2000
- Местоположение: Добрич Passat B5 AVG
Re: Пасат Б5 стържене от компресора на климатроника
В събота след работа с брата ще я огледаме,че майстора на климата чак в понеделник може да я погледне
Забравих да споделя:днес сутринта 7градуса навън паля колата и не се чува нищо.Карам около 10км градско-никакъв шум.Жената се качва към 2 следобед/16градуса/ и започва да си стърже пак.Отива до сервиз и пак не се чува.Включват/изключват компресора от ECON-а и нищо не се чува бахти мистерията.Май обтегача ши да е
Забравих да споделя:днес сутринта 7градуса навън паля колата и не се чува нищо.Карам около 10км градско-никакъв шум.Жената се качва към 2 следобед/16градуса/ и започва да си стърже пак.Отива до сервиз и пак не се чува.Включват/изключват компресора от ECON-а и нищо не се чува бахти мистерията.Май обтегача ши да е

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б5 стържене от компресора на климатроника
Може да са доста неща - компресора товари цялата ремъчна предавка доста здраво - може да имаш проблем с демпферната шайба на двигателя, може да имаш проблем с обтегача на ремъка до компресора, съединителя на компресора, а може да имаш проблем и със самия компресор (механичен проблем вътре в компресора и затова се чува само,когато компресора работи и то понякога). За шайбите и обтегача можеш да го провериш и сам.За компресора - колегата,който ще я гледа,би трябвало да знае как да разбере дали всичко с компресора ти е ок.


- lubo25
- Мнения: 113
- Регистриран на: Съб 05 дек 2009 19:22
- Автомобил: Seat Alhambra Tdi
- Двигател: AUY
- Местоположение: Враца
Re: Пасат Б5 стържене от компресора на климатроника
За мен това стържене е от компресора на климатика аз минах по този път със същите симптоми не е оптегача на ремъка на климатика моя се обажда и при пуснат и при изключен компресор.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б5 стържене от компресора на климатроника
Да де ама компресора се състои от две частикойто могат да стържат,даже 3 всъщност.
1. лагера на самата шайба,която се върти постоянно от ремъка - обикновено той стърже, когато не е пуснат компресора, защото се натоварва най-много тогава. Той се сменя и всичко е ок.
2. самия компресор механично вътре - компресора се зацепва към колата и съответно се завърта само тогава,когато електрически е пуснат.Съответно ако това е проблема,ще стърже само тогава, когато компресора работи (като има опция да не стърже винаги,зависи от натоварването на компресора,което зависи от околната температура и количеството фреон в системата).
3. стъргане между двете части на съединителя,който реално пуска компресора. Те са два метални диска на между 03.и 0.7 мм един от друг и съответно ако диска е крив или има мизерия между двата или пък е доста износен,се получава стържене между двата диска без да е пуснат компресора и понякога,когато той се пусне,двата диска не прилепват плътно един за друг и съответно започва да стърже и тогава.
Затова е най-добре колегата да отиде при някой мой колега, който се занимава с климатици и да се огледа положението с компресора.
Иначе когато компресора тръгне, много неща се променят в работата на двигателя - компресора на тази кола дърпа между 5 и 12к.с. от двигателя и ако има проблем с демферна шайба или обтегач,той ще се прояви тогава :) .Също така компресора и ел. перката харчат ток от алтернатора и насъбрано с фарове и т.н. ,консумацията от алтернатора от раз става повече с пускането на климатика - може да се издъни и другата ремъчна предавка,дето върти алтернатора и шума да идва от там. Случвало ми се е на 5.5 да го докарат с диагноза, че компресора е блокирал, защото като се пусне компресора,ремъка спира да се върти и се чува мощно свирене от ремъците.Оказа се,че проблема всъщност е скъсана демпферна шайба и на компресора нищо му няма. Случвало ми се е и да карат кола (пак 5.5) с диагноза шум в компресора,защото при пуснае на компресора,се чувало чегъртане - оказа се обтегача на пистовия ремък за алтернатора
.Затова трябва да се огледа внимателно всичко и то ще се види какво е. Стига да не е вътре от самия компресор, е поправимо.

1. лагера на самата шайба,която се върти постоянно от ремъка - обикновено той стърже, когато не е пуснат компресора, защото се натоварва най-много тогава. Той се сменя и всичко е ок.
2. самия компресор механично вътре - компресора се зацепва към колата и съответно се завърта само тогава,когато електрически е пуснат.Съответно ако това е проблема,ще стърже само тогава, когато компресора работи (като има опция да не стърже винаги,зависи от натоварването на компресора,което зависи от околната температура и количеството фреон в системата).
3. стъргане между двете части на съединителя,който реално пуска компресора. Те са два метални диска на между 03.и 0.7 мм един от друг и съответно ако диска е крив или има мизерия между двата или пък е доста износен,се получава стържене между двата диска без да е пуснат компресора и понякога,когато той се пусне,двата диска не прилепват плътно един за друг и съответно започва да стърже и тогава.
Затова е най-добре колегата да отиде при някой мой колега, който се занимава с климатици и да се огледа положението с компресора.
Иначе когато компресора тръгне, много неща се променят в работата на двигателя - компресора на тази кола дърпа между 5 и 12к.с. от двигателя и ако има проблем с демферна шайба или обтегач,той ще се прояви тогава :) .Също така компресора и ел. перката харчат ток от алтернатора и насъбрано с фарове и т.н. ,консумацията от алтернатора от раз става повече с пускането на климатика - може да се издъни и другата ремъчна предавка,дето върти алтернатора и шума да идва от там. Случвало ми се е на 5.5 да го докарат с диагноза, че компресора е блокирал, защото като се пусне компресора,ремъка спира да се върти и се чува мощно свирене от ремъците.Оказа се,че проблема всъщност е скъсана демпферна шайба и на компресора нищо му няма. Случвало ми се е и да карат кола (пак 5.5) с диагноза шум в компресора,защото при пуснае на компресора,се чувало чегъртане - оказа се обтегача на пистовия ремък за алтернатора


- ПАЧО-80
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 02 сеп 2008 18:05
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: AVG TDI 2000
- Местоположение: Добрич Passat B5 AVG
Re: Пасат Б5 стържене от компресора на климатроника
Днес огледах и мисля,че разбрах от къде е стърженето.Мотора на перката издава този шум явно има износени лагери или втулки не знам.Утре майстора ще огледа и той и ще каже.
- ПАЧО-80
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 02 сеп 2008 18:05
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: AVG TDI 2000
- Местоположение: Добрич Passat B5 AVG
Re: Пасат Б5 стържене от компресора на климатроника
Проблема е решен.Оказа се мотора на перката,той задира някъде.По компресора и обтегача на ремъка няма повреди.Ще видя тези дни за мотор по моргите,стига да работи де.Не знам само от кола с десен волан дали ще пасне,щото има една англичанка на моргата с бензинов мотор 125кс още не е разглобена.Ще видим.Благодаря на колегите за отговорите



- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б5 стържене от компресора на климатроника
Нова е към 130лв - силно те съветвам да си вземеш нова. Тези са чупливи и 2-ра ръка не е ясно кога ще спре,а следващия път,когато спре,ще ти умре компресора и финансово там няма да ти хареса процедурата. От кола с десен волан перката е същата.Делят се само от година до година и граничната мисля, че беше 2000 (имат разлики в буксата).


-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 15:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Пасат Б5 стържене от компресора на климатроника
Здравейте колеги и аз съм с подобен приблем. От 2 -3 дни се чува яко стържене когато работи климата. Проблема е, че не се чува постоянно, а само когато колата е в движение. Докато
Спра да видя кое точно стърже то вече не се чува, като сменя на "econ " и спира. Не се чува и когато се опитам да го предизвикам в спряло състояние с форсирсне.. когато се чува звука се мени с оборотите. Това ми говори, че не е перката... Смених обтяжната ролка на ремъка, тя си беше за смяна, но шума продължава да се чува и съм сам в командировка и не мога да го хвана от къде... На "Econ " няма проблем ама за кво ми е тоя клима като не мога да го ползвам ... Та въпроса ми е може ши да е тази демферна шайба като не се вижда да играе и най вече демферна лли е..?!? Колата е пасат Б5 97 90коня Аху, нямам и фрайлайф
Спра да видя кое точно стърже то вече не се чува, като сменя на "econ " и спира. Не се чува и когато се опитам да го предизвикам в спряло състояние с форсирсне.. когато се чува звука се мени с оборотите. Това ми говори, че не е перката... Смених обтяжната ролка на ремъка, тя си беше за смяна, но шума продължава да се чува и съм сам в командировка и не мога да го хвана от къде... На "Econ " няма проблем ама за кво ми е тоя клима като не мога да го ползвам ... Та въпроса ми е може ши да е тази демферна шайба като не се вижда да играе и най вече демферна лли е..?!? Колата е пасат Б5 97 90коня Аху, нямам и фрайлайф
Re: Пасат Б5 стържене от компресора на климатроника
Здравейте колеги,
аз също съм сменил обтяжна ролка преди седмица. Пасат Б5 АФН.
Лятото при пускане на климатроника много рядко (1 на 10 пъти) след 5 минути работа се случва нещо страшно -> започва едно бучене и тракане изпод жабката (не мога да преценя точно от къде идва, понеже съм в движение като се случва). Съответно спирам климатроника, отивам при майстора веднага и всичко е ОК...
Също имам проблем с температурите -> зимата понякога се налага да цъкна на HI, за да почне да духа топло (не винаги се случва) и съответно лятото да речем на 20 градуса ако е селектирано духа 10-20 минути все едно е на econ и се оправи след това...
Също не ми помни настройките на климатроника и след престой известно време при палене климатроника се включва на default настройки, независимо дали съм го изключил при паркирането или е бил на HI/LO.
Моля за съвети или източник на информация за климатроници.
ПП. Имам кабел за диагностика (не знам в момента модела). Тия прословути програми хващат ли инфо за климатроника ?
Благодаря предварително.
аз също съм сменил обтяжна ролка преди седмица. Пасат Б5 АФН.
Лятото при пускане на климатроника много рядко (1 на 10 пъти) след 5 минути работа се случва нещо страшно -> започва едно бучене и тракане изпод жабката (не мога да преценя точно от къде идва, понеже съм в движение като се случва). Съответно спирам климатроника, отивам при майстора веднага и всичко е ОК...
Също имам проблем с температурите -> зимата понякога се налага да цъкна на HI, за да почне да духа топло (не винаги се случва) и съответно лятото да речем на 20 градуса ако е селектирано духа 10-20 минути все едно е на econ и се оправи след това...
Също не ми помни настройките на климатроника и след престой известно време при палене климатроника се включва на default настройки, независимо дали съм го изключил при паркирането или е бил на HI/LO.
Моля за съвети или източник на информация за климатроници.
ПП. Имам кабел за диагностика (не знам в момента модела). Тия прословути програми хващат ли инфо за климатроника ?
Благодаря предварително.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 72 госта