Здравейте имам сериозен проблем. Пиша тук едва следа като многократно пробвах да отстраня проблема сам.
Започвам историята отдалеч.Няма звуци всичко ОК.
Дойде времето за ангренажен ремък. Купух комплект Conti обтегателна ролка, паразитна ролка, ремък ,гайка и болтче и отделно водна помпа SKF. Нов термостат профилактично, масло Castrol EDGE 5W30 , въздушен филтър , маслен филтър.
Да изясня , че ментета са изключени в Германия съм и купувам от голяма фирма.
Отваряне 1: след смяна на горните неща, се появи едно тихо, но щвърчащо свирене което започва от 1500 об. до към 2500об се чува най-отчетливо после пак се чува но и мотора като шуми се губи. Най-вече се чува при изфорсиране и отпускана на газта. Сякаш при промяната на оборотите най му влияе. Има го и на скорост и на празен ход.
Поради факта, че не сменях ремъци и ролки на ремъка на климатика и алтернатора , реших, че ще сменя всички останали ролки и ремъци.
Отваряне 2: Отварям я аз какво да видя. Паразитната ролка на ангренажния ремък черна .Отгоре и се образувал тънък филм (микрони )от прегорял материал. Реших че като ремъка е нов е пуснал малко материал който се е поизпекъл. Изтърках го с нокът и без това нямах друга под ръка, смених двете останали натегателни ролки за климатика и за алтернатора и ремъците им.
Резултата без промяна.
Чак тогава реших да махна и двата ремъка и да тествам само с ангренажен и звука си е там. Всичко е било напразно
междувременно ми изгасна на пътя заради липса на гориво, поради грешно показание на стрелката, но тъй като се уплаших че е станала бяля с ангренажа и затова не пали пак последва отваряне
Отваряне 3:
разглобих чак до ангренажа. Паля само с ангренаж, без шайбата на коляновия вал , на която се слагат ремъците за клмата и алтернатора. Форсирам , форсирам, форсирам звук няма. Е не ми остан друго освен да я дозглобя, споковен че не е от ангренажа или от ролките му . Тръгвам за вкъщи исвиренето си свири пак.
еееее нееее
не ми дава мира този звук...Паразитната ролка на ангренажа пак почерняла отгоре с прегояла гума или каквото е там. Викам си , тя е дефектна сигурно (INA), айде пак ще отворя да я сменя .
Отваряне 4: сменям паразитната ролкат с SKF.Тръгвам днес на пазар запалих я и като потеглих пак си свири. След 5 км стигам до Кауфланд, отварям да видя и пак има наченки на отбраъуване на тъничко черничко отгоре.
ЕЕЕЕЕ неееееееееееееееееееееееееееееееееееееее
Помагайте.
Натегателната ролка няма никакви черни отлагания и тн. Колата върви супер и мн икономична около 5 л на 100.
Мисля само, как така като беше само с ангренаж и без шайба не цвърчеше.какво може да цвърчи? Какво оцветява паразитната ролка в черно, и защо. Проблема не е в нея, зашото с две поредни е все тази, а и предната INA поне на ръка си беше идеална. Аз реших че има проблем с лагера, загрява много и лепи от гумата на ремъка, то тя пак лепи но защо, може нещо друго да грее ремъка, странично износване на ремъка няма стои добре на зъбните колела.
Друго ми идва на ум, но едва ли - шайбата на коляновия вал, която задвижва останалите два ремъка има един голям гумен капак, покриващ болтовете в центъра.
Дали този капак може да си се върти или знам ли какво и да прави звук, знам че звучи глупаво, но вече се чудя за какво да се хвана.
Тук трябва някой с много опит да даде акъл, че е мн сложно...



Passat 3B6 2001 Свирене синхронно на обротите, няма намиране
- sim_ex
- Мнения: 107
- Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
- Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
- Двигател: AVF
Passat 3B6 2001 Свирене синхронно на обротите, няма намиране
Последна промяна от sim_ex на Нед 10 авг 2014 23:13, променено общо 1 път.
- malin.angelov
- Мнения: 322
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 23:33
- Автомобил: vw passat
- Двигател: BMP 07
- Местоположение: Sofia
Re: Passat 3B6 2001 Свирене синхронно на обротите, няма нами
провай със стария ремък и провери някъде да не опира в капака
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Passat 3B6 2001 Свирене синхронно на обротите, няма нами
Може би хлабав/пренатегнат ремък? Пробвай с друг евентуално?
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Passat 3B6 2001 Свирене синхронно на обротите, няма нами
Дa по принцип шуми, когaто е пренaтегнaт ремъкa
Отпусни го мaлко 


- sim_ex
- Мнения: 107
- Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
- Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
- Двигател: AVF
Re: Passat 3B6 2001 Свирене синхронно на обротите, няма нами
Благодаря за отгоеорите ! Натегнах го (в началото) както е по инструкция 4мм между хидравличния натегач и карачето на ролката. Сега днес го поотпуснах и покарах 70 км за проба звука наистина намаля, но е около 6мм. Искам да попитам нещо важно. Ако съм карал 400 км с пренатегнат ремък и свеирещи ролки като паразитната образуваше налеп наанесени ли са трайни щети по лагерите на двете ролки и водната помпа?? Какво да очаквам за в бъдеще? 400 км много ли е (300км магистрала с 2200 об. и 100 км градско ). Ремъка дори и сега е много опънат, като струна е и издава звук като струна ако го дръпна.Пак ще го отпусна, аз много точно се придържах към инструкциите, но явно не става само с тях.