Passat 3B6 2001 Свирене синхронно на обротите, няма намиране

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Passat 3B6 2001 Свирене синхронно на обротите, няма намиране

Мнениеот sim_ex » Пет 08 авг 2014 22:26


Здравейте имам сериозен проблем. Пиша тук едва следа като многократно пробвах да отстраня проблема сам.
Започвам историята отдалеч.Няма звуци всичко ОК.
Дойде времето за ангренажен ремък. Купух комплект Conti обтегателна ролка, паразитна ролка, ремък ,гайка и болтче и отделно водна помпа SKF. Нов термостат профилактично, масло Castrol EDGE 5W30 , въздушен филтър , маслен филтър.
Да изясня , че ментета са изключени в Германия съм и купувам от голяма фирма.

Отваряне 1: след смяна на горните неща, се появи едно тихо, но щвърчащо свирене което започва от 1500 об. до към 2500об се чува най-отчетливо после пак се чува но и мотора като шуми се губи. Най-вече се чува при изфорсиране и отпускана на газта. Сякаш при промяната на оборотите най му влияе. Има го и на скорост и на празен ход.

Поради факта, че не сменях ремъци и ролки на ремъка на климатика и алтернатора , реших, че ще сменя всички останали ролки и ремъци.

Отваряне 2: Отварям я аз какво да видя. Паразитната ролка на ангренажния ремък черна .Отгоре и се образувал тънък филм (микрони )от прегорял материал. Реших че като ремъка е нов е пуснал малко материал който се е поизпекъл. Изтърках го с нокът и без това нямах друга под ръка, смених двете останали натегателни ролки за климатика и за алтернатора и ремъците им.
Резултата без промяна.
Чак тогава реших да махна и двата ремъка и да тествам само с ангренажен и звука си е там. Всичко е било напразно

междувременно ми изгасна на пътя заради липса на гориво, поради грешно показание на стрелката, но тъй като се уплаших че е станала бяля с ангренажа и затова не пали пак последва отваряне

Отваряне 3:
разглобих чак до ангренажа. Паля само с ангренаж, без шайбата на коляновия вал , на която се слагат ремъците за клмата и алтернатора. Форсирам , форсирам, форсирам звук няма. Е не ми остан друго освен да я дозглобя, споковен че не е от ангренажа или от ролките му . Тръгвам за вкъщи исвиренето си свири пак.

еееее нееее

не ми дава мира този звук...Паразитната ролка на ангренажа пак почерняла отгоре с прегояла гума или каквото е там. Викам си , тя е дефектна сигурно (INA), айде пак ще отворя да я сменя .

Отваряне 4: сменям паразитната ролкат с SKF.Тръгвам днес на пазар запалих я и като потеглих пак си свири. След 5 км стигам до Кауфланд, отварям да видя и пак има наченки на отбраъуване на тъничко черничко отгоре.

ЕЕЕЕЕ неееееееееееееееееееееееееееееееееееееее

Помагайте.
Натегателната ролка няма никакви черни отлагания и тн. Колата върви супер и мн икономична около 5 л на 100.
Мисля само, как така като беше само с ангренаж и без шайба не цвърчеше.какво може да цвърчи? Какво оцветява паразитната ролка в черно, и защо. Проблема не е в нея, зашото с две поредни е все тази, а и предната INA поне на ръка си беше идеална. Аз реших че има проблем с лагера, загрява много и лепи от гумата на ремъка, то тя пак лепи но защо, може нещо друго да грее ремъка, странично износване на ремъка няма стои добре на зъбните колела.

Друго ми идва на ум, но едва ли - шайбата на коляновия вал, която задвижва останалите два ремъка има един голям гумен капак, покриващ болтовете в центъра.
Дали този капак може да си се върти или знам ли какво и да прави звук, знам че звучи глупаво, но вече се чудя за какво да се хвана.

Тук трябва някой с много опит да даде акъл, че е мн сложно...

Последна промяна от sim_ex на Нед 10 авг 2014 23:13, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
malin.angelov
Мнения: 322
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 23:33
Автомобил: vw passat
Двигател: BMP 07
Местоположение: Sofia

Re: Passat 3B6 2001 Свирене синхронно на обротите, няма нами

Мнениеот malin.angelov » Пет 08 авг 2014 22:48


провай със стария ремък и провери някъде да не опира в капака


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Passat 3B6 2001 Свирене синхронно на обротите, няма нами

Мнениеот Pet_rov » Съб 09 авг 2014 6:10


Може би хлабав/пренатегнат ремък? Пробвай с друг евентуално?


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Passat 3B6 2001 Свирене синхронно на обротите, няма нами

Мнениеот phantom_ » Съб 09 авг 2014 7:29


Дa по принцип шуми, когaто е пренaтегнaт ремъкa icon_idea Отпусни го мaлко :th_up


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Passat 3B6 2001 Свирене синхронно на обротите, няма нами

Мнениеот sim_ex » Съб 09 авг 2014 22:04


Благодаря за отгоеорите ! Натегнах го (в началото) както е по инструкция 4мм между хидравличния натегач и карачето на ролката. Сега днес го поотпуснах и покарах 70 км за проба звука наистина намаля, но е около 6мм. Искам да попитам нещо важно. Ако съм карал 400 км с пренатегнат ремък и свеирещи ролки като паразитната образуваше налеп наанесени ли са трайни щети по лагерите на двете ролки и водната помпа?? Какво да очаквам за в бъдеще? 400 км много ли е (300км магистрала с 2200 об. и 100 км градско ). Ремъка дори и сега е много опънат, като струна е и издава звук като струна ако го дръпна.Пак ще го отпусна, аз много точно се придържах към инструкциите, но явно не става само с тях.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Passat 3B6 2001 Свирене синхронно на обротите, няма нами

Мнениеот Pet_rov » Нед 10 авг 2014 7:52





Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dispatch, vladtod® и 66 госта