Имам следното проблемче - като запаля клапаните изтракват отначало силно а след 2 секунди някъде утрихват.Остава само едно остатъчно тракане което е точно като от не добре регулиран клапан което си седи и след доста време работа.Та искам да запитам дали се регулират някак клапаните (с пулове ли са дето се сменят по размер с различна дебелина или как?) и въобще от какво се получава?
Аз съм се заел да сменям маслото след няколко стотици километра понеже имам съмнения че сегашното е някаква боза и съм си взел вече маслен филтър и си търся добавка за почистване на маслопроводите и го сменям.И се възползвам да попитам ако не се регулират и са изцяло на масло дали от кофти масло може да го има това потракване и след смяна на масло (евентуално и помпа поради други причини) ще се оправи?
Благодаря!
Регулират ли се изобщо клапаните на RP ?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Т.е. не се регулират ръчно по познатия метод с луфтомер и различен размер пулове за да се достигнат нормалните норми на луфт?
И щом потраква явно не качва достатъчно масло? (имам си един проблем с маслената помпа ама не е 100% доказан и затова намесвам веднага липсата на налягане на маслото).
благодаря!
И щом потраква явно не качва достатъчно масло? (имам си един проблем с маслената помпа ама не е 100% доказан и затова намесвам веднага липсата на налягане на маслото).
благодаря!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Много благодаря.
Само имам и едно друго въпросче - някъде четох че при хидравлични повдигачи има понякога проблем с напълването им с масло от да кажем боклуци и т.н. из системата и се пълнчт до някъде и затова тракотят.Аз така или иначе мисля като сменям маслото да сипя и нещо за почистване преди да изхвърля старото (стао,старо - на 4000км).
Благодаря!
Само имам и едно друго въпросче - някъде четох че при хидравлични повдигачи има понякога проблем с напълването им с масло от да кажем боклуци и т.н. из системата и се пълнчт до някъде и затова тракотят.Аз така или иначе мисля като сменям маслото да сипя и нещо за почистване преди да изхвърля старото (стао,старо - на 4000км).
Благодаря!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
А как точно се проверяват за да разглобя и да погледна?
То като запаля трака много около секунда-две,после остава едно дребно тракане което в случая се мъча да оправя.
Имам си проблем с маслената система (или е датчик или е кофти масло или помпа) и така или иначе маслото ще се сменя а ако не се оправи и маслената помпа и ако пак остане проблема с повдигачите ще ги разкоствам и тях.
Благодаря!
То като запаля трака много около секунда-две,после остава едно дребно тракане което в случая се мъча да оправя.
Имам си проблем с маслената система (или е датчик или е кофти масло или помпа) и така или иначе маслото ще се сменя а ако не се оправи и маслената помпа и ако пак остане проблема с повдигачите ще ги разкоствам и тях.
Благодаря!
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
сега прочетох какво са написали хората а то е:
Техническото състояние на хидравличните повдигачи се проверява,когатодвигателя работи,тъй като консрукцията им е неразглобяема и те не подлежата на ремонт.За да се извърши проверката ,трябва да запалите двигателя и да го оставите да работи ,докатоелектрическия вентилатор на охладителната уредба се включи.След това в продължение на 2 минутипотдържайте честота на въртене на коляновия вал на двигателя 2500об.мин.
ако в клапанния механизъм се чува шум,определете кой от повдигачите е неизправен по следмия начин:
1.свалете капака на главата на цилиндровия блок.
2.от закрепващия болт на предавателната шайба завъртете коляновия вал на двигателя по посока на часовниковата стрелкатака,че задната част на гърбиците на разпределителния вал,които съотвестват на клапаните на проверяващия цилиндър,да е обърната по посока на хидравличния повдигач.
Натиснете навътре хидравличния повдигач,като използвате дървен или пластмасов клин,и измеретесвободния ход на повдигача,който при отваряне на клапана не трябва да е повече от 0,10мм.В противен случай трябва да се смени повдигача.
След монтиране на новия повдигач,който трябва предварително да бъде напълнен с масло и обезвъздушен,запалване на двигателя се разрешава след не по-малко от 30мин,за да се избегне биене на клапаните по буталата
Техническото състояние на хидравличните повдигачи се проверява,когатодвигателя работи,тъй като консрукцията им е неразглобяема и те не подлежата на ремонт.За да се извърши проверката ,трябва да запалите двигателя и да го оставите да работи ,докатоелектрическия вентилатор на охладителната уредба се включи.След това в продължение на 2 минутипотдържайте честота на въртене на коляновия вал на двигателя 2500об.мин.
ако в клапанния механизъм се чува шум,определете кой от повдигачите е неизправен по следмия начин:
1.свалете капака на главата на цилиндровия блок.
2.от закрепващия болт на предавателната шайба завъртете коляновия вал на двигателя по посока на часовниковата стрелкатака,че задната част на гърбиците на разпределителния вал,които съотвестват на клапаните на проверяващия цилиндър,да е обърната по посока на хидравличния повдигач.
Натиснете навътре хидравличния повдигач,като използвате дървен или пластмасов клин,и измеретесвободния ход на повдигача,който при отваряне на клапана не трябва да е повече от 0,10мм.В противен случай трябва да се смени повдигача.
След монтиране на новия повдигач,който трябва предварително да бъде напълнен с масло и обезвъздушен,запалване на двигателя се разрешава след не по-малко от 30мин,за да се избегне биене на клапаните по буталата
- megalodon
- Мнения: 883
- Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Колега, и при мен го имам същия проблем. Преди бях с масло Valvoline 15w40 и тракаше точно като при теб - първите 2-3 секунди след запалването и то най-често когато беше студено. Смених маслото с Castrol GTX 15w45 High Mileage (не го препоръчвам на никого) и проблема си го има пак. Дори като беше по-студено ми се е случвало да паля, чакам 4-5 минути да загрее (още си трака) тръгвам, минавам 2-3 км. и чак тогава изчезва. Сега като е по-топло не трака след запалването, а като позагрее малко и се чува тихо, но често.
Засега карам така, пък по-нататък ще видим. Пиши като отстраниш проблема
Засега карам така, пък по-нататък ще видим. Пиши като отстраниш проблема

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Купих си масло,маслен филтър и някаква измишльотина за почистване на маслените магистрали.Сега се заемам да се занимавам с друга дейност (една спирачна помпа) докато изстине колата (пише че тази боза се спива при студен двигател и се пали да работи от 3 до 5 минути след което се гаси и се източва маслото) и сменям маслото.
Довечера ще драсна едно редче има ли промяна и какъв е резултата.Ако е успешен ще пиша марките на тези неща дето ги наливам и т.н.Ако остане проблема ще гледам налягането на маслената помпа и след като я оправя неч ако има нужда ще гледам повдигачите.
Благодаря за ценната информация!
Довечера ще драсна едно редче има ли промяна и какъв е резултата.Ако е успешен ще пиша марките на тези неща дето ги наливам и т.н.Ако остане проблема ще гледам налягането на маслената помпа и след като я оправя неч ако има нужда ще гледам повдигачите.
Благодаря за ценната информация!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19709
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
След ремота на моя мотор (пострада от скъсан ремък, в следствие на което прегря) и на мен ми се разтракаха повдигачи.
Майстора се кълне, че са идеално промити всички детайли и като гледах блока и главата отвън как светеха съм склонен да му вярвам. Продухва каналите и с въздух.
Според дебелите книги, ако шлайфиста влезе много на дълбоко при зачистването на леглата на клапаните, повдигача излизал от обхвата си на самонастройка и лечението е ... нова глава!
Бе нека си тракат! Като се изтракат, ще му мисля!
Майстора се кълне, че са идеално промити всички детайли и като гледах блока и главата отвън как светеха съм склонен да му вярвам. Продухва каналите и с въздух.
Според дебелите книги, ако шлайфиста влезе много на дълбоко при зачистването на леглата на клапаните, повдигача излизал от обхвата си на самонастройка и лечението е ... нова глава!
Бе нека си тракат! Като се изтракат, ще му мисля!
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
radotom написа:Според дебелите книги, ако шлайфиста влезе много на дълбоко при зачистването на леглата на клапаните, повдигача излизал от обхвата си на самонастройка и лечението е ... нова глава!
Бе нека си тракат! Като се изтракат, ще му мисля!
Ако влезе много дълбоко се прави следното - колкото е взето от леглото на клапана, толкова се взима и от горната част на клапана /тази която контактува с повдигача.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bilyalov, kele6, zdravkop64 и 71 госта