Passat B5 97г. 1.8Т проблем при запалване сутрин
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Passat B5 97г. 1.8Т проблем при запалване сутрин
Здравейте, колеги. Става въпрос за Пасат, произведен 1997г., с двигател 1.8Т. Като престои цяла нощ и опитам да запаля на сутринта се случва следното нещо: Въртя ключа, запалва леко трудно, след което сваля оборотите на около 300-400 и започва яко да тресе, все едно се дави. Всичко това продължава не повече от 5 секунди, след което оборотите се уравновесяват и фиксират на 900 и проблемът приключва. После целият ден си пали нормално. Къде да търся проблема? На диагностиката нищо не показа.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19709
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем при запалване сутрин
Горивен филтър и налягане и дебит на бензина проверявани ли са?
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Проблем при запалване сутрин
Онзи ден смених масло и филтри, така че горивният го изключвам като вариант. Преди смяната им проблемът също беше налице. А относно проверката за дебит на бензина - специално тя не е проверявана, но ако нещо при нея не е наред, няма ли това да бъде отразено на софтуера, чрез която я проверяваха?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19709
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем при запалване сутрин
Цъ! Налягане и особено пък дебит на гориво не се засича от софтуер.
Евентуално ако беднее заради липса на гориво може да ти избива грешка от рода на Oxigen sensor - Low limit - Intermitent или нещо подобно, но не е ясно.
Налягането си се мери с манометър, а дебита - с шишенце!
Вкарваш маркуча на входящото гориво в едно шише (примерно - 1/2л от Кока-Кола) и набримчваш помпата да върти.
В АутоДата-та има таблички за дадено време, при дадено захранващо напрежение, колко бензин ще източи.
Моята помпа, бесно китайче за около 50лв 11л ги претаква за около 3-3.5мин
Я пробвай нещо: Сутрин се качи, дай контакт за да светнат всички индикации, но без да палиш.
След около 5-6сек върни ключа и тогава пали.
Ако няма грижи със запалването - проблем с началното налягане в горивната рейка.
Само като инфо - пак при моя таралясник след 2 дни непалене в реиката все още има някакво налягане, защото ако махна маркучлето - изпръсква бензин.
Евентуално ако беднее заради липса на гориво може да ти избива грешка от рода на Oxigen sensor - Low limit - Intermitent или нещо подобно, но не е ясно.
Налягането си се мери с манометър, а дебита - с шишенце!

Вкарваш маркуча на входящото гориво в едно шише (примерно - 1/2л от Кока-Кола) и набримчваш помпата да върти.
В АутоДата-та има таблички за дадено време, при дадено захранващо напрежение, колко бензин ще източи.
Моята помпа, бесно китайче за около 50лв 11л ги претаква за около 3-3.5мин

Я пробвай нещо: Сутрин се качи, дай контакт за да светнат всички индикации, но без да палиш.
След около 5-6сек върни ключа и тогава пали.
Ако няма грижи със запалването - проблем с началното налягане в горивната рейка.
Само като инфо - пак при моя таралясник след 2 дни непалене в реиката все още има някакво налягане, защото ако махна маркучлето - изпръсква бензин.
Re: Проблем при запалване сутрин Б5 97 1,8Т
Здравей Student_pravo,
Намери ли решение на проблема, защото и аз го имам абсолютно същия?
Намери ли решение на проблема, защото и аз го имам абсолютно същия?
- siko2
- Мнения: 164
- Регистриран на: Вто 24 май 2011 13:27
- Автомобил: VW Passat B5 1997
- Двигател: ADR
- Местоположение: София
Re: Проблем при запалване сутрин Б5 97 1,8Т
Аз този проблем го имам от има няма година и нямам решение до момента.. Какво ли не е мерено и сменяно по колата..! Престой ли една нощ - проблема се появява пак. Иначе ако запали един път само да и покажа ключ после и пали от раз.Мишо от Герман си игра с колата и намери някакви мизерии в резервоара. От тогава по лесно запалва но падането на оборотите си го има пак. Решение за момента съм намерил като и наливам повече бензин. АКо имам повече от половин резервоар нямам ядове с падането на оборотите. Пробвай и ти. Може да да близнаци с моята 

-
- Мнения: 129
- Регистриран на: Вто 10 фев 2009 21:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: stara zagora
Re: Проблем при запалване сутрин Б5 97 1,8Т
Здравей колега ,проблема идва от бензиновата помпа,изтърва си горивото като престои повече време,при мен беше така дълго време и аз търсих къде ли не проблема докато един ден помпата отказа и след смяна с нова проблема изчезна за около година (помпата е китайска) и пак почна да ги прави тези мизерии.ама може и клапана на рейката да прави проблем не съм се занимавал.на клапана пише 4 бара налягане трябва да прави първоначално.дано съм ти бил полезен.аз давам няколко пъти на контакт да нагнетява помпата и си пали от първия път ама с малко гориво не става.поздрави!
- siko2
- Мнения: 164
- Регистриран на: Вто 24 май 2011 13:27
- Автомобил: VW Passat B5 1997
- Двигател: ADR
- Местоположение: София
Re: Проблем при запалване сутрин Б5 97 1,8Т
Майстора при мен преди да си тръгне от сервиза я замери и показваше 4 бара. Цяла нощ стоя така и на сутринта пак показваше 4 бара! Не съм много сигурен. Но мисля, че при Б5 и да давате на контакт помпата не завърта! Чак като завъртите ключа да палите тогава бута горивото. Пак казвам не съм много сигурен!!
За разбирача под мен - Капитане карай си парахода там и не се меси ако нямаш обективно мнение по проблема!
За разбирача под мен - Капитане карай си парахода там и не се меси ако нямаш обективно мнение по проблема!
Последна промяна от siko2 на Нед 12 авг 2012 9:51, променено общо 1 път.
-
- VW експерт
- Мнения: 13382
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Проблем при запалване сутрин Б5 97 1,8Т
Като ти чета постовете,стигам до извода,че си си купил убита от каране талига.Сори за спама,ама с къв акъл ги купувате тея коли набор 97!
- stefarata
- Мнения: 1907
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Ford S Max MK1
- Двигател: TDCI
- Местоположение: Карнобат
Re: Проблем при запалване сутрин Б5 97 1,8Т
Zdravko Zankov написа:Като ти чета постовете,стигам до извода,че си си купил убита от каране талига.Сори за спама,ама с къв акъл ги купувате тея коли набор 97!
ако можеш-помогни на колегата,ако не- поне не пречи

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем при запалване сутрин Б5 97 1,8Т
Играх си с един Пасат 1.8Т 2001 година,който имаше друг странен проблем - първото палене на студена кола е кошмарно - че пали,пали,само че не иска да се форсира въобще (само детонира и тресе мотора) и люлее оборотите стабилно (в граници от 500 до 1200).Поработи малко така и се оправя,все едно нищо не е било.Единствено оставаше,че при загрял вече мотор,като и дадеш рязко газ,от време на време и се случва да се замисли за 1-2 секунди,преди да излети. Какво ли не гледах,оказа се,че проблемът е дебитомер в нейния случай.Нямаше записана грешка за него обаче от компютъра все едно си е перфектен.За пробата го разкачих и колата се оправи мигновено.След като се пробвахме да го чистим и да му баем и нямаше кой знае какъв ефект,взехме друг от морга и сега колата е чудесна. Реално с чисто експериментална цел може да го разкачите,да видите как ще е без него.Ако е значително по-добре - ясно.
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: Вто 10 фев 2009 21:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: stara zagora
Re: Проблем при запалване сутрин Б5 97 1,8Т
и моят дебитомер не беше в час,ама си пролича чак след смяната на помпата ,старата даваше по ниско нялягане и той на живи данни не показваше ,че не работи .след смяната на помпата налягането беше вече 4 бара и колата само пали и гасне,откачихме дебитомера и се оправи.
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Проблем при запалване сутрин Б5 97 1,8Т
Оказва се че проблемът е доста нашумял, но почти никой не е успял да намери адекватно решение до момента. В ауди форума има 14 страници, посветени на този проблем и не е предложено нищо конкретно. Гъгул също връща доста резултати, а майсторите вдигат ръцете. Все още не съм го разрешил до момента. Единственото което съм забелязал е че когато наистина има повече гориво в резервоара, проблемът се проявява в по-лека степен.
- Rosenirs
- Мнения: 328
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
Re: Проблем при запалване сутрин Б5 97 1,8Т
dekotd написа:Здравей колега ,проблема идва от бензиновата помпа,изтърва си горивото като престои повече време,при мен беше така дълго време и аз търсих къде ли не проблема докато един ден помпата отказа и след смяна с нова проблема изчезна за около година (помпата е китайска) и пак почна да ги прави тези мизерии.ама може и клапана на рейката да прави проблем не съм се занимавал.на клапана пише 4 бара налягане трябва да прави първоначално.дано съм ти бил полезен.аз давам няколко пъти на контакт да нагнетява помпата и си пали от първия път ама с малко гориво не става.поздрави!
При мен сутрин палеше от втория път или ако запали от първия все едно двигателя работи на два три цилиндъра и след това гасне и така до преди месец когато не искаше да запали.Оказа се,че помпата ми беше блокирала в следствие на което беше изгорял бушона.След смяна на помпата сутрин си пали от първия път и дано е така,че и аз бях се зачудил вече какво да правя.Не казвам,че проблема е 100% от помпата но вече сме двама след смяната и проблема да изчезва.
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Проблем при запалване сутрин Б5 97 1,8Т
Колеги, днес карах колата при друг майстор и той каза че било от дебитомера. Неговият пасат имал същия проблем и след като сменил дебитомера, всичко се оправило. Дали е възможно да е от това, при положение че колата няма никакви други проблеми?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта