Регулират ли се изобщо клапаните на RP ?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Регулират ли се изобщо клапаните на RP ?

Мнениеот zfa159 » Нед 08 апр 2007 22:43


Имам следното проблемче - като запаля клапаните изтракват отначало силно а след 2 секунди някъде утрихват.Остава само едно остатъчно тракане което е точно като от не добре регулиран клапан което си седи и след доста време работа.Та искам да запитам дали се регулират някак клапаните (с пулове ли са дето се сменят по размер с различна дебелина или как?) и въобще от какво се получава?
Аз съм се заел да сменям маслото след няколко стотици километра понеже имам съмнения че сегашното е някаква боза и съм си взел вече маслен филтър и си търся добавка за почистване на маслопроводите и го сменям.И се възползвам да попитам ако не се регулират и са изцяло на масло дали от кофти масло може да го има това потракване и след смяна на масло (евентуално и помпа поради други причини) ще се оправи?
Благодаря!




Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Нед 08 апр 2007 22:47


повдига4ите са хидравли4ни


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 08 апр 2007 22:51


Т.е. не се регулират ръчно по познатия метод с луфтомер и различен размер пулове за да се достигнат нормалните норми на луфт?
И щом потраква явно не качва достатъчно масло? (имам си един проблем с маслената помпа ама не е 100% доказан и затова намесвам веднага липсата на налягане на маслото).
благодаря!


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Нед 08 апр 2007 23:01


abe колега има и други фактори:калпави свещи,износени вода4и на клапаните,самите повдига4и и разбира се маслената система
не се регулират


Потребителски аватар
tyo
Мнения: 1884
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в покрайнините на EU
Контакти:

Мнениеот tyo » Нед 08 апр 2007 23:27


zfa159 написа:...

Колега ползвай търсачката! Прочети това.Същото се отнася и за твоя пасат :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 09 апр 2007 7:55


Много благодаря.
Само имам и едно друго въпросче - някъде четох че при хидравлични повдигачи има понякога проблем с напълването им с масло от да кажем боклуци и т.н. из системата и се пълнчт до някъде и затова тракотят.Аз така или иначе мисля като сменям маслото да сипя и нещо за почистване преди да изхвърля старото (стао,старо - на 4000км).
Благодаря!


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Пон 09 апр 2007 8:26


Може би имаш някой повдигач за смяна,който не се пълни с масло или не може да го задържи в камерата и от там да ти трака ама ..трябва да ги провериш.Със смяна на масло аз съм скептичен че проблема ще изчезне ама така или иначе то се сменя.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 09 апр 2007 8:44


А как точно се проверяват за да разглобя и да погледна?
То като запаля трака много около секунда-две,после остава едно дребно тракане което в случая се мъча да оправя.
Имам си проблем с маслената система (или е датчик или е кофти масло или помпа) и така или иначе маслото ще се сменя а ако не се оправи и маслената помпа и ако пак остане проблема с повдигачите ще ги разкоствам и тях.
Благодаря!


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Пон 09 апр 2007 9:17


сега прочетох какво са написали хората а то е:

Техническото състояние на хидравличните повдигачи се проверява,когатодвигателя работи,тъй като консрукцията им е неразглобяема и те не подлежата на ремонт.За да се извърши проверката ,трябва да запалите двигателя и да го оставите да работи ,докатоелектрическия вентилатор на охладителната уредба се включи.След това в продължение на 2 минутипотдържайте честота на въртене на коляновия вал на двигателя 2500об.мин.
ако в клапанния механизъм се чува шум,определете кой от повдигачите е неизправен по следмия начин:
1.свалете капака на главата на цилиндровия блок.
2.от закрепващия болт на предавателната шайба завъртете коляновия вал на двигателя по посока на часовниковата стрелкатака,че задната част на гърбиците на разпределителния вал,които съотвестват на клапаните на проверяващия цилиндър,да е обърната по посока на хидравличния повдигач.
Натиснете навътре хидравличния повдигач,като използвате дървен или пластмасов клин,и измеретесвободния ход на повдигача,който при отваряне на клапана не трябва да е повече от 0,10мм.В противен случай трябва да се смени повдигача.
След монтиране на новия повдигач,който трябва предварително да бъде напълнен с масло и обезвъздушен,запалване на двигателя се разрешава след не по-малко от 30мин,за да се избегне биене на клапаните по буталата


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 09 апр 2007 10:03


zfa159, първо си смени маслото (според мен от него са голяма част от проблемите ти), ако с това не оправи маслената ти система, я вкарай в ред, и чак след това, ако остане проблема с повдигачите на клапаните, се заемай с тях !
Успех !


Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот megalodon » Пон 09 апр 2007 10:30


Колега, и при мен го имам същия проблем. Преди бях с масло Valvoline 15w40 и тракаше точно като при теб - първите 2-3 секунди след запалването и то най-често когато беше студено. Смених маслото с Castrol GTX 15w45 High Mileage (не го препоръчвам на никого) и проблема си го има пак. Дори като беше по-студено ми се е случвало да паля, чакам 4-5 минути да загрее (още си трака) тръгвам, минавам 2-3 км. и чак тогава изчезва. Сега като е по-топло не трака след запалването, а като позагрее малко и се чува тихо, но често.
Засега карам така, пък по-нататък ще видим. Пиши като отстраниш проблема ;)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 09 апр 2007 11:01


Купих си масло,маслен филтър и някаква измишльотина за почистване на маслените магистрали.Сега се заемам да се занимавам с друга дейност (една спирачна помпа) докато изстине колата (пише че тази боза се спива при студен двигател и се пали да работи от 3 до 5 минути след което се гаси и се източва маслото) и сменям маслото.
Довечера ще драсна едно редче има ли промяна и какъв е резултата.Ако е успешен ще пиша марките на тези неща дето ги наливам и т.н.Ако остане проблема ще гледам налягането на маслената помпа и след като я оправя неч ако има нужда ще гледам повдигачите.
Благодаря за ценната информация!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 09 апр 2007 11:43


След ремота на моя мотор (пострада от скъсан ремък, в следствие на което прегря) и на мен ми се разтракаха повдигачи.
Майстора се кълне, че са идеално промити всички детайли и като гледах блока и главата отвън как светеха съм склонен да му вярвам. Продухва каналите и с въздух.
Според дебелите книги, ако шлайфиста влезе много на дълбоко при зачистването на леглата на клапаните, повдигача излизал от обхвата си на самонастройка и лечението е ... нова глава!
Бе нека си тракат! Като се изтракат, ще му мисля!


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пон 09 апр 2007 11:57


radotom написа:Според дебелите книги, ако шлайфиста влезе много на дълбоко при зачистването на леглата на клапаните, повдигача излизал от обхвата си на самонастройка и лечението е ... нова глава!
Бе нека си тракат! Като се изтракат, ще му мисля!

Ако влезе много дълбоко се прави следното - колкото е взето от леглото на клапана, толкова се взима и от горната част на клапана /тази която контактува с повдигача.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 09 апр 2007 12:52


°niksi° написа: - колкото е взето от леглото на клапана, толкова се взима и от горната част на клапана

Това си го мислех като възможен вариант, но си мислех, че ще е издевателство и 'побългаряване'!
Охххх.... само да дойде лятото и да пратя жената и децата за по-дълго време при бабата..... :twisted: :twisted:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bilyalov, kele6, zdravkop64 и 71 госта